Hier al 1 afspraak op staan om een merrie te brengen. Begin volgende maand gaan we 1 merrie scannen waar we misschien ET bij willen doen. De rest van de keuzes staat ook wel vast hier.
Haha, ik wilde eigenlijk ‘een keer’ een veulentje fokken maar ‘t kriebelt wel hoor! Ze doet het er mentaal zo goed onder en hormonen helpen haar echt (normaal is het echt wel een bijzondere merrie). Nu zeker de laatste weken begint ze echt zachtaardiger te worden en dat is voor haarzelf ook ontzettend fijn.
Zeker gezien we gewoon nog doorrijden, wel iets minder pittig maar had eigenlijk nog wel wedstrijden kunnen rijden bij wijze van haar fitheid. Welke hengst heb jij op het oog Nobel?
Hier een camera van 4gcamera. Heb hem nog niet in stal maar thuis werkte hij prima. Zit op KPN via Lebara.
Ik wil eerst even kijken hoe het gaat met dit veulen. Gaat dit veulen goed heb ik al wel een hengst in mn hoofd voor volgend jaar
Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024
Geplaatst: 07-01-23 11:50
Hier ook al druk bezig met hengsten voor dit jaar.
1 blijft in ieder geval leeg (die is ook pas in juli uitgerekend), 2 worden geinsemineerd met een Duitse pony hengst en 1 ga ik eerst 2 of 3x natuurlijk dekken met eigen hengst (als dat niet lukt dan ook insemineren met een Duitse hengst).
En dan hopelijk volgend jaar 3 veulentjes.
Voor wie het vroeg, ja insneeuwen is bijna gelukt.
AM_Horses
Geplaatst: 07-01-23 12:03
Ik kijk ook wel rond voor hengsten. Nu worden dit jaar niet zoveel merries gedekt. Hooguit twee, en nu heb ik natuurlijk ook nog zelf een hengst. Het is even afwachten wat ze nu krijgen en hoe het verloopt.
Ik heb veulens ook graag optijd. Maar ligt ook een beetje aan de stal. Of ee een droge plek is waar ze naar buiten kunnen
Nobel01. Fijn dat ze nu zo fit is. Mag ook wel na alle pech
Luna. Et bij een mini?
Balko. Gefeliciteerd met je zoontje. Komt vast wel een leuk nieuw baasje voor die merrie
Muronia. Ze is mooi rond. Wat een pech begin dit jaar.
Corinadrenth. Dat gaat alweer opschieten
Cynthia. Wat ziet fi er weer prachtig uit
Seven. Dat schiet ook al op. Spannend!
Ik heb een reolink waar ik best tevreden over ben. Ik wil binnkort een extra camera kopen. Even kijken welke dit gaat worden
Oh die ken ik wel, die staat hier in de buurt. Moet wel zeggen dat ik hem toen live zag, echt een D pony vond. Zou zeker even vragen of je langs mag komen om te zien hoe je hem ‘in het eggie’ vindt.
AM horses, jouw dames groeien ook lekker door. Zien er goed uit!
Quir, is je eigen hengst dan het veulentje wat een jaar of 3 geleden geboren is toen je net naar zweden was? Staat mij vaag iets van bij maar weet het niet zeker. Vos met witte benen?
@AM: ja denk de eerste ET bij een minipaard. Maar dit zou echt een veulen voor mezelf zijn om nooit te verkopen wat er ook uit komt. Heb een heel oud merrietje van nu zeker 30+ Ze komt mooi hengstig nog, maar vermits haar leeftijd en dat ze in het verleden een keizersnede heeft gehad en ze enkel hooivervangers meer eet wil ik haar niet zelf het veulen laten dragen/opvoeden. Zou haar laten dekken door mijn eigen hengst. Dus dit wordt sowieso een vosje. Maar tzijn echt mijn 2 hartenpaardjes en ik mag eigenlijk niet langer uitstellen. We hebben zelf 2 mogelijke draagmerries dus dat scheelt wel allemaal.
