Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:55

@ Faniek: De banden zijn trouwens echt erg los bij die van jou! Omdat het een Haflinger is kan ik natuurlijk goed vergelijken mety mijn Haflinger, maar die van mij heeft dus gewoon een dikke kont en verder niks!
Ik denk dat jouw merrie al veel eerder klaar gaat zijn Haha! en dat die van mij lekker naar de 360 gaat Gestoord
Nee, ze is normaal ook braaf dus gaat gewoon braaf op het gemiddeld aantal dagen zitten...ahum...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 16:59

Zo Faniek!! Ze heeft al aardig wat uier!!

@Tinne, wat een verschil met Ivanka!! Vind haar nu veel leuker Bloos Haha! !

Sim heb ik net weer binnen gehaald, uier nog steeds super strak, maar geen kegels oid... spenen ook nog steeds niet echt gevuld, maar ze wil nu echt niet meer dat ik eraan kom Extreme duivel !

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:07

Het schiet weer niet op bij de dames he!!!. Zijn ze wel drachtig of zijn ze vol gepropt met voer Clown

Famosa wil naar binnen, dan weer naar buiten, toen weer naar binnen en ze blijft dus maar binnen Boos! . Ze heeft het heen en weer, net als ADHD. Ze heeft vandaag wel veel sprintjes getrokken. Het waait hier weer als een gek en de regen maakt het heel eng. Overal zag ze spoken. Binnen is het daarom iets veiliger Ach gut .

Haar uiers zijn leeg. De buik beweegt af en toe als een gek. Volgens mij is ADHD weer flink aan het Go jij! Go jij! Hyper! Whoosh!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:09

Sjen schreef:
@ Faniek: jouw merrie had al wel veulens gehad toch? Anders heeft ze al veel meer uier dan mijn merrie terwijl mijn merrie al verder is! Bloos
(zie vorige bericht met uier foto)
Het gedrag wat je beschrijft ken ik ook, veel in de stal staan enzo.
Wat zijn trouwens de ouders van jouw Haffie? Staat er mooi bij hoor!

Jup ze heeft al een veulen gehad en dat was 2 jaar geleden Lachen
Bij jou komt het nog wel sommige merries zijn wat later Haha! zal je zien straks een ontploffijng uier Lachen

Misty is een Steinfurst x Stefan van het hout.
Zit dus ook Afghan 2 in en die heb ik gezien in Ebbs (Oostenrijk) was zo super Haha!

En je 2e bericht:
Ik denk dat mijn merrie dit jaar ook weer eerder klaar gaat zijn dan 2 jaar geleden Haha! en toen had ze ook een oversized veulen... vandaar dat ze zo mager werd ze geeft het allemaal aan het veulen om het sneller rond te bakken Haha! Ze reageer goed op de merriebrok ik kan het meteen merken etc.

Jou haf haalt mij nog wel in Knipoog

@ Jeddah de spanning blijft hoog he Haha!

@ Phiabink jij weet tenminste zeker dat het veulen daarbinnen leeft Haha! Lachen Nu nog wachten...

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:38

@ Faniek: mooi dat ze goed op de merriebrok reageert! Ik kon op de foto's nu ook geen ribben zien, ze is volgens mij nu al bijgetrokken of niet?
@ Phiabink: ja de regen is heel eng, die van mij is van suiker want die wil alleen maar in de stal, hooguit onder het afdakje. En dan lekker naar de regen kijken Haha!
Ik zit er niet echt naar uit te kijken om voor de derde keer nat te regenen binnen een dag, maar zal haar zo toch echt voer moeten gaan brengen (zitten een paar straten tussen de wei en ons huis, dus het valt mee).

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:57

oke,
bij Overzicht van drachtige boktmerries staan mijn verzorgmerrie,s op 20 april uitgerekent maar dat is een rekenfout.
ze zijn dus op 7 april uitgerekent maar ik denk zelf dat de veulens tot ongeveer de 15e op zich laten wachtten.
ik moet nog 26 daagjes tot 7 april.
kan nu echt niet meer wachtten.
ben zooooo nieuwschierig hoe de veulens zijn.
heb nog steeds geen buikfoto,s maar het lukt dus echt niet.
zodra de veulens er zijn komen de foto,s Haha!

de merrie,s zijn nu dus al verder dan 300 dagen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:07

Sjen schreef:

@ Phiabink: ja de regen is heel eng, die van mij is van suiker want die wil alleen maar in de stal, hooguit onder het afdakje. En dan lekker naar de regen kijken Haha!
Ik zit er niet echt naar uit te kijken om voor de derde keer nat te regenen binnen een dag, maar zal haar zo toch echt voer moeten gaan brengen (zitten een paar straten tussen de wei en ons huis, dus het valt mee).

Ik heb de luxe dat de stal ongeveer 40 meter van mijn stoel af is en de paddocks ongeveer 60 meter. Maar toch moet je de regen in om madam binnen te zetten. Ik was gelukkig achter om te zien dat HM Famosa naar binnen gebracht wenste te worden Bloos .
Ik hoop dat haar kind niet zo kapsones heeft. Maar te zien aan de buik is het een driftkikkertje Hyper! Go jij! Go jij! Frusty

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:21

Macy loopt jaar in jaar uit 24/7 buiten en komt alleen enkele weken voor en na het veulenen op stal.
En gisteren stond ze te rillen buiten en vandaag liep ze na 2 uur al te zeuren dat ze naar binnen wilde Verward
Drachtige merries.... Gestoord

Oh, verder geen verschil bij Macy, ze druptttttttttt.....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:26

Nou vanmiddag nog geen verandering, behalve dat de melk eruit vliegt en achter laat ze ook steeds vocht los.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:44

adriana schreef:
Nou vanmiddag nog geen verandering, behalve dat de melk eruit vliegt en achter laat ze ook steeds vocht los.

