[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 02:15

LiiNd_Y schreef:
hier nog geen namen vaststaan voor veulen

ennuh vraagje voor mensen die een hengst of ruin hebben.
maakt die van jullie ook een dikke paasei bende in de stal? Amaretto maakt er zo'n zooitje van, en het stinkt ook!
onze vorige ruin maakte er ook een zooitje van..
is dit nou typisch mannelijk gedrag?

want Wessa laat het wel netjes in haar stal :)

hmmz... 3 volwassen hengsten, allemaal netjes, vooral vader en zoon, die andere is iets minder netjes, of iets natter ofzo. 1 jonge ruin, absoluut een smeerpoets, was ie als hengst ook al, 1 jonge hengst, iets minder een smeerpoets maar kan er ook wat van.... 1 bijna volwassen hengst, was een smeerpoets maar begint op te schonen. 1 hele jonge hengst, zit er een beetje tussenin... nog 1 hele jonge hengst, was altijd heel netjes maar begint een beetje smeriger te worden, maar nog niet schokkend.

Over het algemeen heb ik net zoveel smerige merrie's als hengsten/ruinen :j En de merrie's die smerig zijn, dat zijn dan ook gelijk echt hele smerige dames...

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 02:19

Mijn merrie is ook echt een smeerpoets.. Bijna iedere dag kan ik heel haar stal wel leeghalen.. :P

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 07:14

Boyan poept het liefst nog buiten zijn stal := die is heel erg schoon op stal, alles achterin de stal. In de paddock idem dito. Heb hem nog niet zo lang als ruin, maar wel dik 5 jaar als hengst gehad. Briesje daarentegen heft alles weer op. Dat is de vieste merrie die ik ken := zowel in stal als paddock. Die laat alles vallen waar ze staat.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:40

Mijn merrie deed alles netjes in een hoek toen ze nog op stal stond, heb nu wel een shet ruin maar die heeft bij ons nog nooit op stal gestaan dus geen idee of hij netjes is.

Nicole dank je wel :D

Mijn man heeft het na gevraagd wat betreft zelf echo's maken en de gynaecoloog zei dat dit geen kwaad kon *\o/* we kunnen straks dus zo vaak naar baby staren als we willen!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:45

DianneM schreef:
Boyan poept het liefst nog buiten zijn stal := die is heel erg schoon op stal, alles achterin de stal. In de paddock idem dito. Heb hem nog niet zo lang als ruin, maar wel dik 5 jaar als hengst gehad. Briesje daarentegen heft alles weer op. Dat is de vieste merrie die ik ken := zowel in stal als paddock. Die laat alles vallen waar ze staat.

op zich ook wel logisch. hengsten krijgen hormonen en gaat dan over alle poepjes heen poepen en plassen om hun geur te laten overheersen, dus volwassen hengsten stapelen zo veel mogelijk piramides van mest terwijl een ruin die geruind is voor hij hormonaal hengst werd dit niet doet. Ruinen die lang hengst geweest zijn blijven vaak in het oude ritme zitten.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:48

Hier ook een nette ruin en vieze merrie. Ruin poept netjes achterin de merrie laat alles overal vallen.

Raven heeft ook een paar weekjes last gehad van wat dunnere mest en veel buikgerommel. Ik heb dat eerder ook gezien bij andere drachtige merries op stal, zal wel hormonaal zijn. Het is nu weer helemaal over.

Raven alweer ruim 6 maanden drachtig.
Afbeelding

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:53

oh heb ik pech dat ik een smeerkees van een hengst heb :=
hij gaat er ook altijd in liggen, dus hij is vaak erg vies :P

Wessa is vandaag 170 dagen en dus op de helft! *\o/*

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:59

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:22

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:30

Leuk om alle topics te zien. Kan het vaak niet allemaal bijhouden maar als ik tijd heb, loop ik KS-ITP wel even langs.

