[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cindybijl

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:55

enny: Ravita is eind mei uitgerekend en ik zie de buik dagelijks schokken. Ik ga er wel echt een tijdje naar kijken als Ravita staat te eten, want dan beweegt het altijd het duidelijkst.
ik kijk dan meestal naar de contour van de buik, dan zie ik t zo als het een schop geeft.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:55

Hallo allemaal! Ik moet nog even bijlezen, maar breng jullie alvast het nieuws van vandaag...

Drukke dag gehad vandaag. Even op kraamvisite geweest bij Thirsa.

En dan nu het nieuws voor mij voor vandaag... Kyra stond vandaag met hars op haar uier... Op 1 tepel ingedroogd, andere tepel hing er echt een harsdruppel..

Heeft mijn 'voorgevoel' mij dus toch niet voorgelogen. Ik ga haar nu even extra goed in de gaten houden. Ben net nog een keer gaan kijken en toen zat er niets. Ze heeft ook echt nog maar een mini-uier, maar er gebeurd overduidelijk wel wat.

Dus nu afwachten. Ik heb mijn geld ingezet op 23 mei...

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:56

Suelza: dat is vooruitgang!spannend....
hoe gaat het met het veulen van Thirza? heeft ze al genoeg melk?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:02

cindybijl schreef:
Suelza: dat is vooruitgang!spannend....
hoe gaat het met het veulen van Thirza? heeft ze al genoeg melk?

Ja, de merrie heeft voldoende melk. Ze heeft niet geharst, maar door het melken is ze hars gaan aanmaken... Veulen heeft alleen pas veel te laat biest binnengekregen (fles) en is uit voorzorg op de anti biotica gezet...

Het probleem is alleen dat de merrie het veulen niet laat drinken... En nu begreep ik vanmiddag dat het veulen inmiddels wel aan het zoeken was, maar de tepel niet nam.

Het worden dus hele zware dagen voor Thirsa hier... Ze moet om de zoveel tijd het veulen de fles geven. DA kwam al aandraven met de PAVO SOS kit, dus nu maar duimen dat het veulen snel bij de moeder drinkt...

Het is overigens wel een plaatje van een veulen. Kruising paard x langpootspin Clown Heel leuk diertje.

Even duimen dus... En ik ben heel benieuwd wanneer ze de naam gaat onthullen!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:05

odique: wat cute!!! idd, wat een oren, ben nog aant wachten op de onze, zwartblessen Lachen

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:07

Odique: wat schattig! heb je 1 lammetje?

suelza: pff dat is geen leuk bericht! Vandaar dat Thirza nog niet hier op bokt is geweest...
ik hoop ook heel erg dat de merrie het veulen snel laat drinken en dat het snel goed gaat!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:08

cindybijl schreef:
SA: hoe is het eigenlijk met Passia? nog steeds drachtig?

vrijdag gaan we weer scannen, maar...

eens zien: van de winter had ze weinig glans, dikke plukkerige vacht, was altijd hetzelfde, rustig en braaf, af en toe misschien een klein beetje draven en soms een galopje, al dan niet met een verdwaalde bokkesprong...

Sinds ze drachtig is komt ze geweldig door het haar heen, glanst, vliegt als een bezetene in rengalop en stevig bokkend de wei op (zelfs zo dat ze zichzelf kreupel heeft gelopen) en gister steigerde ze zelfs voor mijn neus nog aan het touw omdat ik haar niet vlug genoeg los liet bij het weiland...

ik denk dat het wel goed zit met de beeb daar binnen Knipoog Ze lijkt wel aan een nieuwe jeugd te beginnen! net een veulen af en toe... Wij hebben goede hoop iig!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:08

Go jij! Go jij! Ook hier - net als bij Cindybijl - de 300-dagen mijlpaal !! Go jij! Go jij!

Dus fototoestel erbij en even wat foto's gemaakt :

Afbeelding

Ze krijgt nu al zo'n echte punt-kont, billen zijn echt al een blubberpudding Clown :

Afbeelding

Uier (al best behoorlijk voor een maiden, vind ik) :

Afbeelding

Afbeelding

Zit ook al duidelijk vooruitgang in, en ze krijgt ook wat zucht voor haar uier.

Nog 6 weekjes Hyper! . Kriebels beginnen nu toch wel te komen hoor, ik vind het toch wel extra spannend, zo'n eerste keer. Mijn andere merrie heeft een aantal veulens gehad, die weet onderhand wel "hoe 't moet" ... maar bij zo'n maiden vind ik het toch extra spannend ...
Laatst bijgewerkt door Keeva op 20-04-08 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:11

cindybijl schreef:
Odique: wat schattig! heb je 1 lammetje?

suelza: pff dat is geen leuk bericht! Vandaar dat Thirza nog niet hier op bokt is geweest...
ik hoop ook heel erg dat de merrie het veulen snel laat drinken en dat het snel goed gaat!

