[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:12

Hmm.. hier ook een levend veulen garantie..
Maar ergens zit er toch aan te denken om haar in september nog een keer te laten scannen.. :=
Aan de andere kant.. de eigenaar doet het normaliter nooit.. hun laatste scan is altijd op 40 dagen dracht.
Bovendien.. al zou ze nu niet meer drachtig zijn (wat ik niet geloof), ga ik er dit jaar toch niets meer aan doen, aangezien het te laat in het seizoen is..

De keuze is aan mij.. :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:16

Bij mij was het ook een eigen keuze, maar wilde gewoon nog even die extra bevestiging hebben.
toch iets meer zekerheid dat ik niet de hele winter op iets zit te wachten wat toch niet gaan komen :P

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 14:11

KellyDV, Wat een akelige wond, sneu

Milan_lover, Klinkt allemaal niet zo lekker zo wel voor jou als je paard.
Gelukkig dat het weer wat beter gaat!

Kabayo, Blijft spannend he, was ook blij dat het bij Trees nog allemaal op de plek zit.

Diane_Basje, klinkt leuk, 100 dagen!

MDJ, Wat kan wachten toch enorm lang duren......
Heel veel succes morgen!

Diane_BasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 18:05

Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:27

Ik denk dat wij voor de zekerheid ook nog eens gaan scannen :j Gewoon om zeker te weten dat alles nog goed zit.

Vandaag op een kwart van de dracht! De bult is van haar :+
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:42

Ik kom ook weer even binnenvallen. Vanwege drukte de afgelopen weken eigenlijk helemaal niet op bokt geweest. Heb ruim 30 pagina's wel doorgebladerd, maar niet alles opgeslagen.

Wel grappig te lezen over iedereens leeftijd. Aantal mensen waarvan ik gedacht had dat ze jonger waren en sommigen juist ouder ingeschat. Zelf behoor ik nog bij de twintigers. Word volgende maand 29 -eh- ik bedoel 18. DBT2018 ga ik dus voor het grootste gedeelte onder de dertigers vallen := :=

Verder wat betreft het spenen. Ik probeer de veulens minimaal 5 maanden bij de merrie's te houden. Maar als ik zie dat mijn merrie's het niet meer trekken, is dat ook belangrijk. Ze lopen de winter 24/7 buiten met een inloopstal en dan moet je ze niet te mager hebben. Met name Lies moet ik wel in de gaten houden, die heeft wel eens eerder problemen gehad met op gewicht blijven.
Verder is het gewoon goed kijken of de veulens er aan toe zijn. Waar ik mijn merrie's in de opfok heb gehad, speenden ze aan het eind van het seizoen ook wel eens de late veulens eigenlijk wat vroeg (ca. 3 maanden) en dan juist op het moment dat het koud en nat wordt, die waren vaak wat ziekig/zwakkig die eerste winter. Dat zou ik ook absoluut niet willen.
Mabon is echt een grote, dikke buffel, nu ook over de 4 maanden. Als Lies het niet meer trekt zou hij er in principe bij weg kunnen. Maar ben ook even afhankelijk van wanneer zijn koper hem op komt halen natuurlijk. Raisa is altijd wat een kleintje geweest, die heb ik de afgelopen maand eindelijk pas echt hard zien ontwikkelen. Die zou ik graag wat extra tijd/melk gunnen.

Verder een hoop mensen met problemen met drachtig krijgen gezien. Vorig jaar was het ook een hoop drama, maar lijkt nu wel nog meer te zien.
Voor de mensen die hun merrie wel drachtig hebben, gefeliciteerd!

Kelly, wat een nare wond. Het zit jou echt niet mee inderdaad :(:) Hopelijk geneest ze goed en wordt 2017 helemaal jouw jaar (oh en op die foto's in de bak, zo dik vind ik haar niet hoor. Gewoon een gezond gevulde merrie die niet in sportconditie hoeft te zijn ook ;) )

Behalve werk, heb ik het met name druk gehad met de keuring vorige week. Roos (mijn 6-jarige merrie) moest nog voor stamboekopname.
Helaas heb ik mijn überbrave merrie niet wakker genoeg kunnen krijgen en kregen we ook het commentaar dat ze niet genoeg beweging liet zien om door te mogen voor ster. Op haar exterieur had de jury alleen maar positieve dingen, mooi merrie, veel bot, echt foktype. Dus wel 1A premie.
Gelukkig weet ik wel dat er meer in zit en voor mij is ze echt haar gewicht in goud waard, dus dat is ook belangrijk! Over een kleine 2 weken heeft ze een afspraak met de osteopaat en als daar geen rare dingen uit komen, hoop ik haar toch nog even rustig te beleren dit najaar.
Afbeelding
Afbeelding