Seven
Geplaatst: 07-01-23 13:48
Balko
Heb nog maar 1 stal over op het moment eerst maar even zien of het een veulen een blijver is of niet Maar het blijft wel kriebelen een extra fokmerrie zeker omdat onze andere merries eerst voor de sport gaan.
Nobel01 Ik ben al wel aan het bedenken wat we even willen voor een volgend veulen of dat we een jaar overslaan voor de sport of.... Wanneer de andere dame Z2 of evt ZZlicht/zzzwaar is willen we daar ooit ook 1 uit fokken even zien hoe snel ze dat eerste red, de eerste keer Z starten staat gepland
Quir Sneeuw ziet er altijd prachtig uit maar dat voor m'n deur zou ik niet blij mee zijn
Am horses Mooie ronde dames al
Nobel Poeh die is mooi kwa kleur en aftekeningen Ga eens googlen nu wel nieuwsgierig naar de bewegingen
Ik ben helaas niet heel actief in dit topic (gewoon geen tijd voor). Onze merrie is nu 245 dagen drachtig maar heeft nog niet echt een hele baby belly vanaf wanneer hoor je die echt te zien en evt het veulen ook?
Zal kijken of ik straks ff een foto kan maken van der.
Nobel01
Geplaatst: 07-01-23 19:13
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt
stal_HD
Geplaatst: 07-01-23 19:31
Potverdorie nobel. Wat een k. Zooi. Heel veel sterkte. Ik weet wat je meemaakt.
Ik ben eigenlijk helemaal nog niet zo bezig met de aankomende veulentjes..... Heb het erg druk met zorgen maken. Pff genieten is er niet echt bij zo. Flirt (drachtig voor half-eind juli) gaat momenteel weer aardig goed. Chakira daarentegen nog minder. Ze is donderdag net bekapt. Zij heeft waarschijnlijk een chronische hb. Ik weet het niet meer.
En nu is kid (mijn goedgekeurde dekhengst) vast komen te zitten in het hek. Pfff gelukkig met een sisser afgelopen. Had zijn been wel kunnen breken. Tegelijkertijd zichzelf bijna gecastreerd. Staat nu op pijnstillers. Vandaag kreeg hij alweer iets meer praatjes door zich te laten horen. Gisteren was hij wel erg tam. Hopelijk knapt chakira nog wat op, anders vrees ik dat ik een moeilijk besluit moet gaan nemen. Heeft iemand hier ervaring met zo'n paard en heeft tips?
Ik geniet trouwens wel met jullie mee hoor. Praat niet veel mee. Komt straks vast wel meer.
Misschien een gekke vraag. Heeft iedereen de rekening van de hengstenhouder al gehad? Bij mijn tante heeft nog niet iedereen de rekening gehad. Ik zelf ook nog niet. Wel de eerste rekening, maar het resterende bedrag moet ik nog betalen.
Dikke knuffel Nobel, hopelijk kun je het een beetje onderdrukken. Je zou bijna aan je smid vragen om een open gaatje in de hoef te maken, dat de pus altijd een uitweg heeft :-(
Kabayo
Geplaatst: 07-01-23 20:28
Ik kom ook om het hoekje. Wel ontzettend druk met werk en bedrijf thuis. Ook niet helemaal fit helaas. Dus ik doe mijn best
Xritt ik had de rekening al vóór ik het kloppende hartje had gescand
Nobel ach nee... wat ontzettend k*t. Beterschap! Design is heel knap! Die ken ik ook wel
StalHD oh wat heftig van je hengst! Beterschap ook voor jullie. Balen van de hoefbevangenheid...
Ik dek vokgend jaar weer met Perry, dan hopelijk goedgekeurd bij BAPS
HappyHippie soms zie ik tot de allerlaatste maand niks. Soms met 5 maanden al. Heel verschillend
Quir prachtig dat sneeuw! Maar niet altijd praktisch
Amhorses wat zien ze er mooi uit!
Cynthia wat heeft Fi een vacht! Viel mij normaal niet echt zo op. Lekker wollie. Ze ziet er goed uit
Luna wat bijzonder ET bij minis. Maar zou het zeker doen als ik het zo hoor!
