[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rian1984

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:23

melanie20 schreef:
Rian1984 schreef:
Jee wat een buiken komen er voorbij hier!!!
Melanie, Lisa spant wel de kroon hoor!! Ben benieuwd of ze dit jaar weer zo rond wordt!!
JENNY GEFELICTEERD MET JE MIJLPAAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Knipoog

hey lisa krijg aankomend voorjaar geen veulentje....
(ben wel ff genezen Koe Koe Haha! Haha! Clown

op die foto in het water was ze 292 dagen drachtig...

hier was ze 271 dagen...
Afbeelding

en hier was ze 310 dagen.... 7 dagen later is sky geboren....
Afbeelding

Owja tuurlijk wat een sukkel ben ik ook!! Die hormonen Verward
SORRY

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 11:45

wauw ontzettend leuk al die buiken..

welkom danielle, misschien is het inderdaad wel veel vruchtwater Lachen we gaan der vanuit dat het goed komt positief denken..

ik kan steeds geen foto's maken door het vieze weer.. baal der wel ontzetend van want wou op 185 dagen dracht weer foto maken.. nouja.. misschien dan maar morgen op 188 dagen dracht! ook leuk! en zowiezo op 190.. wel leuk ben echt nieuwschierig hoe het gaat..

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:04

hey lisa krijg aankomend voorjaar geen veulentje....
(ben wel ff genezen Koe Koe Haha! Haha! Clown

op die foto in het water was ze 292 dagen drachtig...

hier was ze 271 dagen...
Afbeelding

en hier was ze 310 dagen.... 7 dagen later is sky geboren....
Afbeelding[/quote]

Owja tuurlijk wat een sukkel ben ik ook!! Die hormonen Verward
SORRY [/quote]

geef niet hahahahah Haha! Haha!

ik hoef ff geen veulen meer hahahah

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:13

Ok gelukkig! Had echt even niet meer aan afgelopen keer gedacht.. Ahh je hebt gelukkig Sky nog om van te genieten en daar heb je ook vast je handen vol aan!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 12:32

Hier een foto van hoe een veulen op 210 dagen ligt Lachen

Afbeelding

Je zou het dier dan dus al moeten kunnen voelen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:06

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:26

ah leuk pletje, sjanty is bijna zover!

ik heb vamorgen voor het rijden foto's gemaakt, gister was ze dus 200 dagen drachtig

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zien jullie ook die bult zo van de achterkant Verward ze puilt helemaal uit Bloos!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:30

Jaaaah, ik heb gisteren het veulie gevoeld voor de eerste keer Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Hehe na elke dag trouw voelen en kloppen Haha! dacht veulie ik klop maar eens terug, ik voelde 2 keer duidelijk pok pok Knipoog

@jennyK, nog gefeliciteerd met je 200 dagen mijlpaal Haha!

@ijsklontje, ik vind Vicky een mooie buik hebben, je ziet het duidelijk Haha!

@peetorlan, jij gisteren ook al superblij, lijkt me gaaf het veulen zien bewegen Haha!

@frenia, bij jou ook beweging Knipoog super, jammer dat het niet op film te zien is.

@vanini, hoi, jou merrie heeft ook al een flinke buik, ervaringen met tweelingen heb ik gelukkig ook niet.

@odessa1, ook al zo`n mooie buik, ik breng mijn merrie waarschijnlijk ook naar een andere stal waar ze geboortebegeleiding doen.

@draaakje, jou merrie heeft al een behoorlijke buik zeg, hoeveelste veulen wordt dit voor haar?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:34

dank je monique! Super joh dat je het nu ook eindelijk gevoeld hebt, ik weet nog wel van vorig jaar dat de moet me in de schoenen zonk van al dat geklop en nooit reactie terug...

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:02

jennyk schreef:
dank je monique! Super joh dat je het nu ook eindelijk gevoeld hebt, ik weet nog wel van vorig jaar dat de moet me in de schoenen zonk van al dat geklop en nooit reactie terug...

