[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:10

ok 1.5 week is goed , ik meen minstens 9 dagen :j
verschilt ook bij elke cyclus van dezelfde merrie helaas ( hangt bvb van weersomstandigheden ed af of tijdstip in het seizoen )
de Da voelt en ziet wel wanneer er besteld moet worden ..zeker met vers zou dat geen probleem moeten zijn ..hh die voor 9 uur vragen komt de DA bij ons al om 8 uur , lukt dat niet dan moet je hem de avond voordien laten komen :j

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:20

mijnlieverd schreef:
Hier ook even een egopost, Noumea is helaas weer niet drachtig -O-,wel meerdere eitjes, grootste 2 cm nu, maandag weer scannen.

Parnasse ook laten scannen en de baby zit er nog woehoeeeee *\o/*.

Zal straks ff bijlezen :).

Balen van Noumea, hopelijk volgende ronde wel raak.
Fijn dat alles bij Parnasse goed was

Cynthia82 schreef:
Yolooo is alive and swimming!!
Is HIJ niet knap? <3 Het is net een aliën met een zeemeerminstaart. Ik ben verliefd!

Gefeliciteerd *\o/*

Linda2008, Heerlijke veulen spam <3

AniekR Gefeliciteerd!

CL, gelukkig dat je een andere smid hebt genomen. Maar $50 dollar goedkoper, wow

Nicole288 schreef:
En Sientje is ook drachtig! Stond wat vocht in, dus paar keer gespoten en goed geduimd en het is mooi gelukt :)
Nu zitten ze volgend jaar weer binnen een maand van elkaar ipv met maanden ertussen.

Bij Gi was mooi een kloppend hartje te zien :)

De 31e Sientje nog scannen op 30 dgn en dan zitten ze er hopelijk allemaal mooi in.

Dubbel gefeliciteerd *\o/* *\o/*

R.X. schreef:
Ik zal waarschijnlijk voorlopig het niet bijhouden hier.

Teveel narigheid komt er alsmaar op ons dak.
Eens houd het op.

Succes allen tot gauw hopelijk.

Vulina schreef:
Vandaag voor de eerste keer op de drie jarige gezeten. Super braaf! Erg blij mee! [ [url=m/cPRJDe.png]Afbeelding[/url] ]

Ziet er netjes uit.

booster schreef:
Ik meld mij ook.
Afgelopen een weekend een merrie gekocht die gedekt is in april.
Ze is niet hengstig meer gezien.
Vandaag komt de veearts toch even scannen om het 100% zeker te weten.

Welkom! En gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Spannend luna

chrisje20 schreef:
Net heel goed nieuws gehad. De dierenarts was vandaag toevallig in de buurt. Anne is drachtig gescand en ben zo vreselijk blij!!!!!

Jeeee gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

Met het veulen van de stalhouder gaat het niet helemaal lekker. Koorts en d'r navel is dik.
Nu voor 6dgn aan de antibiotica. Morgen moet in ieder geval de koorts weer weg zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:31

Mijn da spuit niet hengstig binnen een week na de eisprong, heeft geen zin ivm geel lichaam. En uit jouw verhaal maak ik op dat het 1,5 week tussen de spuiten is en niet na de eisprong.

Vulina

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:50

Wij doen eigenlijk ook altijd minimaal 10 dagen na de eisprong op zijn vroegst.. en dan na 2 a 3 dagen al beginnen met scannen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 00:00

Zo een berg merries drachtig erbij! *\o/* Chrisje, fijn dat het nu eindelijk gelukt is :)

RX sterkte met alle drukte etc.

Nu nog beginnen met dekken, pfoe dat is wel laat!

Hengstig spuiten heb ik geen verstand van, sorry :)

Hier in de "duim en afwacht" modus, de 31e wordt ze weer gescand. Ik hoop zo dat het nu wel gelukt is én ze 'm ook vasthoudt...zou het nu weer niet durven zeggen of het wel of niet gelukt is.

