Ik ben nog lekker aan het afwachten.. Pff nu al spijt dat ik niet gewoon voor gister een afspraak heb gemaakt. Ze zou nu 19 dagen zijn maar mijn gevoel zegt nog steeds dat ze elk moment hengstig kan worden.. Ze houd ook regelmatig haar staart af. Maandag ochtend ben ik de eerste aan de lijn bij de DA, als ze voor die tijd nog niet hengstig is.
Michelle, spannend hoor! Pfoeh ik had haar voor het weekend al lekker laten scannen (maar daar heb je nu niets meer aan ) dat je die nieuwschierigheid kan bedwingen zeg, knap haha!
Maar ik kan je zeggen dat Harmony sinds haar dracht ook steeds haar staart afhoudt. hoop dat het een goed teken is
Fotsy
Geplaatst: 13-08-16 12:27
hinte gefeliciteerd
rockey leuk dat het na al die pogingen toch gelukt is
mdj duimen draaien voor je
hier vooral staartschuren amai, mijn merrie schuurt nooit behalve als ze hengstig is, dan staat ze zichzelf tegen de muur hmmm ja je weet wel en als ze drachtig is, gans de dracht door, ik denk dat dit komt omdat alles vanbinnen toch gaat rekken en trekken
Jeetje, wat een hoop gedoe om de merries drachtig te krijgen dit jaar zeg. Ik mag echt in m'n handen knijpen dat Joan in 1x drachtig is geworden. En dan te bedenken dat het me eerst 3 jaar heeft gekost om zo ver te komen.. Wat een knappe merrie Hinte Ik wil ooit ook nog eens een grullo hengst gebruiken voor Joan
Baalmoment hier.. 2016 is niet ons jaar. Gister belde de staleigenaar dat Delphi aan de verkeerde kant van het land stond met bloedende benen. Ze heeft 2 spuiten Antibiotica gekregen en Cubarmix.. De 18e is 6 weken scan.
Fotsy
Geplaatst: 13-08-16 17:06
jeetje Kelly dat ziet er serieus uit, hoe is ze dat nu tegengekomen, ocharme nee 2017 zal een beter jaar worden hoor
oh jee, dat is een nare wond Kelly!. Vraag je dierenarts naar Equaide. Dat heeft bij de wond van Phoebe toen super geholpen. Gaat wildvleesvorming tegen
he Kelly wat naar! hopelijk is die kleine gewoon blijven zitten en genezen de wonden goed
KellyDV
Geplaatst: 13-08-16 20:17
Ze is waarschijnlijk in de sloot gevallen toen ze wou drinken (op een andere & steilere plek dan waar ze normaal drinken) en het was glad, weiland is klei.. Gelukkig staat ze er nu wel op, dat was gister wel anders.. Elke x been omhoog, niet op willen staan.. Echt verschrikkelijk zielig. Ik doe er nu CTC Spray (Blauwspray) op op advies van de DA, ze is heel gevoelig, toen de Antibiotica gespoten was (2 spuiten dus 2 plekjes) waren ze in 5 min al helemaal dik en opgezet. Ze is altijd zo gevoelig, dit is bijna het enige wat werkt aan spray bij haar..
18e dus scannen.. Ben heel benieuwd..
Milan_lover
Geplaatst: 13-08-16 23:31
Hallo Dames Een poosje afwezig geweest, heel wat stress gehad, wat erin resulteert dat ik op bed lig met een vastgeslagen nek en schouders, en veel pijn. Maar gelukkig gaat het alweer een stuk beter, weer wat rust gevonden, dus we gaan weer lekker genieten van de paardjes en alles eromheen Helaas stond mijn paard vandaag ineens met een flinke hoefzweer, dus die is nu uitgesneden door de DA, gaf een hoop verlichting gelukkig! Wel sneu om je paardje zo te zien staan met een pijnlijke voet in verband Myrthe moest er ook even aan wennen dat ze niet bij hem mocht staan, maar gaat nu wel goed gelukkig
Maar manOmanOman, sinds ze drachtig is is ze echt zo ontzettend baldadig Uitbreken, Rio achter de kont aanzitten, bokken, springen, grappen en grollen Is af en toe echt geen land meer mee te bezeilen Moet haast wel een duivels veulen in zitten.... Nog meer merrie's met zulke extreme gedragsveranderingen? Ze zit morgen trouwens alweer op een kwart van haar dracht, gaat hard! Valt me alles mee
Vroeg me af vanaf wanneer jullie ongeveer gaan waken. Wij denken dat we tegen die tijd gewoon de vouwwagen op de weide neer gaan zetten, zodat we rondom de uitgerekende datum bij de paarden kunnen slapen en er dus ook snel bij kunnen zijn als dat nodig is.
