[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liaan

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:29

Oh jee Silly nare wond! Wat is er gebeurd?! Hoop dat de wond voorspoedig geneest. Magnesium voor lange termijn en voor korte duur equiconfidence ( weet niet of ze dit met de dracht mogen).

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:33

Magnesium krijgt ze al elke dag.
Dat andere ga ik even naar kijken.

Ruzie gehad op de wei.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:37

Confidence is super prijzig en werkt maar voor een korte periode, mag gebruikt worden tijdens dracht omdat het lichaamseigen stoffen zijn.

Ik zou eerder kijken naar PUUR rust en phytonics strezzzz

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 00:08

Oké goed om te weten.
Staleigenaren gaan haar wel steeds kleine porties hooi geven en ze kan naar buiten kijken.
Wie weet scheelt dat met de vorige stal.
We gaan het zien.
Gaat in ieder geval wel even duren voor het goed dicht Is.
Helemaal als de hechtingen het niet houden.
Er zitten 10 speciale hechtingen un, waarvan er de helft na 2 weken uitmogen, de andere lossen daarna langzaam op begreep ik.
Als de hechtingen het niet houden, dan moet het langzaam van binnen uit genezen en dat gaat natuurlijk lang duren op zo'n gewricht :(

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 00:22

Bedankt voor de leuke reacties op mijn knappe dametjes!
Kabayo, thanks! Nee, mijn andere merrie is een dochter van Marvin, dit is een Now Or Never (halfzusje van Marvin dus ;) ) Deze heeft een mooier hoofd, hals is mooi lang, maar wat horizontaal. Andere merrie (de Marvin dus) heeft juist een wat verticale hals met van zichzelf al heel veel kap/bespiering. Ze hebben elk hun sterke punten ^_^ Jij krijgt ook vast een prachtig veulen van hem!!
Super ook dat jouw merrie alles zo netjes doet aan de lange lijnen! Ook een fijne manier van trainen.

MDJ, spannend dat je het nog een keer gaat proberen. Zal voor je duimen!

Fotsy wat een heerlijke pup! <3 <3 <3 Vind Australian Shepherds mooie honden, maar deze heeft ook nog eens een super gaaf kleurtje!! :~

Pretty, dat is vervelend dat Kikkie slecht hengstig lijkt. Wel al een teken. Maar hengst hoeft maar één keer raak te schieten. Blijf ook voor jou nog even duimen!

Azara gefeliciteerd! Mooie combinatie! Hopen op meer geluk dit jaar.

Alexandra, niet veel te vermelden, maar toch even voor het eerst een Z2 proef rondgestuurd. Toch netjes. Begrijp uit je verhaal dat de punten nog niet meevielen (gok ik), maar dat komt vast nog wel!

Noisy, fijn weer even gereden, maar balen dat ze niet zuiver liep. Kan het zijn dat er wat dwars heeft gezeten bij de geboorte? En misschien ook wat onbespierd zijn. Wel eens gehoord van paarden die een knie had die uit de kom schoot bij weinig bespiering, als die dan getraind was hadden ze nergens last van. Dat soort dingen zijn wel mogelijk natuurlijk (zelf een slechte knie en moet van de fysio ook altijd die spieren zo sterk mogelijk houden om die beweging makkelijker te maken).

Gatver Silly, wat een nare wond! Weet je ook hoe het gekomen is of trof je haar zo aan?
Helaas geen ervaring met rustig moeten houden op stal. In ieder geval geen sportbrok/muesli's etc. alles waar een hogere energiewaarde in zit. Veel porties hooi/bezigheid is inderdaad altijd goed, zelf belangrijk voor de maag ook dat ze blijft kauwen. Mogelijk een slow feeder?
Confidence heb ik één keer geprobeerd en 0,0 effect van gezien, weinig vertrouwen in. En is ook voor korte duur bedoeld inderdaad, niet om standaard te geven.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 01:32

Hé bah dat is ook een nare wond!!

