[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 01:07

Yellomofoon schreef:
Aiai shamal, vertel me maar niet over die complicaties!
Hecht je je merries zelf?

Het hechtdraad knoop je om de navelstreng om hem af te sluiten als ie verkeerd afscheurd en blijft spuiten. Doe ik normaal als het na een minuutje dichtknijpen niet gestopt is.

peach2001

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 01:08

Een aantal geboortes uit de voorgaande DBT's staan in mijn profiel beschreven trouwens (de linken naar de berichten in de DBT van dat jaar), alsmede de filmpjes van 3 veulens dit jaar :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 06:49

Arie staat nog steeds bij de kliniek, toen we hem brachten was dat om hem 1 weekend in de gaten te kunnen houden...het werden er vijf en we zijn er nog niet. Sufferd was het, hopen dat hij nooit meer denkt over hekken te kunnen...

Qua pech, hoort helaas bij het leven. De hond was al 11,5 voor een lab niet jong dus. Had kanker aan het bindweefsel en de tumor was zo groot geworden dat ze er veel ongemakken van had. Helaas geen pijn, anders is de keuze veel makkelijker om te maken.

Winter is een rottijd, misschien moeten we gezamenlijk emigreren naar het zuiden om de winter te omzeilen :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 07:57

Yello bescheiden buikje klopt wij zijn de laatkomers dit jaar :D en Set lijkt denk ik op de schimmel van GE voor jou omdat ze allebei Arabs zijn? Ik zie intussen alle verschillen maar snap jou heel goed, voor mij lijken alle bruine KWPN'ers op elkaar :P

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:25

Jeetje Woogy... Houdt t dan niet op die pech...
T mannetje staat al lang op de kliniek, hopelijk is ie goed verzekerd?
Duim voor jullie dat ie snel naar huis mag! Zo sneu, elk paard op n kliniek natuurlijk, maar zeker zon gup... :(:)

Bij ons ook altijd op stal veulenen. Daar heb je alles bij de hand en vooral LICHT! Wel handig mochten er complicaties optreden.
Hebben jullie trouwens die film gezien, ben even de naam kwijt, die in België is gemaakt (animaties) over de groei en geboorte van een veulen (en wat te doen bij complicaties)? Volgens mij is die pasgeleden ook op een ALV van t AVS getoond?
Maar goed, dat is wel een aanrader! Zal eens kijken of ik op de titel kan komen...

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:57

Och jee Woogy dat van je hond had ik nog helemaal gemist wat erg verdrietig arie nog in de kliniek bah ik dacht al de tijd dat hij gewoon thuis stond. Ik ga mee hoor naar het zuiden wil er wel helemaal blijven dan hahaha. Onze padock is weer een zwembad ben dat zo zat het is gewoon niet leuk voor mijn paardjes. Gelukig hebben we nog wel de verenigingsbak waar ze lekker kunnen rennen en rollen.

Wil even niet denken aan complicaties maar natuurlijk ben ik me er van bewust en met dit soort topics leer je steeds meer waar je op moet (kunt) letten.

Yellomoon de beide schimmels zijn heel anders gefokt maar ze hebben wel de zelfde rustige lieve uitraling en dan nog een beetje met de wollige vacht erbij. Maar kwa type zijn ze wel heel anders voor zo ver ik natuurlijk van de foto kan zien! Lekker dat je heb kunnen rijden met Casu wij waren al heel snel uitgereden das dan weer het nadeel als ze zo snel rond worden.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:03

Woogy vorig jaar hebben we de zelfde combie als dit jaar met onze vos gefokt een schimmel hengst. en dit jaar een bruin hengst veulen van een anderen vader.

veulen 2012:

Afbeelding

Veulen 2013:

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:10

Ook hebben uit onze schimmel Sil al een zelfde combie gefokt schimmel hengst ook op de foto twee maar is inmiddels vier. Ik zou wel weer zoon eentje willen alleen dan van een ander geslacht :D .

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:10

nee toch, hengsten hengsten en nog eens hengsten, tot ze uit je neus komen :D
mooie kinderen hoor.

qua verzekering voor Arie...we zijn nog aan het steggelen, vroegen de papieren 1 week eerder op, zou ze met twee dagen hebben...kreeg ze de dag van het ongeluk in huis dus nu blijven zij erbij dat hij er niet in zit en alles bij ons ligt, contact persoon zegt weer dat het probleem bij kantoor ligt dus dat hij gewoon gedekt moet zijn...voorlopig wachten we nog rustig af dus

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:36

Wat een mooie kinders! Vooral die bruine :9

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:47

ik vind de tweede schimmel erg leuk! Knappe kop. Mijn merrie is Egyptisch GE, die van jou niet zo te zien :+ Russisch?

Ik kreeg nog een mailtje van Bianca die geband is (je kan wel gewoon op het forum meelezen als niet-lid):

Citaat:
Er was iemand die vroeg in het topic of ze haar merrie weg zou brengen of gewoon in de wei zou laten bevallen..
(weet even niet meer wie het was) maar ik heb zelf van de dierenarts het advies gekregen om haar op een stal te laten bevallen, gezien er in een weiland de meeste ongelukken gebeuren kreeg ik dat mee.
Maquavinci gaat heel erg goed, haar buikje groeit goed en haar veulen is erg druk!
We voelen nog steeds vaak samen naar het veulen, ze geniet steeds meer van de knuffels en aandacht.
Ze is nu eigenlijk alleen nog maar chagrijnig naar andere paarden, maar zodra ik er niet ben dan staan ze wel samen te krabbelen.. We rijden nu lekker buiten en dat zijn eigenlijk alleen maar stapritjes, mijn boomloos zadel past ze nog, als die niet meer past gaan we gewoon lekker aan de hand of af en toe zonder zadel rond stappen.