Iig hebben al die hormoonspuiten van vorige week madame flink van de leg gemaakt, mijn anders zo gemoedelijke (maar wel dominante) theemuts heeft vandaag haar weidemaatje in elkaar getimmerd. Ws was de reden dat stalgenootje dat paard muesli ging voeren los in de wei terwijl de mijne erbij in liep en madame daar het niet mee eens was, maar een dergelijk heftige reactie heeft ze nog nooit vertoond. Gelukkig valt de schade mee, ze heeft hem op spieren geraakt en niet op gewrichten oid maar er moest wel een en ander gehecht worden :(:) Niet tof.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 03:08

Bedankt :) ja had bijna de hoop opgegeven. En verder iedereen bedankt die felicitatie heeft gegeven :)

kiki1976 schreef:
mijnlieverd schreef:
Hier ook even een egopost, Noumea is helaas weer niet drachtig -O-,wel meerdere eitjes, grootste 2 cm nu, maandag weer scannen.

Parnasse ook laten scannen en de baby zit er nog woehoeeeee *\o/*.

Zal straks ff bijlezen :).

Balen van Noumea, hopelijk volgende ronde wel raak.
Fijn dat alles bij Parnasse goed was

Cynthia82 schreef:
Yolooo is alive and swimming!!
Is HIJ niet knap? <3 Het is net een aliën met een zeemeerminstaart. Ik ben verliefd!

Gefeliciteerd *\o/*

Linda2008, Heerlijke veulen spam <3

AniekR Gefeliciteerd!

CL, gelukkig dat je een andere smid hebt genomen. Maar $50 dollar goedkoper, wow

Nicole288 schreef:
En Sientje is ook drachtig! Stond wat vocht in, dus paar keer gespoten en goed geduimd en het is mooi gelukt :)
Nu zitten ze volgend jaar weer binnen een maand van elkaar ipv met maanden ertussen.

Bij Gi was mooi een kloppend hartje te zien :)

De 31e Sientje nog scannen op 30 dgn en dan zitten ze er hopelijk allemaal mooi in.

Dubbel gefeliciteerd *\o/* *\o/*

R.X. schreef:
Ik zal waarschijnlijk voorlopig het niet bijhouden hier.

Teveel narigheid komt er alsmaar op ons dak.
Eens houd het op.

Succes allen tot gauw hopelijk.

Vulina schreef:
Vandaag voor de eerste keer op de drie jarige gezeten. Super braaf! Erg blij mee! [ [url=m/cPRJDe.png]Afbeelding[/url] ]

Ziet er netjes uit.

booster schreef:
Ik meld mij ook.
Afgelopen een weekend een merrie gekocht die gedekt is in april.
Ze is niet hengstig meer gezien.
Vandaag komt de veearts toch even scannen om het 100% zeker te weten.

Welkom! En gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Spannend luna

chrisje20 schreef:
Net heel goed nieuws gehad. De dierenarts was vandaag toevallig in de buurt. Anne is drachtig gescand en ben zo vreselijk blij!!!!!

Jeeee gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*

Met het veulen van de stalhouder gaat het niet helemaal lekker. Koorts en d'r navel is dik.
Nu voor 6dgn aan de antibiotica. Morgen moet in ieder geval de koorts weer weg zijn.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 04:24

Vulina schreef:
Vrijdag of vrijdag? Maandag bedoel ik..

Mooi Booster! Je zou de eerste niet zijn die een drachtige, niet drachtig koopt :')

Zo dacht ik dus ook. :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 06:20

Oeh Kiki dat klinkt niet fijn :( hopelijk snel opgeknapt...

Booster, welkom en gefeliciteerd :D

Iedereen vind nu dekken nog heel laat, ik vind een april veulen zelf erg ideaal (ook ivm vrij nemen van werk) maar op zich is een juni veulen toch helemaal niet zo gek?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 08:59

linda2008 schreef:
Oeh Kiki dat klinkt niet fijn :( hopelijk snel opgeknapt...

Booster, welkom en gefeliciteerd :D

Iedereen vind nu dekken nog heel laat, ik vind een april veulen zelf erg ideaal (ook ivm vrij nemen van werk) maar op zich is een juni veulen toch helemaal niet zo gek?

Het is natuurlijk wat je zelf fijn vindt. Ik denk dat de meeste een maart/april/mei veulen prettig vinden omdat ze dan het hele zomerseizoen naar buiten kunnen. Maar als je geen keus hebt en je merrie wordt drachtig, dan ben je al blij dat ze wat krijgen.

