[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:05

manuela_j schreef:
Ging ik net luna voeren, zie ik van die roze slijm op haar bil en binnenkant staart. Nu loopt ze wel met de staart wat opgetild. Heeft ze dat lekker uitgesmeerd. Dus meteen dierenarts bellen whaha. Tja kon geen kwaad hebben sommige merrie wel eens last van.
Voor mij de eerste bij wie ik dit gezien heb.
Maar ja luna heeft nog nooit iets volgens het boekje gedaan. Vraag me af wat ze nog allemaal gaat doen.
Maar vervreten is ze nog altijd lol

Mag ze al bevallen?

Silly wat ziet dat er al super uit!

Siptje al spannend!!

Diane dikke knuffel :(:) gefeliciteerd met het behalen!

Ik ben super blij! Vandaag examen Nederlands spreken gehad (zit in het examenjaar) en een dikke 9.4 gehaald! En dat na zo'n week

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:09

Skaay en ice gefeliciteerd met dit knappe merrie'tje!

Silly wat fijn dat hij zich zo goed gedragen heeft!
Heb je vraag over vervoer wel gezien, maar niet de aanleiding :o :o stond hij niet helemaal goed?

Kabayo, super cijfer! Even wat positiefs inderdaad!

Verder gewoon een druk weekend gehad. Kleine ventje doet het super! Zal vanavond weer wat nieuwe foto's proberen te plaatsen, gisteren kwam ik er nét niet doorheen.

Lies haar uier leek zondagavond ineens heel leeg, misschien ook dat zucht er uit om plaats te maken voor melk.
Dat het volle maan is trekt ze zich hopelijk nog even niks van aan, moet nog 3,5 dag werken voor mn veulenvakantie eindelijk begint (en hoop niet op nog meer onverwacht verlof :P )

MaritB

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:11

Fijn dat het goed ging Silly in de trailer. Ziet er bijzonder uit die plakschoentjes bij een veulen, gaat het niet vanzelf over?

Wat kunnen merries je toch laten schrikken he?

Die van mij heeft echt een opleving sinds ze lekker mag grazen, gaat steeds lekker rollen in de weide (en daarna ligt er een 2e Gwen in de weide :') )
En ze hinnikt steeds naar haar weide maatje maar ook naar mij, wil steeds mee de paddock uit en gisteren was zelfs aan het stuiteren in de longeercirkel. Lag helemaal in een deuk :P

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:13

Luna zit nu op 327 dagen.
Veulen is wel al wat ingedaald maar kwa uier mag er meer bij. Ph strips heeft geen nut bij haar. Komt niks uit haha

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:18

Oef Fotsy, 5x maar :+ Niet grappig. Heeft ze al veel tekenen?
Pretty, volgende op de planning zou normaal Candora zijn. Zo benieuwd naar; als enige niet gedekt door onze eigen hengst. Ik wil een merrie, Arnold een hengst, dus er is er sowieso eentje blij :') Ph zat vanochtend op 6,5, dus we zullen zien. En bij jouw Veraatje is het inderdaad nu ruimte maken voor de melk. Ze is nog net vroeg zat of niet?
Hinte, niet grappig hè; nu met iedereen meeleven en zelf nog zo lang moeten wachten. Maar hey, er komt vast iets fantastisch uit wat de moeite van het wachten waard is. Wat zijn jouw kleurkansen eigenlijk?
Diane_Basje, knap dat je je cijfers zo mooi hebt gekregen. Wat een timing hè :(:) Gefeliciteerd in elk geval. Oh ja, en nu ook nog richting je bijzondere vakantie toch?
En wow Kabayo, jij ook zo'n megacijfer na deze nare week! Ik neem mijn petje voor jullie af, echt!
Silly, wat een stoer mannetje heb je daar. Hopelijk werkt het goed.
Zo, nog even ons eerste mannetje spammen dan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:20

klopt inderdaad Aniek, hij tipte met zijn hoef omhoog en stond meer op zijn versenen.
Toen hij geboren werd stond hij bijna op zijn kogels,dus is al een heel eind uit zichzelf goed gekomen

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:24

ahhh Arianne, wat een schattig poppetje <3
haha wel heel handig als 1 een merrie wil en de ander een hengstje... Dan heb je inderdaad tenminste altijd iemand blij ;) :D

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:38

Gefeliciteerd Ice! Hoe kunnen jullie meteen zien wat de kleur is? Heeft dat nog specifieke dingen? Hoe weet je bv dat het geen vos is?

