[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smooi

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 14:59

Tantaatjuhh gefeliciteerd met je veulen! Fijn dat alles goed is gegaan zonder dat je erbij was!

Lizze gefeliciteerd met je verjaardag!

Jenniej fijn dat de dierenarts testen heeft gedaan en dat daar alles goed is. Zelf dan idd maar steeds de kleine in de benen helpen zodat 'ie goed blijft slurpen! Wel heel flauw dat je DA een soort van boos op jou was, eigenlijk zou de DA idd duidelijker bij je hebben moeten aangegeven dat het drinken de eerste etmalen zo ontzettend belangrijk is... Succes met de kleine!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:00

Gefeliciteerd Tanja!

Pff wat een werk Jeniej! Heb je er zo lang op gewacht. Hopelijk gaat ze snel beter!

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:03

Fotsy schreef:
Flo ook 2 dagen melkstralen, irischcob, dus vanavond een veulen *\o/*

Jeniej heb je goed aangedaan, hopelijk kan ze vlug aansterken nu, heb ook gehoord dat merrie's die heel lang overdragen, ook kleine veulentjes hebben. Met jullie zorg komt dit vast goed.

Gefeliciteerd met het prachtig veulentje van deze nacht Tanja.

Lizz gefeliciteerd met je verjaardag

dank je cyrina, we zijn er ook helemaal gek van en nog vol ongeloof, 6% kans op palomino en wat krijgen we <3 een palomino

Haha hou ik je aan Fotsy. Anders appeltaart brengen :D

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:07

pretty schreef:
Oh fijn Jeniej! Klein vind ik ze niet echt,wel heel iel nog. Maar dat is iets wat gauw genoeg zal bijtrekken. Hopelijk is het dus alleen slapte en komt dat opstaan gauw! Ze heeft wel lange koten zeg!

Ja dat geeft ze zeker miss dat daarom het opstaan en gaan liggen zo moeilijk is.want ze is voor mij gevoel sterk zat

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:20

irischcob schreef:
Fotsy schreef:
Flo ook 2 dagen melkstralen, irischcob, dus vanavond een veulen *\o/*

Jeniej heb je goed aangedaan, hopelijk kan ze vlug aansterken nu, heb ook gehoord dat merrie's die heel lang overdragen, ook kleine veulentjes hebben. Met jullie zorg komt dit vast goed.

Gefeliciteerd met het prachtig veulentje van deze nacht Tanja.

Lizz gefeliciteerd met je verjaardag

dank je cyrina, we zijn er ook helemaal gek van en nog vol ongeloof, 6% kans op palomino en wat krijgen we <3 een palomino

Haha hou ik je aan Fotsy. Anders appeltaart brengen :D

Of een schoen opeten. _O-

Ik hoop dat het inderdaad dat is Jeniej,zou best kunnen. Dat haar antistoffen goed zijn is in elk geval een goed begin!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:27

dan graag een appeltaart brengen, lijkt me net iets comfortabeler dan een schoen opeten, die zijn zo hard en zwaar voor mijn maag.
Jij woont wel ver denk ik :o irischcob, zal ik ze opsturen dan misschien? Hoop alleen dat postNL ons kan vinden om het mee te nemen, de laatste keer is mijn pakketje tot twee maal toe teruggestuurd omdat we onvindbaar waren 8)7 Maar zover is het nog niet ;) dus veulentje kom maar op *\o/*
is ze nog niet stiekem begonnen :o :D

Jeniej ze ziet er best goed uit maar inderdaad lange koten, wat het opstaan niet makkelijker maakt met zo een lange stelten

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:31

Fotsy schreef:
dan graag een appeltaart brengen, lijkt me net iets comfortabeler dan een schoen opeten, die zijn zo hard en zwaar voor mijn maag.
Jij woont wel ver denk ik :o irischcob, zal ik ze opsturen dan misschien? Hoop alleen dat postNL ons kan vinden om het mee te nemen, de laatste keer is mijn pakketje tot twee maal toe teruggestuurd omdat we onvindbaar waren 8)7 Maar zover is het nog niet ;) dus veulentje kom maar op *\o/*
is ze nog niet stiekem begonnen :o :D

Jeniej ze ziet er best goed uit maar inderdaad lange koten, wat het opstaan niet makkelijker maakt met zo een lange stelten

Hahaha neeee jammer he staat lekker te eten ik woon in Arnhem jij? Hmm maar als het wel geboren word vanacht moet ik hem brengen :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:31

Gefeliciteerd met kleine Paola *\%/*

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:48

Wat fijn Jenniej! Hopelijk nu wat onbezorgder genieten.
Tanja, gefeliciteerd. Ziet er knap uit zo op die foto.
Irishcob, als alles goed gaat ben jij morgen vast ook aan het genieten langs de wei. Succes!
En de schoenen cq appeltaarten gaan weer goed :-)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:52

Tanja, gefeliciteerd!!!