Als ik de keus had: altijd april, uiterlijk mei.

Booster Welkom en gefeliciteerd. Ik ben op dit moment even weinig aanwezig, het gaat ook zo snel allemaal. Maar een oprechte steun vanuit deze kant voor de bikkels die nog bezig zijn om hun merrie drachtig te krijgen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:32

gefeliciteerd chrisje

duimen vientje

booster welkom, foto van je merrie?

ik vind persoonlijk april ook een mooie veulenmaand, ze worden geboren met nog een goed jasje en dan krijgen we langzaam aan beter weer maar ja je hebt niet altijd de keuze natuurlijk

spuiten na vier dagen, heeft geen zin volgens mijn DA, niet vroeger dan 7dagen en zeker niet insemineren als ze niet hengstig/gescand is, bevuild de baarmoeder, komt niet goed hoor

oeie Kiki

cemlys knapperd hoor, hopelijk volgend jaar nog een betere

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 09:53

Dat is ook zo Caesar en Fotsy. Ik vind zelf April ook fijn. Zoals ik zei ook mede omdat dat voor mij makkelijk is om vrij te krijgen van werk. Maar ik ben nu al wel druk aan het nadenken over 2016. Ik zit er aan te denken om Jupiter volgend jaar toch wat later te laten dekken (met het oog op de keuring eind augustus, ik wil dan niet dat ze al weer heel dik is.... :o )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:11

Ik vind april te vroeg, gras is nog niet goed genoeg dan. Ook met het oog op het injecteren van de wei en de tijd erna die nog nodig is. Begin mei begint het gras echt mooi te worden, ik ga daarom ook altijd voor mei-veulens.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:14

Jeej gefeliciteerd weer iedereen met de drachtige dames!

2x achter elkaar spuiten? Zou niet mijn voorkeur hebben, misschien heb ik er overheen gelezen maar wordt ze zelf niet hengstig?

Volgens mij was Nas gisteren hengstig -O- morgen scannen maar ik vrees dat het weer niet is gelukt.
Besloten om dit jaar ook niet verder te proberen. Veel contact gehad met een fokker die alles (van opvangen tot in de merrie stoppen :D ) zelf doet en mij dus ontzettend veel uit kon leggen. Mede op basis daarvan besloten dat dit dus de laatste poging van dit jaar was. Voor volgend seizoen gaat ze dan maar op supplementen (ik las veel goeds over pavo fertile, iemand hier daar ervaring mee?) en dan beginnen we ook een stuk eerder.
Zucht.... fopmerrie :+

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:33

He Nas, wat vervelend. Hopelijk heb je het nog verkeerd gezien :(:) maar anders volgend jaar weer fris en fruitig.

Ik vind mei ook de mooiste maand voor veulentjes. Inderdaad is het weer dan (meestal) goed, kunnen ze lekker naar buiten direct etc.
Heb alleen beide begin april uitgerekend :+ Maarja maiden merrie's, dacht maar mooi begin mei naar de hengst, wil misschien allemaal niet in een keer. Binnen 10 dagen allebei geinsemineerd en daar van drachtig ;)

Wel al besloten volgend jaar de veulenhengstigheid over te slaan (en misschien nog één), even kijken wat dan een mooi moment is.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:37

Ach nee Amy, dat zou echt balen zijn! -O-
Kan me wel voorstellen dat je er dan voor dit jaar dan mee stopt.

Ik vind maart/april de mooiste tijd voor een veulen, maar ik heb ze in februari en september dit jaar :+ En volgend jaar ook in februari en hopelijk in augustus, als Mausi in 1x oppakt. Augustus/september vind ik toch eigenlijk echt te laat, dat zou ik niet meer doen als ik die keuze heb.
Maar ik heb ze het vaakst uitgerekend in februari, ik begin altijd het liefst vroeg, dan pakken mijn merries makkelijker op. Gelukkig heb ik daar hier de mogelijkheden voor.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:07

Hierbij een foto van de merrie.
Afbeelding

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:20

Onze Ganseblumchen werd gedekt tijdens veulen hengstigheid, maar het heeft niet aangeslaan. Dus wel even balen . Ik ga nu dus wel wachten tot volgend jaar, want de hengst Veneno die ik gekozen had, dekt niet meer af. Ik hoop ergens vroeg genoeg te kunnen starten dan!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:25

Ik hou ook wel het meeste van mei, dat is toch handiger met grasgroei, bemesten, uitroeien van de esdoornzaailingen,...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:28

Wij gingen ook voor een april-mei veulen en als het goed is wordt het begin Mei geboren......

