[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kappiegirl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:37

ja ben ook heel benieuwd hoe het is gegaan Manueeltje heeft ze zich gedragen hoop dat ze niet teveel zichzelf heeft pijn gedaan.

Mabon fijn hoor Floor weer lekker thuis.

O'marisa haar been is gelukkig niet opgezwollen tot maatje Olifant maar wel wat dikker maar goed dat is logisch, na het afspuiten en is sprayen met Acederm en wat heen en weer shokken is het been al wel wat dunner dus gaat ze straks maar aan de bleekselderij en dan zal het vocht ook wel wat sneller afgevoerd worden.

Juwel is ook weer super de nacht door gekomen, ze heeft haar stal goed bevuild door heel veel te mesten en daar worden we blij van haha...
Maar goed het gaat steeds iets beter en vandaag of morgen word de laatste dag van de peniciline en dan moet ze het echt helemaal zelf doen. Maar goed dat zal vast wel goed gaan aangezien ze nu zo lekker aan het eten en lopen is weer.
O'tje staat nu dan wel weer op stal omdat het warm word en ze eigenlijk best een beetje gestresst eruit zag met die vliegen en dazen dus veilig op stal kan er niets gebeuren.
Heb de hengsthouder gemaild wat er is gebeurt en mocht het nodig zijn vrijdag of maandag dan kan ik een rietje komen halen dat was geen probleem dus ook weer een geruststelling.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:41

Fijn te horen dat het steeds beter gaat met Juwel, die komt er wel
bovenop hoor KG :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:13

Enjoy is de nacht redelijk goed door gekomen.
Ze heeft er wel wat kleine schaafwondjes bij op haar hoofdje, maar voor de rest heeft ze zich aardig rustig gehouden.
Toe ik vanmorgen om 7 uur op stal aan kwam en ze zag me, sprong ze direct weer in de stalwand.
Maar heb gelijk de deur open gegooid zodat ze weer ff bij wet look kon staan.
Wet Look heeft het iets zwaarder gehad, de melk liep langs de benen naar beneden en heel haar buik was opgetrokken. (wet look is een echte binnen vetter)

Enjoy heeft geloof ik een kwartier aan de melkbar gehangen, was een hele opluchting voor wet look!
Daarna is Enjoy languit in de stal gaan liggen, want ze had natuurlijk de hele nacht niet geslapen het arme ding :(:)

Vanavond gaan ze weer appart.
Nou de DA komt zometeen wet look even scannen om te kijken of de beeb er nog in zit, moet voor de vruchtverzekering en is altijd handig om te weten of er nog wat in zit voordat ik die 1100 euro dekgeld over ga maken.. ;)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:57

Kappie: Ben ik dan de enige die vind dat je juist enorm veel geluk hebt gehad de afgelopen dagen? Een paard met buikvliesontsteking is bijna altijd afgeschreven en juwel komt er weer bovenop, o marissa vliegt door alle draden heen en heeft alleen wat wondjes. Jij bent een geluksvogel!
(het kan nooit kwaad om de dingen positief te bekijken toch!)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:18

wet look is nog steeds drachtig het was 1 en al veulen in het scherm, was al flink groot.
vandaag alweer op 105 dgn

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:21

Super Manueeltje :)

Daar heb je ook zeker een goed punt Nicole.... Het is natuurlijk gruwelijk veel pech wat er allemaal gebeurt. Maar tegelijkertijd ontzettend veel geluk hoe ze er uit komen!! En dat is ook zeker iets om ook (of vooral) bij stil te staan :j

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:25

wet look gaat nu nog 1 keer op een ander speciaal beslag (egg bar shoe met leren rand) kijken wat dat doet.
Ze gaat zowiezo het land in.
als ze volgend jaar nog niet goed is dan laten we haar echter wel afkeuren.
Volgens de dierenarts heeft ze nog steeds behoorlijk pijn, en heeft de stand van de voeten ook een grote rol in het revalidatie proces, de stand is nog steeds niet optimaal voor genezing.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:32

Spannend!
Wordt ze door een smid op een kliniek beslagen? Of gewoon thuis?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:34

manueeltje: nog mooi drachtig dus! Super! Gefeliciteerd!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:48

Hallo allemaal,

@ Manueeltje wat je ook besluit, heel veel sterkte, en natuurlijk succes met het vinden van een oplossing.

Vandaag Casa 100 dagen drachtig!! *\o/* *\o/*

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:09

Manueeltje in ieder geval super dat WetLook fijn drachtig is!
Hopelijk doet het speciale beslag goed en kan ze op het land in ieder geval goede voeten krijgen.

Saffier gefeliciteerd met de 100 dagen...

Nicole je hebt volkomen gelijk. Positief bekijken is altijd de beste!
Tis natuurlijk echt niet altijd leuk, maar positief denken is beter dan bij de pakken neer gaan zitten.

