[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:31

Ik heb de vorige keer een valk hengst veulen gekocht voor 550 euro. Ben niet van plan er volgend jaar meer voor te betalen dan dat

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:32

Over een eigen baby: dat lijkt me veel praktischer. Oa om kleuren te kiezen voor de kamer en eventuele kleertjes of spulletjes. Als je niet neutraal wil
Voor mn paard zou ik dat niet doen. Voor mn kind eerder. Maar ik heb er nog geen dus geen idee of ik dan t geslacht zou willen weten

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:43

Kabayo schreef:
Ik heb de vorige keer een valk hengst veulen gekocht voor 550 euro. Ben niet van plan er volgend jaar meer voor te betalen dan dat

Kijk zoiets dacht ik ook!
Hoe vind je zoiets Kabayo?
Niet op marktplaats, market place, sport horses of bokt markt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:44

Symke schreef:
Kabayo schreef:

Kijk zoiets dacht ik ook!
Hoe vind je zoiets Kabayo?
Niet op marktplaats, market place, sport horses of bokt markt

Mijn (nu ex-) collega fokt welshjes , zodoende kwam ik bij dit adres :) Maar zo ver ik weet zijn kleine welshjes (tenminste..toen) altijd rond die prijs , als veulen

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:47

Ah zo, ja dat is handig

Als ik weet wat ik nodig heb v geslacht ga ik het rond roepen :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:53

Dan heb je het wel over een sectie A welshje toch. Mocht mijn tweede merrie niet drachtig zijn dan koop ik volgend jaar een D pony veulen aan, Duits of welsh bloed. Daar reken ik gerust 5000 voor om te vinden wat ik zoek. Hoop natuurlijk te blijven, maar dat zijn wel prijzen waar ze voor weg gaan.
A pony's zijn natuurlijk vaak wat goedkoper te vinden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:54

mooney schreef:
Dan heb je het wel over een sectie A welshje toch. Mocht mijn tweede merrie niet drachtig zijn dan koop ik volgend jaar een D pony veulen aan, Duits of welsh bloed. Daar reken ik gerust 5000 voor om te vinden wat ik zoek. Hoop natuurlijk te blijven, maar dat zijn wel prijzen waar ze voor weg gaan.
A pony's zijn natuurlijk vaak wat goedkoper te vinden.

Ja klopt, vandaar dat ik zeg, klein welsh veulen :P
Bedoel een A, een D of E zijn veel duurder

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:12

Pony veulens zijn dit jaar echt heel duur. Was op zoek naar een D pony hengstje erbij, maar ze beginnen zo vanaf 8.000 en zelfs een aantal richting de 15k en duurder en ze zijn allemaal ook nog echt in no time verkocht.

Ook nog even gekeken naar een Welsh A of B hengstje, maar die zaten toch ook al snel rond de 1500/2000 en toch liever een D, omdat ik daar straks wat meer mee kan dan met een A of B pony haha.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:19

Ik gok dat wij volgend jaar weer een D pony veulen voor de verkoop hebben, maar ik hou de prijzen onder de 5k hoor. :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:01

Ik hou ook onder de 5k voor mijn D-veulens. Nu op €3500,- :))
Maar vindt prijzen altijd een lastig iets hoor. :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:24

Of kijken voor een leuk E-pony veulen? <<) Wij verkopen onze hengstjes eigenlijk altijd voor ruim onder de 5k, zeker als ze direct na het afspenen naar een nieuw huisje gaan.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:27

Quir schreef:
Pony veulens zijn dit jaar echt heel duur. Was op zoek naar een D pony hengstje erbij, maar ze beginnen zo vanaf 8.000 en zelfs een aantal richting de 15k en duurder en ze zijn allemaal ook nog echt in no time verkocht.

Ook nog even gekeken naar een Welsh A of B hengstje, maar die zaten toch ook al snel rond de 1500/2000 en toch liever een D, omdat ik daar straks wat meer mee kan dan met een A of B pony haha.

Ja hè , jij vindt ze voor hetzelfde bedrag die Welsh A als ik ze tegenkwam....

Nou afwachten maar, dat is voordeel van zo laat zijn: als het straks winter wordt dalen de prijzen soms wel

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:56

Winter worden ze inderdaad vaak wel wat goedkoper en jaarlingen zijn vaak ook goedkoper als dat een optie zou kunnen zijn.

Gelukkig heb ik nu een super leuk en erg goed gefokt NWR hengstje gevonden en voor gewoon normaal geld haha. Hij komt in september vanuit Nederland naar mij in Zweden, dus nog wel even spannend. :):)

Maar het was best lastig om te vinden wat ik zocht zonder boven de 10k uit te komen. In Nederland was het nog wel wat beter om een leuke die betaalbaar was te vinden, daar dus ook geslaagd. In Zweden, Denemarken en Duitsland waren de leuke al snel minimaal 8.000 euro of binnen een dag verkocht. :+

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:44

Nou ik mag inderdaad gaan kijken voor een leuke E of D volgend jaar... mijn tweede merrie is leeg

goldenarrow schreef:
Of kijken voor een leuk E-pony veulen? <<) Wij verkopen onze hengstjes eigenlijk altijd voor ruim onder de 5k, zeker als ze direct na het afspenen naar een nieuw huisje gaan.

Mijn eerste paard was een Arabiertje, super lief maar ik heb ook gezworen dat dat de eerste en de laatste was. En ik wil een merrie haha

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:59

Haha. Onze twee merrietjes van dit jaar zijn best fel, maar het hengstje is echt doodbraaf. Dat is volgens mij een koudbloed in een volbloed-jasje :') Die geeft echt nergens iets om. We zijn ze nu aan het spenen en de twee dames staan echt te gillen en stampen en hij staat er echt super chill naast _O-

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:04

Net de laatste DA rekening binnen. Ben gewoon al bijna 1000 euro kwijt. Zaad nog niet meegerekend.
En geen veulen volgend jaar, zo balen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:11

Jeetje ellyC wat een prijs... vet rot...

Leuk om die verschillende prijzen te lezen. Ik vind een prijs bepalen altijd lastig. Ik vraag waar ik tevreden mee ben. Maar volgens mij ben ik veel te goedkoop :')

Wpaard wat schrikken zeg! Snap dat je haar nog eens laat scannen

Hier weinig nieuws. Behalve dat Fayola nog 250 dagen te gaan heeft tot veilig:D
Afbeelding
En Zilver morgen op dag 100 zit van haar dracht *\o/*
Afbeelding
Al zo groot
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:44

Ja tikt wel aan. Ik was ook ruim 1000 kwijt en geen veulen een keer. En daar boven op de gust nog O:)
Moet niet te vaak gebeuren..

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 23:03

Wat jammer van de tweede merrie mooney
Hè ja ellyC zeker als je dan geen veulen krijgt voelt zo'n rekening echt heel zuur he
Dan dure hobby zo....
Wii zeggen ook wel, veulen mag wel gouden hoeven hebben voordat we ooit nog weer in de plus komen na al die kosten vorig jaar....
Maar zit hier nog steeds naar vrretend paard te kijken.....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 00:21

Ik heb niet echt gekeken, maar kijk of zie normaal alleen quarters en paints, dus weet helaas wat die kosten.

En we hopen echt dat we ze volgend jaar allemaal nog hebben en dat is echt goed mogelijk, maar het zijn toch hoge leeftijden en dat kan alles veranderen wat we doen en hoe we het indelen.
In het ene geval is een hengst geen probleem, in het andere geval, moeten we gaan nadenken. Maar het kan ook ruim na de geboorte nog veranderen en passen we ons weer aan.

Als ik alleen een maatje zou kopen, moet hij/zij weer weg en daar zou ik wel van balen. Maar qua leeftijd en afspenen moet het ook gaan passen.

WE wachten het maar af, we hebben het niet in de hand. Je hoort ook aan alle kanten dat de markt straks weer gaat instorten.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 01:03

Moest ik nog eens zwanger zojn, zou ik het geslacht deze keer niet willen weten. Ik denk dat het ook heel leuk en spannend is om dat pas bij de geboorte te vernemen :D maar mijn man wil niet meer _O-

Lonneke stond gisteren dan toch eindelijk hengstig. Ik heb ze daarnet toch nog maar gauw voor een laatste poging naar de hengst gebracht. Vingers kruisen!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 01:17

Knolselder. Hopelijk lukt deze laatse poging nog.

Kabayo. Dat schiet al lekker op.

Ellyc. Enorm balen is dat.

Ik ben dit ook zeker kwijt, bij Wild Thing en Sammie. Vaak gescand, meerdere keren gespoeld en dichtgezet. Oja laten we de antibiotica en regumate niet vergeten. Ik wil niet weten hoeveel het bij elkaar is...
Alleen Nigrante was goedkoop :') scannen hoe groot ei, na de ovulatie en met dracht.

Mooney. Wat enorm balen dat het niet gelukt is. -O-

Wpaard. Dat is schrikken dan maar beter apart. Dit wil je niet nog eens

Hier scannen we ook niet op geslacht. We gaan het wel zien wat het is. Gezondheid vindt ik het allerbelangrijkste. Enne dit keer kan ik niks aanhouden. Moet nu toch ook echt beslissingen maken. Wat enorm moeilijk is met alleen maar talentvolle paarden.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 11:46

Ik heb een heel leuk welshA hengstveulen te koop, voor de liefhebber!

Qua eigen zwangerschappen: ik zag bij beide kinderen het geslacht zodra het kon :+ had ik het niet willen weten, dan had ik weg moeten kijken bij alle echo’s want zelf Echoscopist:+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:10

Prijs van welsh veulens is ook wel aangetrokken, nu er niet vrachtwagens vol welshjes uit de UK komen.
550 is echt wel een uitzondering nu. Beetje veulen levert wel gauw 1000 euro op nu, goede zaak wat mij betreft :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:30

Jaa hengst veulens gaan niet echt meer voor 500 euro, tenminste als ze beetje leuke kleur of wel echt wat meer in hun mars hebben.

Denk dat hengstjes nu van 700 tot 1000 zitten. Maar goed dat is zo verschillend per veulen, en wat fokkers vragen