Verder zijn Lies en Roos ondertussen 91 dagen drachtig, over de 3 maanden heen dus *\o/*

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 10:39

Hier ook even te druk om alles en iedereen goed te volgen. Wel ontzettend jammer met al die voorpret fotos!

pg: 183
@Aniek; komt vast goed hoor met je merrie! Nu lekker aftellen, je hebt een mooi stel staan.
@Diane; Dolly ziet er goed uit zeg! Hoorde dat je inmiddels ook een nieuw plekje hebt gevonden?
@Milan; hoe oud is je pony? Ze toont erg jeugdig. Met een drachtige merrie zou ik haar wat meer in conditie proberen te krijgen zodat ze wat meer reserve heeft.

pg 182:
@Kelly; wat een pech weer met Delphi. Hoe gaat het nu?
@Milanlover; beterschap!!
@MDJ: jammer dat het niet gelukt is. Nu nog eens proberen?

pg 181:
@Rockey: Gefeliciteerd, ik vind jouw merrie zo'n onwijs gaaf paard.
@Pretty; hoop dat je toch nog wat verlaat succes gaat hebben. Anders wel heel erg zonde!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:28

Mooie dames zie ik voorbij komen! Prachtig hoofdje heeft die van Aniek.

Ja we gaan het nog een keer proberen. :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:55

Succes dan mdj hopelijk deze keer raa

Aniekr jammer dat ze zich niet helemaal toonde maar je merrie ziet er bovenal super uit.

Sommige zijn al lekker aan de tel.

Hier gaat alles ook rustig (hmmm met een acht weken pup in huis) zijn gangetje, de dames zijn nog superblij met hun job als decoratiemateriaal en buikjes groeien lekker door.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:50

Casarell als jij je beter voeld om toch nog te gaan scannen zou ik het zeker doen. Ik ga het ook doen als ze 3 maand drachtig is. Mijn moeder verklaard mij ook voor gek :+ en als ze wel gust is hoef ik niet het volledige dekgeld te betalen

Ha aniek ben je er ook weer :D wat een super mooie merrie is dat! Erg luxe hoofdje met een mooie hals. Die is van marvin toch? Heb nu al zin in mijn wonder als ik die van jou zie <3

Gefeliciteerd milan met je kwart dracht :)F vind haar er al minder schraal uitzien dan eerst. Toen leek ze echt 2 :o

Oeh fotsy puppy! Heb je een foto O:)

Diana wat ziet die er al mooi bol uit :D

Klopt ik vind het idd erg spannend weer dat scannen. Maar als het goed is zit alles er nog :)

Vandaag even met lady lange lijnen werk gedaan . Zoals verwacht pakt ze het super op. Doet zo een appuyement , achterwaarts , schouderbinnenwaarts en een keertwending. Ze is een schat <3 en zo knap :))

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:53

op aanvraag :P

Afbeelding

Afbeelding

mooie merrie kabayo en super dat ze de lange lijnen al zo goed opneemt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:56

Oo my god wat een schattige pluizebol <3 waar woon je , dan steel ik hem vannacht O:) wat voor ras is hij? Sheltie? Of zoiets

Dankjewel :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:00

rasechte Australian Shepherd, we zijn ook helemaal verliefd op haar

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:02

Mooie merrie kabayo!

Och wat een droppie fotsy.

Mijn merrie staat weer bij de hengst.. Ik begin nu al vast met duimen geloof ik, ik duim wat af. :P

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:25

Ohhh te schattig Fotsy!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 07:43

aaah.. wat een lief puppekind! genieten !

de duimspieren worden weer getraind MDJ! ik doe mee.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:39

Welkom terug Milan. Jouw merrie ziet er goed uit! Erg jeugdig inderdaad,maar ze blinkt toch mooi in dr veulletje.

Kelly wat een pech...hoop dat het makkelijk opknapt,al is dat relatief natuurlijk. :(:)

Spijtig MDJ...duimen op maar weer!

DB gefeliciteerd,alweer 100 dagen.

