Bedankt voor de leuke welkoms reacties Ik hoop dat er ook een apart kleurtje uit komt. maar bijna alles is mogelijk.
suffie
Geplaatst: 25-03-09 18:48
Shayla, Marije, Inkepink en Sefanja van harte gefeliciteerd met jullie veulens
Sefanja, zullen we ruilen, jouw bonte is wel errrrggggg mooi bont
Maseike
Geplaatst: 25-03-09 19:08
Nou kleine update.
Merrie is onrustig en eet nu slecht. Ik ga zo naar stal om tewaken. Vertrouw der voor geen meter. Dus ik kom niet meer online pas morgen vroeg met misschien goed nieuws!
Wat een plaatjes van veulens allemaal weer! Gefeliciteerd voor de eigenaren! Het is hier haast niet bij te lezen, zo snel gaat het. Ik lees wel alles, maar kom er bijna niet aan toe te reageren. maar ben wel blij met dit topic, heb al heel wat tips en ideeën voorbij zien komen! Mijn merrie is over 12 dagen uitgeteld, maar heeft nog helemaal geen haast met uier maken. Dus dat wordt of heel lang wachten, of zo 1 die in 1 keer vol schiet en het veulen eruit gooit.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 25-03-09 19:51
Als het veulen vannacht geboren wordt haast je je toch wel om een update te maken Heidie, desnoods door iemand anders?
Ik schaam mij diep, maar heb sinds vorige week woensdag (wegens Indoor Brabant) niet meer gelezen hier.
Hier gaat alles verder prima. De grand dame is weer helemaal fit ( )
Gem
Geplaatst: 25-03-09 20:26
sefanja schreef:
Art of nature, Aiko (kleine geliefde) maar heb nog geen idee. Vader is Willem van Nassau
Alexander Willem van Nassau (of van Buuren )
Gem
Geplaatst: 25-03-09 20:29
Saffier schreef:
@ Sefanja: Hij is echt gaaf! um... Alex?
zie dat we bijna dezelfde gedachten hebben
frenia
Geplaatst: 25-03-09 20:46
Oké Oké... Ik mag vanaf nu denk ik wel de titel "Fanatiekeling" dragen
Was net bij de paarden en kreeg, ondanks het feit dat ik me erg ziek voel én onder tijdsdruk sta, opeens de verwoede ingeving Angels stal helemaal te gaan leeghalen. Daarbij was die niet eens vuil, op mest van een dagje na, want hij wordt dagelijks schoon gehouden Maar toch, ik weet niet wàt het was, maar opeens had ik zoiets van: en jij wordt nu uitgemest, rotstal!
In recordtijd heb ik 8 kruiwagens uitgemest (waarvan het merendeel gewoon schoon stro en vlas ) Toen lag er nóg genoeg strooisel in voor een normaal gestrooide stal... Maar nee, als ik zo'n bui heb, dan heb ik ze ook goed Dus is er nog een dikke laag vlas in gegaan en daarbovenop nog bijna een halve baal (grote) stro Ik ben alleen maar blij dat ik alleen was bij mijn uitspatting, denk dat mn moeder me morgen vermoord als ze ziet dat Angel bijna een meter hoog gestrooid ligt (Ik geef nu achteraf ook grif toe dat ik gewoonweg gestoord overdreven heb bedenk me nu dat ik een foto had moeten maken voor in het DB-topic )
En nu ben ik... compleet kapót.... Hoop maar dat ze vannacht niet bevalt morgen is vroeg genoeg! En als ik nu vannacht vals alarm krijg is dat natuurlijk mijn eigen oerdomme schuld, had ik haar bedje maar zo zacht niet moeten maken
Verder verbaasd het me dat ze niet harst of lekt trouwens, want haar uier staat gewoonweg KEIhard, ze heeft er zelf ook last van, loopt met dr benen gespreid, stampt naar dr uier en buik.
