[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 18:53

Aah die kittens <3

Jeetje wat een uier Kel! :wow:

Dit was vanmiddag bij Noortje
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 19:14

Gefeliciteerd Nieky

Gefeliciteerd Baudyh

Gefeliciteerd Jelske

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:01

Gefeliciteerd Jelske, prachtig een merrie

Wat een groot veulen zeg baudyh, voelt de merrie zich weer oke?

Tinnie wat een mooi getekende kittens <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:48

Gefeliciteerd Nieky, Baudy en Jelske! En Tinnie natuurlijk ook met de kittens :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:57

Gefeliciteerd jelske!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:30

Sabbuh leuke foto, ze is best wel aan de maat lijkt het?

Janinevv Ze begint al lekker optijd met uier aan te maken zo te zien.

Phileine83 jeetje wat is jouw merrie breed zeg :=

Baudyh wat een joekel van een veulen zeg :wow: . Alles oké met de merrie ondertussen?

Knolselder Belle heeft nog geen haast zo te zien. Welke kleur is zij eigenlijk? Lukt het een beetje om alles te combineren kwa studie/paardjes?

Myrthee Je merrie houd het goed vol. Ik kan het nu niet meer ontzien dat het lijkt alsof de uier glimlacht :')

_jelske nogmaals gefeliciteerd. Lijkt een fors veulen.

Imani_abby Ollie houd je wel bezig zo. Hopelijk zet ze eens door.

Garffpamela zou ze uitgeschoven kunnen zijn en bv een hematoom of vocht daardoor in de lies?

Anomien de netten bij ons zijn 3x3 kwa mazen dus daar kunnen ze niet in geraken met hoeven. Maar we halen ze meestal er wel uit de dag nadien.

Mirjamalvaro Ze zien er zeker goed uit. Sterre haar vacht lijkt goed terug gegroeid.

Tinniie Gefeliciteerd met de kittens <3

Kel106 ik snap helemaal dat je ondertussen vermoeid bent. Is ze nog veranderd kwa gedrag ofzo?

XxDiandraxX welkom, heb je foto's van je combinaties, ben altijd wel nieuwsgierig.

Crazy_funky had je nog een ph test kunnen doen?

Hier heeft de kleine de naam Wodan gekregen. Wat een heerlijk ventje weer <3 lebbert je helemaal af en vind aandacht heerlijk. Fleur doet het fantastisch. Wel blij dat we erbij waren want hebben flink moeten helpen, schouders zaten goed vast.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En onze vaste fotograaf was in het weekend bij ons en heeft Vlinder op de foto gezet <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Lideli - Bridget - 344 dagen
Tinniie - Jade - 342 dagen
Imani_abby - Ollie - 342 dagen
Imani_abby - Mini - 340dagen
Memerel - Eef - 336 dagen
Nieky1993 - Ashley - 334 dagen
Myrthee_ - Illustrade VKH - 330 dagen
Nieky1993 - Adora - 329 dagen
Crazy_Funky - Noortje - 329 dagen
Am_horse - Wild Thing - 328 dagen
Boelles - Sisi - 327 dagen
Meissieline - Incrediblue Spotted Fayline - 326 dagen
Fleuribelle - Hanka - 326 dagen
Crazy_Funky - Malibu - 323 dagen
Knolselder - Belle - 312 dagen
RanjaRietje - Goldsberg's Charinde - 311 dagen
Knolselder - Merel - 302 dagen
Luna2006 - Belle - 300 dagen

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:33

Oh Wodan vindt ik leuke naam!

Ja Sterre haar vacht is weer mooi, voordeel is dat ze gelijk mooi in zomervacht zit :')

kel106

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:35

Nieky1993, weinig verandering. Ook niet onrustig of iets geweest eetlust is prima.
En wat een mooie plaatjes van je knapperds !! Wat een mooie kleurtjes ook !

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:45

Citaat:
zou ze uitgeschoven kunnen zijn en bv een hematoom of vocht daardoor in de lies?

Ze beweegt niet heel actief meer in de paddock, maar goed je weet het nooit wat ze allemaal doet in haar vrije tijd.
Vandaag was ze wel chagrijnig, maar goed dat is ze vaker :o .

En vandaag in de bak even los gehad omdat ik met wandelen een beetje frustratie merkte en toen ging ze galopperend en bokkend door de bak.

Ik heb een foto naar de dierenarts gestuurd en die dacht ook vocht. Ik moest even kijken of ik er putjes in kon drukken dus heb ik er even snel aan gezeten. Het is ook niet warm en leek ook niet pijnlijk verder. Zelf heeft ze gelukkig ook geen verhoging. Maar temperatuur haar voor de zekerheid morgen weer even.

Maar Nieky jouw veulentjes <3 Ik kan niet wachten tot ik zo’n pluizebolletje heb ronddartelen hier. Maar voor nu vind ik het allemaal maar spannend worden met alle veranderingen haha

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:46

Nieky, Wodan heeft ook echt een extreem knap koppie zeg. Vlinder lijkt echt een dametje met attitude.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:47

Gefeliciteerd allemaal met de veulens! <3

Nieky1993, ja zeker.

