[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:26

Fijn dat de uitslag goed is Kitzbi!

Hier is de dekking voor Aziza voor dit jaar al gekocht, van Hala weten we nog niet of we haar gaan laten dekken, aangezien ze vrij laat in het jaar is uitgerekend. Ik denk dat we dan liever een jaar overslaan en volgend jaar op tijd beginnen (maar dat is nog niet helemaal zeker). Volgend jaar zal Rahnanah zeer waarschijnlijk ook gedekt worden, en Aziza is zo goed als zeker verleast voor volgend jaar (blijft wel hier op stal). Maar dat is nog wel heel ver weg :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:59

essiesilly schreef:
he wat een naar verhaal neon :(

bedankt allemaal, net terug van bij dreamboy kijken en woooww hij doet z n naam echt eer aan!! wat een geweldige galop, geweeeldig achterbeen, goede stap, super karakter etc gaat echt een super goed paard worden! heeft zeer veel aanleg voor piaf passage en schakelen :j

leuk manueeltje, die stond ook bij mij op het lijstje :)

Ja ik zit er al zo lang met in mijn hoofd, mijn gevoel gaat zo sterk naar deze hengst, ik moet het gewoon doen.

Balou_lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:04

Jeej Kitzbi!! Gelukkig positieve uitslag!! Alleen nog operatie, duim dat ie goed gaat ;-)

Mooie hengst die Morgan...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 17:57

Kitzbi, wat fijn dat de uitslag goed is!

Hier weer klaar met werken, gelijk langs Heaven gegaan, tijd genoeg! Zal vanavond nog even langs, staat veulentje (Diamante) met mooi smurfenverband om d'r hoefje. Ze was al een paar dagen kreupel, eergisteren leek de op te knappen en gisteren was ze weer flink kreupel, dus de DA erbij. :) Hoewel het rond de kogel warm en dik was dus toch een hoefzweer, al moet ik nog officieel bevestiging krijgen, stalbaas was er niet. :+ Maar Diamante blijft vrolijk, die vind haar voetje volgens mij wel stoer zo. =:)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:43

Kitzbi, super over de uitslag.
Operatie moet goed komen! ;)

Wilma is vandaag alweer 245 dagen drachtig!
Dus nog 95 dagen te gaan tot de uitgerekende datum :D
Het aftellen is begonnen!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:54

Als ik wil weten hoever Cantate drachtig is moet ik altijd zo'n calculator op internet erbij roepen... :o Ik hou het niet goed genoeg bij.
Wel weet ik dat ze op onze 25 jarige huwelijksdag is uitgeteld. *\o/* _/-\o_
Perfecte reden om geen feest te organiseren.
Ik woon tegen die tijd in de stal... ;)

Kitzby fijne uitslag in ieder geval.
Voor de operatie zul je je wel zenuwachtig maken, maar de grote zorgen om een kwaadaardig iets kun je nu achter je laten toch?
Ik duim nog gewoon even door dat de OP snel en goed verloopt.

Gave hengsten hebben jullie uitgekozen.

Ik weet nog niet wie ik op mijn dames ga zetten.
ik heb natuurlijk geen keus uit vele hengsten.
Wij moeten het vooral ook op papier kloppend hebben. Geen inteelt, goede bloedspreiding en daarnaast ook nog goed passend.
Leuke keuzes altijd.

Muzefee agoss zo'n veulentje en dan kreupel... is niet grappig.

Neon das echt horror zo Dot verliezen. Ook al was hij niet meer van jou, toch wel een deeltje van je toch?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:35

Kitzbi gelukkig zeg...

Neon: heb je iets meer info voor mij over hem.. Hoe groot? dekgeld enzo? En waar die ergens staat in belgie..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:42

super fijn voor je kitzbi :)

ahh arme smurf voor jou muzefee :)
mijn nu 2 jarige hengstje (donny) had vorige week een trap gehad tegen z n been en had een gigaaantische dikke knie :( maar gelukkig is het nu weer dun, heb net even gebeld :) zie hem morgen lekker weer. altijd zo n lekker knuffel beest hihi
morgen mag kareltje ook weer mee naar m n werk, lekker lessen :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:55

Hihihi kareltje... voor een reus van 1.84m! Heerlijk gewoon!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:59

:o haha ja voor mij is het heel normaal dat ie zo heet haha maar idd mensen die het net horen moeten er altijd wel om lachen :+ maar als je hem ziet is het echt een kareltje haha heel gezellig vrolijk paard die heel de dag aandacht vraagt op de meest gekke manieren :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:21

zalig als ze zo zijn, mijn ruin is ook best groot (1.78m) maar das ook echt een Grote Vriendelijke Reus!
In je profiel te zien lijkt het me idd echt een zalig dier!!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:24

Agosh essiesilly, dat is ook niks, een trap tegen z'n knie. :(:)

Ik kom net van stal, stalbaas was er dit keer wel. Verhaal zal ik hier niet helemaal plaatsen, niks is nog zeker, maar ze hebben vooralsnog geen hoefzweer kunnen vinden. Donderdag komen ze weer, dus het blijft even afwachten. Vooralsnog dus nog niks duidelijk over de oorzaak van de kreupelheid.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:25

das minder muzefee, hoefzweer is pijnlijk, maar snel voorbij en goed te behandelen... hopelijk is ze gewoon nog niet rijp en is het niks ernstigers....