Melk was duidelijk anders dan vanmorgen was anders nog gewoon doorschijnend van kleur, nu duidelijk wit melktest gaf een stijging van 2 tov deze ochtend, zitten dus nu op 20 Naja, van mij mag ze nu wel weer ff wachten met bevallen, veulen vindt anders zn weg niet doorheen die stal Nee en zonder lol: vrijdagnacht is prima, moet komende dagen weer volop werken, weekend is nog wel druk, maar doenbaar (alleen zaterdagavond zijn we niet thuis staat mn paps er alleen voor... ) en komende week is pure zaligheid (paasexamens) en vervolgens 2 weken paasvakantie... Dat de komende 2 dagen maar vlotjes voorbij gaan...
ziet er goed uit Frenia....nu het birth alarm niet horen omdat je zo moe bent
Bibi zou vannacht wel eens kunnen bevallen ,kling staat open en knalrood vanbinnen ,mag niet aan haar staart of billen komen of die staart gaat opzij...uier nog voller dan vanmorgen...dus wie weet ??
frenia
Geplaatst: 25-03-09 20:55
Bij Tinkerbell overigens ook een 1ste keer schot in de zaak
saffier en gem, het is een leuke naam maar er is al een veulen naar alexander vernoemd, ook een zoon van Willem van Nassau. In ieder geval bedankt voor het meedenken
Fantast
Geplaatst: 25-03-09 21:17
En weer veulentjes iedereen gefeliciteerd mooie veulentjes voorbij zien komen.
Yew moet vandaag nog precies 3 weken (335dagen). En we hebben vandaag weer een mooie bevestiging gehad van de kleine, mijn moeder en ik waren beide aan het voelen en drukten zo nu en dan tegen de buik aan toen kregen we toch een schop .
De kleine begint iniddels een aardige obsessie te worden voor mij , komt mijn vriend vandaag thuis dat we de 17de een etentje van zijn werk hebben begin ik meteen over dat het veulen dan zo ongeveer geboren moet worden en wanneer het er niet is dat ik dan maar niet mee ga .Ik geloof dat ik maar even een tijdelijk slachtoffer moet zoeken die eventueel een avondje wil waken. Ik drink toch niet dus bij een telefoontje spring ik in de auto en houd het voor gezien bij het etentje.
maseike, dat is voor vannacht!! amandake, duimen bij jou ook, dan volgt de ander onmiddellijk en heb je der 2 morgen ochtend frenia, ook een heel verschil!! de stal? mss denkt ze wel, hoe mooi en zacht voor mn beebje, nu maar vlug
ahhhh weer mooie veulens! Gefeliciteerd, vooral die bonte ga ik van kwijlen.
Nou ik ben helemaal gesloopt, vandaag 600x op stal geweest om te stappen, spuiten en koelen.... Been is iets dunner en ze loopt iets beter, morgen weer een nieuwe dag, ga zo maar in mn bedje verder piekeren!
draaakje
Geplaatst: 25-03-09 21:54
haha frenia, ik ken het, ik strooi syl dr stal nu ook echt enorm op, mama vraagt zich af of het veulen straks niet in het stro verzuipt syl vind het heerlijk, het liefst gaat ze rollen als ik er net vers stro bij heb gedaan. spannend hoor, met die melk test zo.
ik geef syl trouwens zoveel brok (3 kilo) omdat ze snel te dun is.
Iedereen met een veulen van harte gefeliciteerd!!! Jody welkom, de vader van het toekomstige veulen is een minipaardje zo te zien? xlc70 ik kan me voorstellen dat je het zat bent, heeft de merrie al wel uier etc? jufmim balen zeg...
Hier weinig nieuws uier groeit wel maar nog niet echt spannend we wachten rustig af, we hebben nog even de tijd.
Anoniem
Geplaatst: 25-03-09 22:25
a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 25-03-09 22:25
a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt
kom net van achter, veulen (9mnd) ligt en springt niet recht, meestal wel als ik met voer kom, na de stal binnen te gaan springt ze wel recht maar der bovenlip de hele tijd omhoog, der eetlust laat ook te wensen over...
Nicole288
Geplaatst: 25-03-09 22:30
frenia: Haha, merrie relaxt en dan krijg jij het in ene op je heupen
Amandake: Dat klinkt erg spannend!
Maseike: Mij zou het verbazen, onderkant van die kling zit nog potdicht
jufmim: wat een narigheid, gelukkig helpt het wel wat Krijgt ze ook AB?
ben der aant volgen op de cam, ze ligt weer, niet rollen maar gewoon,... met der hoofd gewoon en der lip ook in normale stand maar ze ziet er zo ongelukkig uit, hou der nog even in het oog en anders DA, vertrouw het niet