KG Juwel gaat dus goed, das fijn. Grote kans dat het zonder Penicilline toch bergop gaat. Fijn.
Laatst bijgewerkt door Tjinta op 06-08-09 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:11

er ging iets niet zoals ik het wilde... :o

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:13

Door dingen positief te bekijken is het daarnaast vaak veel beter vol te houden ook :) Scheelt een hoop voor jezelf!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:17

Nicole288 schreef:
Kappie: Ben ik dan de enige die vind dat je juist enorm veel geluk hebt gehad de afgelopen dagen? Een paard met buikvliesontsteking is bijna altijd afgeschreven en juwel komt er weer bovenop, o marissa vliegt door alle draden heen en heeft alleen wat wondjes. Jij bent een geluksvogel!
(het kan nooit kwaad om de dingen positief te bekijken toch!)

nou inderdaad als je het zo bekijkt (wat ik even niet meer zo kon bekijken na alle pech)is het wel meer geluk dan pech ik heb mijn paarden nog een ander zou ze waarschijnlijk kwijt zijn.
Maar goed we zijn er nog niet helemaal maar we slaan ons hier ook wel weer door heen.
Juwel heeft net haar laatste prik gehad dan heeft ze 14dagen peniciline gehad en 11dagen finedine.
O'marisa heeft nu wel een olifantenbeen maar die staat nu ook gewoon binnen omdat ze niet naar buiten wil en word elke 3uur afgespoten en even gestapt zodat het wel een beetje belast blijft.
Maandag komt de dierenarts weer om O'marisa te scannen en word Juwel ook weer even bekeken hoe ze het doet. O'marisa zit dan om 34dagen na inseminatie dus moet een vruchtje te zien zijn als ze drachtig is. Anders word ze drachtig gespoten en kan ik een rietje ophalen in Lheedijk en word ze geinsemineerd en meteen gespoelt. Nou ja we wachten het weer af en dan zien we wel wat er gaat gebeuren.

ik heb mijn paarden nog dus mijn positiviteit word weer even op zijn plaats gezet Dank je wel Nicole voor je bemoedigende woorden :D ik zie het weer helemaal zitten en ga er weer helemaal tegen aan :D

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:18

kappiegirl schreef:
ik heb mijn paarden nog dus mijn positiviteit word weer even op zijn plaats gezet Dank je wel Nicole voor je bemoedigende woorden :D ik zie het weer helemaal zitten en ga er weer helemaal tegen aan :D

+:)+

O'marisa kan je ook nog wat bier door het voer geven :) Hielp bij mijn merrie destijds heel goed als vochtafdrijver!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:58

Het is dat Nicole het tegen mij zei.
Monchique vandaag 100 dagen drachtig.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:04

kappiegirl schreef:
[ O'marisa zit dan om 34dagen na inseminatie dus moet een vruchtje te zien zijn als ze drachtig is. Anders word ze drachtig gespoten en kan ik een rietje ophalen in Lheedijk en word ze geinsemineerd en meteen gespoelt.

Ik neem aan dat je eerst een rietje op gaat halen en haar dan door de DA drachtig laat spuiten. :+

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:08

Vief zit op euhm..... 85 dagen geloof ik!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:14

Neonlight schreef:
kappiegirl schreef:
[ O'marisa zit dan om 34dagen na inseminatie dus moet een vruchtje te zien zijn als ze drachtig is. Anders word ze drachtig gespoten en kan ik een rietje ophalen in Lheedijk en word ze geinsemineerd en meteen gespoelt.

Ik neem aan dat je eerst een rietje op gaat halen en haar dan door de DA drachtig laat spuiten. :+

haha ja zit echt even met mijn hoofd ergens anders volgens mij... inderdaad word ze eerst hengstig gespoten en dan haal ik het rietje op en laat haar insemineren door de DA en dan word ze daarna meteen gespoelt ofzo want na hengstig spuiten moet je geloof ik nog 24 tot 48uur wachten tot ze hengstig is ofzo maar dat word weer goed uit gelegt als het ook daadwerkelijk zo moet gaan gebeuren.
Kreeg de afgelopen dagen zoveel info dat ik maar ben begonnen alles op te schrijven want vergeet bijna de helft voor ik het door heb...

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:19

Net even gekeken hoeveel dagen Melody zit.
Ze zit vandaag aan 101 dagen!Volgende week gaan we weer scannen om te kijken of het er nog zit maar ik verwacht van wel gezien haar buik.
Beetje stomme vraag maar hoeveel dagen draagt en paard,ik weet dat het 11maanden is maar hoeveel dagen precies,geen idee eigenlijk.

Onze andere merrie is ook nog steeds drachtig van Rhodium is toch een klein wondertje met haar slechtte baarmoeder.

De andere merrie op stal word gedekt met Zhivago maar wil nog niet behouden.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:46

MelodyT schreef:
Net even gekeken hoeveel dagen Melody zit.
Ze zit vandaag aan 101 dagen!Volgende week gaan we weer scannen om te kijken of het er nog zit maar ik verwacht van wel gezien haar buik.
Beetje stomme vraag maar hoeveel dagen draagt en paard,ik weet dat het 11maanden is maar hoeveel dagen precies,geen idee eigenlijk.

Onze andere merrie is ook nog steeds drachtig van Rhodium is toch een klein wondertje met haar slechtte baarmoeder.

De andere merrie op stal word gedekt met Zhivago maar wil nog niet behouden.

340 dagen is gemiddeld, wat is de laatse dekdatum van je merrie?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:00

Je kunt het berekenen op www.foalcam.nl dan klik je informatie aan en dan bereken de uitgerekende datum.

Let wel op je moet eerst de maand dan de dag en dan het jaar invullen.

Dus bijv mijn merrie is het laast gedekt op 23 april 2009

dan vul je in 04/23/2009 ;) (maar dat snapte je vast al)

Ik ga mijn bedje opzoeken, ben dood moe.

Tot morgen :wave:

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:30

Trusten manueeltje

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:45

Ze is voor het laatst gedekt op 27april.
Okey leuk ga ik ff opzoeken thanxx.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:50

Grappig volgens de berekening word het veulen 2 april geboren.