Nee, klopt... Ik ga zo wel even sms-en.. Hopen dat ik beter nieuws kan brengen en dat ze een dezer dagen toch even online komt om de naam bekend te maken Haha!

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:17

Thirsa`s veulen krijgt het niet voor elkaar om de tepel aan t enemen, dus voorlopig is het een flessenveulen. Maar wel een die kerngezond is, lekker speels en vrolijk en verder goed fit. Nu maar hopen dat Tjirsa dr beginnersstress snel kwijt is en de kleine jongen de tepeltraining doorkrijgt. Hij is nog steeds naamloos, door alle stress van het drinken zijn we nog niet toegekomen een mooie naam te kiezen.

Thirsa is de komende tijd op stal en heeft dus geen beschikking over internet. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden. ( ben de staleigenaar. Tong uitsteken )

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:18

Keeva: Wat zie ik een mooie ingevlochten staart! Haha! Ze ziet er prachtig uit zeg. Ja Die drilkont komt mij bekend voor, bij Blos zijn de banden ook al een tijdje al helemaal weg. Ja

Suelza: Je gevoel heeft je dus niet in de steek gelaten! Haha! Dat scheelt toch een hoop wachten. Knipoog

Thirsa: Phoe, dat wordt idd zwaar. Hopelijk accepteerd Thirsa het veulen snel!

Odique: Wat ziet Odique er super goed uit! Wat een ontzettend gaaf lammetje. Lovers

Hiboune: O'Malley is idd een mooie hengst. Ja

Cindybijl: Ravita ziet er rond en gezond uit. Haha!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:23

Aah Thirsa en haar Siv baby (hij blijkt hele lange benen te hebben, daarom langpootmug ?) hahahaha Hopelijk pakt hij gauw de tepel en laat Thirsa het toe. We komen -als Aicha volgende week bevallen is Bloos - jullie kant wel op. Ben wel heel benieuwd naar deze Siv -langpootmug- baby Bloos Haha! Hopelijk komt alles goed. Ik zal Es zo nog eens proberen te bellen !

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:25

Hmmm... wat vervelend... Nu maar hopen dat hij snel aanneemt, anders geloof ik dat we er 1 op kunnen vegen aan het einde van de week.

Maar is hij weer opgeknapt Sam?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:25

_Marlijn schreef:
Keeva: Wat zie ik een mooie ingevlochten staart! Haha! Ze ziet er prachtig uit zeg. Ja Die drilkont komt mij bekend voor, bij Blos zijn de banden ook al een tijdje al helemaal weg. Ja

Niet slecht voor de eerste keer, toch ? Clown Haha! Haha! . Heb hard aan de instructies van jou en Frenia gedacht terwijl ik bezig was ROFL

suz_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:26

Nicole288 : Ja ze is 12 mei ongeveer uitgerekend, nog 3 weekjes... ze is gedekt door de hengst Zenon,!!
Zou geweldig zijn als er een mooi zwart veulentje uit zou komen,! Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:29

Keeva schreef:
_Marlijn schreef:

Niet slecht voor de eerste keer, toch ? Clown Haha! Haha! . Heb hard aan de instructies van jou en Frenia gedacht terwijl ik bezig was ROFL

Idd best netjes! *LOL* Al zal het in het begin niet lang blijven zitten. Toen ik het voor het eerst deed moest ik echt iedere dag opnieuw gaan vlehcten wil het een beetje fantsoenlijk zitten. Nagelbijten / Gniffelen
Bij Blos blijft het nu makkelijk een week zitten. Ja Behalve deze keer, maar die was ook mislukt. Clown Ik had alleen geen zin om hem nog een keer opnieuw te gaan maken. ROFL Paard heeft ook zo'n gigantisch dikke staart! Dat is gewoon niet leuk meer. Ik heb dan het ingevlochte stuk doorgevlochten. En dan moet ik ook nog 2 even dikke vlechten maken van het haar dat overblijft. Bloos!

Whis_Serada

Hazzebaz schreef:
Thirsa`s veulen krijgt het niet voor elkaar om de tepel aan t enemen, dus voorlopig is het een flessenveulen. Maar wel een die kerngezond is, lekker speels en vrolijk en verder goed fit. Nu maar hopen dat Tjirsa dr beginnersstress snel kwijt is en de kleine jongen de tepeltraining doorkrijgt. Hij is nog steeds naamloos, door alle stress van het drinken zijn we nog niet toegekomen een mooie naam te kiezen.

Thirsa is de komende tijd op stal en heeft dus geen beschikking over internet. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden. ( ben de staleigenaar. Tong uitsteken )

Samantha feliciteerd thirsa maar en jij ook met je nieuwe stal genoot.
Ik hoop dat het snel goed komt meid

Westernfreak

Oei, succes met de tepeltraining ! Een flessenveulen kost nog meer energie dan waken, zeker in de eerste weken !