Merrie 1 is Maldu (v. Lyckangs tempo) en zei is drachtig van gamleskolens thule. Kleurkansen zijn bruin, valk of zwart (allemaal met dun).
Afbeelding

Merrie 2 is een volle zus van het aanstaande veulen van hierboven. Yuna is drachtig van king d’ober. Kleurkansen bruin of valk (met weer dun).
Afbeelding

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:57

@baudyh:: wat een prachtig veulen heb je daar. Hoe gaat het nu met de merrie?

@mirjamalvaro: jouw merries schieten ook lekker op!

@Tinniie: ook leuk, kittens!

@kel106: nou zeg! Laat dat veulen maar komen hoor!

@Nieky: Knappe Wodan! <3

Welkom Diandra!

Bedankt voor alle felicitaties! Het is ook echt een groot, hoogbenig veulen. Maar ook heel chique met een kanp hoofdje.

Vandaag lekker wat uurtjes staan turen naar ons nieuwe veulen. Het is een dapper ding en vlot ook. Ze is rechtsvoor wel overkoot en dus heeft ze vandaag een infuus gehad om de pezen te ontspannen en een pijnstiller. Ze moet nu een paar keer per dag even op het harde lopen in de hoop dat de pees zich wil laten rekken en het voetje wil rechten.

Ik ben nu maar wat blij dat ze bij zulk ervaren mensen staat. Die hebben vaker met dit bijltje gehakt, waardoor we in één streep door hebben kunnen pakken. Maar voor nu moeten we geduld en vertrouwen hebben. :o

En dan, om het af te leren:
Afbeelding

Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:06

Ohh ik hou van veulen foto's <3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:34

Heerlijk veulentje!

Nieky ja klopt dat ze vroeg is maar ze was vorige jaar ook zo vroeg (toen nog navraag gedaan da) dus zolang ze het zelfde doet als volgend jaar vind ik het prima :)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:43

Nieky, wat een stoere naam Wodan! En dat bekkie op de eerste foto <3
ja ze had heel minimaal een druppeltje om te testen
Afbeelding

Dit was later die avond
Afbeelding

Camera staat lekker aan dus houd dr goed in de gaten.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 23:09

Ik vind de veulens stuk voor stuk echte persoonlijkheden en ik wordt met de dag nieuwsgieriger naar onze

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 23:10

Gefeliciteerd Nieky,Baudyh en Jelske met jullie knappe veulentjes!

En jeetje Baudyh, wat een knoepert! Je zei dat ze eerder zo'n reus uit dezelfde combi heeft gehad. Vererft zij zo groot of nog nooit met een andere hengst geprobeerd?

Wij gaan nog even een paar daagjes weg nu het nog kan. Vanaf maandag gaat hier het birth alarm erop. Vind het met een maiden toch altijd wel spannend.

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 23:41

Gefeliciteerd met de veulentjes! Knappe koppies allemaal.

Nieky ze is inderdaad wel aardig aan de maat met stevige lange benen eronder.
Ze heeft de naam Mira gekregen.

In het Latijn betekent Mira 'wonder' of 'pracht', wat een gevoel van bewondering en schoonheid oproept. In het Slavisch staat Mira voor 'vrede', een betekenis die rust en harmonie uitstraalt.

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 23:54

Iedereen bedankt voor de felicitaties. Onze merrie is inmiddels weer helemaal ok. Ze heeft echt vandaag nodig gehad om bij te tanken.
Heeft net voor het eerst weer brok gegeten. Het duurde lang voordat er mest kwam. Daar maakte ik me nog wel zorgen om. Maar er lagen nu weer hopen.

Deze merrie heeft bij de vorige eigenaar ook veulens gehad en die zijn ook allemaal groot.
Misschien dat sommige van jullie nog weten dat de pretendenhoeve. 2 of 3 jaar terug met een pretendent merrie op de merriekeuring kwamen. Die werd toen kampioen van Gelderland. Die kwam uit deze merrie.
Bij ons heeft ze nu 3 x een McLaren gehad.
Ze is zelf 1.74m en een grootramige merrie die iets klassiek aandoet. De combi met McLaren geeft gewoon goede veulens. Ik had vanmorgen gelijk alweer een berichtje Van de mevr die vorig jaar de volle zus gekocht had.
Maar ik wil deze eerst een beetje uitgevouwen zien en ff in de bak voor ik een prijs vraag.
Ik wil nu graag een andere hengst maar nog geen idee. Afbeelding
Dit is het veulen van vorig jaar.

We hebben een naam voor deze trouwens. Kort maar krachtig. Past wel bij hem vind ik.

Afbeelding

Vonk G.W. ( voor nu vonky)

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 00:04

Kel. Super spannend bij jou! Succes *D Ze houdt het wel lang vol hè?

