[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LinSa

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:26

Oh, die tweede foto is echt prachtig! <3

Ik zal mijn merrie eens aan de openingspost toe laten voegen. Er staan er nu maar zo weinig bij juni :D Ze is 1 juni uitgerekend.

Ik heb overigens al vast vrij gevraagd, hopelijk kan ik tzt nog wat schuiven. Ik heb nu in ieder geval één week voor de uitgerekende datum en twee weken na de uitgerekende datum. Voor de uitgerekende dagen verwacht ik nog wel last-minute vrij te kunnen vragen, dus dan zou ik nog extra vrij kunnen nemen mocht ze er een korte dracht van maken :D

Zijn er hier ook mensen met een eigen birth alarm? En zo ja, welke? Er zit nogal een prijsverschil tussen de verschillende systemen. :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:53

Ik heb een halstersysteem met zender en twee ontvangers van equipage foaling system. Handig spul kan ook eventueel gsm ontvanger op maar paarden staan aan huis dus heb ik niet nodig.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:03

ik heb een robor halsteralarm, hij meet weeenactiviteit en heeft een slaapstand, fijn ding :j

vandaag zit Glowy al op 201 dagen en Camille zit op 177 dagen , schiet al mooi op :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:52

Mijn man is aan het kijken op zelf een soort birth alarm te maken, het gedeelte wat reageert op een bepaald aantal graden is al af, nu nog iets wat dan die melding omzet in een telefoontje (of als dat niet handig lukt een bult e-mails, daar wordt je snachts ook wel wakker van)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:28

Ik heb een Birth alarm Lite en een Premium. De Premium heb ik nog niet gebruikt.

3 van de 4 Preggies op een rij. Ook de 3 eersten die aan de beurt zijn :D
Afbeelding
Vandaag Charlies veulen ook zien bewegen :):)
Heb een filmpje, maar nogal gedoe om die hierop te krijgen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:11

Ah leuke foto zo gezellig samen, en wat leuk dat je al beweging hebt gezien!!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 21:48

En dan word het ineens wat meer "echt" als er activiteit in de buiken zichtbaar komt :):)
Jupi op dag 175 maar helaas... nog niks te bekennen :') even geduld nog.. en dan hopen dat het niet zo'n stille word als Howie :o ik vind die buiken-activiteit stiekem wel erg leuk!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:05

Hier ook wel een hevig zwemmertje. Buikbewegingen zijn nog meer wiegen maar je ziet duidelijk aan de merrie ook dat beebje aan het rondzwemmen is dus incl staartzwieren en buikschuppen.
Zit nu rond de 140 dagen maar meen me te herinneren dat ik vorig jaar rond de 130 ook al beweging zag.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 22:16

Ik kan niet wachten tot ik ook wat ga zien!

Vien staat helaas met een snotneus aan 1 zijde. Veearts gesproken, die zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken....maar dat doe ik wel :o .

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:05

DL, wat fijn dat Harley zich weer beter voelt. Hopelijk is de elende voor hem nu over.

Wat leuk ook dat sommigen al beweging voelen/zien!

Twinklebel, ik snap dat je je zorgen maakt hoor. Gewoon maar aankijken en als het erger wordt nog maar een keer bellen. Hoe gaat het nu met Vien? Doet ze het goed nu de kiezen er uit zijn?

Mijn merrie tikt al de 190 dagen aan op het moment. Ik merk alleen dat haar buik zich af en toe veranderd. Hele bult bij de ene beweging en bij de volgende beweging is de buik weer weg.
Ze is van de week ook mee geweest om foto's te maken in het bos. Ze is sinds juni niet meer mee geweest op pad, dus ze was super blij dat ze weer mee mocht om te wandelen. Heb nog maar 1 foto terug en ondanks dat de belichting niet het beste is, is ie toch te leuk om niet te laten zien. Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:20

Onze eerste merrie zit alweer op 220 dagen!

Mooi Myrthe! Benieuwd naar de rest :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:27

Ik ben jaloers op iedereen waarbij de merrie al zo ver is :o
Hier zit Giv op 108 dagen :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 06:42

Oh vulina dat gaat hard :oo

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:44

Hier vandaag op 207 dagen, gaat echt zo snel toch!
Ben nu ook wel blij dat ze wat vroeger is geïnsemineerd haha :)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:54

Neeeeee kom niet met die verre drachten op de proppen. Ik wordt nog jaloers zo. :o :o
Werkelijk ik ga me dan ook gelijk weer afvragen waarom ik niet zo vroeg begonnen ben....hahaha

Aan de andere kant, dan duurt het wachten misschien ook iets minder lang, omdat je je richt op eerst de andere merries die komen gaan. Stiekem is je eigen dan ook zo ineens aan de beurt. hihihi

Vandaag ga ik Kenny afspenen. O wat heb ik daar een moeite mee. Maar hij heeft geluk. Ik ga hem mee nemen naar huis samen met zijn grootste vriendin. Heeft hij toch nog zijn speelvriendin bij hem. Hopelijk scheelt dat wat.

