[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:55

Seven ja dat is waar idd, hopelijk is het gewoon niet al te koud. Als het maar droog is zonder al te veel wind.

petraaken beterschap voor je oudere merrie, hopelijk krijgt je drachtige merrie het niet.

Nobel01 kijk dat zijn goede berichten *\o/*
Heerlijke foto´s van een blij paard,
Nee hier niet mee bezig, weet niet of ik Bo nog een keer laat dekken.
Die foto van Svalegards Disign (ben niet zo goed in al die namen onthouden) denk, he die ken ik.
Totdat ik de laatste foto zie, hij had deze hengst geadviseerd voor Bo afgelopen jaar. Mijn dochter heeft les van hem.
Nee lees nu je update, niet weer -O- Wat balen.
Maar wist niet dat hoefzweren te maken konden hebben met hormonen.

Muronia fijn dat je weer helemaal ervan bent opgeknapt. Maar 2023 begint idd niet echt lekker voor je. Hopelijk trekt alles weer snel weg en valt het bij de tandarts mee.

Quir wauw echt weer genoeg sneeuw bij jullie.
Hoop extra werk met het weghalen, maar wel een mooi gezicht hoor.

AM_Horses je dames groeien lekker rustig door, mooie buikjes

stal_HD jeetje gaat niet zo lekker dus (zachtjes uitgedrukt) hopelijk knappen ze allemaal snel weer op.

Xritt ja al gehad en netjes betaald.

Kabayo Perry blijft een leukerd.
Gefeliciteerd met de predicaten.

For_Que welkom!
Hopelijk dit jaar geen gedoe en kunnen ze gelijk lekker de weide op

Balko leuk om je plannen te lezen. Vind dat altijd wel weer leuk om te lezen waar en waarom iemand kiest voor een bepaalde hengst

Bo gaat gewoon lekker haar gangetje, waren gisteren erg blij dat ze even op de weide mochten. Oke paar flinke rensporen over de wei, maar ach dat trekt wel weer bij gelukkig.
Waren alle 6 zo gek al wat, rennen, bokken

Afbeelding
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:02

Balko ja klopt we verwachten nu een vol broertje of zusje. Roy is nog half in ons bezit en staat in de opfok.
Hij lijkt goed genoeg op het moment dus ben reuze benieuwd hoe hij verder gaat ontwikkelen.
Dit was hem afgelopen voorjaar

Kiki
Nou daar gaan we voor droog en niet te veel koude wind :j nu wonen we hier op de vlakte dus wind is hier vrijwel altijd :Y)
Hier loop alles nog gedeeltelijk in de wei en de paddock gelukkig.

Gister met binnen doen eens een uier foto gemaakt dit is dus naar de hele dag buiten lopen :D

Afbeelding

nayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:32

Wat gaan jullie snel :) , ik lees vooral af en toe bij door drukte, sorry.
Zo te horen gaat het vlot bij de meesten, mooie buikjes ook al.
Hier en daar wat paarden wat minder leuke dingen las ik, hopelijk komt het goed.

Rafa zit hier op 246 dagen, staat ondertussen ook stil op wat wandelen aan de hand na.
Breeze zit op 254 dagen en heeft al een hele buik.

Door omstandigheden hebben we ons huis verkocht dus eind dit jaar verhuizen we naar een plaats waar ze niet meer aan huis kunnen staan, de veulens en Breeze komen dan ook te koop.

Iemand vroeg een tijdje terug wat de kleurkansen waren hier?
Voor Rafa:
18.75 bay tovero
18.75 black tobiano
18.75 black tovero
18.75 bay tobiano
12.5 red tobiano
12.5 red tovero
Dit nog allemaal met kans op appaloosa maar ik moest kiezen wat in te vullen bij de calculator... als ik het goed heb is er dan kans op pintaloosa

Bij Breeze :
37.5 red dun
37.5 red dun splash
12.5 red
12.5 red splash

Heeft iemand van jullie ervaring met de merries op een andere plaats te laten bevallen? Door de drukte en voorbereidingen van de verhuis en bouw denk ik erover om hun bij het ki in de buurt te zetten. Morgen bel ik voor meer info want heb er geen idee van hoe zoiets werkt...
Anderzijds hou ik ze graag hier thuis maar aangezien mijn man in shiften werkt die erg wisselen twijfel in toch.

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:44

Seven, hier mogen ze ook meestal wel een paar uurtjes op de weide met de winter. Maar was nu de laatste tijd enorm rommelig met flink hoog fructaan en enorm veel regen. Is zandgrond maar stonden enorme plassen op.
Overdag staan ze sws altijd buiten hoor. Maar ze hebben wel een schuilstal en dat is idd wel lekker op de openvlakte.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:11

Cynthia82 schreef:
Hai!

Allereerst voor iedereen de allerbeste wensen! Dat het maar een jaar vol gezonde veulentjes mag worden :)

Vanaf nu wil ik graag weer mee kletsen, dus ik begin even met een foto update van Fi die alweer 7 maanden drachtig is
[ [url=m/q9oYIn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0VRQgY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga even de laatste pagina’s bij lezen en dan doe ik weer gezellig mee :D

Ik zal vanmiddag even een foto voor je maken uit het Reiter und Pferde tijdschrift over Golden Daim.
Bij deze;

Afbeelding

Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:42

Groeit mooi uit Seven. Ik heb een vol zusje van dit jaar nog in bezit. Ziet er erg goed uit!

Afbeelding
Afbeelding

Overweeg Livius voor mn Zelma merrie. Alleen vind ik het jammer dat we hem eigenlijk niet echt meer zien…
Laatst bijgewerkt door Balko op 08-01-23 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 15:43

De eerste tieten foto, begin is er Seven

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:08

Ja Kiki het begin is

Mooi dier balko

Ja jammer dat je van livius minder hoort hij blijft 1 van m'n favorieten kwa veulens etc.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:19

Bedankt voor jullie reacties. Ik snap niet waarom ik nog geen rekening heb gehad. Het begon sowieso wat raar.
Ik kreeg de eerste rekening en daar stond de verkeerde hengst op. Ik in paniek omdat ik een paar minuten bang was dat ze ander sperma hadden gebruikt. De da is altijd heel secuur, dus kon het me niet voorstellen. Da en hebgstenhouder gebeld. Hengstenhouder zou het aanpassen en gaf aan dat het idd een fout was. Hier moest ik wel twee keer achteraan bellen. Want er kwam geen duidelijkheid en niemand wist wat. Ik heb een paar weken later nog een keer gebeld of ze het verandert hebben en gevraagd wanneer ik de andere rekening kreeg. Ik was benieuwd of de hengst daar wel goed op vermeld staat. Ze gaven een paar maanden terug aan dat ze bezig waren met het versturen van de rekeningen. Ik heb er niet meer aan gedacht. Totdat ik iemand hoorde praten over de rekening van de hengstenhouder.
Ene kant denk ik ik bel er nog een keer achteraan.
Aan de andere kant denk ik, ja doei. Ik heb jullie meerdere keren gesproken. Dan moet je je zaken maar op orde hebben.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 18:58

246 dagen vandaag buikje heeft ze nog niet echt maar merk wel dat ik der misschien nu wat extra moet gaan bijvoeren gezien ze aan het af vallen is (lijkt het) misschien dat het veulen nu meer begint te vragen van der?

Ze is bijna 4 en dit is der eerste veulentje (van ons ook) dus alles is nieuw.

Ze krijgt nu savonds beetje slobber (ook voor de zandkuur) en sochtends klein beetje vitalbix complete.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:28

@balko; jeetje wat een mooi veulen van vorig jaar! Hopelijk dit jaar ook weer zo een mooie!

@seven; eerste tieten foto!! *\o/*

@xritt; zo das even schrikken! Blij dat het toch de goede hengst was. Ik heb mn factuur ergens rond oktober gehad volgens mij.

Hier alweer 217 dagen drachtig. En wonder boven wonder loopt ze enorm goed! Merk wel dat ze steeds vaker ligt.
De dame in kwestie:
Afbeelding

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:43

Xritt: kan je in je kwpn wel zien dat je merrie drachtig is? Ik verwacht een veulen van McLaren dus ik denk dat wij dezelfde HH hebben.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 20:52

Marjoleine89 schreef:
Xritt: kan je in je kwpn wel zien dat je merrie drachtig is? Ik verwacht een veulen van McLaren dus ik denk dat wij dezelfde HH hebben.

Ja klopt. Ik hoop dat er nu dus wel een McLaren veulen in zit <3 Ik ben nog geen lid van het kwpn. Dat wilde ik binnenkort gaan doen. Wat kan ik daar in zien?

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:03

Seven en Balko Wat een leuk spul!! <3

tjakka123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:16

Xritt schreef:
Marjoleine89 schreef:

Ja klopt. Ik hoop dat er nu dus wel een McLaren veulen in zit <3 Ik ben nog geen lid van het kwpn. Dat wilde ik binnenkort gaan doen. Wat kan ik daar in zien?

Dat vraag ik mij ook af! Ik ben wel lid namelijk, maar zie niks over een dracht..

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:21

Als je inlogt, en dan kopje veulenregistratie zou je de dekking moeten kunnen zien, als je veulen straks geboren is kan je hem op die manier registreren

Bij mijn merrie:
Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 21:52

Wat gaan jullie hard ineens haha :') Maar eens even bijlezen

Hier staat alles overigens ook al op merriebrok 1x per dag. En eind van de maand gaan degene die eind maart zijn uitgerekend over op 2x per dag. Wij zijn al bezig met 2023. Met 2 eigen hengsten gaat dat wel simpel :+ Midden maart ongeveer worden de lege merries gescand om te zien of ze zuiver zijn en waar ze in de cyclus zitten. En erna beginnen we :D Welke merries gedekt worden na het veulenen is afhankelijk van hoe de geboorte gaat en of ze hengsten worden erna :+ We hebben enkele merries die lastig of niet hengsten worden met veulen aan de voet. Maar dat geeft niet. Die zijn voor het jaar erop dan :) Overigens zin alle merries ong hengsten nu of net geweest. Dit jaar lijken de cyclussen gewoon door te gaan. Wel handig want dan moeten ze in het voorjaar niet meer op gang komen :+

Shadow33 Ooh dat is dan idd lastig vergelijken haha. Ik ken de frustratie. Yula is echt nog slank. Terwijl haar dikke vriendin Saartje een maand later is uitgerekend en die is effectief 3x zo breed ofzo :') :+ Gelukkig voel ik het bij Yula heel duidelijk schoppen. Maar jou merrie ziet er mij breed zat uit op de foto.

Cynthia82 FI is echt rond idd *D

Balko Gefeliciteerd met je zoon *\o/* Alles goed met de kleine en jou na de bevalling?

Ilsje87 Wij hebben een systeem van hikvision. Echt een aanrader. Elke camera gaat hier met een coax kabels naar de recorder. De recorder gaat dan met een utp kabel naar het huis en zo komt em online. Hele stabiele app ook. En ik kan bv nu ook een gastaccount aanmaken waarbij ik zelf kan kiezen welke camera's vreemde kunnen zien en welke rechten ze hebben. Zo kunnen de eigenaren van de gastmerries nu ook mee volgen met hun eigen merries :D Fijn dat je merrie goed loopt. Ze ziet er goed uit.

Seven Interessant zeg die camera's van de action. Ik wil nog iets in huis voor mijn honden. Wellicht is zoiets interessant. Ze heeft al een mooie beginnende uier. Komt nu echt kortbij hé :D

Petraaken Is je merrie nu beter? Wat grappig dat de meningen zo verschillen over de dikte van je merrie hihi.

Nobel01 mooie foto's van je merrie. Maar lees nu je update dat ze toch weer een hoefzweer heeft -O- -O- echt verschrikkelijk balen zeg. Zou ze dit dan ook tijdens de zoogperiode kunnen krijgen als het hormonaal is?

Muronia jeetje jou jaar begint idd niet zo tof. Hopelijk geneest het allemaal vlot. :(:)

Luna2006 Wat bijzonder ET bij een mini. Mag ik vragen welke kosten erbij komen?

Quir Jeeezzzusss dat is idd bijna ingesneeuwd :brr: :brr: :+ hoe zijn de paarden eronder?

AM_horse Je dames zien er goed uit <3 .Weet je al welke merries je gaat laten dekken?

Happy_hippie Meestal voel ik ze rond 170 dagen. Een enkeling rond 200 pas. Toevallig dat ik vandaag vond dat Yula ook iets schraler leek als 2 weken geleden. Veulen is ook enorm actief en ze heeft het soms best lastig daarmee. Ik denk idd dat het veulen weer ff meer weg trekt. Vanaf morgen krijgt ze extra bijgevoegd met luzerne (=eiwitrijk) om haar wat extra's te geven. Vind het belangrijk dat ze goed op gewicht blijft nu en zeker niet te schraal staat.

Stal_HD Wat een pech zeg -O- Hopelijk knapt Chakira terug op. Helaas geen ervaring met HB en drachtige merries.

Kabayo Gefeliciteerd met alweer mooie resultaten *\o/* Mag je terecht heel trots op zijn :j

For_Que Wat balen van je vorig veulen. Gelukkig is alles goed gekomen.

Kiki1976 Wat fijn dat Bo de weide weer op mocht. Zal goed doen voor dr :j

Nayla Ooh dat zijn moeilijke beslissingen. Rafael ga je wel houden dus? Hier staan sinds kort 2 gast merries om bij ons te bevallen. Voor de eigenaren fijn omdat wij ze 24/7 in de gaten kunnen houden.

Hier vandaag Yula nog eens gepoetst en wat in de bak gepruld met dr. Ik vond dr ineens wat schraler in de bovenlijn. Denk dat het veulen weer groeit want dr buik is ook weer dikker. De kleine is ook enorm actief en daar heeft ze ook wel last van merk ik :(:) . Vanaf morgen krijgt ze extra bijgevoerd om het even op te vangen weer. Hooi krijgt ze zeker genoeg want ze krijgen het nieteens op :+
Ze was vandaag wel weer ontzettend leergierig en meewerkend. Tijdens het poetsen was ze wat uit dr hum maar de kleine was ook weer druk. Eenmaal in de bak is ze echt blij dat ze aandacht krijgt en is ze super leergierig. Niet dat ze echt iets moet doen nu kwa bewegen haha. Want heb vandaag gewoon wat rond dr gepruld met een zeiltje en geoefend op stilstaan naast het krukje. Maar ze vind dat geweldig om te doen allemaal. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voor een koekje wou ze wel even lief kijken :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 22:57

Wat zien alle paardjes er goed uit.

Mijn 2 dikkies.
Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:13

Nieky; lief dat je het vraagt! Gaat heel goed met ons. Vandaag 3 weken na de bevalling zelfs alweer even op het paard gezeten. Was nog te vroeg merkte ik aan het lijf maar toch heerlijk om na 9 maanden weer even op de rug van een paard te zitten.

Ik vind die merrie zo ontzettend knap. Ik ben geen fan van het ras maar deze is toch wel heel mooi!

Afbeelding

Hier Diva, die is begin juni uitgerekend maar neemt zwanger zijn heel serieus :').

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:34

Mirjamalvaro Mooie dikkies :j
Zijn je veulens inmiddels al gespeend?

Balko Wat fijn dat alles goed gaat. 3 weken is mss idd nog wat vroeg haha. Maar snap dat het fijn is. Ik zou wss het geduld ook niet hebben om te wachten ;). Je dame ziet er goed uit :j

Ik had overigens de kleine nog gefilmd vanmiddag. Hij/ zij was aardig druk in de buik :D
https://youtu.be/KEIONZnbpl8

Ciara_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:39

Wat gaat het bij iedereen hard zeg. Mooi om de buikjes te zien groeien. Mijn merrie is nu op dag 226 en dat buikje begint toch gestaag te groeien. Laatst nog weg geweest met de sulky en ze past er bijna niet meer tussen :o. Dus het schiet hard op.
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:47

Balko. Fijn dat je zo snel weer fit bent. Ik ben ook geen fan van Spaanse, maar deze is wel mooi <3

Mirjamalvaro. Zijn goed dik al

Nieky.
Wild Thing wordt zoizo terug gedekt. Als ik zie hoe geweldig ze het doet. Ze lijkt wel 4 ipv 20 :') Liezella ligt er even aan hoe alles verloopt.
Aah wat kijkt yula lief. Ik zag het invallen ook een beetje bij één van mijn merries. Ik ben wat meer merrie brok gaan geven, dit lijkt te helpen

Ilsje. Fijn dat ze nog goed loopt

Happy_happie. Mooi buikje

Xrit. Dat is ook niet fijn op zo'n manier

Seven. Ik zag livius laatst bij Danielle heijkoop voorbij komen. Ik ben enkel altijd bang dat ze zulke hengsten verkopen.
Mooie eerste tiet foto *\o/*

Nobel01. Wat rot alweer. Nog nooit dit verband gezien met hormonen. Ik vindt vaak merries opknappen als ze drachtig zijn. Het is wel heel raar...

Kiki. Buikje groeit mooi door, ze ziet er top uit

Nigrante doet nog rustig wat. Nu zie je aan haar beweging dat haar buik steeds meer in de weg begint te hangen.
Afbeelding
Wild Thing moet nog even, eind juni uitgerekend. Maar een mega buik. Vandaag lekker rondje mee gereden. Het is zo'n werkwillig paard, niet te stoppen :') moet je eerder afremmen als naar voren rijden.
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 23:55

nieky1993 schreef:
Mirjamalvaro Mooie dikkies :j
Zijn je veulens inmiddels al gespeend?

Balko Wat fijn dat alles goed gaat. 3 weken is mss idd nog wat vroeg haha. Maar snap dat het fijn is. Ik zou wss het geduld ook niet hebben om te wachten ;). Je dame ziet er goed uit :j

Ik had overigens de kleine nog gefilmd vanmiddag. Hij/ zij was aardig druk in de buik :D
https://youtu.be/KEIONZnbpl8

Nee lopen nog steeds bij mams alle 3

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 00:00

AM, Diva is de Sandro Hit x Flemmingh :o

De PRE heb ik gust dit jaar. Net als de Florencio x Jazz.

Nigrante is een fijn paard. Mooi opwaarts zo!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 00:58

Oeps. Nu is je pre ook wel erg leuk!

Het is de bedoeling om met Nigrante de sport in te gaan na dit veulen :j