Gestoord *o/* Nagelbijten / Gniffelen Hyper! Rolleyes of te wel, heb je het nog?????

Henk is aan het werk en er is niet veel op de TV, dus als de dames nu eens voor mooie TV willen zorgen, dan komen we weer de avond blij door.

Macy en alle andere dames die op klappen staan: *o/*

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:50

nog een paar fotootjes van sol der dikke buik op 8 maanden...

Afbeelding

Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:52

@jeddah; ik vind haar nu ook veel leuker Haha! , ze ziet er niet meer zo schraal uit als toen (gelukkig Lachen ).

Nou, ben benieuwd of er vandaag een merrie zn veulen uit denkt te poepen Tong uitsteken.

Mac, hoe heet die kleine van jou nou? Haha!
Is ze al buiten geweest, hoe ging het?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:04

adriana schreef:

Erug spannend!!!

Ja, Mac, update foto's????????

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:06

Zins dat Mac een veulen heeft.....voelt ze zich te goed voor dit topic.....en komt ze pas over een week of wat weer terug....banketstaaf he Bloos Haha! Knipoog

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:09

Tss.. Schandálig Mac! Dit pikken wij niet zomaar!!!!!

Tong uitsteken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:14

ach, we zien Mac straks wel weer terug, tot ver in mei ofzo... Afbeelding

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:16

Of misschien gaat Lee wel de "langste dracht ooit" op haar naam zetten Afbeelding[/quote]

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:21

vrijalover; heb jij mij trouwens toegevoegd op msn? Ik heb allemaal het idee dat jij het bent, weet het alleen niet zeker Tong uitsteken! Haha, maarreuhm, ik waarschuw je hoor; ik ben er bijna nooit op msn Knipoog.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:24

Heeft Soleda witte vlekjes op haar billen?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:37

Sanne: Ivanka is zeker weten veranderd. Veel voller geworden. En eerlijk gezegd vind ik volle paarden mooier dan van die sprietjes!

Heb foto's van Lady, maar heb even geen zin om te gaan uploaden, morgen weer een dag Bloos

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:08

@ MarijeR:Siena loopt ook het hele jaar door buiten en staat nu alleen ivm het veulenen bij de stal, maar ze wil zelf ook echt niet naar buiten hoor! Haha! Terwijl ze normaal gesproken expres in de regen gaat lopen, zelfs plensbuien. Maar nu is een klein drupje al genoeg om de hele dag in de stal te gaan staan. Ook net zo'n verwend nest als bij jou Phiabink!
Volgende week wordt het toch eindelijk wat beter weer?
Verlang ik naar, vooral met veulie. Al hoop ik voor alle wanhopige eigenaren van 'lekkende' merries dat het niet nog een week duurt.... Bloos

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:29

Jeddah hoe is het met Sim???
Macy staat nu echt met dichtgeknepen billen te wachten tot ze aan de beurt is.
Kan je Sim niet in de trailer zetten en over wat drempels gaan rijden ofzo???
Haha! Haha! Haha!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:33

Gestoord De hopeloosheid druipt (of druppelt) er bij sommige uit ... euh af!

Who shall be next? Cool That is the question that keeps goin' and goin' and goin' and ....
Vanta iig al niet, die gaat keurig wachten tot minstens woensdag als het hier 15° is. Als ze nog 10 dagen langer wacht is het volle maan, ikzelf heb zo 1 of ander vreemd vermoeden dat het de 17e ter wereld gaat komen. Cool

Mijn nichtje (9) heeft me trouwens al iedere dag gebeld om te vragen of het nog niet geboren is. (alsof ik het zou vergeten!) Volgens haar werd het een hengstje met een zwart hoofd, een wit lichaam en bruine benen. Volgens mij moet Jeddah héél blij zijn als er zoiets uit Sim komt gerold. Haha! Apart paintpatroon, niet?

Nu ja, niets wijst erop dat het bij ons vannacht komt, maja ... maiden hé. Nagelbijten / Gniffelen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 22:46

Annetje vorige week schreef:
Voor en na het bewegen.
http://img33.exs.cx/img33/1056/25tr.png[/img] Afbeelding

Vandaag na het rijden, maar wel alweer even op de stal te hebben gestaan:
Afbeelding
Nu is de foto een stuk slechter en nét vanuit een andere hoek, maar ik vond de uiers echt een stuk minder dik/groot lijken Verward Ze gaat achteruit Haha!
Haar buik leek wel wat dikker, zadeltje paste ook niet echt meer.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 23:24

Joepie, Josiane heeft een hengstje

Het veulen is vanavond geboren tussen 6 en 8, helaas was ik er toen nog niet.

Inmiddels heeft ie wel gepoept maar nog niet gedronken, ik wou 'm even helpen, maar dat mocht niet van de merrie }>

Ik heb nog geen naam.