[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:30

Fien komt uit een vos moeder en een bruine vader. Fien is bruin ja

Van de vader weet ik het niet.

We hebben nu uit een valk merrie en een bruine hengst een valk veulen.

AniekR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:34

Even snel gegoogled; http://www.taraco-stud.co.uk/poniesfiasco.htm
Komt ook uit een vos dus. Weet je dat ze beide het vosgen dragen. Heb je dus ook kans op een vos/palomino veulen.
Hetero/homozygoot agouti (wat bruin veroorzaakt op zwart) is stuk lastiger te bepalen. Al heb je wel aardig wat zwarte cobs natuurlijk. Maar dat is meer een kwestie van afwachten wat er uit komt.

Moet nog een keer kijken of Fiasco nou de hengst was die ik 5 jaar geleden nog op de Taraco stud heb gezien. Die foto's staan bij m'n moeder thuis op de pc ;)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:37

Dus als ik het goed begrijp is zo'n beetje elke kleur mogelijk. _O- .

Ben benieuwd of je nog foto's hebt van hem :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:43

Nou in ieder geval bruin/valk/vos/palomino ;) als we uitgaan van homozygoot agouti elk 25%. Anders wordt het wel weer een meer ingewikkeld verhaal.

AZ, vond nog een oude foto.
Zoveel wit?
Afbeelding
O:)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:56

Ik ben helemaal niet meer anti-vos sinds Rups :P

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:05

Ja zoiets idd Aniek!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:13

Ik ben juist groot fan van vossen met veel wit :~
In de minipaarden zie je ze nauwelijks, zo zonde :o

Ik heb de grootste kans op bruin. En dan 50 procent kans op bont en op zilver... Het kan me eigenlijk weinig schelen... :')

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:16

Ik vind als ze dan vos zijn, ze ook best veel wit mogen hebben O:)
Maarja ben ook heel blij met m'n bruintjes met 4x witte benen. Alleen op zwart vind ik het weer mooier met weinig wit :P Maar het ligt ook allemaal helemaal aan de pony

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:30

ik vind witte benen heeeel erg mooi! Laat marley nu ook nog eens 4 witte benen hebben :~ *\o/*
Echt veel wit heeft ze niet, maar wel voldoende voor mij. ik heb namelijk altijd paarden die uit hun dekens weten te raken de nacht van show en dan altijd een mooie mestvlek hebben ergens. Niet bepaald handig.
Ik hoop hier toch stiekem op vos of valk als marley drachtig zou zijn. Mijn vosjesverzameling zoekt nog een dieprode vos :p

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:43

Ik heb mijn kleurkansen eigenlijk nog niet berekend. Ga ik me eens mee bezighouden!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:44

Ik vind wit persoonlijk echt verschrikkelijk := .

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:59

Grappig hoe smaken daarin kunnen verschillen he!

Luna, de mooiste die ik onder mijn kont heb gehad was echt een chocoladebruine-koffievos. Die had zo'n mooie diepe kleur.
Heb haar een jaar of drie bijna nog een keer weer gekocht, stond ze bij een handelaar. Die vroeg er alleen nog belachelijk veel voor. Maar voor de fokkerij was zij ook niet meer echt het type om mee verder te gaan :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:05

Dat is echt een prachtige kleur AniekR! ik vind de juiste kleur vos dan ook soms echt heel erg mooi. Sta dan ook echt te kijken bij Marley. Die heeft ook een donkere kleur vos en die vind ik ook prachtig.

Weet dat mijn lesgever ook zo'n chocolade bruine koffievosse arabische merrie had. Hij nam haar altijd mee naar de les en oh ik keek mijn ogen uit op dat dier. maar die is ook verkocht geweest en helaas heeft hij er niets meer van gehoord. Zal wel naar een fokker toe zijn gegaan die er goedkoop arabiertjes uit wou fokken. Die zie je zoveel op kapaza voorbij komen.

Wel zonde voor je dat zij niet het type was en dat ze er zoveel voor vroegen :(

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:18

*zucht* En moest haar er toch even bijzoeken
Afbeelding
En ik als 16-jarige ukkie haar aan het voorbrengen :P

Was die van jouw lesgever ook zo'n kleur. Vind het echt prachtig, maar zie je maar weinig he.