Even een foto spammen van Tyfwyr hoor...Haha!
Afbeelding

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:31

Suelza schreef:
Hallo allemaal! Ik moet nog even bijlezen, maar breng jullie alvast het nieuws van vandaag...

En dan nu het nieuws voor mij voor vandaag... Kyra stond vandaag met hars op haar uier... Op 1 tepel ingedroogd, andere tepel hing er echt een harsdruppel..

Heeft mijn 'voorgevoel' mij dus toch niet voorgelogen. Ik ga haar nu even extra goed in de gaten houden. Ben net nog een keer gaan kijken en toen zat er niets. Ze heeft ook echt nog maar een mini-uier, maar er gebeurd overduidelijk wel wat.

23 mei, terwijl ze nu al harst? Of bedoel je 23 april?

Wat ontzettend naar Thirza, dat het veulen niet bij mama kan drinken.

Ik ben net bij Mira geweest en meen een wit puntje gezien te hebben, ipv de gelige hars. Verder is ze niet anders als anders.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:31

Westernfreak: Dat koppie! *zucht* Lovers

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:33

Western : heerlijk dat koppie.En dat neussie hihihi om te zoenen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:34

Diablo schreef:
Suelza schreef:

23 mei, terwijl ze nu al harst? Of bedoel je 23 april?

Wat ontzettend naar Thirza, dat het veulen niet bij mama kan drinken.

Ik ben net bij Mira geweest en meen een wit puntje gezien te hebben, ipv de gelige hars. Verder is ze niet anders als anders.

Nee, ik bedoel 23 mei... Daar had ik mijn geld op ingezet als bevallingsdatum... Ze is 12 mei uitgerekend...

Maar ik heb hoop... blijf 23 mei volhouden. De banden moeten nog slapper worden, dus er bestaat een kans dat ze nog even de billen tegen elkaar drukt.

En aangezien alles toch loopt, zoals het eigenlijk niet had moeten lopen, kan dit er ook nog wel even bij Clown

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:37

Keeva: jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal!! wat komt het nu dichbij he!
Wat heeft Kyara al veel uier en dr banden zijn idd ook al weg aan het zakken! Bij Ravita nog niet veel te zien aan dr banden, uiertje is iets dikker, maar stelt nog niet veel voor...
is dit vaker zo bij merries die vaker een veulen hebben gehad?(lees: min. 10 jaar geleden)

Marlijn: rond en gezond he! haha ik vind haar buik dus eigenlijk helemaal n iet zo dik, maar ja ik zie haar ook iedere dag he. ze is eigenlijk nog vrij strak (en dat voor een 23-jarige!) ik hou haar dan ook 3x in de week in beweging.

Wat een bericht over Thirza en dr veulen....
Hazzebaz: fijn dat je ons op de hoogte houdt, gelukkig is het veulen wel kerngezond en levendig!
Is dit het eerste sivmayall veulen?

Suelza: 23 mei bevallen(volgens jou inzet), en dan nu al hars?
klinkt in mijn oren erg snel al, of heb ik dat fout?

edit: heb naam veranderd Bloos Bloos
Laatst bijgewerkt door cindybijl op 20-04-08 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:44

cindybijl schreef:
Is dit het eerste sivmael veulen?

Nope, dit is het 4e veulen van AR Sivmayall Pling
Hij heeft tot nu toe 2 merrie- en 2 hengstveulens gegeven Pling
2 Veulens zijn al weer op komst Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:46

cindybijl schreef:
Keeva: jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal!! wat komt het nu dichbij he!
Wat heeft Kyara al veel uier en dr banden zijn idd ook al weg aan het zakken! Bij Ravita nog niet veel te zien aan dr banden, uiertje is iets dikker, maar stelt nog niet veel voor...
is dit vaker zo bij merries die vaker een veulen hebben gehad?(lees: min. 10 jaar geleden)

Marlijn: rond en gezond he! haha ik vind haar buik dus eigenlijk helemaal n iet zo dik, maar ja ik zie haar ook iedere dag he. ze is eigenlijk nog vrij strak (en dat voor een 23-jarige!) ik hou haar dan ook 3x in de week in beweging.

Wat een bericht over Thirza en dr veulen....
Hazzebaz: fijn dat je ons op de hoogte houdt, gelukkig is het veulen wel kerngezond en levendig!
Is dit het eerste sivmael veulen?

Suelza: 23 mei bevallen(volgens jou inzet), en dan nu al hars?
klinkt in mijn oren erg snel al, of heb ik dat fout?

Klopt... maar anderzijds... dit veulen had er zowiezo al niet in moeten zitten Clown

Paard van een vriendin van mij, heeft overigens ook 4 weken geharst. Dus het kan en het zal mij ongetwijfeld ook wel weer gaan overkomen.

Ik hou het nauwlettend in de gaten, maar blijf zeggen... 23 mei! haha (ach, je moet toch wat).