[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 14:43

Ja, dat mag zeker… met 500 euro heb je ook nog niet eens de kosten eruit.

JDVL27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 15:47

Hier helaas toch slecht nieuws.. Merrie heeft embryo verworpen, waarschijnlijk door de koorts van einschuss been paar weken terug..

Even kijken hoe haar been het houdt de komende maanden begint steeds meer problemen te geven, indien het goed hersteld dan in maart opnieuw proberen voor hopelijk een gereduceerd tarief en dan wordt dat haar laatste veulen. Als ze meer last krijgt dan is het klaar na afspenen dit jaar. Ga haar niet laten doorlopen met pijn. Dus enorm balen, en onverwacht slecht nieuws, ging super soepel tot de einschuss.

Wel besloten om op zoek te gaan naar een leuk dressuur merrieveulen van dit jaar, want die ga ik niet meer uit deze merrie kunnen fokken, dan kan die samen met mijn huidige spring merrieveulen opgroeien. Dus mocht iemand wat leuks weten: KWPN, verwachting minimaal 1.70, sport & fokkerij toekomst

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:17

Oh wat balen zeg! Hoe ver was je merrie?

JDVL27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 18:09

3 maanden, eerste 2 scans zagen er goed uit, gewoon pech van de koorts, dus geen tweede poging meer mogelijk dit jaar, en dus even afwachten wat het been verder gaat doen :=

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 00:32

Oh wat zonde zeg.
Beterschap voor de merrie.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 00:35

Jdvl27. Wat enorm balen... Beterschap voor de merrie.
Ook leuk vooruitzicht om een veulen te kopen. Hopelijk vinden jullie iets naar jullie zin.

Vindt het ook echt goed dat de veulens meer opleveren.

Alleen sommige online kwpn veilingen zijn echt om te janken. Ik denk dat merendeel ook niet verkocht is. Teminste lijkt me sterk voor 3.500 of 4.000 :roll:

Nigrante is met haar 84 dagen prachtig drachtig <3 ze is de laatste weken zo mooi vol geworden. Niet van het gras :') hun wei was kaal. Vandaag wel weer op een verse wei gegaan
Afbeelding

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:20

Morgen D-day voor een aantal, spannend hoor! :j

Ilovejou Ik kan er ook geen kaas van maken van je foto :') Maar ik ben wel heel erg benieuwd of het klopt. Ik ga niet scannen op geslacht, maar ik ben stiekem wel heel erg nieuwsgierig wat het is. Het maakt voor mij niks uit (met misschien een lichte voorkeur :+ ).

Cynthia ik ben benieuwd hoe Idris zal uitgroeien qua maat. Ben je er al uit of je hem aanhoud of toch gaat verkopen?

Wpaard oei dat is wel een nare situatie. Hopelijk gaat het ondertussen wat beter.

JDVL wat balen dat ze verworpen heeft. Hopelijk gaat het nog wel beter met de merrie.

Bij ons valt de DA rekening wel mee. Ik zie bedragen voorbij komen, dan mag er toch wel een veulen met een gouden strikje uit komen. Maar als er dan uiteindelijk wel eentje naast staat is het het wel waard denk ik.

AM kan je al zo vroeg in de dracht iets zien aan een merrie? Die van mij scheelt 4 dagen met Nigrante en ze is volgens mij gewoon vet. :o Wel heb ik het idee dat ze nu sneller dik aan het worden is als normaal, al rijd ik ook niet meer zo fanatiek omdat ze nu al duidelijk aangeeft het eigenlijk niet meer te willen.. Havanna heeft wel een beetje aanleg tot obesitas maar het valt wel erg op nu.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:40

YvK, soms heb ik ook wel gevoel dat merrie het wel zwaar vindt, 93 dagen nu. Maar aan de andere kant vindt ze dat wel vaker, zeker bij warm weer. Ze begint meestal erg relaxed zeg maar en pas als ik er echt aan ga rijden gaat ze aanstaan. Op les sjokten we lekker rond in begin en ik dacht nou misschien kan ze al niet meer harder maar dat was volgens trainer onzin.
Zo vroeg in dracht zeker bij eerste kan ze nog heel lang gereden, zeker om dat beetje wat ik van vraag. Galop vindt ze gewoon nog lastig maar omdat ik dat zelf ook nog zwaar vind met mijn rug denk ik dat ik dat maar tot volgend jaar laat liggen

Hoe doen jullie dat?
Jij Nigrante al wat minder dus?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:48

Nee Nigrante heeft het zeker niet zwaar. Ik zie het aan haar vorm. Vaak zijn drachtige merries voller /mooier. Nigrante is 3 jaar en vandaag voor het eerst opgestapt. Ze was zo braaf <3
Afbeelding

Yvk. Gefeliciteerd met je verjaardag

Morgen een spannende dag. Fingers crossed

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:53

AM_Horses schreef:
Nee Nigrante heeft het zeker niet zwaar. Ik zie het aan haar vorm. Vaak zijn drachtige merries voller /mooier. Nigrante is 3 jaar en vandaag voor het eerst opgestapt. Ze was zo braaf <3
[ [url=m/D492x8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yvk. Gefeliciteerd met je verjaardag

Morgen een spannende dag. Fingers crossed

Ik las verkeerd, YvK schreef , " scheelt paar dagen met Nigrante" 8)7

Ik ga maar keertje vroeg bed, stomme fouten....
Sorry AM, nee Nigrante ziet er topfijn uit!

