[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:33

Wij hebben evt. ook nog ruimte voor kraam-merrie's.

Morgen een hele grote mijlpaal!! kans zit er dik in dat ik na 12 straks nog online ben, dus dan zal ik het vast roepen hier...

Shanaya maakt vordering, niet qua buik of uiers, qua eten! Ze at haar maaltijd vanavond langzaam en liet het meeste staan om dan maar hooi te gaan eten. Zelfs het brood bleef liggen. Zal ze gedurende de nacht wel opeten. Heb haar to be safe nog even getempt, maar dat was helemaal in orde. Tis heel normaal voor haar rond deze tijd, maar normaal had ze dan al wel een uier. Dus ik heb een heads up aangekondigd bij de rest, ze zou wel eens kunnen gaan veulenen zonder een uier over enkele weken.
Gelukkig voel ik het altijd aan mijn water als het (bijna) zover is.
Ze hebben me wel eens voor gek verklaard als ik waakte bij een koe bijv. die niets toonde, maar elke keer was het raak! Bovendien waak ik liever een maand lang voor niets dan 1x het missen...

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:09

@Destiny02, Jou merrie is idd al tonnetje rond Wow!

@SA, oeh wordt al spannend bij jou, ga je al waken dan? Succes Haha!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:40

hier hebben we ook het geluk dat syl bij huis staat.
wel fijn dat ze ergens kan staan waar ze goed in de gaten gehouden kan worden! voor jou lijkt me ook wel een fijn gevoel Lachen. ik ben nu toch ook al wel een heel klein beetje zenuwachtig. heb al meerdere bevallingen mee gemaakt en ookal eens geholpen. toch is het nu mijn eigen merrie, het voelt wel anders. maar ik ga er toch maar van uit dat ze alles zelf kan, ze heeft het al vaker gedaan.

tegen rhino ga ik niet enten, dan moeten de andere 2 paarden ook wil het zin hebben. verder komt ze niet in aanmerking met andere paarden dan 3 van de ponyclub en die doen niet mee aan wedstrijden. de kans is dus wel heeel heel klein.

3 maanden voor de geboorte ent ik haar wel nog een keer zodat het veulen de entstof van te voren binnen krijgt.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:24

*doet nieuwe poging om braaf achter de pc te gaan zitten*
Met zoveel paarden en zo weinig opslag krijg ik iedere 3 weken hooi geleverd, altijd 's avonds, was het vergeten... Gelukkig belt ie altijd even als ie eraan komt.

ik ga zeker nog niet waken hoor, zover is ze nog niet. Misschien valt het allemaal wel mee en wacht ze toch nog een poosje. Deze 2 dames kennen we heel goed, als het zover is laten ze het - voor ons - duidelijk zien. Ik let daarnaast ook op de banden, algeheel gedrag enz. Het niet meer willen eten (ze had het net ook nog niet op, wel het brood inmiddels) is een redelijke indicatie dat we zo onderhand in haar laaste maand zitten, maar het kan ook bij 1 dagje blijven natuurlijk. We letten nu gewoon net even wat meer op haar.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 22:37

ik ben trouwens erg benieuwd hoe de maiden het gaat doen. Shanaya en Njadien daar zien we bijtijds wel hoe en wat, maar Shanaia veulend voor het eerst, als ik daar langer dan een week moet waken, dan hoop ik dat het toch mooi en warm weer is! Zomers boeit het me echt niet of ik nou permanent in de stal "woon" of niet, maar feb. kan nog wat koud zijn natuurlijk Knipoog
Met Xenah afgelopen mei hebben we een dag of 10 op stal geslapen, op een lig-stoel-kussen op de grond in een slaapzak Haha! Haar banden waren helemaal weg, dus eigenlijk had dat geen 10 dagen nog moeten duren... Dit jaar neem ik, ivm de kou, in ieder geval een dikkere bodem mee om op te liggen... Er staat al een kacheltje klaar, dat scheelt ook wat.

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 23:30

Ik hoop ook dat shanaia der veulen niet een week of wat op zich laat wachten ....zodat je lang zit te waken!

want ik zit daar dan ook Tong uitsteken

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:09

IJsklontje: Mooi buikje Ja

Peetorlan: De buik zien bewegen nog wel! Dat is helemaal overduidelijk!

*wil ook veulies voelen bewegen in de buikjes*

Vanini: Ze lijkt op de latere foto’s idd wat minder zwaar, behalve dan toch die van de voorkant, daar doet ze toch overtuigend een tonnetje na Knipoog Knappe merrie hoor!

Odessa: Je ziet het wel, maar toch nog mooi strak, komt ook wel door het rijden Ja Hier hangt alles gewoon te hangen, komt niet meer in vorm ook Lachen

Draakje: Dat zijn idd al uiers! En een mooie buik, mooi is dat zo’n foto van beneden genomen Lachen Ik waag mijn camera daar nog maar niet aan denk ik Haha!

