[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pippalex

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:27

Haha, als ik in de keuken slaap heb ik ook ontbijt op bed.. haha..
Zou het helpen, dan ga ik dat ook proberen..

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:29

Cynthia succes met waken! Ook aantal anderen voorbij zien komen waar het spannend voor wordt, leuk!!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:29

Geronimo....

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:30

hahahaha.. nou dit heet een 'keuken' omdat er een aanrecht is. Maar geen koelkast, geen eten en geen drinken (ja, een kraan).
Dais is rustig. Heeft 1 opgedroogde melkdruppel.
Maar ze doet vreemd.. Normaal mag ik gewoon naar haar uier en onder haar staart kijken.
Maar toen ik net naar haar uier keek, keek ze om met zo'n kop van 'Wat doe je?' Terwijl ik dat al weeeeeeken doe (inclusief camera).
En toen ik onder haar staart wilde kijken, ging ze rondjes lopen in stal (zien jullie ons al lopen? Dais loopt rondjes en ik loop achter haar aan met haar staart in mijn hand :P )

Wat een schatje, Natasja.. Leuke aftekening op zijn koppie..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:33

Dank je wel...ja...hij is echt heel mooi getekend.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:46

Hier is het ook rustig,, ben effe thuis gaan douche, had nl mijn andere paard nog gereden..
Wis had wel weer kegeltjes eraan en lekte een beetje maar was de rust zelve..
Ga zometeen terug kijken.. Nu is er rust op stal misschien dat ze dan wat actie gaat ondernemen..

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:47

Pff zenuwslopend is het!

Wat een heerlijk beestje NatasjavE!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:48

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:51

Cynthia!!! ooo we hebben morgen hopelijk weer een babye dais (zegt extra geen kees.. :o )

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:04

Een hoop spannende merries lees ik! Babyboom vannacht?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:07

Kom net van de merrie af.
Heb der heerlijk gewassen.
Wij vermoede in het weekend veulen.

Afbeelding

Afbeelding

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:17

Cynthia82 schreef:
hahahaha.. nou dit heet een 'keuken' omdat er een aanrecht is. Maar geen koelkast, geen eten en geen drinken (ja, een kraan).

Okay, haha, dan hoop ik voor je dat je paardje snel d'r best doet!! haha..
En geniet vanje ontbijtje morgenvroeg.. Ik hoop voor je dat het beschuit met muisjes worden!!

Heb net ff gauw Pip TV gekeken boven, zat er een spinneweb voor..
Ik gauw de tuin in gesprint om onze nieuwe bewoner vakkundig te verwijderen, en wat zie ik??
Pip met vochtige flankjes, okseltjes en billetjes..
Ook heb ik harsjes gespot, dat was bij haar veulen van 2007 voor het laatst!! haha..

Heb dr nog wat extra hooi en daily plus gegeven, dan kan ze lekker gefrustreerd verder eten, ze had het al bijna op, dat was de afgelopen dagen wel anders.. SPANNEND!!!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:21

wat spannend allemaal zeg!
@maseike: een veelbelovend uier, dat staat vast op knappen!

oei, pippalex, dat klinkt erg spannend, komt vast snel!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:33

Nog niet helemaal.
Kan iets voller, maar der tepel aan de rechter kant krijgt nu een zwarte kleurtje en de andere kant is nog wit van kleur.
Als die andere kant de zelfde kleur krijgt met witte pikkels dan moet ik uit kijken en waken.
Laatst bijgewerkt door Maseike op 10-05-11 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:33

Maseike schreef:
Wij vermoede in het weekend

dat dacht ik gisteravond ook, en een uur later was ie er...

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:35

Maak mij gek zeg ha ha ha ha :)

Nee dit duurd nog paar dagen.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:37

Natasja en Gitje gefeliciteerd met de veulens!!

Knappe Dazzle!

Neon wat is ze GAAAAF!!!

Owww een paar hele spannende merries!!!

Girafje Geronimo! mooi hoor!

Jee spannend zeg met die merries die doen alsof ze gaan bevallen, hopelijk is dat ook zo!

Sigrún is bezig om de huidplooi wat uier moet worden zo groot mogelijk te maken, allemaal nog los vel maar voorheen was het er veel strakker. Verder nog lang niet spannend en dat hoeft ook nog niet, ze doet het super! Glanst, lijkt nergens moeite mee te hebben etc!

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:39

Pip heeft haar uier nu vol met witte spikkels, maar heb dat eigenlijk nooit gezien bij naderende bevalling, jullie wel??

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:40

Ja bij mijn merrie.

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:43

Voor de geïnteresseerden, alonna ligt nu vroeger dan normaal.. Voor de laatste voer beurt.
En ze ligt veel plat! En het BA belt erg laat steeds.. Dus we kijken hier veel via de cam om in de gaten te houden!
Ik ben trouwens de oppas samen met pauks vader vanavond tot ze terug is van het concert..

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:49

Maseike schreef:
Ja bij mijn merrie.

Hoe ver van te voren krijgt ze die witte puntjes??