Isis zit vandaag op 275 dagen dus nog 25 tot het mag komen.
Vanmorgen voor het eerst ook echt duidelijk voelbaar meer uier.
Gisterenavond had ze een heel druk veulen, ze wilde ook slecht eten. Maar vanmorgen had ze haar bak leeg en ook het ontbijt ging er prima in.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:25

begint schot in te komen dan marije! ben heel benieuwd naar jou veulentjes weer :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 15:20

Jes schreef:
Mijn merrie deed alles netjes in een hoek toen ze nog op stal stond, heb nu wel een shet ruin maar die heeft bij ons nog nooit op stal gestaan dus geen idee of hij netjes is.

Nicole dank je wel :D

Mijn man heeft het na gevraagd wat betreft zelf echo's maken en de gynaecoloog zei dat dit geen kwaad kon *\o/* we kunnen straks dus zo vaak naar baby staren als we willen!

Veel plezier. erg leuk om elke week es te piepen

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:10

olijf schreef:
Ik zie wel wat er komt, alles is welkom als het maar gezond is en mijn merrie heel blijft :))

_/-\o_ En zo is het!

lovesal, je foto lijkt een beetje van onderaf genomen. Kan je een foto recht van de zijkant nemen? En ik ben ook wel benieuwd naar haar koppie :)
Gefeliciteerd met je 6 maanden! *\o/*

Bonnieaw, *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Mooi is dat hè? Ik was al verliefd op het minipaardje in Dais dr buik, maar toen ik het voor het eerst zag bewegen en het dus tastbaar was, werd die verliefdheid nog erger! :D
Zeker een mooi moment waarop je baby besloot zich te laten zien :)

dadabo, wat een lief hoofdje heeft ze :)

Mexxuna, _O- _O- Ik ken het hoor, maar als ik jou was zou ik straks helemaal ongeduldig worden!! Dan zie je in dit topic allemaal baby's geboren worden en dan moet jij nog wachten. Ik zou daar ook heel slecht tegen kunnen. Maar we steunen je wel hoor :)
En gisteren 100 dagen, leuk is dat he? :)

Enne, ik had al een naam nog voordat Dais drachtig was :o

Tooske, ook alweer 200 dagen, schiet al op he?
Ik ben de dagen aan het aftellen tot 29 december, dan zit Dais op dag 240 (en zouden we er in principe nog maar 100 moeten, maar ja, Dais zou dais niet zijn..... :+ )

Dais krijgt sinds maandag merriemuesli en waar ze de afgelopen weken haar liksteen enorm aflikte, is hij nu bijna iedere dag droog, dus daar ben ik wel blij mee :)

Cemlys, misschien heeft jouw merrie wel een heel stil baby'tje in haar buik en ga je het helemaal niet zien bewegen. Zou jammer zijn natuurlijk, maar ik heb ze ook niet allemaal duidelijk zien bewegen.

Joyce, dat is goed nieuws!! *\o/*

Cemlys, dat is inderdaad ook mijn manier om een paard te leren de stal schoon te houden. Gewoon een tijdje de stal verwaarlozen, wedden dat ze dan ineens heel netjes worden :)
Dais is netjes. Iedere dag haal ik de mest en natte plekken eruit en ik hoef er vaak maar 2 en soms 3 plakjes nieuw stro bij te doen.
Hierdoor gebruik ik ongeveer 8 balen stro in de maand, heerlijk! :)
Of TiSento een vierzerd is, weet ik niet. Hij staat zomer en winter 24/7 buiten. (Dus zal wel een viespeuk zijn als hij naar stal komt ;) )

Bonnie, hoe kan het dat jouw merrie een letter achterloopt?

Raven heeft zo te zien een heel zacht wintervachtje :)

Gefeliciteerd met de 170, Lindy!! *\o/*

Marije, het begint bij jou ook al echt op te schieten, leuk!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:15

Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:33

Klopt heerlijk zacht wintervachtje hebben beiden eigenlijk. Rockies krijgen niet van die lange haren, maar wel heel zacht en heel dicht op elkaar. Het was hier de afgelopen 2 weken ook regelmatig rond de -15 graden met een piek naar -19.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:50

OO al heel lang niets gepost, wel regelmatig meegelezen :o Niet veel te melden, Ástrida heeft vakantie, en die staat rustig te staan, ze vind het ook wel prima zo, normaal stond ze als eerste bij de draad om mee te mogen, nu vind ze het prima, alleen een borstelbeurtje, voertje en weer dr stalletje of paddockje in. Het is ook wel prima zo, pak haar later wel weer op.