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 20:58

Hier even een “zak door de grond” moment.
Mijn lieve wiske is flink hoefbevangen :(
Donderdag is ze ook geweest, metacam en bloedverdunners gekregen maar sinds vandaag loopt ze mega slecht dus ze komt morgen weer. Duimen dat het goed komt.... Wiske is 97 dagen drachtig

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 21:00

MukiwaCobs schreef:
Hier even een “zak door de grond” moment.
Mijn lieve wiske is flink hoefbevangen :(
Donderdag is ze ook geweest, metacam en bloedverdunners gekregen maar sinds vandaag loopt ze mega slecht dus ze komt morgen weer. Duimen dat het goed komt.... Wiske is 97 dagen drachtig

Ah neeee!!!!
Ik duim mee!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 21:40

Aiiii… hopelijk heeft Wiske snel minder pijn en helpt de behandeling :(

Mijn Wiske is duidelijk drachtig. Normaal meer een ‘blijf-van-mijn-lijf’ merrie. Maar nu achtervolgt ze mij voor de kriebels _O-
Afbeelding

Vita dag 17 en boos naar de hengst. Zou het? Dinsdag komen ze scannen.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 06:16

Oei, sterkte met Wiske, hopelijk knapt ze snel weer op en heeft de behandeling geen nadelige invloed op het veulen.

Ik had gisteren les en mijn instructeur zei dat ik waarschijnlijk de winter wel door zou kunnen rijden met Caresse.
Ben heel benieuwd want ze is niet zo groot en heb zelf het idee dat ze dan sneller naar opzij gaat uitzetten :=
We gaan het zien.

Vandaag standaard voor een aantal :):) Ik duim voor heel veel goed nieuws *\o/*

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 06:27

Ik heb alle drachten tot nu toe gereden tot de laatste maand, wel hoe verder hoe rustiger maar altijd doorgereden. Gelukkig trekken onze merries dat goed en lijken ze de buitenritten zelfs fijn te vinden, ook 2 weken naar de geboorte gaan ze weer rustig mee, scheelt ook met afspenen dat de veulens niet beter weten.

Heel veel succes vandaag voor iedereen die vandaag van de wachtbank af mag, ik moet werken dus heel spannend, scanner komt en regelt alles zelf...

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 08:50

Succes allemaal vandaag, spannend!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 08:50

Knolselder schreef:
Ik zou het niet willen weten eerlijk. Juist 1 van de spannendste dingen na de geboorte: onder het staartje piepen.

Nou dit! Ik wacht voor mijn gevoel echt lang voordat ik het staartje optil, maar volgens mij doe ik het al als de achterkant er nog niet eens uit is :+

Kabayo, geslacht van eigen kind is anders. De stal ga ik niet roze of blauw verven en ik hoef ook geen rompertjes te kopen voor mijn veulen ;)
Als het zou kunnen zoals jij zegt: Bij een scan die je toch al zou doen, ja, dan zou ik het ook wel vragen, maar ik ga er geen extra scan voor laten doen.

Wpaard, ik snap dat je geschrokken bent :(

Mooney, wat balen dat het niet gelukt is met Vu :(:) Zou het kunnen dat ze een bacterie heeft ofzo?

Mooie foto van Zilver, Kabayo!

JDVL, wat een ontzetten naar nieuws :(:) Ik hoop dat je merrie nog opknapt en ze nog een tijdje mee kan.

YvK, ik denk/verwacht/hoop dat hij de 1.50m zeker gaat halen, wat ik een erg mooie maat vind :j
Voorlopig blijft hij. Hij is echt té leuk en doet me zo aan TiSento denken die 10 jaar geleden geboren is (volle broer van Fiore en overleden met 3,5 jaar). Mocht er volgend jaar een hengst geboren worden, gaat dat hengstje waarschijnlijk weg en blijft Idris net zo lang totdat Fi ooit eens een merrie gaat geven.
Als er volgend jaar een merrie geboren wordt, is de rationele bedoeling om Idris te verkopen en het merrietje aan te houden. Ik heb altijd gezegd dat ik 2 merries wil om mee te fokken. Maar misschien kan ik écht geen afstand doen van Idris en blijft hij en hou ik het op één merrie om mee te fokken en Idris om mee te knuffelen :D
Maar in principe is het plan dat hij dan volgend jaar verkocht wordt.
Afgelopen weekend <3

Afbeelding

Afbeelding

Jij nog gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)

MukiwaCobs, wat balen zeg :( Heel veel sterkte! Fi is in 2019 heel zwaar bevangen geweest op beide achterbenen, ze kon echt bijna niet meer lopen. Ze zat toen rond de 6 weken dracht. Maar het veulen heeft er niets onder geleden.

Jaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!! Het is eindelijk 9 augustus! Kom maar op met al die positieve scans!

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:20

Mooie foto's Cynthia!!
Loopt ie nou gewoon los mee??
En blijft dan nog steeds keurig bij jullie??

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:28

Mijn merrie is weer drachtig! Nu hopen dat het wel blijft zitten :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:29

Gefeliciteerd!!! *\o/*
Hier komen ze pas na half 4, moet tot half 4 werken.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:30

Ik vond het al zo stil, had per ongeluk het topic ontstipt :o

9 augustus, heel veel succes iedereen!!!
Ik hoop op goed nieuws *\o/*

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:31

Dennenboom schreef:

Yes *\o/* *\o/*
Gefeliciteerd!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:32

Dennenboom schreef:

Gefeliciteerd *\o/*