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:47

Jakkes wat een vervelende plek voor een wond. Ice heeft tijdens haar boxrust periode, van een gebroken griffelbeen, muisjes gekregen. Ze was toen ookal drachtig.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:48

oh silly wat een wonde, hopelijk blijven de hechtingen goed zitten en kan het zo vlugger genezen, amai moeten ze toch echt ruzie gehad hebben op de weide.

bedankt voor de reacties op mijn Bloompje

azara eindelijk dan toch gelukt en mooie combi (beter dan een fries :o )

pretty wordt dan toch druk volgend jaar ondanks dat kikkie misschien niet mee doet

noisy ja de bespiering zakt echt op een laag pitje dus zou wel daardoor kunnen, anders inderdaad osteo.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:12

Fotsy : Haha ja dat zeker, en deze is ook zeker een keepertje ! Maar de Fries combi is ook al gebeurd, we wachten alleen nog even af met scannen ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:16

Ahh die pup <3 té schattig!!

Silly, en misshien wat bezig proberen te houden? Hooi in slowfeeder en misschien zo'n bal waar brokjes uit komen als ze hem rollen? Geen ervaring mee hoor maar wellicht houd het haar wat bezig?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:49

Slowfeeder ga ik inderdaad doen, die bal lijkt mij geen goed plan, die rollen ze de hele stal door en Is juist de bedoeling dat ze stil blijft staan.
Aniek, ze hebben waarschijnlijk ruzie in de wei gehad om. Het hooi wat bijgevoerd wordt nu.
Ze Had ook een aantal hoef afdrukken op haar bil staan nl.

Afbeelding

Da brengt van de week muisjes langs, maar wilde jullie input ookbwel graag hebben vanwege haar dracht.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:51

jee wat een nare wond.. veel wonden hier de laatste tijd zeg.. balen!
confidence werkte niet bij ons stresskipje. Misschien dat de bach rescue wat doet. succes/sterkte, hoop dat het gauw geneest!

Azara, gefeliciteerd!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:00

Jeetje Silly, die is te grazen genomen! Niet normaal!
Een beetje tikken naar elkaar oke, maar dit lijkt gewoon een halve slachtpartij... Hopen dat ze goed hersteld.

Ik had hier bij een beenwond ook een snoepbal in de stal, en dat ging best goed.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:38

Wow Silly ik schrik van die wond en op zo een nare plaats. En dan nog die afdrukken,ze is flink te grazen genomen. :(:)

Azara gefeliciteerd.

Aniek dankje!

Balen Noisy dat ze niet lekker loopt. :(:)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:09

ja dat is ze zeker! Voorlopig gaat ze ook de wei niet meer op, als ze weer mag lopen dan misschien een eigen weide, anders paddock.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 15:50

Nou, ik kan mij aansluiten bij de wondenfamilie. Dunja heeft ook een grote wond, ter hoogte van de binnenkant van haar rechterelleboog...... Staat geen naambordje bij hoe ze eraan is gekomen. Gehecht kon het niet meer kunnen worden, omdat het een oude wond is, maar de DA komt vanmiddag weer omdat haar achterbenen beginnen op te lopen ondanks de AB.

Ik heb zojuist maar een nieuwe bestelling voor Mesitran honingzalf gedaan, na 3 dagen smeren zie ik al duidelijk verschil :j De buurvrouw heeft m.b.v. een kussensloop een beschermzak gemaakt aan mijn pony's vliegendeken, zodat er in ieder geval geen vliegen in de wond kunnen komen. De deken is ietwat te klein, maar dit is een mooie oplossing zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De wond van Silly is echt op een vervelende plaats, precies op een gewricht. Moet zeggen dat een jaarling van mij het ook eens daar heeft gehad, maar dat het heel mooi is genezen.

En Delphi ook al in de lappenmand, gaat inderdaad lekker zo.

Hoe is het nu met de pony van Memere? Is de schouder mooi genezen?

(edit: foto's toegevoegd)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:14

Hè gatver Silly, dat is echt een k*tplek. Toen Joan een blessure had heb ik haar op een postzegel weitje gezet. Ze brak anders de stal af als iedereen buiten was. Gewoon net zo groot als de stal en dat dan per dag een stuk verplaatsen

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:20

Nou jeetje zeg, de dames werken zich lekker in de nesten! Dat van Silly zit ook echt op een nare plek.

Slim bedacht zo voor de vliegen.

