[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

droversrun

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:14

Super leuk om die verschillen in buiken te zien zeg. Merrie hier geschoren vandaag omdat ze flinke vacht aan maakt en ik nog best intensief train met haar, dus nu ook onder een deken.
Ze zit hier op 200 dagen precies :) dus onze Friese paarden lopen redelijk gelijk @Finn vandaag met scheren ook haar veulen enorm zien bewegen was bijzonder om te zien.

Afbeelding

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:19

Vanaf wanneer kan je een veulentje zien bewegen?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:10

Sorry helemaal vergeten om op bokt te gaan :P

Harley moet nog steeds vasten, hij ligt nog steeds te veel en er zit nog wat gas in zijn buik dat moet weg. Voor de zekerheid hebben ze wat bloed opgestuurd en krijgen we morgen uitslag van. Mestonderzoek was netjes schoon. Geen eitjes of zand gelukkig :)
Als het morgen beter gaat dan gaan ze hem voorzichtig wat eten geven.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:31

Oh dat klinkt wel positief dustin :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:34

Vind het zo naar voor Harley, arm ventje!

Wat lief van je collega's BernetteO, nogmaals sterkte!

Wat fijn dat Vienna weer beter eet! Hopelijk gaat het kauwen ook snel beter.

Jeej, Jupi al op de helft!

Khaleesi voelde zich vanmiddag niet helemaal fit, was een beetje sloom maar at wel gewoon, ze had het ook echt warm. Het is natuurlijk ook best warm voor zo'n dikke wintervacht.
Heb een klein strookje op haar borst geschoren in de hoop dat ze haar warmte dan wat beter kwijt kan.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:03

Afbeelding

Hier maandag geschoren. Nu heeft baby een knap appelbuikje om zich heen :D

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 21:47

Fotsy, wat een buik zeg!

Deken, sommige staan hier wel onder een deken.
Die deken gaat dan vlak voor de bevalling af.

Welkom jester!
Bescheiden buikje nog!

Evita, hier ook al 1 met een behoorlijke buik, maar tog echt een paar merrietjes besteld dit jaar ;)
1 hengst veulen van dit jaar blijft namenlijk al :Y) , en de merries ook :')

Astrid, roxy krijgt ook al een buik zeg!

Droversrun, ookal 200 dagen, dat schiet al op!

Leonie, mooi geschoren buikje!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:06

skaay schreef:
Evita, hier ook al 1 met een behoorlijke buik, maar tog echt een paar merrietjes besteld dit jaar ;)

Nou, je kan mij alles wijsmaken hoor :') Hoor ook wel eens dat hengsten langere draagtijd hebben dan merries, dus waarom dan geen bolle buik? Haha! :+ Bijdeze bestel ik ook een merrieveulen!

Bedankt voor alle deken antwoorden! Ik twijfelde over het op of aflaten. Bin heeft altijd met deken op gestaan in de winter (schoor haar ook altijd) Maar door jullie verhalen ben ik overtuigd en mag ze lekker in haar blote billen rond blijven lopen, ze hoeft toch niet meer te werken.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:15

Evita_3 schreef:
skaay schreef:

Nou, je kan mij alles wijsmaken hoor :') Hoor ook wel eens dat hengsten langere draagtijd hebben dan merries, dus waarom dan geen bolle buik? Haha! :+ Bijdeze bestel ik ook een merrieveulen!

Bedankt voor alle deken antwoorden! Ik twijfelde over het op of aflaten. Bin heeft altijd met deken op gestaan in de winter (schoor haar ook altijd) Maar door jullie verhalen ben ik overtuigd en mag ze lekker in haar blote billen rond blijven lopen, ze hoeft toch niet meer te werken.

Oh nee, dikker bij een dracht van een hengst wil ik niks van weten hoor. Heb echt een merrie besteld.

Ook staat die van mij bloot in de winter. Het is niet alsof haar dekensingels nog dicht gaan :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:17

Haha jullie hebben dus wel voorkeuren met wat het moet worden? :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:40

Wat een mooie buiken komen er al aan! Geschoren en ongeschoren, allemaal met een spannende inhoud :D

Ik heb even niet de puf om helemaal bij te posten, nogal druk op het moment en jullie gaan juist nu natuurlijk erg snel, maar ik lees alles wel hoor!

DL jou wil ik even laten weten dat mijn duimen draaien voor je kleine man, wat een prutjaar heb jij toch met de paardjes. Ik hoop dat hij morgen weer wat mag eten en de goede kant op gaat.