Helaas is met de laatste storm mijn stal ingestort (er stond gelukkig niks in op dat moment!) dus had het even flink hangen :( Maar afgelopen weekend druk geweest en opnieuw opgebouwd, er moeten nog 3 balken gezaagd worden want die zijn nu iets te lang en dan de nieuwe golfplaten erop en dan kunnen de paarden er weer bij. Hij word nu extra verstevigd :) De stal was gewoon in zijn geheel uit de grond getild..

Maquavinci:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:07

wat een mooie koppie heeft die dame zeg :)

Bianca: wellicht ene idee de staande balken minimaal een halve meter in de grond te slaan en beton op te gieten. Dat hebben wij ook gedaan met alles wat goed stevig vast moet staan, gaat nergens heen dan :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:27

Wat ziet ze er goed uit die Maq.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:06

Heel knap is Maquavinci! En wat schrikken als je stal gewoon de grond uit is gewaaid...

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:18

Is maq van Bianca prachtige dame. Jammer dat ze niet meer gezelig kan mee kletsen maar gelukig nog wel lezen.

Sil is inderdaad russisch Set.

En nee hoor Woogy ze komen mijn neus zeker niet uit alles is welkom en leuk!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:19

ik hoop echt best wel op een hengstje nu in Pony...maar ja vorig jaar wilde ik een vos of een zwarte merrie...kreeg ene bruine hengst dus zal nu wel een merrie krijgen een schimmel ofzo, ook al kan het niet ;)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:23

Moet je haar gewoon hier laten bevallen :D . Nee schimmel gaat niet lukken woogy mischien een veulen met heel veel wit (aftekeningen)!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:32

vrij beperkt qua aftekeningen, Arie heeft slechts een klein wit dingetje op z'n voorhoofd. wel sabino! Arie heeft ook sabino <3 krijgt steeds meer grijze haren in z'n flanken en staart zo trots op hem. Z'n bruin wordt steeds donkerder en tegen het zwarte aan, en dan met die grijze accenten mijn held :)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:34

Bedankt Set_elkol en Bianca, ik was dat die dat vroeg van de merrie in de wei laten bevallen. :) Wel spannend hoor! Ik zou haar ook wel op stal kunnen zetten 's nachts, maar ik had juist begrepen dat het een voordeel is om ze buiten te laten bevallen. (We beschikken over weides zonder sloten er langs en ik kan evt wel voor licht zorgen.) maar het meest enge vind ik de mogelijke complicaties... Hoewel het vaak goed gaat, zul je altijd zien dat het bij mij mis gaat...

Mijn walrus, eh, drachtige merrie mag hier natuurlijk ook nog bij:
http://i585.photobucket.com/albums/ss30 ... ac5ba2.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss30 ... 6ba4d2.jpg
druk aan het kauwen op de appel...
http://i585.photobucket.com/albums/ss30 ... 9c5ae8.jpg

Veulentjes moeten veel slapen :j :j dus Foxy, zo'n goede moeder als ze nu al is, zorgt daar natuurlijk graag voor :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:50

ooh leuke merrie!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 01:54

Casca schreef:
Bedankt Set_elkol en Bianca, ik was dat die dat vroeg van de merrie in de wei laten bevallen. :) Wel spannend hoor! Ik zou haar ook wel op stal kunnen zetten 's nachts, maar ik had juist begrepen dat het een voordeel is om ze buiten te laten bevallen. (We beschikken over weides zonder sloten er langs en ik kan evt wel voor licht zorgen.) maar het meest enge vind ik de mogelijke complicaties... Hoewel het vaak goed gaat, zul je altijd zien dat het bij mij mis gaat...

Mijn walrus, eh, drachtige merrie mag hier natuurlijk ook nog bij:
http://i585.photobucket.com/albums/ss30 ... ac5ba2.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss30 ... 6ba4d2.jpg
druk aan het kauwen op de appel...
http://i585.photobucket.com/albums/ss30 ... 9c5ae8.jpg

Veulentjes moeten veel slapen :j :j dus Foxy, zo'n goede moeder als ze nu al is, zorgt daar natuurlijk graag voor :j

Wanneer is ze aan de beurt? Almelo is vlakbij mij :)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:00

Eind april, 25 april volgens van uytert en 30 april volgens mn eigen berekening :P

Set elkol: dank je :) ben dr ook heel blij mee :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:08

25 april omdat je dan op 11 maanden zit? Is ze 25 mei gescant en ei weg?
En bij jou is 30 april 340 dagen?

Die van mij is 6 mei of 12 mei uitgerekend. Maar ze bevalt 30 april (op mijn verjaardag) en het wordt een donker bruin merrietje met weinig wit.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:15

:)) :)) :)) haha pp!

Was het maar waar dat je zo je bestelling kon plaatsen :D :')

Maar idd, 25 mei ei weg.. Dus 340 dagen later is 30 april. Maar ik ben er zelf erg van overtuigd dat ze 20 april gaat bevallen :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:27

merrie van een vriendin was een keer op de wei bevallen, een week te vroeg zonder andere symptomen kwamen ze op de wei stonden ze allemaal bij elkaar met een kleine natte hups voor de voeten van de nieuwe mama.
Voordeel van merries die 24-7 buiten staan is dat ze het eerder overdag doen.