Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:47

Heb dan toch maar foto's gemaakt...kon het niet laten Bloos

Ydwine op dag 284

Afbeelding

uier Cool

Afbeelding

Iris op dag 286

Afbeelding

uier

Afbeelding

Dan hier mijn natte dames...let wel ,zij hebben dus weldegelijk een ruime schuilstal ,maar in de regen en modder is het blijkbaar fijner Boos!

Amanda op dag 272

Afbeelding

Afbeelding

uier-tje

Afbeelding

Romi op dag 264

Afbeelding

Afbeelding

uier

Afbeelding

Bibi op dag 227

Afbeelding

en ja..het is me gelukt om een halve uier te fotograferen Haha!

Afbeelding

Golden Maij op dag 275

Afbeelding

en bij een minipaardje hoort een mini-uiertje Clown

Afbeelding

Cartouche wou niet op de foto..ze had het veel te druk Knipoog Tong uitsteken

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:04

wij willen van die foto's van de fenomenale voorkant zien Lachen

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:08

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:14

@nicole: Nee ik heb gewoon een bewakingscamera gekocht die niet te bekijke is op internet, althans, dat denk ik, want ik weet niet hoe dat juist werkt Tong uitsteken Tis een camera uit het kruidvat (belgie) maar het is dezelfde dan diegene die in nederland te koop was in het kruidvat.

@petraaken: Ja idd, vroeg veulen e Haha! Was geen ongelukje hoor Clown was de bedoeling Vork Haha!

@pretty: ohh kan al niet meer wachten om jullie de naam mee te delen en de eerste foto's te plaatsen Haha!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 22:26

Jemig, wat een buiken allemaal, zeg! Wow! Dan is Wild nog wel echt een maiden, hoor.

@ jennyk: Hoe is het gegaan vandaag?
@ frenia: Gefeli met de lammetjes! Leuk op valentijnsdag, wij hebben in de fokkerij een merrie die vandaag jarig is. Beterschap verder, ben benieuwd naar Angel-foto's.
@ CubaLibre: Oei.. Das rot, zeg. Sterkte.
@ Shanna16: Waarom staat Watje al stil? Heeft ze niet genoeg puf meer?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 22:53

Mooie buiken amadaké!

Gefeliciteerd met je valentijn-baby's Frenia! Beterschap Ach gut Ben benieuwd naar de foto's van de geitjes Ja én van spannend wordende Angel natuurlijk! Haha!

Heb je nog nieuwe Wild-buik-foto's Djesseka?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:13

Cubalibre, sterkte!
Amandake, wow, die uier van Ydwine!
Frenia, gefeliciteerd met je valentijnskindjes! Go jij! Go jij! Ben je al aan het opknappen?
JennyK, hoe is het nu?
Naomi, Quick Step is mega!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 08:58

En we zitten op de 270 dagen. Haha!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:05

@ Neonlight....jenny ligt in het ZH......
@ amandakè wat een lekkere toetjes zeg Lachen

Goede morgen trouwens allemaal...

@ Quirinake is dat met een kabel die cam ???

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:35

Goedemorgen. Haha!
Maseike, jij hebt contact met JennyK? Wens haar heel veel beterschap, en hopelijk is de operatie voorspoedig gegaan!

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:58

@Neonlight: Nog gefeliciteerd met je 201 dagen mijlpaal.
@Maseike: Nog gefeliciteerd met je huwelijksdag. Ben je nog in de watten gelegd?
@Redneck & Mikkee: Wij duimen mee voor spikkels voor Blue!
@Frenia: Voel je je al wat beter vandaag? En nog gefeliciteerd met je valentijnsbabys.
@CubaLibre: Sterkte.... Ach gut
@Amandake: Wat een uier heeft Ydwine, en wat een verschil dan met Iris die dan rond dezelfde tijd zit.
@JennyK: Alweer thuis??
@Borderan: Is het een valentijnsveulen geworden?

Hier geen nieuws. Vandaag gelukkig weer wat beter weer, dus we gaan lekker in de buitenbak hobbelen.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:00

@Petraaken: Gefeliciteerd met je 270dagen mijlpaal!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:07

heeft er iemand al een Iris-cam van KPN? Ik woon niet bij mijn paard en zit te denken zo'n ding aan te schaffen, kan ik haar via mijn mobiel overal in de gaten houden... (en kunnen jullie ook mee kijken! Knipoog )

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:12

@petraaken :gefeli met je mijlpaal

Zaaaalig weer vandaag...daar teken ik voor Cool

Inderdaad Ydwine heeft al een deftig uier ,maar ben gaan vergelijken met foto's van vorig jaar en hij was toen ook al zo.....begon me even zorgen te maken,maar Mevrouw bereid zich al hèèl vroeg voor Knipoog ze is dan ook een super mama en geeft alles aan het veulen ,je hebt geen idee wat ik haar allemaal moet bijvoeren om haar een beetje vol te krijgen tijdens en na de dracht.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 12:13

@ stef die ben ik al een week aan het zoeken en kpn al gebeld maar die zijn bij hun uitverkocht.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:04

