[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:41

Haha ik zal je vertellen bij het vorige veulen heb ik vanaf dag 3 ( ja echt zo vroeg al) gezegd dat het een voshengst met 4 witte benen en een brede bles werd. Had het niet helemaal goed want hij heeft maar 2 witte benen maar toch. Hahaha

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:51

Het schijnt meer hygiënisch te zijn om op de wei te bevallen en ook minder kans op vast liggen e.d
Mijn merrie is eind maart uitgerekend, dus die zal waarschijnlijk wel binnen bevallen (of ze moet het overdag op de paddock doen, maar dat kan ik me niet voorstellen).
Mijn veulen van dit jaar is wel buiten geboren, zonder voortekenen stond er om half 8 's ochtends opeens een klein meisje naast :D

Leuk is dat he, dat je er al zo'n voorgevoel bij kan hebben wanneer het geboren wordt en hoe het eruit zal zien. Ik roep ook al vanaf het begin dat het een hengstje wordt en waarschijnlijk vos met veel wit.

Vandaag is mijn merrie 240 dagen drachtig, vanmiddag maar eens foto's van haar buikje maken als het wil stoppen met regenen.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:54

Woogy, dat is mooi, zo zou het altijd moeten gaan <3

En PP: had jij stiekem een cameratje ingebracht om te spieken >;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:59

ik was er heilig van overtuigd at Arie een vos met lichte manen zou zijn met een klein wit dingetje op z'n snuit precies tussen z'n neusgaten en met wit aan de benen...Het enige wat ervan is uitgekomen is een hengst ;)
Was er ook van overtuigd dat ze zou overdragen. 18 maart was ze uitgerekend en hij was er op 20 maart met 335 dagen.

Pony rende trouwens in paniek de stal in om daar haar kleine man ter wereld te brengen
Afbeelding

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:06

Wat een superlieve foto <3

Ik heb helaas de bevalling dit jaar gemist, merrie gaf geen voortekenen (behalve als ik er nu op terugkijk...) en we hadden ook geen richtdatum omdat we geen idee hadden wanneer ze gedekt was.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:27

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:33

jaaaa zullen we inzamelen :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:34

Heb het ook meerdere keren meegemaakt, overdag op de wei, verschillende merries. Maar Moarn is vrij vroeg uitgerekend in april, dus hopelijk is het weer er naar.
Ben al lang blij dat ze pas in mei gepakt heeft, vanaf februari liep ze al bij de hengst!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:17

Hier bevallen ze altijd op stal. Zelfs als ze overdag bevallen want om een of andere manier staan ze dan al zo te drammen buiten bij het hek dat ze dan naar stal mogen. Heb al een paar keer gehad dat een merrie dan binnen een uur beviel.
En ik verwacht ze vroeg in het jaar dus dan is buiten sowieso geen optie.

Vanmorgen was de DA hier om te enten en ze heeft Cookie van buitenaf gescand.
Een klein merrietje, dik haar erop, 1e veulen dus nog geen hangbuik en de vraag, drachtig of vet?
Die is dus duidelijk drachtig en volgens de DA ook een stuk verder dan gedacht. Ze stond als laatste op mijn lijstje voor 5 april en schuift nu naar de 1e plek en zou als ze idd van de 1e dekking drachtig is al 19 januari uitgerekend zijn.
Zou ook verklaren waarom ze al uier krijgt :+
Vanaf 30 december zou het dus al kunnen komen, dan zit ze op de 300 dagen.
Ik ga maar eens wat schuiven met de merries en Cookie in een stal met camera zetten _O-

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:41

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 13:53

Het begint echt te korten nu hé! Spannend MarijeR, jij zal ongetwijfeld wel de eerste zijn, kan niet wachten :D

Vandaag 216 dagen drachtig en ze krijgt haar 2de rhino-enting :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:52

Ja ik had gerekend op nog 3 weken tot de eerste merrie op de 300 dagen zou zitten en dat blijkt nu nog maar 12 dagen te zijn.
Dus maar eens kijken of ik de stallen vast klaar kan maken met warmtelampen enz.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:59

Casca schreef:
En PP: had jij stiekem een cameratje ingebracht om te spieken >;)

