[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anike

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:55

Elise weet hoe mel is. Nu met training en lessen wordt t niet beter.
Ik bel gewoon even de da, en overleg. De tandarts moet zo ie zo ook even langs komen, die staat al voor de planning :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:00

Ik vond voor en nafoto van 3 september
Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Zwaar gestressed. Okee, meer zwaar dan gestressed ;)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:01

Mooie foto,s hoor en idd al aardig buik.
Van harte met je verjaardag.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:03

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:40

o...nou zo ziet die van mij er nog lang niet uit...(die moet ook nog langer, 1 maandje)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:30

KootMiraDrum: Gefeliciteerd!!!!

Mijn merrie heeft last van haar rug en daar komt om de zoveel tijd een fysio voor (de fysio geeft zelf aan hoe lang ze denkt tussen twee behandelingen te kunnen laten).
In het begin kwam ze iedere twee maanden, nu zitten we op 4 maanden.
Als Dais straks serieus zwaarder gaat worden, zal de fysio weer vaker komen waarschijnlijk.

Ik zou eerlijk gezegd wél naar de merrie laten kijken als ze nu 'al' last heeft van haar lichaam. Ze wordt steeds zwaarder, dus ik denk dat haar klachten straks alleen maar erger worden.
Maar natuurlijk zou ik stress ook zo veel mogelijk willen vermijden. Ik vraag me alleen af wat meer kwaad kan, de stress van de behandeling, of een lichaam wat haar nog maanden in de weg zit. Dat kan je denk ik alleen als eigenaar zelf bepalen.

Ik heb een vreselijke offtopic vraag...
Ik sta op een nieuwe stal en daar heeft iedereen een briefje op de stal hangen met de naam van het paard en de hoeveelheid voer en gegevens van de eigenaar.
Nou heb ik een Worddocument gemaakt met een foto van Dais met haar naam, voerschema en mijn telefoonnummer.
Ik wilde dat af laten drukken, maar dat schijnt niet te kunnen, want het is een Word-document :(

Is er toevallig iemand in dit topic die dit voor mij op fotopapier uit zou willen printen en naar me op kan sturen?
Ik wil er uiteraard voor betalen!!
Ik hoop dat iemand me kan helpen.. Stuur me maar een pb'tje als je me kan en wil helpen :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 16:51

Anike schreef:
Elise weet hoe mel is.

Ik heb Mel 1x gezien en met 1x kun je denk ik niet stellen dat je weet hoe een paard is. Het enige wat ik weet is dat het toen overduidelijk aan een rijtechnisch probleem onderhevig was. Hoe ze nu is kan ik totaal niet beoordelen, dan moet ik het paard zien cq. voelen.

Ook weet ik natuurlijk niet in hoeverre zij gestressed raakt van een osteopaat... Ik denk dat jij de enige bent die dat kan beoordelen...

KootMiraDrum schreef:
Ik vond voor en nafoto van 3 september
Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Zwaar gestressed. Okee, meer zwaar dan gestressed ;)

Met de nadruk op zwaar :+

NatasjavE schreef:
o...nou zo ziet die van mij er nog lang niet uit...(die moet ook nog langer, 1 maandje)

Hoe doet ze het verder?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:36

:list:

:)ddd Weet je wat ik zie, als ik gedronken heb?

Tududuuu...

Allemaal beesjes...

Afbeelding

Tudududuuuuu....

Zoveel beesjes...

Afbeelding

:)ddd om mij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen.... :)ddd

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:38

hahaha, die lichtgevende oogjes!!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 17:39

Magic_Ice schreef:
hahaha, die lichtgevende oogjes!!

Haha! Ja was even foto's van de camera af aan het halen en toen kwam ik deze 2 tegen! Vond het wel humor, whahaha!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 19:53

Net wat foto's laten maken :) Krijg de foto's komende week! :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:29

Mijn stoere welsh mountain's staan weer binnen. Wat een mutsen zijn het ook hé. 1 nachtje laat ik ze buiten, met het idee het is toch droog en ze hebben een vacht om u tegen te zeggen. Wil ik ze vanavond binnen zette ivm rijden, komt drachtige muts met een noodgang, hinnikend/schreeuwend naar de draad gerend, om vervolgens ,gevolgd door die kleine die in een rengalop ook die richting uitgalopeerd, heel zielig aan de draad te staan kijken :). Wat moet je daar nu mee :) wou ze dan deze winter zoveel mogelijk buiten laten, dat wordt fijn :)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:05

Suelza: _O- _O- _O-
GEWELDIG!!!! Die oogjes!!! Whahahahahaaaaa!!!!