En tja, ik had toen Lies en Roos ook al en dan moest ik er toch één weer verkopen. Hoop gewoon dat ze nu ergens op een fijn plekje staat!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:37

Ja die merrie had ook zo'n kleur. Misschien nog iets meer lever kleurig of hoe noemen ze dat maar zeker zo donker. Echt prachtig.

En verkopen is zo moeilijk uiteindelijk vind ik. Maar denk wel dat zo'n knap dier gewoon niet anders als goed kan staan

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:49

Ja prachtig he... Hoop dat ze goed is terecht gekomen. Stond toen wel een beetje bij zo'n shady handelaar, maarja als ze maar naar een fijn huisje toe is gegaan he. Ze was wel al een jaar of 15 toen denk ik.

En verkopen is moeilijk ja. Zit nu ook al in dubio hoe ik dat volgend jaar wil doen. Als ik nou een heel goed merrieveulen krijg... O:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 00:00

Vesceron wat super jammer....

Al Zawraa wat een plaatje!!!!

Mijnlieverd wat een gedoe zeg! Ik mag hopen dat de hengstenhouder je wel het geld terug stort zeg! Zul je zien dat met de andere hengst het wel direct pakt, ik hoop het echt voor je!

Luna, hopelijk pakt het deze keer wel!!! Leuk dat je toch nog een poging waagt dit jaar.

Kleuren, ik zou zelf heel graag nog een gitzwarte willen, liefst een arabier dus hihi, maar een zwarte welsh/ welsh type zou ik ook erg mooi vinden. Dubbelverdund, perlino of cremello vind ik minder want ik vind roze ogen en zo'n bleek/wit gezichtje gewoon niet zo mooi... Een heel wit gezicht van een grote witte aftekening vind ik alleen mooi als de ogen een zwarte rand hebben ipv roze.

Ik heb het liefst de veulens in mei/juni, maart en april is vaak nog helemaal niet zulk mooi weer, ik vind een veulen in juli ook nog prima, ze kunnen hier gewoon langer op de wei lopen en geen probleem als ze de winter tot in het voorjaar nog bij de moeder staan.

Hier bij ons is het dekseizoen zo goed als ten einde. Pjotr is klaar met zijn dekseizoen. Ik neem geen nieuwe aanvragen meer aan nu, enkel die al gedekt zijn en waar het niet gelukt is zouden terug kunnen komen tot eind augustus. Hoop het niet want ik ben over 3 weken zelf uitgerekend en zou fijn zijn als het vanaf nu rustig blijft.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 00:08

Na de teleurstelling van vanmiddag (al had ik er wel al op gerekend, dat scheelde) even spijkers met koppen geslagen :D zowel de arts van de holstud als de eigenaar van de hengst raadden me aan om natuurlijke dekking te proberen. Volgens de arts is de kans heel groot dat het na een keer dracht wel lukt met Baha, hij ziet iig absoluut geen reden waarom nas niet drachtig wordt.
Aangezien er vanmiddag een super groot en mooi ei zat was het even snel denken en schakelen...
En is Nas vanavond gedekt door een hele knappe bonte kerel :D

We duimen dus nog even door en gaan nu voor een bont partbred veulen volgend jaar :D

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 00:13

Amy en Vesceron, wat super balen zeg! :(

ML; echt belachelijk! Ik mag hopen dat je je geld wel terug krijgt?

Hier vandaag èèn merrie gedekt, veulenhengstigheid. Andere 3 laten scannen, allemaal goed drachtig! :D
Morgen ochtend nog èèn scannen op dracht, ze toont niet hengstig. Zit op minstens 21 dagen en is gewoonlijke een echte pis merrie :P dus ik heb goede hoop!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 00:15

Manda schreef:
Kleuren, ik zou zelf heel graag nog een gitzwarte willen, liefst een arabier dus hihi, maar een zwarte welsh/ welsh type zou ik ook erg mooi vinden. Dubbelverdund, perlino of cremello vind ik minder want ik vind roze ogen en zo'n bleek/wit gezichtje gewoon niet zo mooi... Een heel wit gezicht van een grote witte aftekening vind ik alleen mooi als de ogen een zwarte rand hebben ipv roze.