Ja, ik was ook zo blij als een klein kind Nagelbijten / Gniffelen begon ook nog op een kinderlijke manier tegen Relana te praten *is jou baby hè, jou baby, voel je*
Relana zal wel gedacht hebben, die tikt niet goed Knipoog

Mooie foto`s van Sjanty, flanken zijn al goed bol.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:42

@Monique4: en hoe ver is jouw merrie dan dat je het gevoeld hebt? Er staat 188 dagen in je onderschrift? Kan je het nou al voelen? ik voel nog niks, maar misschien voel ik niet (goed) genoeg Tong uitsteken Straks maar weer even goed voelen Knipoog Haha! Bloos

@Draakje, tjee die is echt dik zeg Nagelbijten / Gniffelen

De flanken van ulisse worden ook al bol. Dat merk ik met name als ik erop zit. Volgens mij zit ik tegen het eind in spagaat erop Haha! Clown

weet je, de meningen zijn heel erg verdeeld over het ergens anders naartoe brengen voor de bevalling (je noemt het geboortebegeleiding?). De een zegt dat het niet goed is voor de merrie, die verandering van omgeving en de ander zegt dat ze echt het risico niet zouden nemen om het thuis te doen. a) omdat we er niet altijd zijn, b) we nauwelijks ervaring hebben als ze geholpen moet worden en c) het haar eerste dracht is en er is ook nog een d) ze "al" 10 jaar is. Maar het wordt nog wat, we hebben nog een paard, Leo en die twee zijn ontzettend aan elkaar gehecht. Moeten we nog zien dat we vervanging voor ulisse hebben, Leo kunnen we niet zomaar een maand alleen laten staan Ach gut

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 14:58

ik ben er persoonlijk geen voorstander van, al kan ik wel begrijpen dat je om dergelijke redenen (stal ver van huis, eerste veulen) ervoor kiest om je merrie ergens bij mensen te zetten.
Hou je er wel rekening mee dat een maand niet volstaat?
De merrie moet een aantal maand (ik dacht 3, maar gezien ik zelf mn paarden aan huis houd, kan ik het ook mis hebben) vóór de uitgerekende datum op de nieuwe plaats gehuisvest worden, zodat ze de tijd heeft om antistoffen aan te maken. En na de geboorte zet je ze nou ook niet zomaar even snel in de trailer om naar huis te rijden .

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:00

Odessa1 schreef:
@Monique4: en hoe ver is jouw merrie dan dat je het gevoeld hebt? Er staat 188 dagen in je onderschrift? Kan je het nou al voelen? ik voel nog niks, maar misschien voel ik niet (goed) genoeg Tong uitsteken Straks maar weer even goed voelen Knipoog Haha! Bloos

weet je, de meningen zijn heel erg verdeeld over het ergens anders naartoe brengen voor de bevalling (je noemt het geboortebegeleiding?). De een zegt dat het niet goed is voor de merrie, die verandering van omgeving en de ander zegt dat ze echt het risico niet zouden nemen om het thuis te doen. a) omdat we er niet altijd zijn, b) we nauwelijks ervaring hebben als ze geholpen moet worden en c) het haar eerste dracht is en er is ook nog een d) ze "al" 10 jaar is. Maar het wordt nog wat, we hebben nog een paard, Leo en die twee zijn ontzettend aan elkaar gehecht. Moeten we nog zien dat we vervanging voor Odessa hebben, Leo kunnen we niet zomaar een maand alleen laten staan Ach gut

Ja, ze is vandaag 188 dagen drachtig, ik ben al weken aan het voelen, net voor de uier en had tot gisteren ook niks gevoeld, maar nu voelde ik duidelijk zachte stootjes, ik dacht eerst zal wel niks zijn maar even later voelde ik het nog een keer, erg leuk om te voelen Haha!

Ik heb ook liggen dubben over wat te doen en waar te veulenen, het wordt Relana ook haar eerste veulen, en helaas hebben we de paarden niet aan huis, staan vrij afgelegen en om daar in mijn uppie `s nachts te gaan zitten, lijkt me niet zo`n prettig idee, ook is haar stal niet groot genoeg, en ik wil dat er iemand bij is voor controle of alles goed gaat, dus had ik geinformeerd hier in de buurt of er zoiets bestond, stond er toevallig een advertentie op MP, voor geboortebegeleiding, je brengt de merrie daar naar toe, adviseren ong. 2 weken voor datum voor te wennen, ze staat dan 24 uur onder controle, ook met camera, hopelijk kan ik dan toch meespieken over internet. En evt er dan nog bij zijn.
Ze hebben ook een DA op afroep, wat ik een geruststelling vind.
Als het veulen dan geboren is, mogen ze weer terug naar huis.
De prijs vond ik ook wel meevallen 250,- per maand all inclusief, geboortemelder, video-bewaking, begeleiding geboorte, ruime weidegang, excl. evt DA kosten, of 9,- per dag, mocht ze er geen hele maand zijn.

Verandering van omgeving voor de merrie is denk ik per paard verschillend, de ene maakt zich sneller druk als de andere, nu weet ik dat Relana zich niet zo snel druk maakt, past zich snel aan een andere omgeving aan.