Ik heb wel alles bijgelezen, maar kan niet meer op iedereen reageren.. Memere Fijn dat je met Dani weer op kan gaan bouwen! Dat ze stijf en stroef loopt is natuurlijk niet zo gek, met wat voor wond ze had, dat wordt vast vanzelf weer beter Maar wat goed dat ze naar een revalidatiestal gaat, hoor veel goede ervaringen met de aquatraining! En slecht nieuws voor Joy Balen zeg!! Ik snap dat zo'n merrie je als kleinschalige fokker teveel geld gaat kosten, het moet ook leuk blijven en uit kunnen natuurlijk. Mocht ze het vruchtje verwerpen hoop ik dat je een goed nieuw huisje voor haar kunt vinden
Quir Wat obtzettend jammer dat ze toch weer hengstig aan het worden is! Groot gelijk dat je het voor nu laat en haar eerst naar het sport predicaat gaat proberen te rijden. Ik wens je ontzettend veel plezier en succes, en misschien wel tot een volgend DBT!
MarijeR Kaakspieren kunnen ook handig zijn Die van mij is op het moment ook alleen maar weide-versiersel hoor En Daisy op de helft van de dracht Gaat hard bij jou!
Pretty Leuke merrie's! Ben ook ontzettend benieuwd naar jou veulentjes volgend jaar. En wat een heerlijkheid dat Cas lekker tussen de merrie's kan staan, lijkt me geweldig. Kikkie en Clio waarschijnlijk weer hengstig, balen Hopelijk de laatste keer toch wel raak! Ik duim
Sultan15 Gefeliciteerd!! En wat heerlijk he, als je dan je eigen paardje weer op mag gaan halen En wat een heerlijk plaatje zo op haar nieuwe stek
MaritB Gave foto's! Heerlijke kudde hebben jullie ook
MDJ Nog eventjes spannend dus Maar wat kan een weekend dan ineens lang duren he Mijn dierenarts heeft er absoluut geen problemen mee om zaterdag's of zondag's te scannen, gelukkig, ben ik ontzettend blij mee Jammer dat je zo'n voorgevoel hebt, maar ik moet zeggen, dat had ik met Myrthe ook, maar ik had toch ongelijk! Dus er is nog hoop Succes met schouwen morgen, ik hoop nog steeds dat je gevoel fout zit. Ik duim in ieder geval voor je
KellyDV Knappe Delphi! En wat ontzettend fijn voor je dat ze weer probleemloos drachtig is geworden, hopelijk volgend jaar wat meer geluk voor jullie, maar dat moet toch haast wel Ik duim voor jullie, en ben natuurlijk ook ontzettend benieuwd naar het resultaat met Cassanova En Delphi die zich verwond heeft, jeetje, het zit je echt niet mee dit jaar he Ik hoop van harte voor je dat het vruchtje gewoon blijft zitten, en dat je hierna gewoon onbezorgd van de dracht mag gaan genieten
Kabayo Sterkte met de verkoop En dan ook nog helemaal naar Finland!
Rockey Gefeliciteerd!! Maar goed dat de hengstenhouder dit voorstelde dus Ik vind het een prachtige combi en ben dan ook ontzettend benieuwd naar het eindresultaat!
Hinte Jij ook gefeliciteerd!! En wat een ontzettend leuke merrie En bij Trees ook alles in orde, leuk, 2 veulentjes volgend jaar
Jow Kelly, dat ziet er naar uit. Honingzalf werkt ook heel goed. Antibacterieel en gaat wildvleesvorming tegen + het is niet schadelijk voor het vruchtje
mooie bijleespost Milan, veel sterkte met rug nek en stressdingen.. niet fijn! Mijn merrie is niet zoveel veranderd in gedrag, maar dat betekent ook niet echt verbeterd, wat ik wel hoopte. Ze is af en toe erg drakerig. Gister wilde ze zich niet laten vangen.. en maar rennen.. dan kan ik haar wel wat.. maar goed. Uiteindelijk wel gelukt en voor straf een nachtje op stal.
Jeetje Kelly wat balen zeg.. ziet er wel oppervlakkig uit. Hoop dat het gauw geneest! sterkte!
Kelly, pff wat een nare wond! Hier ook goede ervaringen met honingzalf. Hoop dat ze er snel weer boven op is.
Milanlover, die van mij is normaal ook al temperamentvol maar die heeft nu af en toe met uit de paddock of uit het land halen aparte ontploffingsmomenten.
Rockey, gefeliciteerd met je drachtige merrie.
Wat jammer dat het bij zoveel niet lukt om ze drachtig te krijgen. Die van mij is al ruim 4 maanden drachtig en gaan we met een week weer scannen.
ooh oke, ik heb levend veulen garantie dus geen gust verklaring nodig. Ik heb haar wel met dagen gescand. Prachtig om te zien. Maar mijn Da ze dat ze daarna naar beneden gaan zakken en je ze dan moeilijker kan zien. Dus ik ben reuze benieuwd