Li is al weer twee keer gedekt. We hebben uiteindelijk besloten om voor dit jaar nog een laatste poging te wagen met In de ban van Pjotr. Ook een prachtige hengst.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 19-08-16 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast op verzoek schrijfster bericht

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:14

ai, dat is ook een nare wond suffie.. sterkte ermee! mooie oplossing tegen de vliegen.

Li, wat leuk dat jullie nu voor Pjotr gaan! ik duim weer hard mee hoor!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:45

Jeetje Suffie, vind het lief dat zich vereenzelvigd met Harmony, maar dat hoeft echt niet hoor haha.
Slim bedacht van je buurvrouw.

Wel goed om te horen dat het bij jouw jaarling goed genezen is, ziet de hak er ook mooi uit of toch littekenweefsel?

Waar bestel je mesistran? Ik denk dat als het verband eraf is dat het wel handig is om dat er op te smeren, ook om het soepel te houden.

Succes MDJ

Zoey_julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:38

Wat een nare wonden allemaal, beterschap met de paardjes. Slim bedacht die kussensloop tegen de vliegen!

Wat een schattige pup heb je fotsy <3

Azara gefeliciteerd!

MDJ succes! Ik hoop voor je dat het lukt, ik vind pjotr een hele gave hengst.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:42

Silly1972 schreef:
Wel goed om te horen dat het bij jouw jaarling goed genezen is, ziet de hak er ook mooi uit of toch littekenweefsel?

Waar bestel je mesistran? Ik denk dat als het verband eraf is dat het wel handig is om dat er op te smeren, ook om het soepel te houden.

Hier heb ik de zalf vanmorgen besteld, als het goed is heb ik het morgen in huis, heb de tracktrace al ontvangen. http://www.newpharma.nl/pharma-business ... -50ml.html

De jaarling is inmiddels een 8 jarige merrie en ze heeft er niets aan over gehouden. Als je het wist kon je zien dat ze wat "ruige" haren op de hak had, verder niets. Heeft nooit een pas kreupel gelopen. Wij hebben toen wel over het verband zo'n hakbeschermer van neopreen gedaan, ook om te voorkomen dat de hele boel vies werd als ze ging liggen.
Hebben ze de hak bij Harmony goed kunnen hechten? En hoe is ze nu, de eerste dag op stal doorgebracht?

DA is vanmiddag voor Dunja geweest en hij was erg tevreden over de wond. Gewoon lekker doorgaan met smeren van Mesitran. Voor de dikke benen wordt de kuur met 5 dgn verlengd, blijkbaar heeft ze toch wat kleine wondjes opgelopen, die je zo 1,2,3 niet ziet. Dikke benen staan los van de wond, want de voorbenen zijn gewoon dun.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:45

Pff, wat een nare wonden, beterschap!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:04

Ja naar mijn idee wel, hij heeft in totaal 10 extra stevige hecht elke 5mm ingezet volgens hem op een manier dat het wel enigszins bewegelijk kon zijn.

Ze werd druk toen de paarden buiten gezet werden en ging toen onderuit in stal.
Verder stond ze redelijk rustig.
Ze krijgt nu ipv sportbrok, coolmix muesli en heeft een slowfeeder hangen, en ze krijgt gauw 6X of meer per dag plukken hooi.

Verder krijgt ze een antibiotica pasta, tevens pijnstillend.

Muisjes ga ik niet halen omdat er geen studie was gedaan welk effect ze hebben op de dracht.
Da vond het ook een risico.

Been blijft wel aardig dun.

Afbeelding

Blij dat je da tevreden Is Suffie

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:15

veel beterschap wat een speciale wonden, hoe komen ze er nu toch aan zeg pfff paarden

amai silly die is echt afgeklopt, stond er toevallig een nieuw paard in de groep ofzo of een ruin die denkt dat hij nog hengst is? Heb zo ooit mijn hengst van 1m mijn merrie van 1m52 weten aanvallen en die ging ze ook aframmelen waarschijnlijk omdat ze drachtig was van een ander :') gelukkig stond ik er tussen om ze uit elkaar te halen

dank jullie voor de lieve woordjes over onze pup, die trouwens Bloom heet