Pletje: Zooo, dat is al groot, dat moeten ze echt al wel gaan merken met bewegen.

Monique: ook al contact gehad OK dan!

Destiny: Wow dan, dat is ook een BUIK in vooraanzicht!

SA: Dus jij hebt een super afgestelde baby-radar Lachen Da’s mooi om te hebben Ja

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:14

Vanmiddag een fotootje gemaakt die wat beter laat zien hoe Viralda's buik er nu uitziet.
Het valt nog wel mee, maar ik heb gisteren de dekensingels al losser moeten doen. Uiers zijn af en toe ook al wat opgezet, maar ach, dat had ze al voor d'r dracht Clown
Afbeelding

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:17

mijn intuïtie is erg ontwikkeld mbt de beestjes...

*kijkt nog eens naar de foto van mirtje*

Volgens mij heb ik hier een potenciële kandidaat voor pinto-registratie op stal staan... Is wel leuk natuurlijk, een extra papiertje erbij... Toch nog eens over denken.

vanini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:27

Ik heb vandaag ook geprobeerd het veulen te voelen, maar helaas... Nu is mijn merrie er sowieso niet van gediend als je aan haar buik zit en rondom haar flanken. Morgen nog eens proberen.
@rian: Lisa was vorig jaar flink dik zeg. Waarom wil je nu geen veulen meer?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:38

OEH OEH tis officieel woensdag 5 december!!

NJADIEN ZIT OP 320 DAGEN DRACHT!!!!!!

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

*kucht even*

Zo, die is niet (te) mis(sen) he! Knipoog

Even de boel dan weer op een rijtje:

Njadien: 320 dagen drachtig, dit veulen mag geboren worden! uitgerekende datum is nog niet bereikt maar eigenlijk ook niet echt belangrijk meer, komt vaak toch niet uit Knipoog
Shanaya: 307 dagen drachtig, nog 27 dagen tot 1 januari, 13 dagen tot haar grote mijlpaal
Shanaia: 254 dagen drachtig, 83 dagen tot 26 februari, 46 dagen tot haar volgende mijlpaal
Xenah: 159 dagen drachtig

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 02:06

Wij hebben 2 drachtige merrie's hier op stal:

Ze was verwaarloosd, ze staat nu 2 maanden bij ons en is uitgerekend op 29 December!
Afbeelding
Deze foto was van ongeveer een maand geleden. Ze is voor de eerste keer drachtig en ze vindt die dikke buik behoorlijk wennen Lachen

Mijn merrie, gedekt op 14 Juni
Afbeelding
Afbeelding
Ze krijgt al een beste buik vind ik! Maarja het is dan ook al haar 4e kindje. Maar pas de eerste bij mij, dus ik ben zo benieuwd.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 02:07

SA: Gefeliciteerd!!! De eerste met de mooiste mijlpaal van allemaal OK dan!

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 08:55

Proficiat aan iedereen met een mijlpaal.

Vandaag heb ik er ook eentje. Mijn meisje is exact 200 dagen drachtig. Das ook al iets hé.

Ik laat wel enten tegen rhino op 5, 7 en 9 maand dracht. Liever een keertje teveel dan te weinig.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:22

Jenny, ahhh Creamer doet het dus rustig aan met haar buikie! Maar die Sjant jee dat gaat al lekker hoor!
SA gefeliciteerd met je mijlpaal!! Leuk om het spits af te bijten met je veulen (want dat gaat wel gebeuren neem ik aan!!!)

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:53

TabeR schreef:
ook heen.

alleen zit ik erover na te denken, haar maatje waar ze nu 24 per dag bij staat, is het nodig om die ook over te plaatsen of niet?
ze kunnen niet goed zonder elkaar.. en bent och bang dat ze in paniek raakt als zei er niet is wel is het dan lastig deze is namelijk niet drachtig en weet niet zeker of der plek voo rhaar is. en dan kunnen ze allebei niet gereden worden..
Ga dan wel bijna elke dag langs speedy om te kijken Lachen lang leve rijbewijs dat ik nu gehaald heb..

Dat probleem heb ik dus ook. Maar ze hebben me beloofd dat ik een shet mee mag nemen van hun als vervanging. Is in ieder geval beter dan niets.... Knipoog Je moet toch wat. Ze zeiden me daar trouwens dat ik ulisse twee weken van te voren kon brengen en dan nog ongeveer twee weken laten staan. Ik had dus gerekend op de gehele maand mei. Ze krijgen daar vaak paarden van handelstallen om te veulenen en ze doen het eigenlijk altijd zo? Maar kan me wel voorstellen dat het voor het paard wel te kort is om te wennen. Maar mij is verteld dat een paard twee maanden nodig heeft om te wennen poeh, dat is wel erg lang om haar dan al weg te brengen Scheve mond Ik zou haar het liefst aan huis laten (ze staan dus wel aan huis maar heb dus zelf geen/weinig ervaring. Maarja, er zijn ook mensen die zeggen dat 95% het toch helemaal zelf doet en dat je er vaak ook helemaal niet bij bent. En dat als het mis gaat en de DA gebeld moet worden het meestal wel flink mis is dat ook een ervaren persoon er weinig aan kan doen. Moet je eigenlijk vaak helpen bij de bevalling?

