[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:07

Voor mij snap ik hem nog veel meer!!
Ik heb nog nooit laten scannen na ongeveer 40 dagen en er is altijd een veulen gekomen, dus van mezelf snap ik hem niet zo :)

Ik ga voor je duimen dinsdag!

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:22

sblom schreef:
Zo ik moest heel wat doorlezen, liep erg achter.
Wat een mooie echofoto van het "zeepaardje"
Vulina wat zonde dat je merrie heeft verworpen!
Gefeliciteerd aan de nieuwe drachtigen en ik leef mee met degene waarbij t nog niet is gelukt.
Ik was vorige week vrijdag te scannen met Noor en Ocean, al rond de 3 maanden drachtig. Zag er top uit gelukkig. Ik dacht wel dat ze nog drachtig waren, je begint het bij de flank al goed te zien en Ocean bespringt de paarden in de groep. Noor heeft ook wat kuren gekregen die ze nooit had, ben benieuwd of dat dan hengstjes worden!
Wat betreft de keuze voor een henngst, stamboek etc, iedereen heeft natuurlijk een reden voor de keus.
Persoonlijk zou ik niet snel een hengst kiezen die veel wordt gekozen, ik hou van anders. Ocean is 75% fries, barock pintoopgenomen in barockpinto studbook, Noor is haar moeder maar vader onbekend. Ik heb gekozen voor een KWPN om haar veulen wat meer pit te geven. De hengst is vos, dus ben heel benieuwd wat voor kleur en voorkomen eruit komt, aan de hand daarvan kies ik het stamboek.
En niet iedereen heeft de middelen om een stamboek KWPN te kopen en voor een "boerenknol" kiezen, die mss wel een pracht karakter heeft, ook sportief aangelegd is.

Oh ik hou van barock Pinto <3
Als dat van die hengstenkuren echt is , zou het hier ook een hengstje moeten worden!

Proficiat icecristal!

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:13

Hallo, hallo, ik ga rustig aan weer aanhaken! BabyBelle zit nu onderhand op maatje kitten. En we gaan langzaam aan richting konijn. Doen op het moment revalidatie schema volgen dus niet veel spannends gaande! Een hoop stappen aan de hand and thats it.

Afbeelding

Wisanda wat balen zeg..op naar volgend jaar met een schone lij hopelijk dan..

Manuela gefeliciteerd!!

Ice wat fijn dat het dan toch gelukt is!!

Muronia zien er goed uit inderdaad. Toch wel spannend dus de aankomende scan?

Cynthia tof nog een scan, kunnen ze dan nog veel zien? Ben wel benieuwd!! :o

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:51

Gefeliciteerd ice!!!
Ik scan met 42 dagen ongeveer nog keertje sla de 30 dagen nu wel even over want ga toch niet nog keer dekken mocht het weg wezen

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:17

Muronia schreef:
Ik voel met je mee! Ik ga dinsdag de laatste scan doen en ik vind het ook wel spannend. Dit is de scan die ik vorig jaar bij Wainonia niet heb laten doen en hoe dat is afgelopen weten jullie. Dus ik vind hem nu extra belangrijk.

Ik ben benieuwd naar je toelichting, ik weet niet wat er vorig jaar gebeurd is? Verona ziet er goed uit, wat een mooie kleur heeft ze <3 .

Smeetje_x, ik kan me moeilijk voorstellen dat een dik been hormonaal gelinkt is? Komt ze wel overdag buiten? Want dan is het helemaal vreemd dat een been zo oploopt.

Moner, vuilverlies is geen goed teken. Hopelijk valt het mee!

Wisanda, wat balen dat Fiona niet drachtig is!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 19:17

Dais dank je <3 . Wainonia was vorig jaar op 18 en 42 dagen drachtig gescand. Door omstandigden heb ik de laaste scan voor 1 oktober laten schieten. Ze groeide goed en het zou wel komen. Maar rond de uitgerekende tijd kwam er geen uier. Lang gewacht en toen toch maar gescand. Ze was hartstikke leeg :roll:

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:41

Floripori17, sterkte met de revalidatie.
Succes met de scans, Cynthia82 en Muronia. Komende maand wil ik ook nog een keertje bevestiging.
Ze ziet er goed uit Muronia, en mooie foto samen met haar moeder.
Icecrystal, gefeliciteerd.
Mooie merrie, smeetje_x. Hoop dat de dikke achterbenen en het vocht wegtrekken.

Gen zit vandaag op dag 80, ze is nog steeds haar onverstoorbare zelf en voelt eigenlijk in topvorm, we zijn nog heel fijn aan het rijden. :)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:52

Hier heeft Ariel de mijlpaal van 100 dagen bereikt. :)
Olivia duurt nog wel even, die is nu 56 dagen. Wat is dat eigenlijk nog pril he. :=
Ben wel heel blij dat ze zaterdag na de keuring weer lekker naar huis komt. <3

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:16

Naast het niet zo goede nieuws over mijn Tinker Misha dat ik de laatste keer geplaatst had kan ik nu gelukkig wat beter nieuws melden.
Woensdag heb ik mijn 2 shetjes Femme en Liedewij namelijk laten scannen en ze zijn beide drachtig *\o/* *\o/*
Voor Femme zijn we uiteindelijk toch voor een andere hengst gegaan dan die we eerst in de planning hadden op advies van de hengstenhouder.

Femme
Afbeelding

Femme haar date
Afbeelding

Liedewij
Afbeelding

En Liedewij haar date
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:28

Ennasil. Gefeliciteerd. Mooie s(h)etjes <3

Renske. Nog even geduld tot ze thuis is. Spannend voor de keuring

Muronia. Spannend, hopelijk nog mooi drachtig,zo ziet ze er wel uit :j

Cynthia. Spannend ik ben benieuwd of het veulen goed in beeld komt.

Icecrystal. Fijn dat het opnieuw gelukt is. Gefeliciteerd

Sblom. Van welke hengst is ze nu drachtig?

Smeetje. Ze ziet er goed uit.
Ik vind het nog steeds apart dat ze vocht vasthoud. Je, zou idd denken hormonaal, zo nog nooit gezien. Alleen in een later stadium van de dracht, nooit niet zo vroeg

Moner. Hopelijk zijn de laatste merries ook drachtig.

Wisanda. Wat jammer :(:)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:31

Dais_ schreef:
Smeetje_x, ik kan me moeilijk voorstellen dat een dik been hormonaal gelinkt is? Komt ze wel overdag buiten? Want dan is het helemaal vreemd dat een been zo oploopt.

Ja het is ook vreemd. April loopt met mijn paarden hele dagen buiten 9 ochtend tot nu ongeveer 8 in de avond. Benen zijn nu gelukkig al een heel stuk minder dik. Eigenlijk bijna weer normaal.
Hopen dat het gauw weer goed is. Verder is ze prima in orde, eet goed, drinkt goed, geen verhoging.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 01:35

Lana had dit jaar op het einde van de dracht wel een paar keer stalbenen, maar verder nog nooit een merrie gehad die dikke benen kreeg door dracht... heel apart. Maar bij zwangere vrouwen hoor je het ook wel vaker dus zal wel! :)

Muronia succes met scannen, hopelijk geen herhaling van vorige keer. Echt een teleurstelling als je op een veulentje zit te wachten en ze zijn leeg... :(

Ennasil en Ice Crystal gefeliciteerd!

Hier de dames nu op 95 dagen (Idaza) en 25 dagen (Lana), ze schelen precies 70 dagen, lekker makkelijk te onthouden! Hopen dat de veulentjes volgend jaar een beetje met elkaar kunnen spelen met dat leeftijdsverschil.... Aankomende week word Lana nog gescand voor de 30 dagen scan, hopen dat alles goed zit! Op 18 dagen zat het vruchtje bij de ingang van de cervix verstopt :)
En even een recente foto om straks buikjes te kunnen vergelijken:

Idaza is donkerbruin en Lana de lichtere vos
Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:05

Gefeliciteerd ennasil!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:21

Ennasil gefeliciteerd met het goede nieuws!

Renske gefeliciteerd met de mijlpaal en succes op de keuring!

Libera dat is makkelijk te onthouden idd. Hopelijk draagt de eerste iets over en de tweede wat korter. Dat zou voor de kleintjes mooi zijn.

Setteli dan duimen dat het zo doorzet en dat het wegzakt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 07:43

Welkom terug Floripori!
Ik heb geen idee of er nog iets herkenbaars in beeld kan komen met 122 dagen, maar hopelijk zien we dat morgen bij Muronia :)

Gefeliciteerd Ennasil! Wat een schattige wolletjes om te zien <3

Wat glimmen ze mooi Libera! Ik hoop dat je eerste veulentje wat langer blijft zitten en de tweede vroeg komt, zodat ze niet zo veel in leeftijd schelen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:51

Gefeliciteerd ennasil!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 15:31

Gefeliciteerd Ensasil!

Libera wat grappig, zoveel schelen die van mij nu ook!

Ik ga weer mn best doen actief mee te kletsen hoor Cyn :D . Ik had even een dipje maar ik herpak me vanaf hier :Y)

Even iets heel anders, maar heeft ook met baby's te maken O:) . Wij hebben gisteren onze puppy opgehaald!!

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:42

<3

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:55

Icecrystal schreef:
Gefeliciteerd Ensasil!

Libera wat grappig, zoveel schelen die van mij nu ook!

Ik ga weer mn best doen actief mee te kletsen hoor Cyn :D . Ik had even een dipje maar ik herpak me vanaf hier :Y)

Even iets heel anders, maar heeft ook met baby's te maken O:) . Wij hebben gisteren onze puppy opgehaald!!

[ [url=m/UjQDTW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schatje!!! Super leuk!

Wat een onwijs mooie echo zag ik voorbij komen met het "zeepaardje" echt heel bijzonder.

Ik merk dat naast gelukkig veel bevestigde drachten er dit jaar ook heel veel niet lukt.. ook bij mij.

Mijn merrie Wendilyn is ondertussen alweer 80 dagen drachtig. Vind het wel lastig, heb nog een paar keer zitten twijfelen om nogmaals te scannen maar dit levert haar zoveel stres op dat ik juist bang ben door de stres het veulen straks te verliezen :+ Ze lijkt langzaam wat meer buik te krijgen.

Ushi is toch nog een keer geïnsemineerd, die moet komend weekend gescand worden op 18 dagen. Maar nu stond ze vrijdag en zaterdag weer met witte uitvloeiing.. Ik ben heel bang dat het dus weer mislukt is, ik zal er wel ziek van zijn maarja het is de natuur denk ik maar. Als het nu niet gelukt is ga ik met Ushi ook niet meer dekken, ze wordt volgend jaar al 20..
Zo zag het er vrijdag en zaterdag uit (excuus voor de lekkere foto's :') )

Afbeelding

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 19:15

ice!! Wat een dotje!

Gefeliciteerd Lisanne!

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:41

Oh wat een leuke pup <3

Gefeliciteerd met de drachtige dames :)

Lovelyn we zullen voor je duimen,

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:39

Icecrystal wat een schatje!! <3

Oh Lovelyn.. dat is balen. Ik duim voor je maar ik vrees er ook voor. Dit ken ik van een merrie van ons en helaas niet positief.

Nou, wij gaan zo weg voor de 122 dagen scan. Ik ben net zo nerveus als voor die van 18 dagen pff.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 07:49

Succes Murionia! Komt vast helemaal goed, het moet!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 09:55

Zit er vast nog mooi en veilig in Muronia! Ben benieuwd wat er nog te zien is op de scan.

Ik wil misschien ook nog rond die aantal dagen dracht scannen na de verhuizing

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 10:00

Succes Muronia!