Knap Diane, fijn dat je je studie nu afgerond hebt. Op naar je volgende uitdaging :D

Spannend Siptje, dat wordt weinig slaap vannacht.

Ziet er naar uit dat het zo weer helemaal goed komt Silly. Zag in een ander topic ook een veulen met zooltjes, maar die kwam daarmee nog maar net met zijn kogels van de grond.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:39

Arianne wat een heerlijk ventje is get!! En die laatste foto is echt prachtig!! :+:

Oh Silly heb ik inderdaad wel gelezen, maar niet opgeslagen dat er al direct actie op ondernomen moest worden.
Laatste week is een beetje in een waas aan me voorbij gegaan haha

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:43

och joh Aniek, dat geeft toch helemaal niet?
Dacht je dat ik alles kan onthouden haha

Ja BusyMissy dat topic ben ik ook aan het volgen.

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 14:47

Pretty nee ik weet niet of ze vroeger of later bevalt wat het allemaal spannend maakt ook. Maar crescendo zou meestal late veulens geven.

Arianne wat een heerlijk actief mannetje

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:04

Wel spannend hoor een veulen van Crescendo! Die van mij was ook laat maar dat waren alle 3 haar veulens haha. De Crescendo is geboren toen op dag 362. :')

Arianne wat een parmantig mannetje is het toch. <3 En extra spannend dus de merrie die komt! Jullie zijn een heerlijk koppel,in niks overeen komen haha. :') Ik duim toch maar voor dat merrietje!
Vera is nog vroeg voor haar doen inderdaad dus die breit er nog wel een eind aan. Euh NIET liefst. Naja je snapt wel wat ik bedoel. :')

Kabayo je mag wederom trots zijn op jezelf hoor! Knap gedaan!

Marit heerlijk is dat! Hier gaan ze ook na de middag van de paddock op de wei en dan zie je ze gaan! En liggen er verschillende tapijtjes in de weide ja. :')

Aniek wegtrekkende uiers zijn precies in de mode. -O-

Manuela klinkt bijna als een slijmprop!

Hinte :(:) Begrijp ik dat het nog ellendig lang lijkt.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:05

Diane_Basje; gefeliciteerd met je examen *\o/* Het zal allemaal erg dubbel zijn, maar toch fijn dat dit achter de rug is.

Arianne; die laatste foto, wauw <3 Uitvergroting waard :j

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:11

Ooh een champie merrieveulen voor Ice en Sky! Proficiat! Droomveulen.

Ik heb bijgelezen en zag dat heel wat merries hun eigenaars frustreren. Volhouden dames, hoe dan ook moet dat veulen er een keer uit +:)+

Super lieve veulenfoto's ook!

Hier begin het te kriebelen.
Esquina is nu 307 dagen en heeft gisteren voor het eerst in bijna 2 weken haar eten volledig opgegeten van zodra ze het kreeg. Hele opluchting voor mij, want ik maakte me echt zorgen om haar. Ze was afgevallen en stond er heel triestig bij te kijken.
Ze ziet er al terug een beetje gezonder uit nu en er komen terug fonkeltjes in haar ogen als ze me ziet komen op stal. Ze geniet ook terug van een goede borstelbeurt.
Na een zware periode op persoonlijk vlak, kijk ik nu echt volop uit naar dat kleine bundeltje geluk :)

Intussen ook hele veranderingen in de weides: Esquina stond al een dikke week apart. Maar vorig weekend zijn dan ook mijn twee jaarling hengstjes (Furioso en Espero) naar de grote hengstenweide verhuisd bij nonkel Quiero :D En dat ging verbazend vlot. Zaterdag Fury erbij en zondag Espero en buiten een beetje kabaal en wat losse voorbenen van Quiero, accepteert hij het jonge grut in zijn weide en zelfs in de stal. Een hengst uit de duizend is dat <3

Dus Imperiosa en Guapa hebben de merrieweide voor zichzelf. En ook dat gaat heel goed. Beide dames zijn überhengstig en plassen er samen vrolijk op los :+ :=

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:28

Kabayo wat ontzettend knap!