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:39

Jah, we gaan nog maar even uit van het minst erge. :)

Het is zo'n lieverd, ze heeft in haar korte leventje nog niet eens veel meegemaakt, aan de andere kant heeft ze wel dingen gedaan die veel pony's van haar leeftijd niet hebben gedaan en kan echt merken dat ze daar flink vertrouwen in mensen door heeft gekregen. Het blijft een bijzonder dier, stalbaas zegt het ook keer op keer. :j

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:48

Fijn zo'n goede uitslag Kitzbi! Ga je toch met een wat fijner gevoel naar de operatie toe.

Hopen dat het bij Diamante toch een hoefzweer is, altijd zo sneu een veulentje met pijn!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:21

Kitzbi, wat een opluchting dat de uitslag goed is. Sterkte met het vervolg, de operatie!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:22

Kitzbi, wat een opluchting, wat balen dat je wel weer onder het mes moet. :(:)

Dustinlover, misschien even een pb naar webster543 op bokt sturen? Die website die ze ergens in een topic noemt lijkt zo'n algemene website. Of anders de eigenaresse OBHMorgans even een mail sturen via de knop in haar profiel. Pb heeft denk ik geen zin, ze is sinds maart niet meer online geweest.

Edit: website gevonden, http://www.offborderhill.be/home.php?nav=3. Ik zie dat ie wel te koop aangeboden wordt.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 01:12

Zo wat kletsen jullie weer veel :D

Hengstenkeuze voor dit jaar ben ik ook zo goed als uit. Wordt wel weer aardig wat reizen, 1 gaat naar Duitsland voor een dekking en een ander gaat naar Frankrijk. En nog 2 of 3 merries die bij mijn eigen hengsten gaan.

Muzefee, ik trok vandaag 1 van mijn hengsten op 3 benen de stal uit, zag al meteen dat het in de hoef zat dus de smid maar gebeld. Die heb ik er liever bij dan een DA, zeker bij een mini want als een DA gaat zitten wroeten... Een smid heeft daar vaak toch meer verstand van.
De smid dacht dat het in de straal zat maar kon het ook nog niet open maken. Maar na een tijdje weken in de biotex zag ik vanmiddag toch een gaatje in de straal en ik denk dat er al wat prut uit is want hij staat er al beter op. Morgen nog maar een paar keer weken en hopen dat ie goed loopt, anders komt de smid donderdag weer. Soms kan je er ook te vroeg bij zijn en moet de zweer nog even rijpen voordat het open kan.

Dynamic zat vandaag op 300 dagen dracht, ze zit nu iig in de veilige periode dat ze kan bevallen :)
Al verwacht ik dat het nog wel even duurt, ze heeft nog heel weinig uier. Maar dat dacht ik in 2008 ook en toen beviel ze met amper uier op dag 305 _O-

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 08:27

Nou ben benieuwd marije!!

Hier heb ik er ook een gehad met een hoefzweer die ze er niet uit konden krijgen.. Die moest van binnen eruit groeien...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:11

Spannend Marije!!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:16

Gelukkig maar Kitzbi!
Mooi buikje heeft Dynamic! Het zou zo maar kunnen dat ze de eerste is van ons allemaal.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:40

Grappig dat er al mensen zijn met een bijna bevalling. Kara zit vandaag bijna op de helft: 170 dagen *\o/*

Ik heb ook niet zo erg veel hengstenkeus voor dit jaar. Drie in NL waarvan eentje de vader van mijn merrie en ik wil eigenlijk deze hengsten niet gebruiken. Dan zitten er in Duitsland nog een aantal. Wel is het zo dat er een aantal zijn geimporteerd. (kan het niet laten maar alleen maar hengsten en ruinen importeren?!? niet zo handig eigenlijk om het ras te laten groeien in Europa) die zijn alleen bestemd voor de verkoop. En dan zijn er nog de hengsten die ik vorig jaar heb geprobeerd met vers sperma maar goed, dat is wel een heel gedoe geweest dus ik weet niet of dit zo handig is.

Als jullie een merrie naar Duitsland brengen, doen jullie dan nog iets speciaals qua papieren? (gezondheidsverklaring ofzo?)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:47

spannend marije!
haha leuk om het te lezen dat jullie helemaal naar frankrijk of duitsland rijden :D bij ons (kwpn etc) gaat het natuurlijk al jaren met KI :D
ik ga wel in Juli naar frankrijk (marseille) om m n hond te laten dekken :D maar dan plak ik er maar gelijk een mini vakantie aan vast haha

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 10:56

Ow spannend Marije!

Ik heb mijn paard van België naar Nederland laten brengen om te laten dekken.
Niet zo ver over de grens maar ik heb er wel een internationale transporteur voor moeten inhuren. :+
(Merrie weigert te reizen in trailers en wil alleen op vrachtwagens :o )

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:04

kitzbi; fijn dat de uitslag positief is...dat is dan vast een hele grote opluchting.

dynamic al 300 dagen!! ben zeer benieuwd of er weer zo'n knap ding uit komt.

ik heb echt geen idee hoeveel dagen winoa nu is haha,ze is 14 april uitgeteld.
van pepper heb ik vandaag eindelijk voor het eerst het veulentje gevoeld!