Crazy_funky. Ik ben benieuwd wanneer ze het doorzet. Wel fijn dat je nu ph kunt meten

Nieky. Wat zijn ze mooi!! Erg knap <3

Diandra. Welkom!

Jelske. Hopelijk trekt het zo mooi bij. Ook wel een fink veulen hè?

Sabbuh. Wat een mooi vredig tafereeltje zo <3 Prachtige betekenisvolle naam :j

Baudyh. Fijn dat de merrie weer is opgeknapt. Toch een opluchting.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 00:07

Ik vind kort maar krachtig wel leuk!

Ik heb net mijn eerste ritje naar stal gemaakt voor niks.. camera’s stopten er vandaag steeds mee en ze stond vlak voor ze weer uitvielen veel te gapen en buik rommelde zichtbaar op de camera. Dus toch voor de zekerheid maar heen gereden. Ondertussen doen de camera’s het weer, staat ze heel rustig te eten en waren de eerste druppeltjes aan de spenen nog enorm hoog in ph. Dus ik ben toch weer in mn eigen bed beland. Maar nu weet ik wel dat ik er in 18min kan zijn. (Eigenaresse woont wel op terrein van de paarden dus die is er met 1 minuut)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 00:14

Hele leuke namen komen er ook voorbij maar vonk vind ik echt heel leuk en origineel!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 00:51

Ik word helemaal warm van al die veulenfoto’s. Met de drukte is het wat moeilijker op ‘erin te komen’, maar dit helpt wel!

Nieky: Belle is grullo bont. Alleen zie je dat in eerste oogopslag niet zo makkelijk omdat ze wit is waar de aalstreep zou zitten, haha!
Combinatie paarden en studie is wel erg zwaar. Vooral ook met een huishouden, kinderen en andere dingen die privé spelen zal ik niet ontkennen dat ik soms heb gedacht te stoppen. Maar om echt te stoppen met paarden houdt me dan ook tegen terwijl de studie tijdelijk is.
Als het goed is heb ik de bevallingen wel zo gepland dat ze niet midden in een examenperiode vallen. Wel heel veel opdrachten, rapporten schrijven, papers,… maar hey, misschien gaan die juist extra goed zijn als ik in nachtelijke uurtjes tijdens het waken kan bezig zijn met mijn onderzoeksstudie en schrijven :')

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 02:41

Nieky. Wat een leuke naam. Hij is ook erg leuk getekend met kol en sneb. Knappe vlinder <3 gaan jullie dit jaar alles weer verkopen of misschien toch ook iets aanhouden?

Mirjamalvaro. Fijn dat sterre haar vacht weer terug mooi is. Ze zien er goed uit

Welkom voor de nieuwe mensen hier

Crazy_funky. Begint erop te lijken

Hommage. Geniet van de paar dagen weg

Sabbuh. Ze is idd flink aan de maat!

Baudyh. Fijn dat ze weer helemaal oke is. Wat een leuke naam! Kort maar krachtig. Ik ben benieuwd welke hengst je nu voor haar kiest. De McLaren veulens zijn in ieder geval stuk voor stuk prachtig.

Knolselder. Ik vind het knap hoe je het doet. Een pittige studie en dan alles eromheen. Ik ben erg benieuwd naar je veulentjes. Wanneer verwacht je de eerste?

Rosa was erg onrustig op de wei. Andere paarden dult ze niet in de buurt nu met haar veulen. Maar Wild Thing kon ik wel proberen, is haar vriendin en alpha. Ik zette ze erbij en stonden gelijk bij elkaar *\o/* dat was geslaagd
Afbeelding

De kleine doet het geweldig. Ik weet niet of ik zijn naam al had gedeeld. Hij heet White Shadow AM of gewoon Shadow :j
Deze foto's zijn zaterdag gemaakt door een stalgenootje die ook fotograaf is. Ik ben heel blij met dit veulen. Kunnen helaas niks aanhouden dit jaar. Maar hij zal vast een geweldig huisje vinden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En al zo kunnen lopen met een week <3 ik vindt hem echt gaaf

Wild Thing haar uier
Afbeelding
Afbeelding

Ze doet goed haar best. Ze is open gezet door de dierenarts. Bij de laatste check voordat ik weg ging. Zag ik iets aan haar speen hangen. Ik ging even met mijn hand erlangs. Helemaal onder het bloed :roll: maar even afgespoeld met water. Zit er een soort snee'tje op haar tepel. Deed echt best bloeden. Geen idee hoe ze hier zomaar aan komt. Ik heb er honingzalf op gedaan. Ik had haar veulen graag snel gezien. Maar nu denk ik, laat eerst dit maar genezen. Als daar een veulen aan gaat lebberen lijkt me ook niet heel lekker.

Ze leek me vanavond toch wat ongemakkelijk. Rollen, liggen met onrustige achterbenen. Nu lijkt ze weer gewoon rustig. Afwachten maar
Afbeelding

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 07:12

Hier helaas dood geboren silvervay merrietje.. verder gaat alles wel goed met Ollie. Ze staat haar veulentje nog steeds af te likken, heb zo met haar te doen…