[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

candalisa

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:48

Fokfanaat neeeeee! Wat balen zeg! Kan dat zonder operatie genezen?

Hagelkruis degene die mijn paard behandelt zegt dat je zolang ze drachtig zijn en zelfs het veulen aan de voet hebben je geen cranio mag doen omdat het lichaam toch beïnvloed wordt en dingen los komen

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 13:50

Waarschijnlijk een plakijzer en heel lang boxrust.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:00

Jeetje Fokfanaat. Dat is niet niks!
Hopelijk komt het goed.

Betreft fysio, kraker etc:
Risico is dat je de geboorte op kunt wekken met een behandeling. Persoonlijk zou ik dat risico in elke fase van de dracht niet willen lopen. Dus als het geen echte noodzaak is, zou ik de merrie lekker op rust zetten en niet meer belast aan het werk zetten. En als het veulen een paar week oud is er iemand bij halen en aan de hand daarvan je training weer rustig oppakken.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:10

@Fokfanaat balen zeg, heel veel sterkte! Duimen dat het meevalt.

Diegene die ik had voor Cranio zegt dat het allemaal niet zoveel uitmaakt en dat vanaf maand of 3, 4 wel kan. Apart toch die verschillende adviezen. :(
Maar dan ga ik het toch inderdaad niet doen, misschien alleen een massage om de spieren wat lossen te krijgen, ze is nu wel erg strak in dr achterhand.

Ik ga haar niet op rust zetten, ik rijd haar nog gewoon actief in de dressuur.
En het werd me ook geadviseerd om haar lekker aan het werk te houden.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:13

Ik rijd ook gewoon nog tijdens de dracht. :) Tot mijn dame aangeeft dat het niet meer fijn is voor haar

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:18

Hagelkruis ik laat mijn merrie ook lekker masseren hoor die is afgelopen woensdag gedaan en over 2 weken weer en ze heeft we echt baat bij!
Cranio zou voor haar de beste optie zijn maar ze zei zelf ga ik niet doen is veel te riskant. Zelf had ik ook al eerder gehoord dat het niet goed zou zijn.

Fokfanaat succes morgen :(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:26

Heftig FF, hopelijk geneest het snel!

Angelpam: daar zit een d-pony in hoor...

Hagelkruis: overleg het anders met je behandelaar, die kan je vast betere antwoorden geven.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:30

hagelkruis schreef:
@Fokfanaat balen zeg, heel veel sterkte! Duimen dat het meevalt.

Diegene die ik had voor Cranio zegt dat het allemaal niet zoveel uitmaakt en dat vanaf maand of 3, 4 wel kan. Apart toch die verschillende adviezen. :(
Maar dan ga ik het toch inderdaad niet doen, misschien alleen een massage om de spieren wat lossen te krijgen, ze is nu wel erg strak in dr achterhand.

Ik ga haar niet op rust zetten, ik rijd haar nog gewoon actief in de dressuur.
En het werd me ook geadviseerd om haar lekker aan het werk te houden.

Betreft nog fanatiek rijden. Dat kan idd als je paard gezond is. Maar als ze aan geeft duidelijk hinder van haar spieren te hebben zonder behandeling, zou ik lekker rustig beginnen met afbouwen. Kijk en luister naar je paard.

Hier heb ik vorig jaar zelfs gereden tot 3,5 week voor de bevalling. Wel rustig aan en niet meer fanatiek, maar dat ging prima. Geeft de merrie dit jaar aan dat het niet fijn is, dan mag ze lekker op rust en los in de paddock of als het weer het toelaat in de weide. Het is echt heel paard afhankelijk.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 14:40

Ach nee FF! Pff boxrust voor zo'n ukje is niet fijn.
Ik duim voor toch nog een redelijk goede uitslag morgen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:46

Wat balen FF! Hopelijk geneest het snel.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 15:52

Hagelkruis:

Mijn pony is voor 2 weken door de osteopaat behandeld. Was scheef in de bekken en zat op een paar plekken vast. Is weer recht gezet en losgemaakt. Ze was verder relaxed en paar keer naar voren geschoten omdat het natuurlijk raast voelt. Heb van tevoren wel geïnformeerd of het wel kon bij drachtige merries. Maar ze had wel vaker drachtige merries behandeld dus kon wel.

