[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:57

Zet koudbloedkim een beetje door?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:00

Gefeliciteerd nicole. *\o/*

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:05

Nicole, van harte!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:10

Gefeliciteerd Nicole!! *\o/*

Sorry dat ik op de rest niet kan reageren,ik begin er niet aan op de telefoon. :o
maar veel succes aan diegene die waken!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:20

Gefeliciteerd Nicole! *\o/*

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:22

Jaaa Nicole gefeliciteerd. Klinkt als een droomveulen. Ben erg benieuwd.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:22

Gefeliciteerd Nicole! Wat een leukerd!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:25

Gefeliciteerd denk ik? :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:34

Nicole gefeliciteerd!!!!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:43

Gefeliciteerd nicole

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:43

Proficiat Nicole! Ik ben heel benieuwd naar het verhaal en de foto's!!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:44

Nicole, gefeliciteerd!

Mopjemop, hier doe ik normaal eigenlijk weinig met de merries zolang ze een veulen aan de voet hebben. Maar dit jaar wil ik eigenlijk toch Aziza weer een beetje op gaan pakken qua rijden, dan zal Malik waarschijnlijk alleen op stal blijven. Dat moest hij laatst ook toen de DA er was, en dat ging eigenlijk heel goed.
Eerder heb ik de veulens ook wel op het land gelaten bij de andere paarden, ook dat ging eigenlijk altijd top, jammer dat Mick het er niet mee eens is. Hoe is het met zijn beentjes?

Kiki, haha Bo zet haar personeel goed aan het werk :D
Ze houdt jullie ook lekker wakker met al dat plat geslaap!

Linda, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Fijn dat de eerste ontmoeting goed ging, dat is toch altijd even spannend.

Vulina, leuke naam! Wat jammer dat je vriend het niks vind, niet gewoon een kwestie van wennen?

Aniek, ik ben nog steeds erg benieuwd wat voor Arabiertje er bij jou geboren gaat worden volgend jaar? Als je een keer tijd hebt, hoor ik het graag via PB ;)
Roos ziet er goed uit!

SofieHavan, mooi buikje, maar ze oogt niet eens heel dik, ondanks dat ze al aan de datum is. Maar misschien vertekend het op foto ook een beetje?

CL, wat een mooi stoer mannetje is het toch!

Chimello, frustrerend zo'n merrie! Ik hoop dat ze je niet meer al te lang laat wachten.

Wat een rotweer vandaag, heb de paardjes vanochtend maar binnen gehaald, ze hadden het koud en ze waaien hier bijna weg :')

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:06

Gefeliciteerd Nicole! Apart ding <3

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:13

Al_Zawraa schreef:
SofieHavan, mooi buikje, maar ze oogt niet eens heel dik, ondanks dat ze al aan de datum is. Maar misschien vertekend het op foto ook een beetje?

Neen, ze is inderdaad niet echt dik. Ik heb precies 't idee dat ze al dikker geweest is... (Soms twijfel ik echt of ze nog drachtig is) Maar ze krijgt wel een uier, dus dan kan ik er vanuit blijven gaan dat ze nog drachtig is, toch?
Wel heeft ze heel veel body, dus ik denk dat er ook wel wat plek is in haar buik...

Chimello, ziet er idd telkens uit of ze elke moment kan bevallen ;)
frustrerend hé!

Zeg wat zouden jullie doen, 't is hier super slecht weer, ze geven een hele dag regen, zou ik de merrie buiten zetten (weide zonder schuilstal) of gewoon lekker binnen houden vandaag?

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:28

Gefeliciteerd nicole!

Met het veulen van grey deed ik het ook wel.
Achterlaten in de stal en dan gaan rijden.
Maar het kan echt niet met iedere merrie en veulen ;)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:30

@alZawraa, Mick z'n beentjes staan al wel iets minder gebogen. Ik denk wel dat het idd helemaal wegtrekt.
Hij knikt er ook bijna niet meer mee.

Hij springt wel al op z'n moeder van achteren. Is dit speelzigheid of al iets van dekgedrag?

Ook leunde hij wel tegen mij aan en wilde zich dan laten vallen. Ik hiEld hem dan tegen maar als ik dat niet zou doen, zou hij zo op de grond vallen? Hij deed dit ook in het begin op de voerbak, daar wilde hij ook op/in gaan liggen?

Ik geef hem nu niet meer de kans om hem tegen mij aan te laten leunen.....maar vraag me wel af ..waar dit gedrag uit voortkomt.

Ik ben van nature een "softie" en er kan ook heel veel bij mij maar weet ook dat dit bij hengsten niet gewenst is. Dus probeer echt daarin consequent te zijn en goed naar mezelf te kijken omdat ik geen monster wil creëren. En heb altijd merries gehad dus ben totaal onbekend met hengsten

Is dit gedrag dominantie? Weet iemand dat ook?

