@ Acilon: Gefeliciteerd!!! @ Niezzz: Dat is minder nieuws..... Hopen dat de merrie gewoon wat opstart problemen heeft..... En strax als de spanning van de uier is, het veulen wel accepteert.....
Hoi allemaal, Ik lees nog steeds mee in dit topic, ook al reageer ik niet meer zoveel. Ik probeer alles bij te houden. Voor iedereen met een veulen: gefeliciteerd. Ik wou Niezz nog even veel sterkte wensen. Hopen dat het goed komt. Met Tjitske gaat het nu helemaal goed. Het is een lekker eigenwijs ding die graag geknuffeld wil worden. Ze begint nu ook te groeien en sterker te worden. Als het zo doorzet komt het helemaal goed!
Iedereen met een veulentje: van harte gefeliciteerd.
Niezz wat vervelend, maar als de spanning straks van haar uier is gat het misschien wat beter, ik zag trouwens volgens mij wel een topic met moederloos veulen gezocht, ik zal even zoeken.
nog steeds geen veulen hier er komt nu echt al veel melk uit dr uier zal niet lang meer duren denk ik. als je er een bekertje onder hangt zit er zo een flinke bodem in. ik hoop dat het vanavond of vanacht toch wel komt
Acilon, Gefeliciteerd! Wat een felle tante dan zeg!!
Niezzz, dat is idd minder. Heb je het geprobeerd met een praam? Is wel geen leuke methode, maar als het veulen de spanning eraf kan drinken wordt het voor de merrie ook minder beroerd. En anders hoop ik dat je een goede pleegmoeder kan vinden, sterkte ermee.
Moor wilde vanmorgen maar één ding: naar buiten. Ze liep Gigant bijna omver en wachte totaal niet op hem, zo snel wilde ze naar de wei. Eenmaal in de wei was ze weer de zorgzame mama. Zo zorgzaam, dat als Gigant wilde spelen met de andere veulens, hij elke keer weer door haar achterna gezeten werd. Leuk is het trouwens wel om te zien dat hij nu echt gaat spelen en rennen met de andere veulens, die overigens wel een paar weken ouder zijn dan hij...
@niezzz : misschien kan je haar even melken om de spanning weg te nemen? @barb : dat ziet er goed uit ! @christamoor : hmmm...twijfel toch nog steeds omdat ze alle 3 weken hengstig staat
@Maroes: Gelukkig is Ciara nu iig koortsvrij! En dat de pus eruit komt is idd een goed teken. Dan kan de ontsteking er goed uit. Groot gelijk dat je haar tegen dit weer wil beschermen. Niks is overdreven hoor als ze al ziekjes is. Hoop dat t gauw weer beter zal gaan
@Ikkiej: gefeliciteerd!!!
@Acilon: Gefeliciteerd
@Amanadake: Ik zie wel wat verschil in het uier van de bonte (ben de naam ff kwijt) en Cartouche haar buik groeit! Zou dr toch n veulen inzitten?! Hoe staat t met haar uier?
@Barb: Flinke tiet(jes) Duurt vast niet lang meer!
@Superfries: Fijn om te horen dat t zo goed gaat met tjitske
@Niezzz: Balen zeg... Hoop dat t ze t veulen snel zal accepteren. Pijn aan uier is natuurlijk ook erg vervelend. Hopen dat t allemaal snel beter gaat...
Die stelt idd niks voor amandake T zal mij benieuwen of daar wat in zit dan! Ze houdt t iig spannend. Ook vreemd dat ze wel hengstig is. Dat maakt t extra moeilijk...
Niezz, dat is niet zo leuk... Hebben jullie al met verdoving of praam geprobeerd? Niet zo leuk mss, maar ik heb al gehoord dat het bij merries die hun 1e veulen krijgen (ik weet niet of dat bij jou zo is? ) vaak de druk op de uier is die hen het veulen doet afstoten. 3 dagen is wel al erg lang... Ik hoop dat jullie een oplossing vinden
iwaya, zo zien die tieten van Desiree er ook uit (zelfs nog uitgelubberder) en daar voelde ik vanmiddag toch écht een veulentje in zitten. Daar twijfel ik echt niet aan. Nog 5 weekjes hier. Hoe ver zou ze bij jou moeten zijn eigenlijk? (kan het niet zo snel vinden)
@ jessje; haar uier lijkt nu wel helemaal 'leeg' te zijn maar we hebben idd het uier al een keer leger gehaalt.
@crazy_funky; dit is niet haar 1e veulen haar 2e vorig jaar (haar 1e veulen) ging het hartstikke goed en kreeg je een hap of trap als je in de buurt kwam.
praam hebben we ook al geprobeert gaat dan wel maar ze schopt het veulen daarna weg. ze staan nu allebei buiten, gellukkig was er de 1e dag nog niets aan de hand en heeft het veulen biest binnen gekregen.
Veulen is trouwens wel onwijs een schatje (verzacht de pijn een beetje )
He Sammie bij jou nog geen ontwikkeling in het uier dus, mijn merrie uiert heel rustig door dus het duurt nog wel ff eer dat het helemaal op spanning is.
niezz: jee wat vreemd dan als het de eerste dag wel goed ging? Hoop dat het toch nog gaat lukken!
barb: hele verandering hoor! Gaat goed vooruit!
sammie: veulen gevoeld! Gaat ook al opschieten nu he, al bijna 300 dagen.
De merrie van twinkel heeft alweer een mijlpaal gehad, die zit op 308 dagen, nog een maand en het is zover! (twinkel kan zelf een poosje niet internetten dus ik denk ik meld het even )
Ik zal zo wat foto's van Treas d'r uier laten zien. Dat is anders dan bij jouw Barb...
Vanmorgen op stal maar een briefje opgehangen met mijn telefoonnummer, we zouden immers de hele dag weg zijn. Ik keek nog even naar haar tieten, ze tilt haar been op om me weg te slaan en het melk spuit eruit...
En vanmiddag werd er gebeld. Haar kling staat erg open, ze stond te zweten, staan en weer liggen, ze had onrustige ogen maar was verder erg aanhankelijk.
Dus... ondanks dat de banden nog niet superslap zijn en haar uier niet tot haar knieën hangt... wij gaan beginnen met waken. Op stal zeggen ze ook dat het best al zou kunnen komen...