Ik kom hier ook meekletsen vind het leuk om die cams te volgen en ze geboren te zien worden.. Dat ponny'tje en die kruising fries heb ik gezien. Was een vlotte bevallig in mijn ogen zonder gesjor aan de pootjes
deze 2 zagen een stuk rustiger eruit dan de eerdere merrie (met al dat getrek). Zelfs mijn 2 kids (4 en bijna 2) hbben bij de laatste gekeken, en riepen stees: WOW!!)
dat idee heb ik.. want ze stond er in het begin al bijna op, omdat ze eroverheen wou
JoyCiej007
Geplaatst: 25-04-12 18:29
Denk idd ook dat dat de reden is waarom merrie ff aan halstertouw zit. Als ze in haar onhandigheid perongeluk wel op veulen gaat staan/liggen of 'over het veulen heen gaat staan' wordt je nl. ook niet echt blij.
Ik zie het ook. Het heeft erg lang geduurd voor het stond ze hebben het rechtgeholpen zelfs. De merrie laat niet toe dat het de uier naderd. Hopelijk kan het vlug drinken.
Ik hoop het ook ben al aan het kijken sinds het er uit is. Ze hebben het zoveel mogelijk met rust gelaten maar moeten helpen met het in de benen te krijgen. En ze bellen veel of ze worden veel gebeld .
Hoop dat het vlug wat beter gaat, het wil wel uit zich zelf opstaan maar z'n achterhand wil telkens niet mee. Eenmaar recht staat ie ook en kan die lopen maar juist dat rechtstaan erg. Het helpt ook niet als moeders je niet laat drinken.
Ik kijk ook mee Maar moeder draait de hele tijd weg als het veulen naar de uier wilt... Ik vind 'm wel wat sterker lijken dan daarnet!
JoyCiej007
Geplaatst: 25-04-12 20:05
hmm, ik kijk ook even op het messageboard op marestare van premier friesians, maar eigenaresse zelf heeft nog niet gereageerd. wel wordt er veel gespeculeerd, maar niets is zeker.
ze denken daar overigens dat de merrie 't veulen niet wil laten drinken omdat ze hem graag constant vóor haar wil houden, zodat ze hem in de gaten kan houden. Wel vervelend dat hij zelf nog niet gaat staan...........