Edit: frenia, dat van die anti-stoffen aanmaken, daar zit wat in, vraag ik toch eens even na, ik wil binnenkort toch eens daar gaan kijken of het me bevalt.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:08

Monique: ja ze wordt al lekker dik (voor haar doen) Haha!

ik heb gelukkig het probleem niet, mijn paardjes staan aan huis, mèt camera op internet èn alarm om Bloos ja misschien beetje overdreven, maar veiligheid boven alles. Ook mijn da woont vlakbij en is er binnen 10 min.

Over die anti-stoffen..ik dacht dat de merrie minimaal 6 weken vante voren in de andere moet staan. Maar kan het ook mis hebben.... Knipoog

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:58

Ik dacht ook 6 weken, maar ik weet het ook niet zeker.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:38

Heee Jenny, wat een bekende dikke buik!! Ze gaat snel nu he?! Ziet er goed uit! Hoe is creamer eraan toe????

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:43

frenia schreef:
ik ben er persoonlijk geen voorstander van, al kan ik wel begrijpen dat je om dergelijke redenen (stal ver van huis, eerste veulen) ervoor kiest om je merrie ergens bij mensen te zetten.
Hou je er wel rekening mee dat een maand niet volstaat?
De merrie moet een aantal maand (ik dacht 3, maar gezien ik zelf mn paarden aan huis houd, kan ik het ook mis hebben) vóór de uitgerekende datum op de nieuwe plaats gehuisvest worden, zodat ze de tijd heeft om antistoffen aan te maken. En na de geboorte zet je ze nou ook niet zomaar even snel in de trailer om naar huis te rijden .

Nee oké wat je zegt is ook weer waar,
maar wat als je echt geen verstand van zaken hebt, en je eerste keer is is het dan verstandig om in je upppie te gaan waken..?
of in je uppie zonder dat je weet van hebt een veulen "te wereld helpen".

dan moet je dus je paard 2 maand van te voren ergens heen brengen..
en direct na geboorte kan je wel vervoeren, maar gaat mijn voorkeur ook niet naar uit..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:43

Ook wij hebben een mijlpaal vandaag, Firenza is precies 5 maanden (153 dagen) drachtig Go jij! Go jij!
Dus ook weer tegen rhino geënt vandaag.
Hier weer wat foto's van ons tonnetje Wow! en dan te bedenken dat ze nog een half jaar moet Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Ook van de zijkant begin je het nu goed te zien.
Afbeelding

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:51

hoezo heb je haar tegen rino geent op die mijlpaal? is dat noodzakelijk!

dacht ook 6 week voor de geboorte dat paard ergens anders heen moet.

maar ik heb ook besloten speedy te laten bevallen niet bij mij maar bij de andere eigenaar waar ze ook vandaan komt in BP.
hier staat ze onder bewaking, komt ze in een grote veulen veilige stal.. en staat ze bij de andere merries die ook rond zelfde dag als haar gedekt zijn dus tegelijk ongeveer uitgerekend..

hier heeft ze ook altijd gestaan, en als ik op vakantie ben gaat ze daar ook heen.

alleen zit ik erover na te denken, haar maatje waar ze nu 24 per dag bij staat, is het nodig om die ook over te plaatsen of niet?
ze kunnen niet goed zonder elkaar.. en bent och bang dat ze in paniek raakt als zei er niet is wel is het dan lastig deze is namelijk niet drachtig en weet niet zeker of der plek voo rhaar is. en dan kunnen ze allebei niet gereden worden..
Ga dan wel bijna elke dag langs speedy om te kijken Lachen lang leve rijbewijs dat ik nu gehaald heb..
Laatst bijgewerkt door Rinskee op 04-12-07 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:52

Mooie foto's allemaal weer van onze dikke tonnetjes

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:53

Tegen rhino wordt geënt op de 3e, 5e en 7e maand.
Maar lang niet iedereen ent ertegen.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:54

Whis is ook rhino geent

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:00

maar is het erg als dat niet gebeurd normaal gesproken ent je toch alleen maar 1x in het jaar toch?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:11

Ik end twee keer per jaar. en nu dus viermaal rhino

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:12

Rian1984 schreef:
Heee Jenny, wat een bekende dikke buik!! Ze gaat snel nu he?! Ziet er goed uit! Hoe is creamer eraan toe????

Jaja ze wordt echt dikker hoor! Creamer zie je nog niets aan, daarom ook nog geen foto's van haar.