Hier een fotootje , de 13e gemaakt, toen moest ze nog precies 6 maanden, op papier dan...

AfbeeldingAfbeelding

Dr begint echt een buikje te komen, tis niet veel ,maar er komt wat.

Kijk enorm uit naar mijn eerste veulen!!! En leuk om te lezen hoe het bij jullie allemaal gaat!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:18

jes wat leuk jo kan je vaak naar je baby kijken net zo makkelijk hahahaha.

shamalarabs wat een mooie update en al ontwikkelingen leuk hoor nu gaat het spannend worden,

en over 17 dagen al 1 Januari waar blijft de tijd zeg pfff
crazycat wat een leuk paardje!! en brr wat is het koud bij jou

ga zometeen even bij de topic van patrick en liind_y kijken

marije dat gaat ook al opschieten zijn die van jou altijd vroeg of dragen ze over??

bonnie waarom loopt jou merrie letter achter??

tries_en_faf lekker buikje hoor

hier gaat het het zelfde als gister wel mesten maar heel weinig en nog steeds zo sloom
ze heeft vandaag 2 uur in het land gestaan en wilde amper pas verzetten
en normaal is het rennen stijgeren gek doen buik begint steeds meer te zakken
met baby Bonita lijkt alles goed te gaan die is mama aan het pesten die beweegt volgens mij de hele dag door,
als ik mijn hand voor haar uie leg voel je steeds beweging en lijkt soort geschop,(maar dat kan denk ik niet meer) hoofdje of zo?
of ik nu s`morgen voel of s`avonds maakt niks uit,, heel actief ding is het
ze heeft geen koorts

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:01

Tooske schreef:
@Lovesal jou merrie is net 3 weekjes minder drachtig dan de mijne maar de mijne is echt een stuk dikker!
Jou merrie is volgens mij ook aardig groot?
de mijne is maar 1.63 en best gedrongen dus denk best dat dat daar mee te maken kan hebben.

Ze is maar 1.60, haha! :P Maar ik heb haar nog wel een poos gereden en gelongeerd.
De laatste 3 weken minder vanwege het weer..

Cynthia82 schreef:
lovesal, je foto lijkt een beetje van onderaf genomen. Kan je een foto recht van de zijkant nemen? En ik ben ook wel benieuwd naar haar koppie :)
Gefeliciteerd met je 6 maanden! *\o/*

Klopt de foto is van onderaf genomen! Ik heb er nog wel een 1 van de zijkant en waar haar hoofdje te zien is.
Had die niet geplaatst, vond de kwaliteit niet mooi :P

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:23

Aaaahhhh.. Wat een lief koppie heeft ze!! Deze foto is veel leuker! En ik vind haar buik zo ook duidelijker te zien :)

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:25

Ja nu je het zegt, vind ik deze idd veel leuker!
Kwaliteit valt ook nog wel mee.. :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:31

Lovesal mooi buikje en al duidelijk
Whis mooi kerst en nieuwjaars wens
Kan niet wachten tot de eerste veulens er zijn
Genieten van elkaars spruitjes

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:32

Oh je merrie leek groter! Kwam waarschijnlijk door de foto. Mooie merrie heb je hoor en haar buik lijkt zo zeker dikker!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:46

mooie drachtige dames komen er voorbij.

polleman, druk veulen dus.
Gelukkig heeft ze geen koorts, maar hoop dat ze toch snel weer de oude is.

Weet niet of ik m hier geplaatst heb...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:51

Wat mooi om te zien!
Bij de mijne helaas nog niet gezien maar ik hou hoop!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 00:52

Je ziet het ook steeds meer, kan het aan Whis ook merken zodra Pluis druk aan het doen is