Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. ik ben nu toch ook al wel een heel klein beetje zenuwachtig. heb al meerdere bevallingen mee gemaakt en ookal eens geholpen. toch is het nu mijn eigen merrie, het voelt wel anders. maar ik ga er toch maar van uit dat ze alles zelf kan, ze heeft het al vaker gedaan.
Haar banden waren helemaal weg, dus eigenlijk had dat geen 10 dagen nog moeten duren... Dit jaar neem ik, ivm de kou, in ieder geval een dikkere bodem mee om op te liggen... Er staat al een kacheltje klaar, dat scheelt ook wat.

Knappe merrie hoor!
Hier hangt alles gewoon te hangen, komt niet meer in vorm ook 
Ik waag mijn camera daar nog maar niet aan denk ik 
Da’s mooi om te hebben

TabeR schreef:ook heen.
alleen zit ik erover na te denken, haar maatje waar ze nu 24 per dag bij staat, is het nodig om die ook over te plaatsen of niet?
ze kunnen niet goed zonder elkaar.. en bent och bang dat ze in paniek raakt als zei er niet is wel is het dan lastig deze is namelijk niet drachtig en weet niet zeker of der plek voo rhaar is. en dan kunnen ze allebei niet gereden worden..
Ga dan wel bijna elke dag langs speedy om te kijkenlang leve rijbewijs dat ik nu gehaald heb..
Je moet toch wat. Ze zeiden me daar trouwens dat ik ulisse twee weken van te voren kon brengen en dan nog ongeveer twee weken laten staan. Ik had dus gerekend op de gehele maand mei. Ze krijgen daar vaak paarden van handelstallen om te veulenen en ze doen het eigenlijk altijd zo? Maar kan me wel voorstellen dat het voor het paard wel te kort is om te wennen. Maar mij is verteld dat een paard twee maanden nodig heeft om te wennen poeh, dat is wel erg lang om haar dan al weg te brengen
Ik zou haar het liefst aan huis laten (ze staan dus wel aan huis maar heb dus zelf geen/weinig ervaring. Maarja, er zijn ook mensen die zeggen dat 95% het toch helemaal zelf doet en dat je er vaak ook helemaal niet bij bent. En dat als het mis gaat en de DA gebeld moet worden het meestal wel flink mis is dat ook een ervaren persoon er weinig aan kan doen. Moet je eigenlijk vaak helpen bij de bevalling?
Ook mijn merrie houd er niet van als je daar in de buurt voelt. Doet niets maar kijkt heeeeel boos
. Ach het is sowieso een dame
Citaat:bij Shanaya sta je altijd verbaasd te kijken dat zo'n groot veulen zo makkelijk uit die merrie is gefloept.
dat is zeker een serieuze mijlpaal
Odessa1 schreef:Moet nog wel even wennen om op meer mensen te reageren, als ik wat getypt heb ben ik het andere alweer vergeten maar kan ik niet even terug. Hoe doen jullie dat? Typ je het eerste ergens anders en plak je het hierin of hebben jullie zulke goede geheugens![]()
![]()
even of topic, ik heb mijn kids er ook uit gefloept
oudste is in totaal vanaf eerste wee t/m geboorte in 3 uurtjes gekomen, jongste ging nog sneller totaal in 2 1/2 uur
wel zo handig, al weet ik nu nog niet zoveel, dus lees nu voornamelijk mee