Arianne die laatste foto is waanzinnig mooi. En wat een heerlijk ventje
Ja klopt donderdag op vrijdagnacht gaan we naar Cyprus, over minder dan 2 weken ben ik getrouwd met mijn allerliefste. En gelukkig daar nog tijd om ook gewoon even bij te komen.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:45

Kabayo en Diane: gefeliciteerd met de behaalde cijfers +:)+

Vanmorgen ontving ik het bericht dat er bij kennissen van mij een merrie (New Forest) is overleden, ze laat een 4 dagen oud veulen achter. Ze zijn nu met spoed op zoek naar een pleegmoeder. Zo sneu zo klein hummeltje zonder haar mama ;(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 15:55

Wat zielig toch Moratoetje.

DB geniet ervan! Het komt net op tijd om jouw batterijen weer een beetje op te laden. :(:)

Crines wat goed van jouw hengst! Dat is niet zomaar evident. Ik had ons jaarlinghengstje ook eens bij onze dekhengst gelaten,want met veulens is er geen probleem,maar met een afgespeende jaarling ging het heel wat minder. %) Cas voelt het dekseizoen aankomen natuurlijk,sterker nog,het dekseizoen is al begonnen.
Mede daarom heb ik Argento (de jaarling) dan toch verkocht. Geen zin in dat gedoe en apart houden. :o Ik hou het maar lekker bij één hengst op het erf denk ik.
Fijn dat Guapa nu ook afgespeend is en Esquina er al beter uitziet. Op naar een gezond veulentje!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:01

Gefeliciteerd Ice en Skaay :D champagne merrie is toch wel de jackpot hé! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 16:34

Wat een knap mannetje arianne!

Ik word echt gek van mijn merries. Vanmorgen uier van amber echt hard en nu ineens niet meer... test rond de 6.5 a 7.0 en zo zijn alle 3 de merries momenteel. Ben er echt zo klaar mee. 3 over tijd nu. Eentje weet ik dat die wel rond de 342 doet dragen maar nu denk ik ook wel langer. Ben voort moe en kan wel een oppepper gebruiken

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:07

Zullen we elkaar wakker houden deze nacht DL :')

Oh arianne wat een dotje zeg en die kan mooi bewegen

Gefeliciteerd met de cijfers diane basje en kabayo

Wat goed dat je zoveel reactie krijgt kabayo

Silly ziet er goed uit.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:36

Gefeliciteerd Ice en Skaay! Een zeer knappe dame.

Silly, wat was hij stoer!!

Diane, gefeliciteerd met het slagen. Extra knap gezien de omstandigheden

Arianne, wat een knappe man.

Kabayo, wat fijn dat er al merries aangeboden zijn. Hoop dat je een geschikte vindt.

Oh heb echt medelijden met sommige van jullie. Ik heb het idee dat wij inmiddels wat zombies hebben hier in het topic. Meiden kop op nog even volhouden het is het allemaal waard!!

Dan nog een vraagje van mijn kant. Hoe doen jullie het halstertje om als het veulen het niet wil. Blijven jullie gewoon rustig proberen zonder dwang en dan gewoon wachten tot je wel een x de gesp aan de bovenkant dicht kan doen. Of zetten jullie ze klem(met behulp van iemand) en doen dan het halster om. En hoe verder? Mijn eigenwijze dame heeft besloten dat ze het halster niet meer makkelijk om wil laten doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:40

Ik hou ze altijd even in de houdgreep. Als je dat 2 x per dag doet zijn ze zo mak. Ik wil graag dat ze weten dat ik sterker ben en als ze zich overgeven dat het goed is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:46

Ik heb hem gewoon klem gezet de eerste paar keer, nu blijft hij gewoon staan.
Hij weet dat het geen zin heeft om tegen te sputteren :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:50

Inderdaad houdgreep tot ze rustig zijn en dan belonen. :)

DL :(:)

Vera haar uier was een stuk voller dan vanmorgen en dat na een dag beweging. Doe zo voort zou ik zeggen.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 18:55

ohoh of ik ben heel onhandig of mijn veulen supersnel.... gaat houdgreep oefenen op de hond