Nu toch ook al stiekem bezig met een naam..... pas 51 dagen drachtig haha

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:03

Ik heb liefst april voor veulentjes. Vind ik prima :P
Juni vind ik ook zowat het laatst. Dan hebben ze nog tot oktober/november regelmatig weidegang.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:19

Ik zou een juni/juli veulen hebben. Is heel laat maar zou niet anders zijn. Vind april een mooie maand.
scheelt wel dat ik de gazon voor merrie met veulen kan houden het hele jaar

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:20

Naar aanleiding van het bericht van ivy_power moest ik ook even opzoeken. Lies nu 81 dagen en Roos 70 dagen drachtig.
Dacht weer aan dat plaatje van een foetus hier een tijdje terug. Dus aan het googlen gegaan. Even delen voor de liefhebber:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... birth.html

Vind het plaatje bij 85 dagen echt prachtig, en dat zit nu dus ongeveer in mijn merrie ook <3

(Namen heb ik een enkel ideetje al op papier gezet, maar nog niet zo heel veel mee bezig geweest. Ben meer al bezig met hengstenkeuze van volgend jaar :P)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:36

Al komt dat veulen in november, áls ie komt ben ik al lang blij _O- Maar ik mikte idd ook op april/mei, leek me het mooist.

Hoop idd maar dat ik het verkeerd gezien heb. Ze hield haar staart gisteren wat verder van haar lijf af en vorige keer was ze toen inderdaad hengstig. Ziet er heel apart uit zoals ze m houdt, beetje ongemakkelijk :') Maar wie weet had ze een warme doos en hield ze m daarom af. En op zich kunnen ze ondanks dracht nog een keer hengstig zijn/lijken dus het zegt ook niet alles, helemaal niet met zo'n fopmerrie als Nas :+ Maar ik gok erop dat het weer niet gelukt is hoor, zie geen reden om op iets anders te kunnen hopen -O- En als het nu niet is gelukt gaat het ook niet meer lukken dit jaar, dat geloof ik gewoon niet. Had bewust gewacht op mooi weer maar dat maakt voor haar dus ook niet uit. Dus dan maar lekker rijden, duinritten maken etc en dan volgend jaar vroeg beginnen.
Zucht.... Kan ik niet zelf gewoon een mooi veulen erin stoppen? :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 14:01

Luna2006 schreef:
scheelt wel dat ik de gazon voor merrie met veulen kan houden het hele jaar

Wij ook, maar we willen ook graag bemesten, en doen dat zodra het uitgereden mag worden. Daarna heeft het toch even weer tijd nodig, en dan kom je toch uit in mei.

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 15:10

Ik lees nog stilletjes mee hoor dames! Maar heb het een beetje druk om te reageren.

Voor alle merries die drachtig zijn Gefeliciteerd!! *\o/*

En chrisje fijn dat het is gelukt!! :D
Welkom Booster, leuke merrie heb je!
Kiki; hopelijk komt het veulen er weer op.
Vulina dat ziet er top uit! :D

Vrijdag wordt mijn merrie gescand of ze drachtig is, fingers crossed!!
Ik had mij voorgenomen na de insemintatie er niet meer aan te denken en over te hebben met mensen in mijn omgeving en ik moet zeggen dat is aardig gelukt maar nu het weer dichterbij komt denk ik er toch wel regelmatig aan en begin ik toch wel een beetje zenuwen te krijgen :o

Ik zag ook iets voorbij komen over fokdoel, ik fok om een opvolger te hebben van mijn merrie als zij te oud wordt. (ze is nu 18)

En als deze cyclus heeft gepakt zal mijn merrie eind mei/begin juni zijn uitgerekend. Ik had liever eind april gehad maargoed je kan het niet helemaal zelf bepalen :+

Voor de komende scanners allemaal veel success!