[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

thea1978

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:44

@Set Katja, ik heb haar/hem nu 1 keer gevoeld. Nog niet zien bewegen. Ik ben al sinds ik Chinoeck heb zoekend naar wat er nu precies met haar is. De dierenarts heeft een groot deel verholpen maar er bleef iets bij mij wat maakte dat ik er nog niet was met haar. Nu is ze voor de derde keer bij de holistisch dierenarts geweest en eigenlijk na een week zag ik al verbetering komen en nu na de derde behandeling zie je zo'n groot verschil. Ze i zo vooruit gegaan op alle vlakken dat ik denk dat we wel weer aan het werk komen samen zonder belemmeringen. Is heel verhaal om hier uit te leggen. Maar wil het allemaal best vertellen hoor.

Van een paard wat me werkelijk uit de box trapte en volledig getraumatiseerd was i ze nu super relaxed en kan ik alles met haar. Ze vertrouwd enorm op me en als er iets spannend of moeilijk word zoekt ze ook steun bij me. Klinkt beetje zweverig misschien maar zo bedoel ik het niet hahaha.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 19:00

Ik probeer hier ook nog een beetje bij te blijven maar jullie gaan wel hard :+ haha

Mooie verhalen en mooie dikke buiken al! :D

Mijn merrie doet het ook goed, en staat ook veel buiten. Alleen maar buiten 24/7. :+ buikje groeit al wel, maar nog niet zo veel als sommige andere merrie's hier :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:16

Vandaag mijn eigen kanjers niet gezien. vanmorgen bij Arie geweest. Hij gaat weer de goede kant op, alles is mooi dicht en zijn nu aan het werken tegen het wild vlees en verstikte huid wondjes. Prognose van de veearts was duidelijk 'deze week gaat hij nog niet naar huis, volgende week ook niet'...Domper :(

Vanmiddag één van de honden van m'n vriend in laten slapen. Dier had bindweefsel kanker en de tumor was zo groot geworden dat ze voornamelijk veel last had ervan en haar levenslust begon te verliezen. Ging wel heel snel en rustig gelukkig.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:17

bah Lisa sterkte met de hond.. en ook zonde van Arie zeg.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:19

zoo thea, dat blijkt dat goed te werken voor je merrie die holistische dierenarts! fijn die vooruitgang :)

zijn er hier nog meer merries trouwens die voor het eerst een veulentje krijgen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:20

vorige week hadden we weer ene irritatie in de wond waardoor de volledige genezing weer even werd gestaakt om eerst de irritatie eruit te krijgen. woensdag gaan we weer wisselen. mocht het nog erg hoog zijn gaan we hem met waterstraal nog wat nog wat snijden om het wild vlees weg te krijgen en weer aan de slag te gaan met wondgenezing...ben het goed zat aan het worden...hij zelf ook

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:24

He bah wat rot woogy... Hopelijk gaat het gauw de goede kant op!

En sterkte met het verlies van je hond..

@crazy_funky, mijne krijgt ook voor het eerst een veulen, en ook voor mij het eerste zelfgefokte veulen :) heb deze merrie als veulen gekocht.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:26

Priscilla, ik heb ook een maiden merrie (eerste keer veulentje). Zij is nu 12. En voor mij zelf is dit ook het eerste veulentje wat ik ooit fok :)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:27

woogy, weet niet wat er is gebeurd met arie maar hopelijk knapt ie snel eens op, zo te horen zijn jullie al een tijdje bezig en zal het nog wel even duren :(:)
en sterkte met het verlies van de hond van je vriend.

casca, wij zitten dus in hetzelfde schuitje! :D
en waarschijnlijk ook nog eens rond dezelfde datum, spannend!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:37

Spannend zeker! Wanneer moet jouw merrie?

Toen ik haar liet dekken dacht ik: ik zie dan wel met de bevalling en het veulentje wat ik ga doen, bij ons in de wei of wegbrengen, of wat dan ook, maar begin er nu wel over te dubben. In de wei vind ik het mooisr, schoon, kan ze niet tegen de muur gaan liggen etc. maar dan moet ik het zelf doen, stel je voor dat het mis gaat :+ brr..

Hoe doen jullie dat bij jullie eerste veulen?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:41

Eerste veulen wordt gewoon bij mij thuis geboren, in de wei met schuilstal. Ik ben niet alleen, maar met andere mensen met paardenkennis en heb me enorm veel ingelezen. Ook houd ik meerdere telefoonnummers bij de hand :)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:51

de precieze datum weet ik niet maar de eerste keer was begin april en heb daarna wel op de hengstigheid gelet en was daarna niets meer of heel minimaal. dus ik vermoed van die keer dat ze toch gepakt heeft, maar zeker weten doe ik het niet.
de DA zei dat ze nu rond de 5/6 maanden zat maargoed ook die kan zich vergissen :)
dus ik gok maar een beetje er tussen maar houd dr gewoon goed in de gaten.

waar het veulen geboren word, ik denk dat ze toch wel op stal gaat komen. in ieder geval als ik er niet ben dat ze snachts op stal gaat.
mijn vader woont tegenover de stal dus daar kan ik dan gaan slapen, desnoods slaap ik in de stal ernaast :')
ik heb hier ook heel veel paarden mensen rondlopen voor als ik het allemaal niet meer weet of snap.

oh voor jou ook spannend katja! als wij allemaal zijn geweest dan moet die van jou nog komen, lijkt me ook moeilijk.. zie je al dat kleine grut al geboren worden en lopen.. :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:58

