Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:05

terra gaat als een blad omslaan
is vreslijk aanhankelijk naar mij toe .
volgt me waar iki ga of sta,mag ze even los blijft ze bij me staan loopt als een hondje achter me aan.
ze is hellemaal lijp van wortels ze laat haar biks er voor liggen
ze met rijden super lief en braaf,ze doet ineens alles voor me
ze begint nu ook echt uit te dijen eindelijk.

@youngster
terra heeft zeer ernstige mok gehad ruim 1jaar geleden,ze was toen niet drachtig maar had er een veulen bij lopen zenith was toen
een maand of 2
ze is doodziek geweest de mok was naar binnen geslagen ze had een bloedvergiftiging
wil dat nooit meer meemaken

IndianSummer

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:12

Pfoeee, wat gaan jullie snel .

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:16

@youngster en pauk: zelf nog niet meegemaakt maar wel al van anderen gehoord... die hormonen he

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:21

echt snel ja, maar dat geeft niet,beter dan dat het topic helemaal niet zou lopen of wel... ik krijg natuurkunde niet in mijn kop dus kwam maar even hier kijken en ga zo voor de afleiding even naar hollyday, misschien dat ik vanavond hier nog even kom.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:26

Nou die van is nog niks veranderd. Qua gedrag oid. Had van de week wel het idee dat ze wat gauwer moe werd. Maar ze was niet natter.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:47

Leuk dat er al wat verandering in zit bij Macy! Ik hoop voor je dat ze je niet zo gek gaat lopen maken als vorig jaar met al dat gekegel

Cayusejuhh, Pitana is echt wel drachtig hoor! Die heeft echt een drachtige mutsen buik

Youngster, ben benieuwd naar foto's van Vierra. Missy heeft geen last van extra mok. Ze heeft altijd wel een beetje, maar het verergerd niet. Spirit wel, die krijgt heel veel mok, maar nog veel meer jeuk. Die loopt dan het liefst de hele dag haar benen te schuren. Dat is altijd zo zielig !

terorita, Leuk dat je terra ziet veranderen! Ik vind dat altijd zo lief als drachtige mutsen zo aanhankelijk worden

Bij Missy zit er ook niet echt verandering in haar dracht. Haar buik groeit rustig door, maar haar gedrag veranderd nog niet zo. Ik ben benieuwd of dat nog gaat gebeuren of dat ze altijd zo relaxed blijft als nu.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:39

Lee had mok toen ze van de wei kwam. Ik heb haar aan de Mud Guard gezet en toen was het met een paar weken over. Omdat ze er altijd heel gevoelig voor is houd ik haar de hele winter op de MG.

Nou Terorita, je hebt geluk! Lee is op zich wel lief hoor, dat is ze altijd, maar verder voelt ze zich veel TE goed. Ik was vandaag eens een stukje met haar wezen fietsen. Dat heb ik geweten. Ze heeft de hele weg lopen stuiteren en lopen showen. Géén gezicht! Maar zij had me 'n lol ... grmbl ... drachtige merries ....

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:44

Heb net het verhaal van Mariska gelezen ... wat afschuwelijk zeg ... en de merrie is nog gescand ook!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:43

met hol alles in orde, eet goed poept goed, was echt super veel in dr stal dus ik maar mesten... verder niks te melden. alleen dus dat dr buik wel dikker is geworden hoor

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:47

Ik heb het verhaal van Mariska nog niet gelezen, maar ga ik zo wel doen.

@Mac: Haha dat had ik willen zien! Jij op je fietsje met zo'n dikke stuiterende buik naast je Naja wees blij dat ze nog zo'n lol kan hebben met haar dikke pens

@Holly: Fijn dat Holly in orde is. En dat haar buik groeit is alleen maar goed Dat jullie dat trouwens nog zien van 1 dag als je je paard iedere dag ziet.
Ik zie Iwaya maar 1 keer per week als ik op de manege ben. Helaas ivm met werk geen mogelijkheid om vaker te gaan omdat t zo ver is. Maar als ik de kans kreeg ging ik ook iedere dag kijken. Ik zie nu iig na iedere week wel heel goed verschil nu de laatste weken. Dat is wel leuk om haar zo te zien groeien

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:48

HOw sTOP!! Ik kan jullie niet bijbenen!! Vrees da ik weer een dagje ziektewet inmoet om bij te lezen . Haha!