@Zitake, tja... volgens mij wil de mens het paard soms liever buiten hebben dan dat het paard het zelf wil :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:06

Voor Pé Pé denk ik dat ik morgen de dierenarts even bel als ze weer niet gegeten heeft. Twee dagen had ze geen kuil gegeten, wel stro/biks/wortelen. Toen we gisteren kwamen had ze alles op wat we haar gegeven hadden, maar vandaag lag weer heel de stal onder met kuil. Had ze dus weer niet gegeten. Wel weer haar wortels/biks/stro. Dus we zijn benieuwd wat ze morgen op heb van haar kuil. Duimen jullie voor ons dat ze der maaltijden op heeft als we morgen komen. :(
Aan haar gedrag is niets te merken.

Edit: Toen we vandaag weg gingen begon ze wel haar kuil te eten. Eind van de dag.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:19

Marlis schreef:
Voor Pé Pé denk ik dat ik morgen de dierenarts even bel als ze weer niet gegeten heeft. Twee dagen had ze geen kuil gegeten, wel stro/biks/wortelen. Toen we gisteren kwamen had ze alles op wat we haar gegeven hadden, maar vandaag lag weer heel de stal onder met kuil. Had ze dus weer niet gegeten. Wel weer haar wortels/biks/stro. Dus we zijn benieuwd wat ze morgen op heb van haar kuil. Duimen jullie voor ons dat ze der maaltijden op heeft als we morgen komen. :(
Aan haar gedrag is niets te merken.

Edit: Toen we vandaag weg gingen begon ze wel haar kuil te eten. Eind van de dag.

Kan het niet zijn dat er iets mis is met het kuil/ze het gewoon niet lekker vind? Aangezien ze alle andere dingen wel eet?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:24

Nou lijkt me sterk want er ligt elke dag wel een nieuw pak en het ruikt ook goed en ziet er goed uit. En alle andere paardne van heel de stal eten het wel en er staan 30 paarden ofzo.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:37

Marlis, hoop dat er niks aan de hand is met Pé Pé! Duimen dat ze morgen lekker haar portie opgegeten heeft!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:38

Ja ik hoop het ook. Ze krijgt drie keer per dag kuil, en die hoeveelheid voor drie keer lag er echt gewoon nog.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:47

Marlis schreef:
Nou lijkt me sterk want er ligt elke dag wel een nieuw pak en het ruikt ook goed en ziet er goed uit. En alle andere paardne van heel de stal eten het wel en er staan 30 paarden ofzo.

Hoe gaat het nu met je merrie?
Ik vind het toch apart dat ze andere dingen zoals biks, wortels enz wel eet. Als ze hier geen hooi meer eten, eten ze meestal ook echt niets meer, en dan is er ook serieus iets aan de hand. En als ze verder goed eten, maar alleen het hooi niet, is het meestal zo dat ze het gewoon niet lekker vinden. Maar dat kan bij jouw paard natuurlijk anders zijn, is ze normaal gesproken kieskeurig met eten?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:50

Ze eet normaal juist alles wat ze krijgen kan. Maak er niet uit wat het is. Alleen hooi eet ze liever niet maar maak niet uit wat voor soort kuil het is(en dit is echt goed voordroog kuil van eigen land) en wat ze verder krijgt alles gaat er altijd in bij madame.

Ik ben nog niet langs geweest. Om tien voor twee ga ik er heen en hopelijk heeft ze dan haar kuil dit keer wel op. Anders bel ik de dierenarts even voor overleg en eventueel langs komen want ze is toch al over de 5.5 maand heen en ze moet toch echt genoeg voedingsstoffen binnen krijgen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:34

Peeps is nooit kieskeurig eegt alles watg ze eten kan normaal gesproken. Eet nat kuil, droog kuil, goed kuil , stoffig kuil..
Dit is gewoon goed kuild.
Alleen van hooi gaat ze heel erg hoesten en natg hooi eet ze niet dus dat krijgt ze niet.
Gister eind van de dag begon ze beetje kuil te knabbelen dus ik hoop dat het op is, anders even de da bellen voor overleg. Is natuurlijk niet de bedoeling dat het kuil continue blijft liggen. Ze moet gewoon goed eten.
2 maanden geleden was er niets met der tanden, geen haken o.i.d.
Wat een gedoe soms met die paarden.

Mira is inderdaad zwaar, maar ziet er wel heel gpoed uit.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:10

Hier moest de hele stal werken behalve... je raad het al. De zwaarste :+ Maar morgen moet ze wel aan de bak :Y) en overmorgen. en dan wéér vrij :) heerlijk hé zo'n vakantie.
Ze eet alles wel normaal...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:26

Peeps heeft gegeten :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:30

he gelukkig!

ik had priveles vandaag,losrijden ging heerlijk,maar toen we de B gingen oefenen leek er een knop om te gaan,het was helemaal niks

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:38

Die schaapjes... :')

@suelza. Ja ze gaat hartsikke goed. Ziet er goed uit. klein beetje een buikje. Maar het duurt even voordat je het bij haar echt gaat zien denk ik. Het is haar eerste veulen en ze heeft veel "ruimte".

We wandelen er verder vrolijk op los. Binnenkort maar eens onder de man stappen.