Pony loopt weer super nu :))

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:50

Gister een drama momentje gehad met Sal... ze is de laatste tijd erg hormonaal en en heeft veel last van stemmingswisselingen |o
Gister wilde ik lekker even rijden maar de bak was voor de helft gesproeid en dat was natuurlijk erg eng maar met een beetje aanmoediging van noisy toch door kunnen pakken en kreeg eindelijk hier en daar wat ontspanning, maar toen wilde de stal eigenaresse de andere kant toch ook sproeien (we hebben een losse sproeier) en als ik voorin reed er niks aan de hand zou zijn.. Dat was een heel ander verhaal en Sal vond het helemaal niks dat de sproeier zo midden de bak stond en er een slang door de bak liep (ik ook niet) maar toch even rustig door proberen te rijden alleen toen zetten ze de pomp aan en schrok mw en daar schrok ik natuurlijk van. Door haar verleden kan ze door de schrik letterlijk achterover klappen of struikelen waardoor we een aantal keren gevallen zijn. Dus ik raakte volledig over de vlos dacht echt pfff. Daarna is noisy even opgestapt om het voor Sal iig goed af te sluiten want voor mij was de lol eraf.
Vandaag dus geen behoefte om op te stappen maar wel even foto’s gemaakt.
134 dagen drachtig nu.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 24-10-18 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: op verzoek aangepast

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:52

Dat is schrikken.. Ook niet echt handig om te gaan sproeien met een paard in de bak :x

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 20:52

Oh jeej ff.. Dat klinkt toch wel heftig hoor. Wat balen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:41

Dat is schrikken! Is idd niet handig om de sproeier aan te zetten met n paard in de bak.....

Hier gister n herfst shoot gedaan met mijn dame <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Paint_Lover op 22-10-18 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 21:50

Ik vind dar scheerwerk zo tof!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:03

:D me too

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:05

Haha CL die tweede foto! :D

Was je zelf afgestapt, candalisa? Of gevallen? Ik hoop het eerste. Ik hou ook niet van gestuiter, snap goed dat je er zelf liever niet meer op wilde.

Pony is hier ook in de lappenmand. Gister bleek ze in draf ineens kreupel. Vandaag was het aan de hand niks beter, maar niets warm of dik en in stap zie je er niks aan. DA is morgenmiddag op stal voor een ander paard, ga even bellen of ie de mijne ook nog kan zien. In plaats van rijden dus ook een herfshoot gedaan vanmiddag. Morgen foto's bekijken.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:25

Imre nee gelukkig zelf wel met hulp af kunnen stappen. De laatste keer dat ze dit deed wilde ik afstappen en bleef ik met mijn jas aan de knop van het zadel hangen waardoor ik een stuk meegesleurd werd dus op dat moment werd het me even teveel. Ik ben niet eens zo bang voor het schrikken of vandoor gaan opzich kan het redelijk uit zitten maar ik ben wel bang voor het evt struikelen omdat ze dan zo gespannen wordt dat ze niet meer oplet. En soms denk ik zal ik gewoon stoppen met rijden want met een misselijk gevoel opstappen is ook niet leuk maar als we beide de ontspanning kunnen vinden (we versterken elkaars angst) is het echt hemels! En voor Sal is het wel belangrijk dat ze in beweging blijft.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 22:55

Jeetje, wat een gedoe candalisa, gelukkig wel goed kunnen afsluiten voor Sal. Ze ziet er goed uit!

Mooie foto's CL!

Ik verwacht binnenkort nog blackfotos van mn merrie, ben benieuwd of dr buik goed te zien is :D

Wat balen Imre! Hopelijk kan de dierenarts iets vinden wat simpel op te lossen is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:51

Foto's gemaakt vanmorgen, toch een hoefbeenbreuk. Hoor vanmiddag het behandelplan.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:55

fokfanaat schreef:
Foto's gemaakt vanmorgen, toch een hoefbeenbreuk. Hoor vanmiddag het behandelplan.

Sh*t zeg.. Heeft ze dat bij jou thuis opgelopen? Ze was er toch nog maar net? Ik hoop op een goede prognose!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 09:57

Dus toch een breuk. Hopelijk is de prognose een beetje goed.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:04

Oei, hopelijk is goed herstel mogelijk.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 10:13

Ja ze hebben in de stal iets uitgespookt, geen idee wat, maar genoeg om de boel flink kapot te krijgen. Prognose is vrij goed gelukkig, omdat ze zo jong en in de groei zijn.