[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:39

Gaaf Nessie!! Kan niet wachten tot mijn kleintje 2 of 3 is ;) haha

ML, ik vind het ook je verantwoordelijkheid als hh. En je hebt toch altijd wel een momentje op de dag om de hengst te laten springen? hoe veel werk is het? 5 minuten?! En zo niet, dan moeten ze inderdaad in het contract opnemen op welke dagen het mogelijk is...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:18

ML, vervelend zeg!

Zelf heb ik als hengstenhouder ook altijd aangegeven dat een dag eerder besteld moest worden. Geen eigen springmogelijkheid, was afhankelijk van het KI station, en die moest ik ook tijdig bellen om een afspraak te maken. 1 keer gehad dat het gewoon echt niet meer kon voor 10 uur 's morgens (koerier), toen ben ik na 10 uur geweest en heb ik zelf het sperma weggebracht, moest 2 x 250 km rijden daarvoor. Kan me wel iets erbij voorstellen dat het niet kan, maar als hengstenhouder moet je je wel in kunnen dekken zodat het uiteindelijk wel goed kan komen de dag dat het er moet zijn.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:29

ML enerzijds jammer maar anderzijds heb je nu zaad van ook een superhengst dus aan kwaliteit moet je niet inleveren :P ben natuurlijk bevooroordeeld met een dochter van hem op de hof maar super tevreden over en ga volgend jaar mijn merrie terug laten insemineren door hem.

Ik bewonder jullie doorzettingsvermogen _/-\o_ zijn er nog aan het dekken?

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:33

Had vrijdags al laten weten dat ik dinsdag of woensdag sperma nodig zou hebben, en maandag laten weten dat ik het dus woensdag moest hebben. En normaal gesproken was het geen probleem smste ze dinsdag, maar omdat t de 4e keer was moest ik wel de sprong betalen(3 sprongen zaten in t dekgeld). Heb ik netjes op gereageerd van stuur maar een factuur of zeg zo maar wat t kost dan maak ik t vanavond of morgenochtend over, dat was prima smste ze en zou de factuur s avonds sturen, heeft ze gedaan en ik heb t meteen overgemaakt. Verders niks gehoord van dat t woensdag niet kon.
Dan mag ik toch verwachten dat het sperma er woensdag is denk ik dan..Vorige keer was t t zelfde, gevraagd om sperma(ruim van te voren zoals afgesproken), geen reactie, en kreeg ook idd geen sperma, nadat ik van alles eraan had gedaan om dr te bereiken kwam ze met heb jou een bericht gestuurd dat t vanmorgen niet kon en die blijkbaar niet heb ontvangen..En ook die heb ik toevallig niet gehad bizar..Toen zei ze dat ze m s avonds kon laten springen of de volgende morgen, als ze m s avonds liet springen moest ik t zelf ophalen..Brengen stelde ze geen eens voor..
Zou t zelf straks als hengstenhouder iig nooit zo doen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:37

Mag ik even weten over welke hengst dit gaat :o altijd jammer alsof fokken al zo makkelijk is en dan die miserie er nog bovenop. Pfff zou er ook klaar mee zijn

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:37

Nou met zo'n behandeling had ik mn geld trug gevraagd en een andere hengst gaan zoeken.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:13

Inderdaad niet drachtig ;(

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:42

Hè balen amy! :( :(:)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:47

Oh wat balen amy

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:09

Wat enorm balen Amy! Ik had zo voor je gehoopt dat de uitslag anders zou zijn! :(:)

ML, de hengst die de leaser op het oog heeft is ook een mooie hengst, alleen zijn kleur vind ik (een de leaser ook :P ) wat minder. Maar ja, een goed paard heeft geen kleur en in combinatie met Mausi 50% kans op schimmel, dus het moet gewoon een schimmel worden :D
Maar voordat hij er helemaal zeker van is door wie ze gedekt gaat worden, ga ik er verder nog geen uitspraken over doen ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:48

Amy wat balen zeg!!

AZ wat voor kleur dan?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:14

Ml, kan begrijpen dat je er dan helemaal klaar mee bent. Vooral als het voor de tweede keer gebeurd. Als hengstenhouder is je taak nou eenmaal om te zorgen dat het sperma beschikbaar is op de juiste tijd, mits je inderdaad op tijd aan geeft het dan nodig te zijn. Maar aangezien ze je nog wel kan laten betalen de dag ervoor...
Hopelijk pakt het van de nieuwe hengst nu gewoon direct!

AZ, prachtige hengst hoor!

Luna, zal ook voor je meeduimen!