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:49

CarpeDiem schreef:
HOw sTOP!! Ik kan jullie niet bijbenen!! Vrees da ik weer een dagje ziektewet inmoet om bij te lezen . Haha!

het gaat idd erg hard de laatste dagen
maar het is dan ook echt al een dikke buiken tijd he

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:05

Haha, Lee denkt ook: "ik ben geen paard, ik ben een skippybal"

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:08

@mac volgende keer willen we fotos
van jouw op je fiets met een dikke stuiterende merrie ernaast *o/*

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:17

glen_vanii schreef:
CarpeDiem schreef:

het gaat idd erg hard de laatste dagen
maar het is dan ook echt al een dikke buiken tijd he

En dan te bedenken hoe het hier gaat als de slapeloze nachten komen als de merrie's eenmaal aan het kegelen zijn Dat worden 10 pagina's per dag! En het gaat nu al zo snel idd....

Heb net het verhaal van Mariska gelezen Wat verschrikkelijk zeg... echt een nachtmerrie wat je dan overkomt... En dat na al die scans idd...

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:21

Pauk schreef:
Ja ik!!
Constant over haar hele been.. Ene keer erger dan de andere keer maar duidelijk erger tijdens de dracht dan anders...

Afbeelding

Sorry voor de onsmakelijke foto, maar zag het er bij jouw merrie ook zo uit?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:26

hier foto van pauk dr been toen
Afbeelding

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:29

Pfff lekkere foto zeg... Iwaya heeft ook vaak mok, maar niet zo als op de foto. Zij had vooral korstvorming in de kootholte en onderin dik been. Duurt bij haar altijd erg lang voordat het weg is.
En het komt iedere keer in bepaalde mate weer terug, maar gelukkig niet zo erg meer als eerst. Toen liep ze er ook kreupel op.
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 18-01-06 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:29

dit is precies terra haar been
ik smeerde er calandulan zalf op was enige zalf die bij haar hielp
ze had het op beide achterbenen ze lipe toen ook stok kreupel
sterkte ermee

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:37

Jeeh en ik dacht dat Utah mok had

Het verhaal van Mariska heb ik gemist. Weet je stiekem verlang ik al wel een beetje naar de 1e veulens. dan wordt het ok beter weer!
ga nu ff verhaal van mariska lezen!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:43

Zo dan Youngster! Dat is idd behoorlijke mok! Misschien toch even iets bestellen bij de paardendrogist? Ik heb het vantevoren gevraagd en het was ok voor drachtige merries. Ik vind het prima helpen.

Pffff .... ik hoop niet dat iemand ooit foto's maakt van dat malle beest. ZIJ voelde zich helemaal geweldig, maar ik vond op dat moment haar superbrave driejarige zoon even veel geweldiger

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:15

We gebruiken nu gewoon wondzalf van Jordens hippo, en dat lijkt het in iedergeval een beetje tot rust te brengen. Het andere achterbeen ziet er dus ook zo uit
Van de paardendrogist hebben we idd ook al verschillende dingen gehad. Vraag me eigenlijk af wat we nog niet gehad hebben

Pauk, bij die van jou ziet het er ook niet fijn uit Wat doe jij eraan?

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:21

Dat was 3 jaar geleden.. Ondertussen zijn de sokken erafgehaalt en zit er alleen nog een klein plekje aan de buitenkant en in de kootholte.. Dit maken we zo af en toe schoon.. Als ik er teveel aandoe wordt het alleen maar erger

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:26

We smeren het elke dag nog wel in, maar verder doen we niks. Ze staat ook op stal nu. Wel erg jammer, maar het is niet anders.

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:29

Jullie gaan echt té hard.. Even een paar dagen niet gekeken ivm met studie, zo 20 pagina's verder..
Geen nieuws aan mijn kant..

De mokfoto's zijn echt erg!! Bold en Dave hebben ook mok gehad dit jaar, maar niet zo erg gelukkig..