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:50

Even snel bericht! Ik beantwoord morgen alles! Ik ga zo op bed... Het was een inspannende dag haha! :P

Vannacht was Sheddy heel erg onrustig. We zijn er elk uur uit gegaan en elke keer weer nieuwe druppels melk. Dus dat kon niet lang duren. Vanaf half 10 werd ze nog onrustiger en begon de melk eruit te spuiten. En om 10 uur braken de vliezen. Maar daarna ging het niet zo makkelijk meer. Er kwam 1 voorbeen te voorschijn, maar verder nog niks. Ze perste heel hard, maar het vorderde niks. Dus gelijk gaan helpen. Voorbeen 2 gevonden en we hadden echt zoiets, zo groooooot! Dat gaat nooit passen... Het zat ook echt muurvast. Toen ging ze ineens staan en schoot het tweede voorbeen weer terug. Dus toen gelijk de dierenarts gebeld. Het zat zo vast! Maar die moest nog naar ons toe rijden, dus toch maar door gegaan met (natuurlijk met beleid) trekken. Het vorderde heel langzaam en het was zo groot! Sheddy had het heel zwaar! Eindelijk kwam het hoofdje tevoorschijn. Het tongetje hing er al wat raar bij, dus we moesten opschieten! Toen heel langzaam kwamen eindelijk de schouders tevoorschijn. We dachten, nu floept het er wel uit! Maar nee, het bleef vast zitten. Het veulen begon te kreunen, want het kreeg geen lucht. Dus nog maar meer trekken. Het moest eruit! En eindelijk na inspanning van 3 mensen kregen we haar eraf! Sheddy helemaal uitgeput! Maar het veulen leefde en ademde! En ze is grooooooot! Niet normaal! Net op dat moment kwam de dierenarts, die zei ook al, wat een erorm veulen! Dat het gepast heeft! En toen gelijk nageboorte controle gedaan. En we hebben echt geluk gehad. Er kwam een Redbag Delivery achter aan. Dus als we gewacht hadden, had ze het niet overleefd. Smiddags kwam de nageboorte bij sheddy er wat langzaam af en bleef ze persen. Dus smiddags hebben ze haar nog gespoeld en pijnstilling gegeven. Het veulen nog wat vitamines en daarna ging het met beide super! :D Het drinken ging eerst wat lastig vanwege haar grootte, maar dat gaat nu ook goed! Het is echt een heel fit veulen. Het stond al binnen 20 min. Dus helemaal trots! En helemaal blij dat alles goed afgelopen is! :D

Dus hier is: Flint's Domino! Een pikzwart merrieveulen van Sheddy en Bodan van de Mulder.

Afbeelding
Net geboren

Afbeelding
Drinken bij mama

Afbeelding
Nog een keertje

Afbeelding
Rommelen tussen de plantjes

Afbeelding
En haar eerste galopje! :D

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:51

Desir_ee schreef:
Voor de geïnteresseerden, alonna ligt nu vroeger dan normaal.. Voor de laatste voer beurt.
En ze ligt veel plat! En het BA belt erg laat steeds.. Dus we kijken hier veel via de cam om in de gaten te houden!
Ik ben trouwens de oppas samen met pauks vader vanavond tot ze terug is van het concert..

Oh spannend, goed opletten dan hè, anders krijg je een boze Pauk achter je aan!!

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 22:54

Knappe Dazzle en Silk en niet te vergeten Geronimo! Wat een opvallend mooie veulens zijn het toch!

Jeetje wat veel merries die nu op springen staan nu :):) ! Pippalex, Cynthia, Dais en Merel, of ben ik er nu nog vergeten? In ieder geval heel veel succes allemaal!!

Iedereen bedankt voor de lieve felicitaties, ja het ging heel snel, maar ze had ook al zolang voorweeën, dat zal wel schelen. Ze doen het super, de nageboorte is er toch nog zelf afgekomen en het prulleke drinkt erg veel!
Ik ben zo blij dat het weer achter de rug is! Ik heb ook al echt genoten van Rocky met haar meisje en ze hebben al lekker op de wei gestaan en kraamvisite gehad. Ik moest vanavond weg, maar morgen plaats ik foto's en laat ik de naam weten; we zijn er nog niet helemaal uit :o . Gek, voor een hengstje hadden we hem wel; ik was ook echt verrast dat het een merrietje is, maar ze is o zo gewenst *\o/* !
En zometeen weer lekker in mijn eigen bedje DE HELE NACHT :Z !!! Zonder wekkers en telefoonalarmen tussendoor; zonder een door de stal wandelende merrie met hoevengestamp op de achtergrond, zonder het licht van de TV en gestoor van de camerazender! Heerlijk, wat kun je toch blij zijn van zoiets gewoons of word ik oud??! :D
Ik ga duimen dat alle op springen staande merries vanavond hun kleintje eruit poepen +:)+, want veulentjes zijn toch het leukst als ze uit die dikke buik zijn! <3

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:01

Jeetje Vernon, wat een verhaal!!
Maar een redbag delivery is toch dat juist de nageboorte eerst komt??
Waar leek het op wat er direkt na het veulen kwam?

In ieder geval heel erg gefeliciteerd met je prachtige merrie veulen, ben blij met de goede afloop!!