Nessie, mooi he om die kleintjes dan groot te zien worden. Heb Lies en Roos als jaarling en veulen gekocht, dus ook dat hele proces meegemaakt. En nu wachten op hun eerste kleintjes.

amy dat is balen zeg :(:)

En stiekem ook benieuwd wat de wat mindere kleur is, AZ ;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:25

Wat jammer Amyz :( Probeer je volgend jaar weer?
Of toch nu nog eens?

Ik ben ook wel benieuwd naar die minder mooie kleur :P

Ik vind dat toch ook allemaal raar hoor. Als je je hengst op die manier ter beschikking stelt, moet je er ook voor zorgen dat de mensen op tijd hun sperma hebben.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:39

Amyz :(:) wat jammer

ML duimen nu

AZ gevlekte hengst ofzo 8)7 , nee serieus ben ook benieuwd nu

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:41

Hij is vos, met heel veel wit (voor een Arabier iig) :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:55

:') _O- was er niet ver naast, is eens iets anders :P al dacht ik dat Arabieren geen witaftekeningen mochten hebben :o

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:04

Tja, daar moet je van houden inderdaad. Maar een goede vos is niet lelijk ;)
Dan moeten ze wel een heel mooi koppie hebben vind ik vaak, maar dat zit bij een arabier meestal wel goed ;)
En dan inderdaad nog kans op een schimmel.

Hier alleen kans op bruin of zwart, aangezien paps geen vosgen draagt... Weinig kans op verrassingen O:)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:12

Een mooie vos is zeker niet lelijk, ik heb zelf een aantal jaar geleden ook een hele mooie vos merrie gehad (foto hieronder). Maar vos met veel wit vind ik dan toch weer wat anders :+

Afbeelding

Fotsy, arabieren mogen gewoon aftekeningen hebben, ga maar eens rondkijken, ik denk dat de meeste aftekeningen hebben, alleen bij de schimmels zie je het natuurlijk niet (iig als ze helemaal wit zijn).

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:17

Aah balen Amy.

Een mooie vos is inderdaad niet lelijk.

Wat een waardeloze hh zeg. Ik zou er idd ook klaar mee zijn.

Fien gaat zaterdag weer voor het eerst sinds een paar jaar weer mee op wedstrijd. Verder is fien nog aardig hetzelfde als voor de dracht en gelukkig totaal een hengstig gedrag. Al is dat bij fien moeilijk te zien omdat zij normaal ook geen tekenen vertoont.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:18

Hier afhankelijk of mijn merrie homozygoot Agouti en tobiano is(moet nog laten testen :o ) kans op palomino, valk of smokey black met of zonder vlekken, Sabino en eventueel splash

Aniek das dan toch een zekerheid, bruin of zwart :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:19

ik zou niet weten wat ik hier zou kunnen krijgen. Heb redelijk wat kleurtjes die mogelijk zijn.
Marley is een vos, paps zal ook vos dragen want de moeder van hem is palomino.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:21

Ja plaatje hoor!
Eerste Welsh fokkerij waar ik kwam te rijden (in 2002) had alleen maar vossen. Voornamelijk met bles en witte voeten en die vond ik echt prachtig. Tweede fokkerij waar ik terecht kwam weer een vos met wel heul veel wit (kreeg toen ook nog een veulen met een buikvlek ^_^).
En nu heb ik zelf mijn twee bruine merries :P Maar de laatste jaren zie je ook steeds minder vossen, en gek genoeg wel weer palomino's. Maar die lijntjes waar je het nog wel bij ziet, zijn weer niet echt de bloedlijnen die mij aanspreken.
Maar Lies komt uit een vosmoeder, dus wie weet fok ik daar, met een andere hengst dan, nog wel een keer een hele mooie vos uit ook O:)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:23

Fotsy schreef:
Aniek das dan toch een zekerheid, bruin of zwart :D

Ja en ga gewoon uit van bruin O:)
Moeder van Lies is wel heterozygoot voor agouti, maar de vraag of één van mijn beide merries dat ook zijn. Een zwarte zou wel een mooie verrassing zijn ;)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:24

Ik heb geen idee wat voor kleur kansen er zijn bij fien

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:27

Fien is bruin toch? Tja als je niet zo veel achtergrond informatie hebt is het moeilijk in te schatten.
Paps is valk, dus in ieder geval 50% kans dat hij die verdunning meegeeft (valk/palomino/smoky).

Weet je toevallig of één van beide ouders vos is? Dan weet je sowieso dat de nakomeling het vosgen draagt, want dat is recessief.