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:00

Leuk al die buiken en mijlpalen, geweldig.

Moet nog wel even wennen om op meer mensen te reageren, als ik wat getypt heb ben ik het andere alweer vergeten maar kan ik niet even terug. Hoe doen jullie dat? Typ je het eerste ergens anders en plak je het hierin of hebben jullie zulke goede geheugens Slim Knipoog Haha!

Heb trouwens nog steeds niet gevoeld Nors opkijken Haha! Ook mijn merrie houd er niet van als je daar in de buurt voelt. Doet niets maar kijkt heeeeel boos Boos! . Ach het is sowieso een dame Haha!

Ik ben trouwens met rijden wel voorzichtiger, denk dat ze dingen toch niet meer zo goed kan. Kom ik gisteren thuis, staan ze met z'n tweeen te racen in de wei, niet normaal. Bokken, steigeren en maar rennen. Nou daar sta je dan met je goede gedrag ROFL

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:20

Wij bij Njadien wel, Njadien is heel compact en draagt het veulen daardoor in de breedte, ze heeft altijd wel een elleboogslotje, dat kan ze wel alleen af in principe, maar het maakt het veel zwaarder, dus we trekken het altijd even bij, zij heeft het altijd wel zwaar, duurt wat langer... Shanaya meestal weer niet, die gaat liggen, perst 2x en het ligt er al naast. Njadien geeft kleinere veulens, bij Shanaya sta je altijd verbaasd te kijken dat zo'n groot veulen zo makkelijk uit die merrie is gefloept.

Wij hebben rond de tijd dat ze zover zijn ook altijd logees die graag mee willen kijken maar zelf nog geen ervaring hebben. Daar houden we dan ook altijd rekening mee.
Ik heb bijna nooit een DA nodig. Ik haal van te voren oxytocine en spuit dat ook zelf indien nodig na de geboorte. De meeste dingen kunnen wel wachten tot de volgende ochtend, maar in noodgevallen is de DA er binnen een paar minuten. Er staan 2 trailers voor de deur, dus we kunnen binnen 10 min. ook op de kliniek zijn als het nodig is.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:36

Citaat:
bij Shanaya sta je altijd verbaasd te kijken dat zo'n groot veulen zo makkelijk uit die merrie is gefloept.

Hihi ik hoop dat ik dat over een maand of 3 ook kan roepen Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:54

gefeliciteerd met de mijlpalen.....
ik ga vandaag toch maar eens achter de dekdatum van Nikita aan, ik wil ook meetellen Clown

Farada_Arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:26

@SA GEFELICITEERD met NJADIENTJE der mijlpaal !!!!!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:49

Sa: gefeliciteerd met je mijlpaal!

Nicole: idd handig om iemand in het topic te hebben die de geboorte vrij goed kan voorspellen, zoals sa. Wellicht beter dan de glazenbol van vorig jaar Tong uitsteken

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:58

@Annetje, je ziet het toch al duidelijk bij de flanken, weet niet hoe ze eruit zag voor drachtigheid.

@SA, gefeliciteerd met je mijlpaal Go jij! Go jij! dat is zeker een serieuze mijlpaal Haha!

@eline_di, jij hebt dan ook een merrie die bijna moet bevallen, leuk Haha!
De bruine merrie heeft al een behoorlijke buik zeg, je zou zeggen dat die eerder als je schimmel moet Knipoog

@sandravm, gefeliciteerd met de 200 dagen mijlpaal Go jij! Go jij!

Odessa1 schreef:
Moet nog wel even wennen om op meer mensen te reageren, als ik wat getypt heb ben ik het andere alweer vergeten maar kan ik niet even terug. Hoe doen jullie dat? Typ je het eerste ergens anders en plak je het hierin of hebben jullie zulke goede geheugens Slim Knipoog Haha!

@odessa1, ik kijk constant terug wat iedereen te vertellen heeft, sommige doen het eerst typen in words en doen dan knippen en plakken in bericht Lachen

@Rian, Nagelbijten / Gniffelen even of topic, ik heb mijn kids er ook uit gefloept Haha! oudste is in totaal vanaf eerste wee t/m geboorte in 3 uurtjes gekomen, jongste ging nog sneller totaal in 2 1/2 uur Schijnheilig
Zo`n bevallingen gun ik iedereen Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:05

ik open 2 pagina's Nagelbijten / Gniffelen wel zo handig, al weet ik nu nog niet zoveel, dus lees nu voornamelijk mee Bloos

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:16

leuke buiken weer zien voorbij komen! Ja

SA: gefeli met de megamijlpaal!!!

Hier ook eentje: Tinkerbell is vandaa 200 dagen drachtig
Laatst bijgewerkt door frenia op 05-12-07 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt