Fleur krijgt samen met haar spruit 1 schep merriebrok. Verder onbeperkt hooi en overdag grazen. Ze doet het daar prima op. Ik voer op het oog.
Na de 18 dagen is ze niet meer gescand dus gauw doen anders mag ik hier niet eens meepraten misschien
Riv_Q
Geplaatst: 27-08-20 12:37
Tja blijft spannend he Muronia, maar zit er vast nog mooi veilig in
Jaaa nog een keer gefeliciteerd Charmfaith!!!!
Zit vast nog goed Jeanna!
Ik vond haar al heel knap Dustinlover maar deze foto's zijn ook weer plaatjes. Gefeliciteerd!
Haha ik voerde eerst ook altijd van alles en heb vrijwel alles gehad over de jaren denk ik . Lijnzaad, mais, magnesium, biotine, luzerne, muesli, brok, seniores, slobber noem maar op! Ik voer ook erg op het oog.
Nu krijgt Quenza sinds een maand Vitalbix daily complete, onbeperkt hooi en 24/7 op het gras (wel vrij schraal). Ze doet het hier super op, echt tevreden over dit voer omdat ze zo weinig hiervan nodig heeft. Vanaf 8 maand dracht aan de merriebrok en 2 jaar terug nog Seniores priores erbij omdat ze wat inviel.
Lotus heeft nog een veulen aan de voet dus krijgt per dag 1,5 schep merriebrok & een halve schep slobber als ze training heeft gehad. En ook onbeperkt hooi De ribbetjes beginnen mooi weg te trekken nu.
Haar baarmoeder was vandaag helemaal vervuild tijdens de scan.. toch maar weer swap afgenomen en zodra de da meer weet spoelen.. hopelijk kunnen we dan in het voorjaar verder
manuela_j
Geplaatst: 27-08-20 18:51
ik mag me dit jaar toch aanmelden met een dragende dame
Pff vorig jaar was het niet gelukt met de K.I. 1 x niks 2 x vruchtje maar is niet blijven zitten en 3x niks Dus dit jaar voor een andere hengst gekozen en natuurlijke dekking. Van deze had ze in 2017 al een prachtig veulen, dus we hopen dat het deze keer ook een goede match wordt. Ook al ging het dit jaar ook niet ze super. Ze had schijnbaar een hele snelle/ korte cyclus en toonde zich slecht. Maar het zit goed, bij de eerste scan was het een wat hoekig vruchtje. En vandaag de tweede scan gehad, met een mooi kloppend hartje
Haar baarmoeder was vandaag helemaal vervuild tijdens de scan.. toch maar weer swap afgenomen en zodra de da meer weet spoelen.. hopelijk kunnen we dan in het voorjaar verder
Manuela gefeliciteerd. Hopelijk een net zo'n knap vol broertje of zusje volgend jaar.
moner
Geplaatst: 28-08-20 22:14
Zoveel mooie berichten van dragende merries, maar ook de teleurstelling als het niet gelukt is.
Wij hebben van de 3 Friese merries er nu 1 dragend, onze Sterre zou maandag gescand worden, maar verliest nu veel vuil, dus de hoop is een beetje vervlogen. Baukje is vorige week zondag nog een keer gedekt, dus misschien daar nog een kans op dracht.
Van de mini shets zijn er 3 drachtig en 3 nog onzeker.
Wij geven drachtige merries en veulens Vente Optribreed, Een voer dat ik nog niet genoemd heb zien worden.
Wisanda heel jammer. Hopelijk brengt de swab aan het licht wat er mis is en lukt het komend voorjaar alsnog.
Manuela gefeliciteerd!
Moner dat is een moeizaam jaar dan. Hopelijk toch nog goed nieuws op komst voor je.
Dinsdag gaan wij scannen. Als het goed is zit ze dan op 122 dagen. Ik ben wel benieuwd of er dan nog iets herkenbaars te zien is op een scan. Gisteren heb ik deze foto gemaakt van dochter en moeder. Zou mooi zijn als er volgend jaar een derde gezicht naast mag staan
Charmfaith, wat super dat de mini ook drachtig is, toch fijn zo nog even op de valreep!
Wisanda, wat balen zeg!
Manuela gefeliciteerd!
Moner, bij jou zit het ook nog niet helemaal mee dit jaar, jammer als het niet wil.
Muronia, mooi plaatje, en hoe gaaf als er straks inderdaad een derde naast staat!
Ik voer inderdaad ook geen tientallen poedertjes bij zoals sommige doen.. Alleen magnesium, merk hierin wel heel duidelijk verschil in gedrag. Stuk minder gespannen.
Wij voeren eigenlijk normaal ook nooit echt bij, ze hebben genoeg aan hun hooi en mineralen blok. Zeker nu is madam te vet Maar straks als er eventueel bij gevoerd moet worden wil ik wel iets wat goed gebalanceerd is. Wist niet dat er zoveel verschillende merken merriebrok waren... voerde bij vorige merries altijd Pavo... gewoon omdat ik niet “beter” wist. (Beter tussen haakjes omdat ik toen alleen Pavo kende, nu zou ik meer onderzoek doen naar goed passende brok. Bedoel ik dus niet mee dat Pavo slecht is )
Gefeliciteerd iedereen met de laatste drachten! En wat jammer voor de mensen waar het niet bij is gelukt, hopelijk volgend jaar een goede kans
April is vandaag 51 dagen drachtig (als het er nog zit)
Ze heeft alleen momenteel erg dikke achterbenen en nog steeds wat vocht uit dr uier. Dierenarts toch maar geinformeerd. En die zei dat het echt hormonaal is, ze eet en drinkt verder goed, is alert (maar niet helemaal haar zelf). We temperaturen haar nu 3/4 x per dag om er zeker van te zijn dat ze niet teveel zakt of koorts heeft. Dit is allemaal rond de 37° geweest gelukkig.
Ik stap nu 2x per dag met haar en 1x krijgt ze haar cooling boots om voor 25 minuten en 1x koel ik met stromend water 10/15 minuten.
Ik heb haar vandaag aan de longeerlijn gehad, ze loopt al wel iets beter. Maar nog niet helemaal top helaas.
Zo ik moest heel wat doorlezen, liep erg achter. Wat een mooie echofoto van het "zeepaardje" Vulina wat zonde dat je merrie heeft verworpen! Gefeliciteerd aan de nieuwe drachtigen en ik leef mee met degene waarbij t nog niet is gelukt. Ik was vorige week vrijdag te scannen met Noor en Ocean, al rond de 3 maanden drachtig. Zag er top uit gelukkig. Ik dacht wel dat ze nog drachtig waren, je begint het bij de flank al goed te zien en Ocean bespringt de paarden in de groep. Noor heeft ook wat kuren gekregen die ze nooit had, ben benieuwd of dat dan hengstjes worden! Wat betreft de keuze voor een henngst, stamboek etc, iedereen heeft natuurlijk een reden voor de keus. Persoonlijk zou ik niet snel een hengst kiezen die veel wordt gekozen, ik hou van anders. Ocean is 75% fries, barock pintoopgenomen in barockpinto studbook, Noor is haar moeder maar vader onbekend. Ik heb gekozen voor een KWPN om haar veulen wat meer pit te geven. De hengst is vos, dus ben heel benieuwd wat voor kleur en voorkomen eruit komt, aan de hand daarvan kies ik het stamboek. En niet iedereen heeft de middelen om een stamboek KWPN te kopen en voor een "boerenknol" kiezen, die mss wel een pracht karakter heeft, ook sportief aangelegd is.
Fijn IC! Dan toch nog een extra veulentje volgend jaar!
Muronia
Geplaatst: 30-08-20 09:57
Icecrystal wat fijn, gefeliciteerd!!
120 dagen voor Veroontje vandaag. Lekker smerig op de foto maar ze ziet er wel goed uit vind ik.
Cynthia82
Geplaatst: 30-08-20 11:09
Knappe Veroon! Wat goed dat je het toch nog een keer geprobeerd hebt IC! Nu wel gezellig meekletsen hè
Fi is vandaag 117 dagen. Vrijdag wordt Shiloh geënt, omdat hij zaterdag gaat verhuizen, dus dan laat ik Fi nog één keer scannen. Toch een beetje spannend ergens
Ik voel met je mee! Ik ga dinsdag de laatste scan doen en ik vind het ook wel spannend. Dit is de scan die ik vorig jaar bij Wainonia niet heb laten doen en hoe dat is afgelopen weten jullie. Dus ik vind hem nu extra belangrijk.