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:33

Sofiehavan; Younah was ook niet echt dik en was maiden. Sterker nog, dag voor de bevalling was haar uier ook nog niet erg gevuld.
Tis net zoals met mensen denk ik, de 1 wordt een zeug en de ander blijft mooi slank :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:35

Het wordt toch Lola :D

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:36

Lol(a) :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:43

Brr Rhino :x het komt nu toch weer op steeds meer plekken...

linda, wat een knap stel zo samen!

Vulina, leuke naam! Je vriend inmiddels overtuigt? := , paar pagina's verder heb ik het antwoord al haha

Ik opende vanmorgen mijn macbook, internet op... eerste wat ik zie was de webcam van Nicole die nog aanstond... en wat een prachtig veulen! Wat een gaaf kleurtje! Gefeliciteerd Nicol!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:51

Mopjemop schreef:
@alZawraa, Mick z'n beentjes staan al wel iets minder gebogen. Ik denk wel dat het idd helemaal wegtrekt.
Hij knikt er ook bijna niet meer mee.

Hij springt wel al op z'n moeder van achteren. Is dit speelzigheid of al iets van dekgedrag?

Ook leunde hij wel tegen mij aan en wilde zich dan laten vallen. Ik hiEld hem dan tegen maar als ik dat niet zou doen, zou hij zo op de grond vallen? Hij deed dit ook in het begin op de voerbak, daar wilde hij ook op/in gaan liggen?

Ik geef hem nu niet meer de kans om hem tegen mij aan te laten leunen.....maar vraag me wel af ..waar dit gedrag uit voortkomt.

Ik ben van nature een "softie" en er kan ook heel veel bij mij maar weet ook dat dit bij hengsten niet gewenst is. Dus probeer echt daarin consequent te zijn en goed naar mezelf te kijken omdat ik geen monster wil creëren. En heb altijd merries gehad dus ben totaal onbekend met hengsten

Is dit gedrag dominantie? Weet iemand dat ook?

Op mama springen is een spelletje, ze doen het om te ontdekken wat het lijf kan en om de spieren sterker te maken.
Dat leunen en zich vervolgens op hun borst laten vallen is een spelletje wat ze normaal met andere baby's doen om te leren wie er sterker is.
Hengstjes spelen meer dan merrietjes en ontdekken deze drang om te stoeien ook al vrij vroeg.
Heel belangrijk om niet mee te doen aan zijn spelletjes, nu is het nog allemaal leuk en schattig, maar als hij straks een grote jongen is...heb je er minder plezier aan ;)

Jeej Vulina! hoe heet ze nu voluit?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:09

Gefeliciteerd Nicol!!

Leuke naam Vulina :)

Succes KBK met de laatste loodjes! spannend hoor

Mopjemop, grappig dat je zoveel verschil merkt tussen merrie veulens en hengst veulen. Kan me voorstellen dat je er onzeker van word. Lekker doen wat goed voelt en hier advies vragen +:)+

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:10

Mopjemop schreef:
Sofiehavan; Younah was ook niet echt dik en was maiden. Sterker nog, dag voor de bevalling was haar uier ook nog niet erg gevuld.
Tis net zoals met mensen denk ik, de 1 wordt een zeug en de ander blijft mooi slank :o

Dank je voor de geruststelling :D

Vulina *\o/* Leuk!! Da's een mooie naam!! :D

Skaay, ik studeer diergeneeskunde en op pathologie kwam er eens een merrieveulen van 3 maand binnen die in de stal haar rug gebroken had toen ze waren gaan rijden met de moeder. T was de 3e keer dat het alleen stond en er was nog nooit een probleem geweest. Ik zei dus ook altijd: ik ga ook gewoon weer rijden met mijn merrie, maar sinds ik dat veulentje tegen kwam op patho denk ik niet dat ik het ga aandurven... := echt zonde t was zo'n mooi dier! (Eerst dachten ze trouwens dat het iets neurologisch was, dus dat veulen heeft voordien nog 2 dagen op kliniek verlamd gelegen voor ze het lieten inslapen #) )
Maar idd, dat zal wellicht enorm afhangen van merrie tot merrie en van veulen tot veulen...

Mopjemop, ik denk dat ik ook niet zo goed ga weten hoe om te gaan met hengsten (duimen dat een merrie is ;) )
Maar hier kan je wel de nodige antwoorden op je vragen vinden!

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:12

Gefeliciteerd Nicole *\o/*

Naughty is vandaag 318 dagen en het behoorlijk zat denk niet dat het nog lang gaat duren.
Banden zijn al erg slap en uier is enorm ontwikkeld in 3 dagen en loopt sinds gisteren ook niet meer leeg naar een dag buiten staan
Afbeelding

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:15

Mooie uier Ilona, ziet er inderdaad niet uit alsof dat nog lang gaat duren.
Ter vergelijking, Evita is over de datum en heeft maar even veel uier hoor!

Afbeelding