[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:54

Oh, dan een geluk bij een ongeluk dat het toch zo’n knap hengstje is! <3

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:51

Ik kan wel janken… vandaag de camera schoongemaakt ivm spinnenweb, nu check ik net; is ie weer opnieuw begonnen aan n web en deze staat nog ongunstiger….. ik zie NIKS |(

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:53

Balko...oooo he herkenbaar. Ik haal ook al het spinnenweb eromheen of in de buurt weg. Anders zit het binnen een dag weer vol... Nu heb ik een week en kan ik opnieuw beginnen. Kun je niet iemand bellen die het voor je weghaald? Of staan ze aan huis?

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 23:58

floripori17 schreef:
Balko...oooo he herkenbaar. Ik haal ook al het spinnenweb eromheen of in de buurt weg. Anders zit het binnen een dag weer vol... Nu heb ik een week en kan ik opnieuw beginnen. Kun je niet iemand bellen die het voor je weghaald? Of staan ze aan huis?

Staan aan huis maar moet er met de shovel en speciaal bakkie bij, dat bakje lenen we dan bij de loonwerker dus die heb ik nu niet…
Hij hangt in de nok dus kan nu gewoon niks anders dan mn nest uit bij (vals) alarm.
Is t me ook nog in de rug geschoten dus ik zei mn man al dat hij moet gaan als er alarm is en mij maar moet bellen als t echt zo is :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 01:03

Mijn quarters hebben een mega dun velletje en rennen met regen naar de schuilstal. Maar ga ze niet opsluiten. Ze gaan ook weer in beweging als het even minder is. In de winter wel dekens, omdat ze anders teveel schuilen en dus niet bewegen.
En zelfs de ultra miep leert nu ook dat ze met een paar spatjes regen gewoon buiten hooi kan eten.

Balko, wat vervelend. Dat hebben wij ook steeds. Lijkt ook mega groot in beeld en is het maar een klein spinnetje.

Neonlight, gaaf hoor. En heerlijk dat je zo verliefd bent.

Ik zeg altijd, veulen abc en niet teveel klooien, maar ik kom amper los van mn ene veulen die dus bij ons geboren is en het is wederzijds.

Hij snapt nog steeds niet wat spelen met een ander veulen is. Zo sneu.......De shet van 20dgn jonger blijft erop af gaan en wil wel echt spelen en geeft gelukkig ook niet op. Die piep kleine dappere dodo gaat sws overal op af. Alleen mensen vindt hij nog spannend, maar gaat sinds vandaag ook al ietsje pietsje beter.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:21

Neeeeee wat super irritant Balko!
Ik heb zo’n ragebol aan een stok die ik tot 6 meter kan uitschuiven. Is dat niets? (Nu met je rug wel even voorzichtig doen uiteraard).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:16

Spinnenweb hebben we ook regelmatig, dat infrarood ketst er zo heerlijk op. Maar gelukkig hangt de onze in bereik.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 09:37

Sanet schreef:
Neeeeee wat super irritant Balko!
Ik heb zo’n ragebol aan een stok die ik tot 6 meter kan uitschuiven. Is dat niets? (Nu met je rug wel even voorzichtig doen uiteraard).

Die moet ik ook kopen al weet ik niet of ik er dan bij kan…. Ff meter hoever t is :Y)
Gelukkig geen veulen vannacht en geen alarm behalve van mn kinderen….

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 16:10

Afbeelding

Knoopje? :))
Afbeelding

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 18:22

Hij is knap Neon!!!

Yvk: ik snap je volledig, hier ook chance officieel verkocht vandaag...heel dubbel! Mijn hart doet ook pijn!!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 20:35

Verkopen vond ik altijd het lastigste van het hele fokken, maarja, je kan nu eenmaal niet alles houden! Heel blij dat we dit jaar het over kunnen slaan met ons merrietje <3 Ze is inmiddels een week oud, heel blij met haar!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 23:44

Zo dat is een knap veulen Sparkyy <3 fijn dat je haar kunt houden!

Pauline2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:45

Hoi allemaal, stille meelezer hier :)
Ik heb eventjes een vraagje voor jullie. Kent er iemand een goed merk voor veulenhalstertjes of een website? Is voor een paardenveulen.
Zit nog in de examens dus kan niet langs de winkel passeren en ze moet 9 juli naar de keuring dus heb wel een halster nodig :)

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 11:24

Gefeliciteerd faniek, met het mooie veulen. Ik vind zo’n kleurtje geweldig
Gefeliciteerd neonlight een prachtig hengstje, toch ook iets om trots op te zijn.

Ik scheer de veulens nooit, ook niet als jaarling dan zijn Shetlanders altijd zo lelijk bij het verharen. Daarna heb ik nooit problemen meer met verharen.

Afbeelding

We hebben best veel bomen voor schaduw, maar we hebben onze paarden onlangs met een afdak voor de regen verblijd.
Afbeelding

Onze Teun gaat vooruit, wordt elke dag iets sterker. We moeten hem steeds voor twee uur naar buiten doen en dan weer stalrust geven. Hij drinkt, plast en poept goed. Maar als je geboren wordt met zulke lange benen, moet je er wel mee om leren gaan.

Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 12:11

Zo Moner, Teun is al flink sterker geworden.

Voor veulenhalsters, Première Fun halsters of die van Harry's Horse. Zijn halsters met een normale sluiting, niet dat je ze altijd via de gesp los moet maken om af te doen. Gaan jaren mee.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:53

Hoe doen jullie het nu met staarten vlechten. Vind het zo sneu met de vliegen weg slaan :').
Hebben melkdruppels hier!!!

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:02

@balko succes vannacht, ik ben benieuwd of we je kleintje morgen kunnen ontmoeten. Qua staart vlechten zou ik dat overdag idd niet doen vanwege de vliegen, maar in de nacht is dit veel minder, dus kan het denk ik wel

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:09

Balko vervelend die spinnen. Zeker als de camera zo hoog hangt dan :P Staarten vlechten zou ik nooit doen. Komt hard aan en een veulenhoefje kan er zo vast in komen.
Succes!!

Moner wat ziet Teun er super uit! Mooi afdakje heb je. Zou zoiets ook wel willen

Ik heb ook het veulenhalster van Harrys horse. Voor de keuring een leren halster. Gewoon een simpele

SparkYY_8 super knap meisje <3

Neonlight ook al heeft ie een slurfje, maar jeetje wat een gaaf veulen. Heel luxe!

Superpony hoe meer de veulens door de hand hoe meer profijt je er van hebt :D

Even Minthe spammen <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En Maylandro :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Roosa - Loesje - 351
Balko - Inoa - 339
Pradadaan - Giv - 338
Chibi2 - Dream - 322
Knolselder - Lonneke - 319

Is je merrie bevallen? Vul dan deze enquête in!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:11

Spannend Balko *\o/*
Staart vlechten heb ik dit jaar niet gedaan. Als de staart echt vies is geworden dan pak ik een emmer met shampoo en hang ik de staart erin.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:35

Jeeeeetje lijstje word wel heel kort.
Merrie staat rustig te vreten….
IK WIL MN STIPPELBABY!

Kabayo wat een knappe kinders toch!
Is de merrie van je moeder(heb ik goed onthouden toch?) ook weer drachtig?

Heb t staartje maar niet gevlochten… vond t sneu dn geen dikke staart dus hoop dat ik t goed kan zien. Ze is zwart dus witte blaas moeten we zien :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:44

Hier ook nooit staart vlechten

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:09

Oehhh Balko succes, ik hoop snel een gezonde stippelbaby …

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 23:51

Sparky, wat fijn dat je haar gaat houden. Ik kan echt niet verkopen, dus kan maar beperkt fokken :)

pauline, geen idee. We hadden na geboorte gelijk bij de winkel gehaald en die is van Harry's Horse, maar past niet goed. Wordt nu iets beter na ruim 1,5 maand. Had niks vooraf gekocht, want wilde niet jinxen.

Kabayo, ja, hij is goed aan mensen gewend inmiddels, maar normaal wil ik niet teveel klooien en daar hou ik me totaal niet aan.
En hij kan nu niet normaal met een andere merrie en veulen communiceren en dat vind ik ook wel echt belangrijk. Staat los van mij, maar ik ga dan wel op afstand, want eerst zocht hij bij mij steun en zijn moeder kan dat beter en snapt het vast beter wat wijsheid is.

Mooie veulens beiden. Die witte vlek zit wel netjes voor het zadel in ieder geval :)

Ik heb alleen de laatste 2 avonden voor de nacht de staart gevlochten. Na de bevalling gelijk eruit gehaald. Merrie heeft wel een vrij dunne staart.
Ik gebruik geen bandage. Ooit gehoord dat een paard haar staart geamputeerd moest na te strak bandageren, dus niks voor mij.

Vandaag heeft mn man moeders bekapt en hij was wel erg lief. Shet moedertje ook, maar die moet echt nog erg wennen en vertrouwen krijgen. Ergste kunnen doen en op goede moment gestopt.
Ukkepuk rent niet meer weg en begint ook wat minder bang te worden.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 00:06

Mooie foto's Kabayo! Wat zijn ze knap <3 fotografeer je zelf? Het ziet er professioneel uit in ieder geval!

Hier wel een vlecht in de staart gedaan. Hoewel er toen nog niet zo Veel vliegen waren. Ik kan me voorstellen dat je het nu minder snel doet.
Van een professionele fokker kreeg ik de tip om veel antiklit in de staart te sprayen. Dat maakt de kans dat het veulentje in de staart blijft hangen bij de geboorte een stuk kleiner.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 00:18

Ik vlecht de staart wel in. Desnoods alleen het bovenste stuk. Maar als ik moet ingrijpen en met mijn hand/arm erin moet, heb ik liever al die haren uit de weg.

Lonneke maakt vooruitgang. Uiertje kan zeker voller, maar ik ging voor te testen toch eens in een speentje duwen en er kwam
Een straal vloeistof uit. Alarm er maar op en onder de camera nu in de nacht. Vorig jaar ging ze op 323, vandaag is ze 319.