Het afspenen vind ik echt wel het allermoeilijkste wat er is, van het hele proces. |(

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:34

Jullie gaan hard hier! Wij moeten nog wel maandje voor we op de helft zitten :') Vooral heel druk met dingen voor huis regelen en werk.. Deze week veulen eraf halen van dit jaar.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:41

Even weer bijgelezen!

Veel voorkeuren uitgesproken. Ik hoop dat er voor ieder wat wils mag komen!

Jolandje blauwe ogen vind ik ook prachtig! Zou toch wel heel mooi zijn.

Sommigen al aan de 200 dagen of er overheen! Tinniie, AM_horses, knolselder, Chantall, jolandje, Vulina, droversrun!

DL hoe gaat het inmiddels met hem? Is hij al naar huis?

Vien met een snotneus, oh jee, hopelijk geen complicaties nu! Ik heb een merrie gehad die sinusontsteking heeft gehad. Tig penicilinekuren, scopies en een scan laten doen, maar ze kwamen er niet achter wat het nu veroorzaakt heeft. In eerste instantie dachten ze aan een kieswortel ontsteking, maar het was te onzeker om maar te laten trekken. Ik heb de merrie een jaar het land op gegooid en daarna was het vanzelf genezen. Inmiddels 4 jaar verder en nooit meer last van gehad gelukkig.

AM_horses leuke foto's van de hengst. Hoe oud is hij?

LinSa whoops, dat is echt een dikkie! Suzie werd ook behoorlijk stevig in het eerste stuk van de dracht, maar ik denk dat het met hormonen te maken had, een soort reservevoorraadje aanleggen voor straks als het zwaarder wordt. Inmiddels vind ik het bij haar weer meevallen.

Kimsel ik zie al een mooi verschil! Leuk om af en toe even een foto te maken om te vergelijken.

Wat een gave foto's Moratoetje, ik vind juist de eerste heel apart!

Knolselder wat een gezellig groepje bij elkaar zo! Ook al wollies aan het worden.

Linda buikactiviteit maakt het allemaal wat werkelijker he. Ik vind dat ook heel leuk, stiekem al een beetje contact maken met dat wezentje. Hopelijk zie je snel iets daarvan! Zou bijna moeten kunnen.

Myrthe Liby ook al 190 dagen, wat gaat het snel! Toch wel een lieve foto hoor.

pradadaan en stal HD we wachten straks met smart met z'n allen op jullie veulentjes hoor! Succes met het afspenen, dat is geen mooi moment, maar als ze op eigen benen staan is het ook wel weer een stap in de ontwikkeling.

Suzie zat gisteren op de 170 dagen dus ook wij zijn op de helft aangekomen!! Ik zie toch echt af en toe al een beetje beweging in die buik of ik moet me al heel sterk vergissen.
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:57

Murosch mooi wolliebollie merrie. Ben nieuwsgierig wat daar straks uit komt.

Ik heb even bij flirt aan de buik gevoeld. Voelde twee keer iets op dezelfde plaats. Maar kan ook wat anders geweest zijn dan het veulentje. Ik wacht nog gewoon af.
Kenny is samen met zijn vriendin naar de hengsten toe gegaan. Kid en indi natuurlijk super blij om weer bekenden te zien. Kenny was iets minder blij en enya was ook wat zoekende naar haar vriendinnen. Styraks weer even kijken hoe het gaat. Moet ze maar even goed verwennen nu.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 16:42

De stal van mijn KWPN merrie is sinds ze drachtig is veel natter, zijn er meer die daar last van hebben? Nu is ze altijd al wel een varkentje geweest, maar nu is het echt extreem :o

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:03

Moratoetje, het begint bij mijn oudere merrie ook hoor. Naarmate het veulen groter wordt gaat het toch op de blaas drukken.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:05

Yes hier ook hoor. Mijn merrie is juist gelukkig heel erg schoon van zichzelf maar je merkt duidelijk dat ze meer plast, maar ik vind ook dat ze meer mest. Maar dat komt misschien ook omdat ze wat meer kuil krijgt dan voorheen :+

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:25

Hier ook inderdaad een nattere stal, al heb ik niet te klagen. Ik heb geloof ik nog steeds het natste paard van stal.

Murosch, hier is de snotneus waarschijnlijk ook een gevolg van het trekken van de kiezen. Er is na het trekken een open verbinding tussen de mond en de kaakholtes, die is dochtgestopt met een plug. Soms gaat er toch wat vuil langs de plug en krijg je een snotneus, zei de behandelend veearts. Hij kon als ik wilde een antibioticakur geven, maar was volgens hem niet echt nodig. Dus besloten het niet te doen, tenzij ze er aanwijsbaar ziek van wordt.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 17:50

Murosh, die is al lekker fluffy!

Moratoetje, idem hier,meestal ook nattere stallen als ze drachtig zijn.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 18:09

Ik heb ook een enorm natte stal telkens! Dacht al dat het door de dracht zou komen, ze drinkt nu immers voor 2 hahaha

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:11

Ik kan geen urine terug vinden op de wei, dus geen idee :') en ze staan alleen op stal vanaf moment dat ze bijgevoerd worden, dus ik kan ook niet vergelijken wat verschil is als ze niet drachtig zijn :o

Jaaaa met buik-gewiebel word het veel realistischer, ik kan niet wachten tot ik hier ook schopjes kan voelen...