Claudia gaat lekker in het nieuwe jaar Nou heel blijven he!
Zilver heeft heel wat gedaan einde vorig jaar. Zo heeft ze haar Sport predikaat behaald en de hoogste waardering gekregen bij de ibop, een AAA predikaat. Ik ben ontzettend trots. Op de foto 6 maanden drachtig Nu doet ze niks. Soms een stap rondje met haar 9 maand oude veulen Of even voor de wagen of normaal buitenritje. Wel een stoer tuig gekocht waar ik eind januari shoot mee heb Ze is nu 7 maanden drachtig
Op m’n Facebook beginnen de eerste veulens overal geboren te worden, dan begint het toch wel stilaan te kriebelen hier… Satinka is nu 278 dagen drachtig. Met Jade gaan we normaal gezien vroeg beginnen dit jaar.
Lady124
Geplaatst: 07-01-23 22:33
Hier ook nog stiller meelezer. Lady is 245 dagen drachtig en kan veulen al goed zien bewegen. Ze loopt nog steeds onder het zadel buitnritjes en wat loswerken in de bak.
LauraEH
Geplaatst: 07-01-23 22:45
Wat rot Nobel01.. sterkte voor je merrie, hopelijk knapt ze gauw op!
StalHD, wat een ellende, ik duim voor een goed herstel. Hier geen ervaring met HB paard..
Xritt, ik had de rekening in september al. Was na de echo waar we het hartje zagen kloppen.
For_Que
Geplaatst: 07-01-23 23:07
Hoi allemaal! Ook hier een prachtig drachtige dame voor 2023 eind mei uitgerekend dus nog ruim 5 maanden te gaan! Afgelopen jaar ook een prachtig veulen gefokt met deze merrie van de hengst Racoon Veulentje stond met moeders in een uitloopstal en doordat de wei nog te nat was hebben moeder en zoon de eerste dagen toegang gehad tot alleen de paddock waar het veulen zich vol heeft gegeten met zand wat resulteerde in een intensieve behandeling in Utrecht… maar alles is goedgekomen en het veulen is inmiddels naar de opfok De merrie is weer drachtig van Racoon, hadden een andere hengst uitgezocht More Legends maar die was door omstandigheden niet vers beschikbaar wel een cyclus diepvries geprobeerd maar niet gelukt met vers van Racoon weer 1 e inseminatie drachtig net als vorig jaar
Balko
Geplaatst: 08-01-23 00:47
Ik lees meerdere met 4G simkaartje. Wat kost dat nou ongeveer? Ik heb namelijk een camera gewoon op de kabel maar overweeg een losse camera erbij voor als ze onder de camera moeten met bevallen.
Hier vind ik de keuzes voor t komende dekseizoen lastig. 1 ben ik zeker van maar 2 nog niet. Overweeg mijn PRE met een PRE te dekken maar eigenlijk ben ik niet zo thuis in die wereld. En mijn Zelma merrie wil ik een hele commerciële hengst op hebben, ga ik denk ik een topicje voor aanmaken voot inspiratie. Ze is maart uitgerekend maar ik sla de veulen hengstigheid over. Ze hoeft van mij niet nog eerder.
De Florencio merrie ga ik nu weer oppakken voor het sportpredicaat dus die houd ik nog een jaar gust.
De Sandro Hit merrie gaat bij een bonte dressuurhengst.
Mocht ik de zwarte Desperado merrie toch niet verkopen gaat die of bij Hitmaker of bij Henkie.
@nobel jeetje wat een pech zeg. Is er niks veranderd in beleid dat ze een slechte weerstand oid heeft?
@stalHB dat klinkt niet fijn… loopt ze erg slecht?
@forque Welkom! Hopelijk nu meer geluk. Kan het veulen nu wel direct op gras?
@Seven, ohhh jij had Roy gefokt. Hoe doet die het nu? Zo jammer dat ik mijn eerste Livius niet zie opgroeien. Echt nadeel van verkopen…
Ik las de vraag over de nota’s, die heb ik allemaal al gehad. De laatste in december.