Cesaer zonde ja. Maar geen ramp ook niet,alleen voor haar vetjes wel. :') Volgend jaar eens proberen haar hormonenhuishouding op orde te stellen mits supplementen. Dit jaar is nu toch verloren,moest ik maar vroeger begonnen zijn..

Aniek is daar weer met haar mooie paardjes. <3

Mooie merrie heb je Kabayo.

Fotsy met haar prachtig pupsel. <3

Bij de merrie's is alles rustig. Behalve Kikkie dan,hoewel ze weer slecht hengstig is. Ze staat nog bij de hengst,maar die heeft amper interesse. Zij staat soms wel te piesen ernaar maar hij springt zonder geweer scherpgesteld. ;) of springt gewoon niet.. Ik vermoed dat ze slecht hengstig is. Ach,we zullen zien,misschien laat ik ze in de winter even scannen + diegenen waar ik dan nog over twijfel.
Maar de overgrote deel zit wel goed dus ik mag eigenlijk niks klagen.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:36

Eindelijk ! Na twee maanden te hebben gewacht is Ginger eindelijk officieel drachtig gescand !

Begin juni is ze bij de hengst komen te staan, we hoopten dat ze dan half juli gescand zou worden maaaaar madam leek begin juli weer drachtig, dus toch maar weer een maand extra laten staan. En nu vorige week eindelijk drachtig gescand bleek dat ze blijkbaar al in juni drachtig gedekt is want het vruchtje was al te groot voor 1 maand :o Denk dat ze niet bij haar prins weg wou haha.

Dus in mei 2017 verwachten wij een veulentje van deze twee knappe Tinkers :

Ginger links

Afbeelding

En Up&Go du Val de Lys

Afbeelding

Ben benieuwd wat er uit gaat komen <3

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:51

Gefeliciteerd!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:26

Iedereen bij wie het nog gelukt is om de merrie drachtig te krijgen, gefeliciteerd !

Mooie combinaties zag ik voorbij komen!
Fotsy, wat een ontzettend schattig hondje! <3
Rockey, ik denk zeker dat Cacharel iets heel moois gaat maken van Gunner!

Kabayo wat knap dat ze dat zo doet! Wat loopt ze onder zadel?

Verder niet veel te melden. Gisteren voor het eerst een Z2 proef rondgestuurd thuis. Viel nog niet mee, maar ook niet echt tegen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:18

Gefeliciteerd azaza!

Aha een shepherd mooi hoor!

Jammer zeg pretty. Dankjewel :)

Dankjewel alexandra. Ze loopt z1 dressuur en L springen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:30

Iedereen proficiat met de drachtige dames *\o/*

Mooie merrie Kabayo. Doe je dat al lang, dat aan de lange lijnen werk? Is dat lastig om aan te leren?

Fotsy <3 Wat een heerlijke pupsel

Gisteren voor het eerst weer even gereden. Alsof ik nooit gestopt was. Alleen gestapt en 1 klein stukje draf. Met draven gelijk weer gestopt want ze is niet zuiver achter. Zou dat te maken kunnen hebben met dat ze weinig bespiering meer heeft?
Ik denk dat ik het even aankijk met longeren, kijken of het weggaat als ze wat beter getraind is. Anders de osteopaat er maar bij halen :\

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:20

Dankjewel :) nee dit was de tweede keer. Eerste keer was dit winter voordat ze voor de kar werd beleerd :D ik vind het niet lastig om aan te leren aangezien ze al zo bevestigd is qua dressuur
Wat jammer zeg noisy. Lady was vorige week ook onregelmatig , heb haar een week stilgezet en nu is het weer goed ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:22

Mijn merrie is even uit de running helaas :(

Afbeelding

Is er iets wat ik haar kan geven om haar rustig te houden op stal?
Ze heeft boxrust, maar de hele dag op de box staan vind ze vreselijk. Wat natuurlijk logisch is.
Ze krijgt in iedergeval steeds porties hooi de hele dag door.
Maar dan nog.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 23:26

Silly1972 schreef:
Mijn merrie is even uit de running helaas :(

[ [url=m/bOmQNQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is er iets wat ik haar kan geven om haar rustig te houden op stal?
Ze heeft boxrust, maar de hele dag op de box staan vind ze vreselijk. Wat natuurlijk logisch is.
Ze krijgt in iedergeval steeds porties hooi de hele dag door.
Maar dan nog.

Magnesium helpt om te kalmeren. En verschillende alternatieve middelen (weet niet juist welke, maar dacht sat bach bloesem hielp)