AM_Horses. Mooi veulen! Mooi model en veel hardheid straalt er vanaf Wild Thing gaat ook al best hard hè? Wat gek van dat sneetje. En wat mooi dat ze zo vredig met z’n drieën staan.
Jelske. Nee precies, wat moet je dan met een kasteel haha. Hier net zo, ik ben 1.62 en mijn merrie is grootramig met veel front en 1.65. Ik lijk net een kabouter op haar.
Ik had me nog niet aangemeld in dit topic. Hier een 5 jarige new forest pony’s voorbij welke drachtig is van haar eerste veulen. Alleen nu is ze op 7 mei geïnsemineerd en na scannen niet drachtig, toen op 5 juni weer geïnsemineerd en toen wel drachtig gescand. Alleen ze heeft echt zo’n dikke buik al en uiers komen al en de banden worden al aardig slap dat ik denk kan wel eens veel eerder komen. Als eerste keer nu toch gelukt is dan zou ze nu op 317 dagen zitten en anders op 288 dagen.
Ponytante
Geplaatst: 19-03-25 09:38
Fijn alle veulenplaatjes!
Ik heb weer een vraag: Ik lees dat "jullie" vaak helpen met de liezen open maken, zelfs soms al tijdens de bevalling. Hoe doen jullie dat, gewoon met de hand (nagels)? En, in het verlengde, waarom een pollepel voor red bag dan, kan dat niet ook met de hand? (Of zouden "gewone" vliezen ook met de pollepel kunnen /moeten)?
Ponytante, het normale vlies krijg je met je handen makkelijk open. Ik scheur het open zodra het hoofd 'geboren' is en niet meer terug kan schieten, zodat de neus vrij is. Maar het scheurt soms ook zelf open. Red bag schijnt idd veel taaier te zijn, gelukkig zelf nog nooit meegemaakt
Iedereen met een veulentje, Gefeliciteerd. Ze zien er stuk voor stuk weer schattig uit.
Imani, wat sneu. Sterkte.
Qua vlies, hier bij laatste wel tijdens de bevalling kapot gemaakt, want die ging niet door de bevalling scheuren. Ik heb wel handschoentjes klaarliggen en een schone schaar. + natuurlijk de rest, maar als het niet gaat is het fijn alles bij de hand te hebben.