Ik had geen voorkeur voor het geslacht van het veulen, maar dat is veranderd op het moment dat we besloten dat het veulen toch gaat blijven als pony voor mijn dochtertje. Ik heb hier alleen merries en nu hoop ik van harte dat het veulen ook een merrie is. Mocht dat niet zo zijn, dan moeten we maar even flink puzzelen hoe we dat gaan doen tot hij geruind kan gaan worden.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 23:43

Ik heb de voorkeur voor een merrie omdat ik meer met merries heb dan met ruinen/hengsten. Maar het belangrijkste vind ik dat het gezond is en goed in elkaar zit. Merrie of hengst, ik zal er toch wel verliefd op worden. <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 05:36

Evita, tot nu toe kwamen hengstjes hier eerder dan merrietjes :P maar als ze nog korter gaan dragen én merrietjes krijgen ben ik al helemaal blij :')

Jester, goh een stille hoop heb ik wel, maar ik ben écht even blij met hengstjes hoor :j natuuurlijk staat gezondheid voorop, maar stiekem hebben we allemaal wel een beetje voorkeur denk ik :o

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 07:11

Hier zou een merrietje ook handiger zijn, mocht het wel een hengstje zijn dan ga ik maar eens uitzoeken wanneer je die het beste kan laten castreren, want ook een jochie mag gewoon gezellig blijven :D

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 07:40

Hier ook een voorkeur voor een merrie, maar alles wat gezond is is welkom. Blijven mag het sowieso.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 07:50

Hier voorkeur voor een hengstje. Ruinen zijn vaak toch iets stabieler in karakter.

Mss hebben jullie over mijn vraag heen gelezen, maar vanaf wanneer kan je het veulen zien bewegen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 07:55

Geen idee Sjintoo.. Ik zie het pas echt aan het einde van de dracht.

Ik wil dit jaar heel graag een merrie uit mijn Jetset merrie, om de lijn mee voort te zetten. De anderen maakt voor mij niet uit wat dat wordt :)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:01

Hier ook voorkeur voor merries, ik heb niks met hengsten en zou graag uit mijn oudere merrie een merrie tje nog aanwijzen houden. Als het er 2 worden dan bof ik en blijven ze alletwee eerst afhankelijk hoe ze zijn tegen de tijd dat de Young stock shows beginnen.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:11

Nou als jullie hier (bijna) allemaal liever een merrie willen, dan stroom ik onze eeuwige meisjes krijgende energie door naar jullie als ik dan een beetje geluk voor een hengstje van jullie mag :D Wij krijgen altijd meiden maakt niet uit met wat; paarden, honden, katten, baby's alles is hier altijd roze. :')

Sjintoo, ik weet het eigenlijk ook niet echt maar moet ook zeggen dat ik voor gister er nooit echt opgelet heb. Het was alleen gister met scheren over haar buik dat ik echt dacht; dit kan niet haar ademhaling zijn zo heftig.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:11

ik ben met elk gezond en correct veulen blij, maar als ik zou mogen kiezen zou ik voor merries gaan, gewoon omdat je die makkelijker in de kudde kunt laten, ik heb al een hengst en een ruin en meer mannen wil ik eigenlijk niet aanhouden :o
kleurtjes maken me ook niet zoveel uit, ik hoop wel dat ik een veulen ( of twee :+ )erbij heb met blauwe ogen, speciaal gekozen voor een splash hengstje, grotere kans dus , ik vind dat zó mooi <3

ik heb glowy's veulen al gevoeld, zondag zit ze al op 200 dagen, gaat snel, bij camille kan ik niet echt goed voelen, die vind dat zacht uitgedrukt "niet zo leuk" als ik aan haar buik kom :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:17

Hier zitten Jade en Satinka ook bijna op 200 dagen en die zie ik af en toe bewegen. En ik heb ook 3 merries besteld :P

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:23

droversrun schreef:
Nou als jullie hier (bijna) allemaal liever een merrie willen, dan stroom ik onze eeuwige meisjes krijgende energie door naar jullie als ik dan een beetje geluk voor een hengstje van jullie mag :D Wij krijgen altijd meiden maakt niet uit met wat; paarden, honden, katten, baby's alles is hier altijd roze. :')

Wij hebben 3 zoontje en meer hengsten dan merries. Hengsten zijn ook meer dan welkom, maar van deze merrie blijft een merrie. De rest wordt dit jaar allemaal verkocht..

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:26

Ik hoop dat Beau een merrietje krijgt, bij Armanda maakt het mij niet uit :o

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:40

Wow Jester, dat zijn pas bescheiden buikjes!

Leuk Droversrun! Jouw merrie is ook nog netjes van buik zeg.

Hier ook voorkeur voor een merrie, omdat ze dan mag blijven. Maar met een gezond hengstje ben ik ook blij

Heel af en toe zie ik het veulen bewegen en ik voel het ook af en toe <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:00

Wat een mooie buikjes al <3

Vanaf 180 dagen zou je beweging moeten kunnen zien. Esmeralda is nu 194 dagen en ik zag gisteren duidelijk beweging.

Voor mij maakt het geslacht niet uit, zolang het maar gezond is. Als het een merrie word is het wel moeilijker afscheid nemen :+