*houdt het nog even stil* Nagelbijten / Gniffelen

amandake: mooie foto's allemaal, ik ben elke keer weer jaloers op jouw bende Vingers aflikken
ydwine dus ook aan de laatste loodjes, uier begint vorm te krijgen, nestdrang... jaja stilletjesaan!
Golden Maij nog niet echt uier! hihi wat een minitepeltjes Lovers
tinkerdame iris en de haffies nog niet echt uier, bibi daarentegen wel al dikke melkklieren Ja toch gelukt een pic te maken Haha!

gezondheidsupdate: voel me al wat beter, eetlust is nog steeds helemaal weg, stem ook, koorts gelukkig nu ook Clown maar ben dus nog erg slapjes waardoor ik de weg richting stallen niet kan maken Verdrietig misschien straks na nog een dutje Dromen

geitjesupdate: oogje is beter dankzij mijn aanwijzingen Knipoog beesies zijn gezond en vrolijk, foto's die m'n vriend genomen heeft zijn lekker wazig Clown maar er zijn er een paar goede bij, die probeer ik straks te plaatsen!
en heel misschien strompel ik tot daar om er zelf een paar te maken, straks
verder kondigt een nieuwe geboorte zich aan. Geitje Bubelgat heeft een uier die over de grond sleept, ze kan zich zelf niet meer echt zetten om te plassen Ach gut
ze is van de 10de uitgerekend.
normaal zijn ze er bij dit weer helemaal gek op om op de grote wei te gaan grazen en rennen, maar zij blijft heel dicht in de buurt van de stal en is de hele tijd beetje aan het mekkeren (heb ik van horen zeggen Knipoog)

en dan last but not least in this topic Pling Pling Pling
ik kan het dan misschien niet mondeling uitschreeuwen, maar ik zet het even ik drukletters:
AAAAHHH IK HEB VEULENZENUWEN!!!
niet normaal meer Ach gut denk dat het nog versterkt wordt door het feit dat ik zelf niet kan gaan kijken, maar dit echt niet normaal meer: erger dan een eerste schooldag, erger dan trouwen of zelf bevallen volgens mijn bescheiden mening (ik die geen van beide laatste al gedaan heb Knipoog)
ik had gezwóren om niet te gaan stressen vooraleer Angel op z'n minst de 320 dagen voorbij was...
strooit madame roet in mn planning Boos! Haha!

Dus: Angel-update
* uier is nu aan beide kanten aan het vullen terwijl het vooral eerst de rechterhelft was)
* uier is een héél stuk vergroot vergeleken met gisteren
* buik is veranderd kwa vorm, is naar beneden en in de breedte gezakt
* angel is futloos, wil niet meer naar buiten, ook met dit zonnig weer niet, sloft maar wat

ik had eerlijk gezegd gerekend dat ze overtijd zou gaan wegens de tijd van het jaar, dus ipv uitgerekend op 11 maart (335 dagen) had ik zoiets rond 26 maart (349 dagen) geschat, maar als ik het nu zo hoor, dan gok ik op nog zo'n 14 à 20 dagen maximaal!!! Party!!
*hier moet een shakende smiley staan*
is natuurlijk maar van horen zeggen he Knipoog en ik ken angels patroon om zich voor te bereiden niet Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:06

even voor de duidelijkheid: ze staat nog niet in de kraamstal, camera's zijn nog niet aangesloten, birth alarm is nog niet op de paardenrug getest, er staat nog niks klaar (behalve telefoonnummer da, maar die hangt er altijd Knipoog),...
nog zovéél te doen dus en ik kan niet uit de voeten Boos! Boos! Boos!
zet ik vriendlief aan het werk dit weekend Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:14

en dan hier effe voor marlijn: foto's van Baileys Knipoog
zijn er niet veel, dus ik zet ze even hier ipv in een apart topic Knipoog
(Baileys is Tinkerbell x Mc Brynmore, 9 april 2005)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vind dit een beetje (ahum) te vroeg met 1 jaar en 9 maanden, al was het zoals ze zei maar een minuutje Bloos maar sja... kan er niks aan veranderen natuurlijk...

Afbeelding

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:57

Ik stress al mee jou Frenia ,je doet me zenuwen krijgen ! Knipoog
Mooie Baileys ,inderdaad wel jong ,maar tja...je kan er ook niets aan doen Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:06

ik zou me gelijk flink banketstaaf voelen als verkoper (tenzij ik het nu verkeerd begrijp) als je ineens foto's krijgt van de "trotse" nieuwe eigenaar die veel te vroeg op "jou" beestje zit.....
Vond het al zo'n slungeltje... kan nooit 3 zijn dacht ik al...