Jeniej, goed nieuws dus. Onderneemt ze nu wel pogingen om te gaan staan?

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 15:54

Tantaatjuhh, gefeliciteerd!!

Dankjullie wel ik heb voor mijn verjaardag een camera gekregen, moest zelf wel meebetalen, dus nu kan ik nog mooiere foto's maken *-:)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:20

Tanja gefeliciteerd!!!

Irishcob; bij mij heeft die fase nooit langer geduurd dan 5 uur :) . maar die van mij zijn altijd wel lekker vlot.

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:20

Neonlight schreef:
Tanja, gefeliciteerd!!!

Jeniej, goed nieuws dus. Onderneemt ze nu wel pogingen om te gaan staan?

Ze doet wel af en toe een poging maar ze geeft het heel gouw weer op. Dus nu elke keer als ze probeert op te staan doe ik nu maar gelijk helpen

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:22

Ze heeft alleen na 6 uur vanmorgen alleen niet meer gepoept (miet wat ik gezien heb) het is nu ook niet zo dat ze staat te persen en ze heeft ervoor wel heel veel gepoept en plassen doet ze wel gewoon kan dat kwaad?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:50

Tantaatjuh mooi veulen zeg, gefeliciteerd!

Fijn dat ze in ieder geval genoeg biest heeft binnen gekregen Jeniej, maar wel een hele zorg dat ze niet goed gaat staan. Ze heeft wel erg lange koten inderdaad, wat zei de dierenarts daar van? Hopelijk kan ze snel zelf gaan staan!
Ik zie Jaycee ook bijna nooit poepen, ook niet de eerste dagen. Ik heb haar denk in de vier weken dat ze nu is ongeveer vier keer zien poepen. Ze zal uiteraard wel veel meer gepoept hebben maar ik ben er niet de hele dag bij natuurlijk. Ik denk dat ze nog niet zoveel poep produceren doordat ze bijna alleen melk drinken. Plassen zie ik haar wel regelmatig doen, maar dat is ook logisch met al die melk. Haar poep was eerst wat dunner en geel en nu groen/bruin en model hondendrol nu ze ook wat gras en hooi eet.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:02

*slik* aagje heeft wel ineens erg veel vooruitgang in 1 dag....

Als ik thuis ben straks foto's en een filmpje maar ik denk niet dat ze 10 juni haalt.

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:03

5 uur? Pff hoop echt dat het vanacht komt. Wat een hel dat waken haha.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:09

Ik heb best geluk gehad met waken, had wel al langer de camera aan maar ging er snachts nog niet voor de wekker zetten. Op de dag van de bevalling alarm voor het eerst omgedaan dus eigenlijk naar 1 dag echt moeten waken :D. Met dank aan de melktesten en uier die bij ons zo super goed aankondigden dat er wat zou kunnen gebeuren.

Jeniej wat fijn dat de bloedtest goed was! Nu nog zelf goed gaan staan en dan gaat het vast allemaal weer volgens boekje :)

Ik ga zo Emma voor het eerst ontwormen, ze zal me wel echt niet aardig meer vinden :=

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:20

Iedereen gefeliciteerd met de veulens

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:25

Hier maar 2 dagen hoeven waken. Dat vind ik oom erg meevallen. Hoop dat de andere het net zo doet

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:29

Ik ben al anderhalve week aan het waken. Maar sinds gister lekt ze melk en de ph is al een poosje 6.4. Net was die zowaar 6.0! Ik heb haar uier even goed schoongemaakt met water, want door het melklekken trapte ze met haar benen en daardoor was alles uitgeveegd en had ze een plakkerige, harige brei aan haar spenen..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:33

Bij Lisa viel het waken ook alles mee!

Laura dat zal toch echt niet lang meer duren nu met een 6.0,moet ze het wel even nu doen want morgen moest je naar school zeker?

Jeniej zien mesten zie ik Joey ook bijna nooit dus dat zal wel goed zitten als ze niet staat te persen. Dat veulen waar ik het over had stond continu te duwen en er niks uit te krijgen,wat ook al een slecht teken was.
Ik hoop toch dat ze snel beter probeert in de benen te komen. :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:34

__Lauraa schreef:
Ik ben al anderhalve week aan het waken. Maar sinds gister lekt ze melk en de ph is al een poosje 6.4. Net was die zowaar 6.0! Ik heb haar uier even goed schoongemaakt met water, want door het melklekken trapte ze met haar benen en daardoor was alles uitgeveegd en had ze een plakkerige, harige brei aan haar spenen..

Ga er maar vanuit dat die vanacht komt

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:35

Ja morgen heb ik school... Van half 11 tot half 1 dus valt opzich ook wel weer mee. :+
Maar ja, als ze het nét dan doet. :') -O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:39

Komt goed Laura het zou al net moeten lukken!
Misschien vannacht? Hoe is ze qua gedrag?