Als ik zo'n camera had gehad was ik rijk geweest.
hahaha had ik jullie allemaal een bezoekje gebracht.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:46

Ik gok bij die van mij op een zwart veulen met weinig wit aangezien beide ouders zwart zijn met weinig tot geen wit. Ik hoop stiekem op een merrietje maar heb het gevoel dat het een hengstje is waarom weet ik niet.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:49

Ik hoop op een silver smoky black, en gok er ook op hoewel het gevoel van silver smoky black de eerste dracht veel sterker was. Ook gok ik een merrie. Zal je zien dat het een bruin hengstje is :+

of het later of eerder dan de datum wordt geboren kan ik niet over gokken, ze is een maiden sowieso.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:00

Ik hoop op een valk merrie'tje, mijn man op een palomino hengst...
Ik ben benieuwd voor wie ze partij gaat kiezen. Heb haar wel al gezegd dat als ze er een palomino hengst uit perst, ze ook maar aan mijn man eten moet gaan vragen. _O-
Maar ze was niet echt onder de indruk. _O-

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:00

Hmmm, ik gok op een zwartbonte... Hoop op merrie, maar mn gevoel wisselt.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 16:20

Hahaha ayasha! Straks wordt het een palominomerrie of valk hengst :P krijgt ze dan helemaal geen eten meer? :P

Mijn gevoel wisselt ook, maar denk wel dat het veulen 20 april wordt geboren (moeders en oma waren ook altijd eerder). Maar ik hoooop op een palominomerrie.. Zul je zien dat het een voshengst wordt... :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:30

crazy_funky schreef:
zo marije, dat is van niet drachtig naar de eerste waarschijnlijk! :D

ik weet ook wel bijna zeker hoe het eruit gaat zien :') alleen het geslacht is nog een verrassing!

super lieve foto woogy, grappig dat ze zelf naar stal rende om daar te gaan bevallen.

yildizarabs, ik denk dat je deze bedoelt?
http://www.youtube.com/watch?v=YtnRlHwTf58

hier nog eentje:
http://www.youtube.com/watch?v=zXLvbow2gDc

Jaaaa! Die was t! Zo mooi! Thanks!

Ben ervan overtuigd een merrie en ik gok een vos met blonde manen... Of zwart of bruin, meer smaken zijn er niet haha! :D

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:31

Ik hoop op een zwart bruine hengst.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:46

Vlak de term schimmel niet uit Katja...daar is ook dikke dikke kans op ;)

We zijn blij met Arie!! De wond was minimaal kleiner, voornamelijk omdat het wildvlees vrij hoog was. We hebben hem met een waterstraal op hele hoge druk schoon laten schappen waardoor zo'n 80% van het wildvlees eraf is gehaald. Onder dezelfde zalf gezet en morgen weer wisselen. Ik wil iedereen verzoeken kei en kei hard mee te duimen voor mijn kleine held. Zijn jullie sowieso enorm dankbaar :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:33

Ik duim mee voor Arie!!

Wij hopen trouwens op een zwarte merrie, ik met veel wit, mama met weinig wit...

Waarschijnlijk wordt het een vosse hengst :+ de staleigenaresse zegt dat het een hengst wordt en zij heeft nog nooit fout gegokt, ik denk eigenlijk ook een hengst, maar een mens mag hopen he ;)

Ik hoop vooral een heel sterk en gezond veulen met aanleg voor dressuur, dan mag er zelfs een paarse uitkomen. :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:40

haha zou gaaf zij n toch...een paarse :D

Ik wil heeeeel graag een hengst uit deze combi, liefste vos, maar ze zal wel weer een bruine breien. M'n vriend wil graag een merrie...Dus één van ons is hoe dan ook enigszins teleurgesteld straks :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 18:47

Ja dan word je wel gezien in de ring, met een paarse :p

Hoeveelste veulen is dit voor jullie Woogy?
Wij gaan sowieso heel blij zijn als er een veulentje naast staat, op zich maakt het ons niet zoveel uit :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:07

Zwart is toch niet een makkelijk kleurtje om te fokken.
Welke kleur heeft paps en mams Yello?