[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:16

Jaa geloof ik zo! Alleen ik zie het dit jaar met een veulen eraan niet echt zitten. Het is dik anderhalf uur rijden en steeds na het werk erheen vliegen is niet echt te doen. Ben bang dat ik er straks weer sta voor niks..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:18

Je hebt ze daar niet staan en rijdt iedere keer op en neer? Dan gaat dat inderdaad niet, wij brachten de merrie altijd naar de hengstenhouder en die schouwde een paar keer op een dag.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:22

Neonlight schreef:
Je hebt ze daar niet staan en rijdt iedere keer op en neer? Dan gaat dat inderdaad niet, wij brachten de merrie altijd naar de hengstenhouder en die schouwde een paar keer op een dag.

Ja ze staat er nu. Maar als ik er straks nog 3 cyclussen heen moet rijden is het met het werk wel even moeilijk. Ze kunnen mij niet altijd vrij geven helaas

Daarbij vind ik natuurlijk dekken wat eng en had wel gedacht dat ze zo gaat doen. Dus nu de keuze gemaakt voor ki

Grasje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:23

Fairhoeve, heel veel sterkte :knuffel: wat een nachtmerrie :(

Gefeliciteerd Gertjan, Chadje en Immi! Enorm knappe veulens alle drie!!

Chadje super leuke naam Ristretto, die stond ook op mijn lijstje en de mijne krijgt ook een Fontaine <3. Maar het wordt een andere naam :9

Helaas is het vandaag dag 341 en al drie dagen geen hars meer en theezakjes.. denk dat het nog even duurt.. Wat duurt wachten lang 8)7

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:24

Net wat neonlight zegt, merrie daar laten staan en werd geschouwd en gedekt als ze wilde. Maar die van mij wilde juist best vaak... :=
Ze is onder Peru's Argument geweest.
Maar ik snap je heel goed en weet ook niet wat ik deze zomer doe als er wel een veulen is.
Ik zie daar in het seizoen ook merries met veulens lopen, dus ze doen dat daar wel. Maar eerst maar een veulen dan kunnen we dan wel verder kijken!

Welke kies jij nu voor Zilver?
Appaloosa ook erg mooi op Fries...

Fairhoeve, heel veel sterkte, wat een drama.

Iedereen met veulens gefeliciteerd!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:27

gertjan, Immiclar en chadje gefeliciteerd!!

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:27

Gefeliciteerd gertjan, chadje & immi! Snel droog foto's spammen

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:35

Grasje88 schreef:
Fairhoeve, heel veel sterkte :knuffel: wat een nachtmerrie :(

Gefeliciteerd Gertjan, Chadje en Immi! Enorm knappe veulens alle drie!!

Chadje super leuke naam Ristretto, die stond ook op mijn lijstje en de mijne krijgt ook een Fontaine <3. Maar het wordt een andere naam :9

Helaas is het vandaag dag 341 en al drie dagen geen hars meer en theezakjes.. denk dat het nog even duurt.. Wat duurt wachten lang 8)7

Ooh super benieuwd straks ook naar jou Fontaine ik zie echt zoveel knappe nakomelingen van hem

Ja Ristretto stond bij ons voor een hengst op het lijstje Mocca d’ore is van de koffie en Ristretto is een koffie sterkte

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:42

Gefeliciteerd KahluaB, Gertjan, Chadje & Immii_clarr *\o/*
Productief dagje/nachtje gisteren :))

Fairhoeve sterkte :(:)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:45

Kabayo als het zo snel gaat is het inderdaad moeilijk te volgen. Hier tel ik gewoon de dagen tot ze weer hengstig gaan worden en vanaf dan ga ikweer schouwen en eventueel dekken.
Het is natuurlijk veel stress ook om te verplaatsen, met veulen, op een vreemde locatie en dan gelijk een brullende hengst op je af zien komen die je moet dekken. Sommige merries moeten dan eerst even op hun plooi kunnen komen.
Begrijp dat je nu dan toch voor KI gaat.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:47

Symke schreef:
Net wat neonlight zegt, merrie daar laten staan en werd geschouwd en gedekt als ze wilde. Maar die van mij wilde juist best vaak... :=
Ze is onder Peru's Argument geweest.
Maar ik snap je heel goed en weet ook niet wat ik deze zomer doe als er wel een veulen is.
Ik zie daar in het seizoen ook merries met veulens lopen, dus ze doen dat daar wel. Maar eerst maar een veulen dan kunnen we dan wel verder kijken!

Welke kies jij nu voor Zilver?
Appaloosa ook erg mooi op Fries...

Fairhoeve, heel veel sterkte, wat een drama.

Iedereen met veulens gefeliciteerd!

Ik kies nu Emiel BP57
Afbeelding
Afbeelding
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... engst.html

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:48

Ik zou het de komende hengstigheid gewoon nog een keer proberen Kabayo. Goed optijd heenbrengen. Desnoods hengstig spuiten dan willen ze nog wel eens beter hengstig worden en hengst beter toelaten. Ook weet je dan dat je d'r na het spuiten heen kan brengen dat je sowieso optijd bent.

Als het dan niet lukt zit je nog steeds prima qua tijd in het seizoen om alsnog op KI over te stappen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:49

Die staat hier om de hoek toch? Bij Wemmenhove?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:49

Heuze veulenboom vannacht! Gefeliciteerd allemaal :D

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:52

Gefeliciteerd gertjan, chadje en immi!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:57

cp112 schreef:
Ik zou het de komende hengstigheid gewoon nog een keer proberen Kabayo. Goed optijd heenbrengen. Desnoods hengstig spuiten dan willen ze nog wel eens beter hengstig worden en hengst beter toelaten. Ook weet je dan dat je d'r na het spuiten heen kan brengen dat je sowieso optijd bent.