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:19

Ik zou het er eerlijk gezegt ook moeilijk mee hebben ,maar Frenia blijkbaar ook...het is nooit leuk als je zoiets ziet Boos!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:32

Frenia,bah die foto..hopelijk is dat toch eenmalig hoor! Maarja,je kan er niks aan doen,en Bailys ziet er anders wel héél goed uit!
ZO,proficiat met de Valentijnslammetjes! Hier willen de ooien niet precies..er is er één bij die al 2 dagen vooral ligt,en niet goed meer eet,ze heeft een superuier,maar nu twijfelen we of ze geen uierontsteking heeft..die uier zit HARD,en echt donkerroze,die tepels zijn ook zo enorm! We gaan er de DA bijhalen denk ik..Nochtans is ze ook enorm dik,maar toch.. Ach gut
En veulenstress..woepie!!! Ik voel al helemaal met je mee!! Die uiers zullen natuurlijk veranderd zijn,met dat je niet kon gaan kijken,dat wordt nog meer stress eens je ze te zien krijgt! Tong uitsteken (sorry,ik help je zo niet waarschijnlijk? Haha! )

Amandake:Waw,flinke uier van Ydwine! Gelukkig ken je haar doen al van verleden jaar!!
Schattig,die mini-uier,ik moet dringend ook maar eens Vicky haar uier op de foto zetten,want die lijkt misschien klein,maar voor een mini is hij eigenlijk al behoorlijk denk ik? Straks ligt dat veulen er uit zonder dat ik het weet! Haha!

Petraaken: Gefeliciteerd met de 270-dagen mijlpaal!

Cubalibre: rot nieuws..heel veel sterkte Ach gut ..ik ben ook 25,en zou denk ik gekworden als ik hetzelfde meemaak met mijn oma..héél begrijpelijk hoor Ach gut

Hier weinig nieuws,behalve dat mijn schoonma belde vanmiddag dat alle zes onze mini's uitgebroken waren! Haha!
Ze stonden in de (enorme) tuin te grazen,het gras stond lekker lang! Haha!
Schoonpa heeft een kwartier nodig gehad om ze terug te jagen,lekker typisch shetland! Duivel
Die zal boffen vanavond,krijgen wij onder ons voeten! Koe

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:42

ik heb het er ook moeilijk mee...maar ik maak me liever niet kwaad, want dan hoor ik misschien helemaal niks meer van haar en dat zou ik nog veel erger vinden. (mocht het echt de pan uit swingen zou ik natuurlijk wel mijn mening zeggen)
ze willen haar binnen 6 maand gaan inrijden... dan is ze 2 jaar en 3 maand Gestoord
ik probeer hen nu op vriendelijke wijze duidelijk te maken dat dat écht niet kan met dit ras en dan zeker niet met een paardje dat zo duidelijk nog zoveel moet groeien (aan haar bouw te zien)

verder heb ik dat bij elke koper hoor Bloos ik zoek altijd zo nauwkeuring, neem me ook de tijd om de mensen te leren kennen, hun ideeen te bevragen enzovoort
helaas kom je na verkoop toch elke keer weer gekke dingen tegen Verdrietig
de enige voor wie ik me dieper dan diep in het stof buig is voor de eigenaars van de tweeling: die zien er zó gelukkig uit en gaan elke keer weer met sprongen vooruit Wow!
dàt zijn overigens ook de enigen die uit zichzelf eens iets van zich laten horen Clown
Ik vind dat Baileys en Chenoa er beiden gelukkiger uitzagen toen ze bij mij stonden Bloos maar misschien is dat ook wishfull thinking en ligt het ook wat aan die naarling-leeftijd Verward

hier inmiddels lammetjesnieuws Haha!
Bubelgat heeft (tot hiertoe, hangt nog een waterzak, maar ik denk dat dit alles is) 3 lammetjes. 1tje echt heel mini, een tan-mieke (zwart met wat bruine aftekeningen) en dan nog zo eentje maar een bokje en groter en dan nog een mieke, kleur op dit moment ondefinieerbaar Sigaar op het eerste zicht lijkt het wel wit Verward en dan met hemelsblauwe oogjes Kwijl
ben bevallingshulp gaan geven (nouja, moedergeit heeft alles zelf gedaan, maar ik heb de lammetjes en haar naar stal gedragen) en ben nu doodop, heb wel even naar de lammetjes van gisteren gekeken Knipoog
angel van ver gezien, maar ik zakte al door mijn benen, dus die wordt morgen hopelijk bezichtigd Ach gut

pretty: nee je helpt niet echt Tong uitsteken

cubalibre: sorry Bloos zag dat ik eroverheen gelezen heb Bloos veel veel sterkte gewenst! ik weet hoe je je voelt, vorig jaar zijn zowel mijn oma als opa gestorven op 6 maand en 3 dagen van elkaar. Ik voelde me met 22 tegelijkertijd plots weer een klein kind en ook plots 10 jaar ouder op slag Verdrietig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:48

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten!!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:55

Frenia: Niet alleen bij tinkers, geen enkel ras kan je IMO op die leeftijd mee beginnen....
Ik heb het ook wel hoor, maar dan juist andersom. Heb 4 jaar geleden mn veulen verkocht, vrouwtje zou ermee gaan mennen als ze oud genoeg was. Nu is haar man ernstig ziek geweest waardoor ze weinig tijd had, inmiddels is ze bijna 4 en loopt nog steeds niet voor de wagen. Dat vind ik dan best jammer, maar aan de andere kant heeft ze het super, wordt keurig netjes verzorgt etc, dus ik mag niet klagen