Memere en Quir, wat zonde. Quir, nu op naar mooie sportresultaten!
Afspenen doe ik het liefst zo laat mogelijk en dat is voor mij half oktober. Daarom probeer ik de veulens ook zo half april te plannen, zodat ze half oktober 6 maanden zijn. Bij Fi is dat gelukt (die is van 20 april), maar bij Vie is het niet helemaal gelukt (23 mei. Dais is pas van de 2e ronde drachtig geworden en ze droeg ook weer 14 dagen over, wat ze altijd doet, dus ik wist al dat het nu niet ging lukken). Vie zal dan ook met 5 maanden gespeend worden.
PRETTY!!!!!!!!!! Zijn Lisa en Vera drachtig van Cas? En Karin, van wie is zij drachtig? Op naar een merrie-jaar voor jou
EINDELIJK!!! gefeliciteerd, Sultan!
Marit, ik vind jullie paarden zo knap!! Gwen sowieso, want ik ben dol op valkjes, met die bles van die bruine
Hinte, gefeliciteerd!!
Jeetje, kelly, alweer Dephi in de lappenmand
Wat een mooie appeltjes heeft Lady, Kabayo!
Oooooooooooooooowwwwwwwwwww.......... Fotsy, wat een schattig pluizebolletje!!
Zo, Silly, dat ziet er niet best uit
Suffie, jouw paardje ook al...
MDJ, In de ban van Pjotr is echt een gave hengst! Hopelijk lukt het nu wel!
Vulina, heb je al gescand?
Zonde van Fleem, Knolselder
Faline, welkom. Nina drachtig, wat gaaf!! Passoin is ook gaaf! Wat is dat voor kleur? O, ik lees het al, het is die merrie van vorig jaar. Wat is ze mooi geworden!
Marije, gefeliciteerd!!
Fiore is inmiddels 3 maanden drachtig: 2 maanden: 3 maanden:
En een beetje in de lappenmand. De hoefsmid is vorige week geweest en hij moest het eea herstellen van een smid die haar vorige keer een keertje gedaan heeft. Maar hij heeft net iets te veel hersteld waardoor mevrouw nu hele gevoelige voetjes heeft en heel erg op eieren loopt. Dus ze moet nu nog twee weken op de wei blijven en dan weer eens kijken hoe ze het op het harde doet. Het zadelmak maken ligt dus ook even stil. Daarnaast heeft ze mok, apart, want de wei is helemaal niet nat (op de rechterfoto zie je het op haar rechter achtervoetje, maar ze heeft het aan alle vier. Ene voetje wat erger dan de andere). Die honingzalf waar jullie het over hebben, werkt dat ook goed tegen mok, of hebben jullie daar beter advies voor?
ik doe er altijd MSM zalf op en 1-2x in de week schoonmaken met betadinescrub. Dat helpt hier altijd heel goed. Als het aardig wat is of hardnekkig gooi ik er nog een Puur drainagekuur tegen aan
Kabayo
Geplaatst: 20-08-16 18:58
Mooie hengst zeg Marije , gefeliciteerd!
Wat is ze ook prachtig Cynthia!
Ik leef even op een roze wolk. De fries die ik rijd word vandaag even beloond met een eerste premie en op kop geplaatst! Op naar de centrale keuring
Edit Lady is vandaag ook 2 maand drachtig
Vulina
Geplaatst: 20-08-16 19:27
@Cynthia, als de weide droog is, heeft ze vast mok door de zon. Elke dag insprayen met een hoge zonnebrand factor!
pretty
Geplaatst: 20-08-16 20:50
Cynthia mijn oude merrie had het laatst ook ineens op 4 voeten plus een huidinfectie en manken ook! Bij haar was het een soort van allergische reactie om een insect. Ze heeft cortisone gehad van de DA toen. Beterschap voor Fi.
Enneh Lisa en Vera zijn weer drachtig van Cas ja. En Karin van Victor. Ik wil een vrouwelijke Argento of Milo of Benito!
Kabayo mooi resultaat,gefeliciteerd!
Cynthia82
Geplaatst: 20-08-16 21:22
Vulina, dat idee had ik dus ook al... Ik heb Vision 50 voor de neus van Dais, want die verbrandt altijd heel erg (en die van Fi ook een beetje sinds ze drachtig is, de jaren hiervoor nooit), dus ik ga dat wel proberen. Is alleen geen spray, maar als ik heel zachtjes doe, mag ik er wel aankomen.
Pretty, of alle drie!!! Wat jij zegt over Pretty heb ik ook wel eens van gehoord, inderdaad. Maar zou Fi dr witte neus dan ook niet veel aangetaster moeten zijn? Die heeft maar een klein plekje.
Weet je nog dat Dais en Ti zo ziek waren geworden van die berenklauwen? Toen waren Ti z'n kootholtes er ook verschrikkelijk aan toe
Onze ene merrie is niet drachtig. Andere merrie hebben we niet gescand, het waaide nogal hard en ze staan in de wei waar ik ze niet even makkelijk uit haal. Merrie was te schrikkerig door de harde wind en handschoenen om te scannen. Woensdag weer scannen. Friese merrie is drachtig
Dustinlover
Geplaatst: 21-08-16 16:29
Nou toch eentje erbij dan vulina!