Hier bij ons is het dekseizoen zo goed als ten einde. Pjotr is klaar met zijn dekseizoen. Ik neem geen nieuwe aanvragen meer aan nu, enkel die al gedekt zijn en waar het niet gelukt is zouden terug kunnen komen tot eind augustus. Hoop het niet want ik ben over 3 weken zelf uitgerekend en zou fijn zijn als het vanaf nu rustig blijft.

Ik riep vroeger altijd ooit nog een zwart Welsh A'tje te willen (liefst met bles en 4x wit). Toen nooit gedacht dat ik zo'n mooie zwarte hengst voor mijn dames zou vinden. Dus wie weet wat er uit rolt. Maar mooie bruine zijn we ook heel blij mee!
Dubbel verdund, of sowieso verdund ben ik ook helemaal niet zo'n fan van. Ik hou van mooi donker. (Donker) bruin, of zelfs zo'n donkere vos vind ik ook erg mooi ;)

En wel lekker rustig als het dekseizoen straks klaar is. Maar inderdaad straks ook andere prioriteiten. Is het ook weer gedaan met de rust.

Amy, spannende snelle beslissing. Maar hopelijk pakt het dan zo wel inderdaad!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 00:16

Vulina, fijn van de drachtige merrie's! En hopelijk snel nog een en later nog een :P
Langzaam aan toch steeds wat meer drachtige merrie's hier...

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 00:21

Balen vesceron het was je zo gegund!!

Mooie vos Aniek

Manda spannend zeg hopen dat het dan nog een beetje rustig is inderdaad.

Marley vind ik ook erg mooi luna. Ik hoop dat deze poging wel lukt!

Leuk om jullie kleurkansen te zien en hoe iedereen toch een compleet andere smaak heeft.
Mijn kleurkans is uhh 1 ding maar palomino.
Liz wordt misschien aankomende zaterdag gescand. Ik kan dan zelf niet, ja smiddags dus ik hoop dat t verzet kan worden. Zo niet gaat mn vriend :)

Ik lees overigens elke dag mee alleen red ik het niet om elke keer bij te posten. Jullie gaan zo hard :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 06:26

Rianne, spannend de scan!
En ik kan ook niet overal op reageren hoor, dat lukt mij ook niet haha!

Amyz, dus toch nog hoop... Duimen maar!

Die donkere vos hierboven is ook onwijs mooi! Maar ik vind het persoonlijk juist mooi als ze zo licht zijn dat ze bijna oranje lijken... :~ en als de zon er dan op schijnt, lijken ze van goud :~

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 06:29

mijnlieverd schreef:
Had vrijdags al laten weten dat ik dinsdag of woensdag sperma nodig zou hebben, en maandag laten weten dat ik het dus woensdag moest hebben. En normaal gesproken was het geen probleem smste ze dinsdag, maar omdat t de 4e keer was moest ik wel de sprong betalen(3 sprongen zaten in t dekgeld). Heb ik netjes op gereageerd van stuur maar een factuur of zeg zo maar wat t kost dan maak ik t vanavond of morgenochtend over, dat was prima smste ze en zou de factuur s avonds sturen, heeft ze gedaan en ik heb t meteen overgemaakt. Verders niks gehoord van dat t woensdag niet kon.
Dan mag ik toch verwachten dat het sperma er woensdag is denk ik dan..Vorige keer was t t zelfde, gevraagd om sperma(ruim van te voren zoals afgesproken), geen reactie, en kreeg ook idd geen sperma, nadat ik van alles eraan had gedaan om dr te bereiken kwam ze met heb jou een bericht gestuurd dat t vanmorgen niet kon en die blijkbaar niet heb ontvangen..En ook die heb ik toevallig niet gehad bizar..Toen zei ze dat ze m s avonds kon laten springen of de volgende morgen, als ze m s avonds liet springen moest ik t zelf ophalen..Brengen stelde ze geen eens voor..
Zou t zelf straks als hengstenhouder iig nooit zo doen.

Sjonge lekker onprofessioneel. Doe het dan niet als je er geen zin in hebt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 06:30

amyz schreef:
Inderdaad niet drachtig ;(

:(:) balen