Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
inowa schreef:volgens mij had ShamalArabs ooit eens een hele uitleg neergezet..

hiboune schreef:maar wat is de reden tot het dichtzetten?
hiboune schreef:waarom worden ze dan dichtgezet?

. Echt leuk vond ze het niet maar je moet er wat voor over hebben. Een week geleden dacht ik nog dat ze de 335 dagen niet vol zou maken maar zoals het er nu uitziet zit er nog geen bevalling aan te komen.
. Gister heb ik het afdak helemaal uitgemest zodat daar een kraambox gemaakt kan worden en dan gaat ze er van de week in. Het afdak grenst aan de stal dus ze kan de andere paarden wel zien. Ik hoop dat mevrouw er een beetje tevreden mee is.

potverdikkie schreef:Ze is nog heel verdietig, en wil haar zien, maar dat doe ik niet. Ogen hangen eruit, dat kan ik toch niet laten zien?

ShamalArabs schreef:http://www.equine-reproduction.com/arti ... tion.shtml
Geen zin om te vertalen, schokkende foto's![]()
degene die niet zo goed zijn in engels:
foto 8 t/m is caslick (dichtzetten) foto 13 is wat er kan gebeuren wanneer ze niet bijtijds worden opengemaakt en de merrie heel spontaan veulend... Hier gaat passia op 300 dagen open tenzij ik verwacht dat ze heel vroeg gaat veulenen. De DA hier wil minimaal 3 weken voor uitgerekende datum de merrie openen...
Diablo schreef:Wat ontzettend naar potverdikkie, hoe is het nu?
Mira harst nog steeds, verder is ze gewoon rustig. Gypsi heeft nog steeds een enorme uier, maar verder......
, maar heb dus nog niets gezien. Ik heb de laatste paar weken niet veel meer op Kuri gereden, 1x in de week nog een buitenritje en dacht vandaag nog even lekker in de bak rond te kunnen stappen. Ging allemaal prima, tot ik aan ging draven, toen begon ze meteen te hijgen. Was al niet van plan om lang en veel te gaan doen, maar ben meteen weer gaan stappen. Het klonk zo naar.. Dus nu mag ze lekker blijven staan tot het veulen er is. Nog 8 dagen tot de 320!!