[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jufmim

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:58

twinkelbel dat lijkt me erg moeilijk, je meisje zo ver weg. Zal wel even afkicken worden. Las dat je haar vorig jaar ook daar hebt gezet, hoe reageert ze dan als je haar op komt zoeken?

Nog 3 dagen en dan zit Izza op de helft! Van de week wilde ik haar ''oude'' deken even opleggen, moest de singels een heel stuk langer maken.... Pling

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:52

Summer ziet er goed uit!

Dat is moeilijk Twinklebel. Ach gut

Hier trouwens nog een mijlpaal gehad afgelopen week! We hebben Spirit's veulen voelen schoppen. Ja

annemiek186

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:22

_Marlijn schreef:
Hier trouwens nog een mijlpaal gehad afgelopen week! We hebben Spirit's veulen voelen schoppen. Ja

ohw geweldig !!! Haha!

ik ben benieuwd wanneer ik de veulens van winde en akina ga "voelen"

ben echt heel erg benieuwd !

het is voor mij trouwens ook de eerste keer...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:26

Twinklebel, vervelend dat ze zo ver weg staat. Ken het gevoel, mijn hengst, die me alles is, staat ook ver weg, en bezoek ik nu eens per maand zo'n beetje. Binnenkort wordt hij weer verhuisd, maar komt dan net zo ver weg te staan, alleen precies de andere kant op. Clown
Is ze wel weer thuis als ze moet bevallen?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:25

Neonlight schreef:
Twinklebel, vervelend dat ze zo ver weg staat. Ken het gevoel, mijn hengst, die me alles is, staat ook ver weg, en bezoek ik nu eens per maand zo'n beetje. Binnenkort wordt hij weer verhuisd, maar komt dan net zo ver weg te staan, alleen precies de andere kant op. Clown
Is ze wel weer thuis als ze moet bevallen?

Nee, ze bevalt ook daar. Is begin april uitgerekend en hier mogen ze op zijn vroegst begin mei op de wei. Dus ze gaat veulenen in de box waar ze zelf ook geboren is Haha! . Ik heb wel drie weken vakantie genomen rond die tijd, dus ik hoop dat mevrouw besluit om het veulen ook in die weken op de wereld te zetten.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:46

heidie: zoooo wat ziet mon er weer goed uit zeg!

dana: al mooi rond is summer!

twinkelbel: nou maar hopen idd dat je bij het veulenen kunt zijn, een heel bijzondere ervaring.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:31

Mon wordt weer aardig vies in der stal, was in de vorige dracht ook.
Merk wel dat ze het poetsen onder der buik niet prettig meer vindt.

Maar het rijden vindt ze nog erg leuk dat was in de dracht ervoor wel wat anders.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:34

Maseike schreef:
Mon wordt weer aardig vies in der stal, was in de vorige dracht ook.
Merk wel dat ze het poetsen onder der buik niet prettig meer vindt.

Maar het rijden vindt ze nog erg leuk dat was in de dracht ervoor wel wat anders.

Grappig, Vien begint juist weer schoner te worden op stal, terwijl ze begin van haar dracht viezer was. En vind poetsen onder de buik/in haar flanken juist heerlijk.....

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:46

Yeh, een mijlpaal, Wiske is vandaag 200 dgn drachtig Go jij! Go jij!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:31

Dat schiet al op suffie!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:38

Dat Suffie nog gegeflicteerd met 200 dagen, dat gaat hard!

Marlijn wat gaaf dat je het veulen al gevoeld hebt. Ik wil het ook zo graag Haha! Vanaf wanneer voelen de meeste hier wat?

Ik merk niets anders aan Ordeals gedrag wat betreft het vies maken van de stal, daat doet ze helaas nog steeds... Ze reageerd soms wel boos als ik haar buik borstel en richting de uiters ga.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:17

jaaaahh ik hoor er ook bij.

mijn forest is gedekt door een volbloedje op 16 april 2008
dus verwachten het veulen 16 maar 2008 Haha!

voor fotos zie mijn profiel

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:42

_Marlijn schreef:

Zo had ik vanochtend het idee dat ik Mira's veulen voelde........ voelde allemaal blubjes....... Beetje vroeg? Ze is 160 dagen drachtig.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:47

dat is +- 5 maanden als ik het goed heb Tong uitsteken hoe groot zal het dan al zijn???