Linda dan loop jupi gelijk met Empty en Joy(mini welsh) van mij
leuk Rowan!! tegelijk uitkijken naar al het moois wat hopelijk gezond geboren mag gaan worden ik kan nu al niet wachten haha!
AniekR
Geplaatst: 21-08-16 18:54
Vulina, hoe is het met het scannen van de 6 merrie's afgelopen?
Knolselder, jammer dat Fleem niet drachtig is geworden. Eerder problemen gehad met haar drachtig krijgen? Gelukkig nog 4 anderen, maar dat maakt de teleurstelling van deze merrie toch niet minder.
Hinte, dankje Ik vind haar ook prachtig. En inderdaad momentopname en ook gewoon te koel karakter denk ik. Was bang dat ze haar op type te pony vonden, maar dat gelukkig niet. Denk dat ik kwa karakter en ras gewoon hele belangrijke eigenschappen heb in haar die momenteel niet overal te vinden is binnen ons stamboek
Faline, gefeliciteerd! En leuk dat je mee doet dit jaar! Ook superleuk dat we dit jaar toch nog weer een Bolero-veulen krijgen! Je hebt het uiteindelijk laten verzenden vanuit België, gok ik?
Marije, ook gefeliciteerd met dat super resultaat! Nou zou je er ondertussen wel goed kijk op hebben, maar ze moeten het op de show ook altijd nog waarmaken natuurlijk! En nu uitkijken naar zijn eerste veulens dus!
Cynthia, Fiore begint ook voorzichtig een buikje te krijgen! Wel balen dat ze nu zo gevoelig loopt, komt altijd nauw met dat bekappen he. En je hebt ook een vorm van droge mok he, of misschien zonnebrand. Kan je er helaas niet echt een gouden tip voor geven.
Kabayo, super resultaat van jouw rijpaard dus ook! En twee maanden, nog maar 9 te gaan
Linda, 100 dagen! Afgelopen jaar hadden we ook een van dezelfde dag drachtig toch? Mijn merrie's moesten nog een tweede keer geïnsemineerd worden en zitten nu op 98 dagen, maar de AV van goeroe hier zit vandaag dus ook op de 100 dagen. Maar jouw mini zal wel weer eerder gaan
Verder hier weinig nieuws. Behalve dat er dus wel een klein beetje schot in begint te komen. Eerste merrie dus op 100 dagen op stal, die van mij overschrijden die grens over 2 dagen ook Moeten ook snel maar eens buikfoto's maken. Viel me vandaag, vooral bij Lies, op dat het toch wel wat begint te ontwikkelen nu. Toch weer in dubio of ik ze nog een keer moet laten scannen in september
Ja klopt Aniek hihi! Deze merrie droeg vorige keer 331 dagen met een hengstje, dus ik hoop stiekem dat ze nu op 320 dagen een mooi merrietje geeft ofzo nee dat zijn te veel wensen, ik ga maar uit van 340 dagen en een merrietje zal er ook niet inzitten vrees ik (ik wil té graag merrietjes, dus dan zullen het wel hengstjes worden haha)
De AV krijgt haar eerste veulentje, dus geen idee hoelang ze gaat dragen. Die van mij gingen vorig jaar op 339 en 345 dagen, maar ja beiden hun eerste veulen. Dus het wordt gewoon weer in spanning zitten.
En ik snap je gevoel. Ik zou nog steeds graag een merrie willen van Lies, zal dus ook wel weer een hengstveulen krijgen, al is ze in karakter wel erg anders dit jaar. Van Roos hou ik haar merrieveulen eerst aan, zou je zien dat ze weer zo'n plaatje van een merrieveulen krijgt... Nog iets minder dan 8 maanden afwachten (als het goed is )
Zonde van die ene merrie, Vulina. Was dit de laatste poging?
Aniek, vind je dat echt? Ik denk vooral een grasbuikje te zien. Maar goed, dat verschil is ook lastig met 3 maanden. Na Vulina dr advies heb ik Fi dr plekjes ingesmeerd met zonnebrand en dat blijven we de komende tijd ook maar doen gezien de hitte die verwacht wordt.
Oh, zie dat ik bij het bijlezen over Vulina's tweede bericht heen heb gelezen Balen van die ene merrie en voor één dus nog even spannend!
En ik heb wel het idee dat er wat aan komt, maar kan ook aan de foto liggen. Maar heb het idee dat net achter de singelplek zeg maar een beetje zo'n accentje/overgang komt naar een buik. Maar misschien wil ik te graag. Begin het bij die van mij ook steeds meer te zien, die zijn nu ook over de 3 maanden, dus moet kunnen Hopen dat de zonnebrand werkt. Met het weer komende week wel verstandig inderdaad.
Vulina
Geplaatst: 21-08-16 20:03
Nee, morgen weer insemineren. Volgend jaar probeer ik niet weer met deze merrie, dus alles of niets...
Morgen/overmorgen worden er 2 gescand en woensdag nog 1..