Arie is 13 november over ene hek gesprongen maar vergat 1 cruciaal ding...z'n linker voorbeen. Hij klapte op het hek en viel voorover waardoor hij van halverwege z'n pijp tot op z'n kogel een enorme flap had. Woensdag zijn we 6 weken bezig en vrijdag staat hij 5 weken op de kliniek. Alles wat je kan bedenken is er mis gegaan. In eerste instantie helft van de krammen gesprongen, infectie erin, infectie eruit, laatste krammen gesprongen, infectie er weer in, schoon geschraapt steunhechtingen geplaatst, die zijn gesprongen, weer infectie erin. Tot het op den duur een gat zo groot was als je handpalm en z'n strekpees lag helemaal bloot.
Inmiddels zit er netjes overal vlees op...krijgen we verstikkingswondjes boven de oorspronkelijke wond, die ook nog eens aangepakt moeten worden. Zucht...We komen er wel

Arie is ons eerste eigen veulentje van mijn Arabische merrie Ba'kara en de hengst VH Cadaar. 15 april verwachten we haar tweede veulentje van de hengst Mythos die noemen wij op het moment Hansje(naar de man die de dekking realiseerde voor ons).

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:02

oh mijn god, arm paardje :(:)
ik duim hard dat het snel eens beter mag gaan!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:18

als je het zo samengevat neerzet klinkt het weer net zo heftig :(:) arme Aar. Hij heeft echt veel pech gehad!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:26

Hoop pech in het topic! Sterkte voor iedereen die het nodig heeft...

Ook een hoop leuke foto's!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:43

Woogy; :\ jammer... Ik blijf duimen..

Weet niet meer wie het vroeg maar Pret had zich denk ik gestoten oid en nu bleef het wat tranen. Maar drie dagen 1 x per dag oogzalf en nu is oogje mooi droog en schoon.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:45

dat was ik :)
maar fijn dat het de betere kant op gaat!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:49

Balen Woogy maar staat arie dan bij de veearts? Het lijkt altijd wel in de winter mis te gaan paarden zijn natuurlijk wat frisser voorjaar zomer is gewoon veel beter ben er echt aan toe maar het duurt nog zo lang. Ik zie weer prachtige buiken en nieuwe mensen voorbij komen gezellig. Het helemaal volgen lukt me niet altijd hoor dus mocht ik een vraag gemist hebben stel hem gerust op nieuw :D.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:10

Woogy sterkte met het verlies van de hond.
Ik denk dat het met mijn hond ook niet lang meer gaat duren helaas

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:22

Woogy sterkte met je hondje!

Ik heb nog niet echt super veel tijd om alles bij te reageren.. Echt hectisch momenteel.. Ben blij als ik in men bedje lig :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:33

Wat een nare verhalen weer :( veel sterkte en hopelijk staan alle dieren snel weer in hun eigen stalletje/mandje...

lisch: wat leuk om die evolutie te zien, mooi dik buikje al! (en knappe merrie ;) )

geshahquille: wat een dikkies al! Jouw schimmeltje lijkt wel op die van set. (ofwel heb ik gewoon geen verstand van schimmels :P )

inowa: wat is jouw merrie knap, ben helemaal voor veel witte aftekeningen :9 stiekem hoop ik op een veulentje met véél wit :D

set: bescheiden buikje heeft ze nog! En leuk dat ze nog zo rondcrosst, de onze doet helemaal niet meer behalve eten :+

Ik heb vandaag heerlijk met Casu gereden, nog wat eenvoudige wisseltjes en strekjes gedaan, helemaal happy! En ze was duidelijk tevreden met zichzelf na het trainen! Ben heel blij dat ik die barebackpad toch heb gekocht, met mijn boomzadel liep ze niet meer lekker (begrijpelijk), en met deze loopt ze weer super over de rug en wilt ze terug echt trainen *\o/*

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 00:41

Mawiyah is over een klein halfuurtje 260 dagen drachtig :P

Ze bevallen hier bij voorkeur altijd in de stal. overdag buiten in de zomer vind ik niet zo'n probleem, maar dan wel pal naast de deur. Op stal heb ik alles dichter bij de hand, ook nu mijn hechtgaren weer <<) (die was ik dus kwijt begin dit jaar toen ik het nét nodig had met een spuitende navelstrengstomp) en hoeven we ook niet te slepen als het niet goed gaat.

En aangezien wij gezegend lijken te zijn met alle complicaties krijgen die je kunt krijgen... :') Degenen die de afgelopen jaren hier waren kunnen zich vast eea nog wel herinneren :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 01:02

Woogy schreef:
Vandaag mijn eigen kanjers niet gezien. vanmorgen bij Arie geweest. Hij gaat weer de goede kant op, alles is mooi dicht en zijn nu aan het werken tegen het wild vlees en verstikte huid wondjes. Prognose van de veearts was duidelijk 'deze week gaat hij nog niet naar huis, volgende week ook niet'...Domper :(

Vanmiddag één van de honden van m'n vriend in laten slapen. Dier had bindweefsel kanker en de tumor was zo groot geworden dat ze voornamelijk veel last had ervan en haar levenslust begon te verliezen. Ging wel heel snel en rustig gelukkig.

Jij hebt ook wel veel pech de laatste tijd :(:)
Sterkte!

en de rest ook, maar onthoud, het is bijna 2014 :j dan wordt alles weer beter :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 01:05

Aiai shamal, vertel me maar niet over die complicaties!
Hecht je je merries zelf?