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:02

@Twinklebel: Ik ken de situatie waar je nu in staat. Mijn merrie (degene die niet drachtig is) ga ik ook vanwege medische redenen eind november verhuizen naar de andere kant van het land (bij m'n moeder). Ik heb haar hier niet genoeg te bieden, dus mag ze daar van haar pre-pensioen gaan genieten. Maar het blijft een raar idee dat je niet meer elke dag met haar bezig zal zijn. Nu maar hopen dat Vienna dan wel het veulen even "ophoudt" tot je er bent!

Wij hebben trouwens bij onze andere merrie het veulen vorige week voor het eerst gevoeld. Zij zit nu op 157 dagen, en als het goed is, zou het veulen nu het formaat van een groot konijn moeten hebben.

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:22

jeetje jullie praten ok maar door he'.

jinske zit vandaag op 189 dagen
boukje zit vandaag op197 dagen.

zo als de meeste wel weten had ik vorige week maandag een merrie (jinske) die 1 dik en warm uier had. en heb toen ok antibiotica gekregen van de vee arts. maar wil nog niet overgaan dus hij komt zo even kijken. misschien dat de pacenta ontstoken is. dus hij gaat zo een scan maken. dus ik ben benieuwd.
ik hou jullie op de hoogte.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:35

ow dat zou echt balen zijn als de placenta ondstoken is! Wat gaan ze dan doen als dat ook echt zo is?? weet je dat??

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:40

Oei froukje_daan, dat zou inderdaad balen zijn! Hopelijk valt het al bij al nog mee!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:54

oei, sterkte Froukje_daan, klinkt niet fijn!

Farita merk ik eigelijk weinig aan dat ze drachtig is. Ze vind het alleen wel duidelijk heerlijk nu als ik tussen d'r uiers aan het vriemelen ben om het daar wat schoon te maken/houden. Gaat ze echt voor klaar staan, de slettebak.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:17

Froukje_daan, klinkt zeker niet fijn! Hopelijk valt het toch mee.
StalNollie, welkom hier! Je forester is gedekt door een volbloed arabier aan je profiel te zien?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:19

KMD.. Ik heb geen idee hoeveel dagen Spirit is. Bloos *gaat naar foalcam* 195 dagen. Dat is bijna een mijlpaal! Haha! 160 dagen lijkt mij wel een beetje vroeg eigenlijk.. Normaal voel ik het vanaf +- een maand of 7. Spirit was nu dus ruim 6. Zo vroeg heb ik het nooit eerder gevoeld.

Sterkte FD!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:27

_Marlijn schreef:
KMD.. Ik heb geen idee hoeveel dagen Spirit is.

I love you Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:34

Ik wist ook niet hoever Mira is hoor, Sjoert, moest het speciaal uitrekenen op foalcam.nl
Ik voelde geen schopje of zo he, alleen geblub. Heb 12 jaar katten gefokt dus weet wel wat ik zou kunnen verwachten Knipoog
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 27-10-08 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:34

Gister werd ik gebeld dat Porva niet wilde eten (vliegt normaal op haar biks af) en dat ze lag en niet omhoog wilde komen.........Toen ik aankwam stond ze net en wilde weer gaan liggen maar kwam toch weer omhoog en schopte steeds keihard tegen haar buik. Veearts erbij en wat ik al dacht; koliek. (ik zat eerst nog te twijfelen of het veulen misschien aan het draaien was wat deze klachten gaven (weet iemand hoe merries dan doen als ze er last van hebben?), maar de veearts zei dat het nog niet kon dat ze daar nu al last van had omdat het veulen nog te klein was. Darmen gingen erg tekeer. Spuit gehad.
Gelukkig had ik sinds 2 dagen het stalletje klaar dus kon ze daar in. Eerst heel erg gestresst en later weer rustig. na 2 uur leek het alsof ze weer krampen kreeg en iom veearts gaan lopen en temeraturen, stro uit de stal aangezien ze daarvan begon te eten in de stress.. uiteindelijk, na nog een keer kontakt te hebben gehad met de DA was ze aardig rustig. Ik heb bij de stal geslapen (nou ja, gelegen) en vannacht had ze weer gemest, beetje hooi gegeven en om 5 uur weer. Om 7 uur wat biks aangeboden en dat wilde ze hebben. Heb haar daarna op het land gezet bij de anderen en ze is er doorheen. De hele dag loopt ze alweer aardig het dametje uit te hangen. Maar wat een schrik, helemaal omdat het dus voor mij ook de eerste drachtige merrie is en bang was dat dit schade aan het veulen kon geven.
Maar goed, genoeg over mij en Porva;
Froukje-daan, ik hoop dat het meevalt, zal voor je duimen!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:35

Ooh joh. Ik zit maar te geinen. Haha!
Niks van me aantrekken Haha!