Als het dan niet lukt zit je nog steeds prima qua tijd in het seizoen om alsnog op KI over te stappen.

Ik zie het eigenlijk niet meer zitten. Als ik mijn merrie ken... die slaat hem de volgende keer alsnog weg
Hij staat in hoornsterzwaag, bij hvm stal

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:01

Gefeliciteerd gertjan, chadje en immi!

Hier merk ik dat de merrie er echt wel klaar mee begint te raken. Ze is veel chagrijnig en kan volgens mij ook niet echt meer lekker liggen. Aanstaande zaterdag zitten we op 320 dagen en ik hoop voor haar dat het dan snel komt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:04

Kent iemand dit.... Bij aanraking komt er wittige "melk" uit. Maar het is meer crème kleurig. Meer echt colostrum kleur alleen ik ken bij paarden alleen maar van doorzichtig naar wit :?
Het is niet dik, echt gewoon vloeibaar.

Ze hardt niet ofzo, uier is ook echt nog niet vol.
319 dagen vandaag dus wel praktisch veilig.

Afbeelding

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:05

Kahlua, Gertjan en Chadje, jullie ook gefeliciteerd!

Fairhoeve, sterkte!

Hier gelukkig alles goed gegaan :) Opstaan en drinken duurde eventjes, maar toen hij het eenmaal door had ging het goed. Nageboorte wilde helaas niet vanzelf, maar na een spuitje oxytocine kwam hij er met 20 minuten wel zelf in zijn geheel af gelukkig.

Hij is zo knap <3 Kolletje, snebje en 3 witte voetjes. Twijfel nog een beetje of hij nou zwart is of zwartbruin. Hij is wel grijzig, maar hier en daar ook een wat bruinige gloed. Hij heet Rayano en is een Kjento x Zonik

Niet de beste foto, licht in stal is niet zo goed. Later volgt er meer :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door immii_clarr op 21-04-21 09:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Laleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:06

Gertjan, Chadje en Immi; Gefeliciteerd!

Fairhoeve; sterkte, verschikkelijk zoiets, is het nog gelukt om een moederloos veulen te vinden?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:15

Gefeliciteerd KahluaB, Gertjan, Chadje & Immii_clarr.

Fairhoeve sterkte!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:27

Fotsy, zullen we proberen ze iedere maand op hun 'vermaanddag' te meten? J_emma, doe je mee? :)

Knolselder, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa......... een jarigedrachtigemerriefuif! Y)(^)

Gefeliciteerd met de veulens gertjan, chadje en immii

AZ, in het begin dacht ik perlino, omdat hij er toen zo uitzag:

Afbeelding

Maar zijn manen en staart waren wel erg blond, dus ik neigde steeds meer naar cremello. Volledig is hij:
e/e, A/a, Cr/Cr, N/W20, N/PATN1
Hij had écht merrie moeten zijn!
Afbeelding

Jacky, uiteindelijk was de uitslag er toch sneller dan de site aangaf, precies 3 weken heeft het geduurd.

Die is ook heel mooi, Kabayo!

Immii, dat koppie <3

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:29

Ik zou het idd nogmaals proberen kabayo, op tijd heen brengen zoals cp zegt heel belangrijk en dan is Silvester ook wat ouder. Nu is hij nog zo klein, dan zijn ze mega beschermend. Lees nu dat je ki doet, snap het wel, en ook n mooie hengst, ook homozygoot?

Wow wat een babyboom! *\o/*

Gefeliciteerd Kahlua, Chadje, Gert-Jan & Immichar!! Kom maar door met die droogspam

Idd veel jarige merries gister zeg <3

Fairhoeve, jee wat een pech.... wat was er gebeurd?

Cynthia, dus toch cremello! Fijn dat je toch snel de uitslag hebt. Het is echt een mooiboy *D

Lotus 328 dagen
Afbeelding

Quenza 308
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Riv_Q op 21-04-21 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:32

Haha heb mijn keuze al gemaakt en met de hengstenhouder van Tiësto gesproken. Ik durf niet nog een keer natuurlijk aan. Als ze dit jaar niet drachtig word gaat ze volgend jaar zonder veulen naar Tiësto. Ja Emiel is ook homozygoot

Dankje cynthia. Wat is Idris gaaf zeg <3 een plaatje

Prachtige aftekening op het hoofd immi!

AfroAnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:33

gefeliciteerd KahluaB, Gertjan1234, chadje en immii_clar *\o/*

Sterkte Fairhoeve! Hopelijk komt er een mooi veulen ter beschikking voor jullie merrie!

Balen Kabayo dat je nu een andere keuze moet maken! Maar jij kent je merrie uiteindelijk het best! Is deze ook homozygoot bont?? Edit; zie net je reactie! Haha

Ik vind peru's argument ook echt een knapperd, zo leuk die stipjes in de dressuurring! En zag Krem voorbij komen ook echt mooi en 100% kans op een valk of palomino!

Hier helaas nog vrij weinig.. wel nog steeds hars(dag 17 vandaag) en de uier glanst mooi sinds zondagavond! We blijven waken en wachten op ons kleine wonder!