Gefeliciteerd Crines en wat goed dat je er bij was, gezien de vliezen. Ik ben niet bekend met schimmels etc.....hoe kun je zien dat dit zwarte veulen, schimmel wordt?
Gefeliciteerd Crines! Wat een stelten heeft hij onder en nog een klein ettertje? Moeder krijgt hem wel onder de duim
Wat een buin Caesar, jeeeetje
Vientje
Geplaatst: 27-03-16 18:31
Ohh babyboom!!
Gefeliciteerd Vulina, Tinniie en Crines! Super tof zo al die gezonde mooie baby's te zien
BonnyDione
Geplaatst: 27-03-16 18:49
woogy. die heb nog een heel lijstje staan kwa drachtige merrie's .. Gelukkige staat die van mij al gezond en wel naast zijn moeder
Al_Zawraa
Geplaatst: 27-03-16 19:09
Gefeliciteerd Vulina, Tinnie en Crines! Wat een prachtige veulens allemaal, en zo verschillend! Dat blijf ik toch ook wel erg leuk vinden aan dit topic, al die diversiteit aan rassen.
Hè bah BonnyDione, rhino zo dichtbij! Gelukkig staat jouw veulen er al gezond en wel naast, hopelijk gaat het met alle merries van Rob ook goed komen. Het lijkt dit jaar wel meer voor te komen dan andere jaren, of hoor ik er dit jaar gewoon toevallig meer over?
Fotsy, gefeliciteerd met je verjaardag!
Nicole, Mierela houdt het spannend! Niet te geloven hoe merries je toch kunnen foppen, eerst de stress dat het misschien veel te vroeg zou komen, en nu loopt ze gewoon nog steeds rond met die baby in haar buik. Fopmerrie Ik kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent inmiddels.
Caesar, jeetje wat een buik!
Inmiddels is Malik alweer ruim een maand oud, van de week weer eens wat nieuwe foto's gemaakt, en wat een gaaf ding is het toch
al zawaara vorig jaar was het ook al zo dicht bij ons iets van een kwartiertje met de auto van ons stal maar dat was abortus vorm.. en volgens mij was vorige jaar ook heel in Limburg en Noord Brabant maar dat was dacht ik die verlamming gebeuren was ook op het nieuws dat het zo erg was
Ik had vandaag voor het eerst weer (Parelli) les. En dat was weer enorm leerzaam. Mick eet te veel zand uit de bak dus die kan niet los helaas. We hadden bedacht om es uit te proberen om hem bij de groep te laten ( hij kan mama blijven zien) en juist omdat meneer toch wel z'n eigen leven leidt en hondsbrutaal is, had ik goede hoop. Helaas.....Mick wilde echt niet alleen bij de anderen blijven dus hebben hem weer opgehaald. Younah oogde overigens rustig maar zij is een right brain introvert oftewel een binnenvetter dus hou haar altijd extra goed in de gaten om explosies te voorkomen. Mja Mick moest dus ook mee lessen/ naast leren lopen en hij deed het erg goed.
Ff trotse mama foto van Younah
Hoe doen jullie dat wanneer je weer AH werk wil met je paard? Neem je veulen mee of......?
Caesar
Geplaatst: 27-03-16 19:49
Nicole schreef:
Crines gefeliciteerd ook een paaskindje
Zie op fb heeeel veel veulentjes geboren vannacht met uitzondering van mijne die denkt dikke vinger
Ja die van jou spant de kroon... heb je wel geslapen nog?
mopje ik ga pas weer met me paard echt aan de slag als Dutch is af gespeend. als ik grondwerk ga doen dan neem ik heb gewoon mee .. maar kwa echt weer rijden dan pas als hij af gespeend is ..
Luna2006
Geplaatst: 27-03-16 20:23
Gefeliciteerd met de veulentjes
Eerste uierfoto van marley. Stelt niet veel voor maar zijn al geen rozijntjes meer :`)
@Mopje.. ik laat veulens altijd gewoon achter in de box.. Nooit geen problemen mee gehad..
Ik ben net even bij Orion wezen kijken, gister enorm onrustig, denet zag ik op de camera dat ze niet wilde eten. Haar uier heeft voor haar doen een enorme spurt gemaakt maar nu zat er aan 1 speen een druppel opgedroogd bloed of viezigheid.. Donker was het in ieder geval.. Dit ken ik eigenlijk niet, iemand hier ervaring mee? En volgt hars dan al heel snel?
Bonnydione wat eng die rhino zo dichtbij. Gelukkig worden ze allemaal ingeent dat scheelt toch al iets. Het valt me wel op dat je zeer zelden op anderen reageert, dat zou wel leuk zijn.
Fijn dat het zo goed ging mopjemop! Ze ziet er ook alweer voller uit!
Fotsy gefeliciteerd met je verjaardag!
Chimello nog geen veulen? Die van jou ging ook hard toch?
L issane ja is idd eng .. ik probeer zoveel te reageren wat ik kan .. maar ben helaas heel druk en ook pas weer na paar dagen niet op bokt geweest er weer is op kijken .. moet eerlijk wezen ik lees ook alles niet echt terug probeer wel iedereen te feliciteren met veulens .. ik dacht het nog aardig lukte maar kan wezen dat ik er overheen lees
Caesar
Geplaatst: 27-03-16 20:45
@Mopje, gewoon lekker rustig opbouwen en dan aan de slag. Als je pas kunt beginnen als ze afgespeend zijn kun je ze onderhand al weer stilzetten voor het volgende veulen. Wij beginnen vaak na maandje weer lekker.
@luna; waar moet ik kijken? Ik zie niks anders dan bij een guste merrie.
Rhino is iets wat eng is maar iets wat elk jaar altijd weer een paar keer opkomt. Enten is niet eens zozeer bewezen en vraagt toch altijd wel specifiek entbeleid eromheen.
Brrrr Rhino krijg er altijd de rillingen van. Maar je hoort het best veel. Of het meer voorkomt dan anders? Kan ook zijn dat ze het eerlijker naar buiten brengen.
Luna, sorry voor mij weinig verschil met een niet drachtige merrie. Bij Bo waren ze al groter in verhouding hihi (zonder dat ze drachtig was).
Mopjemop, Younah is al aardig aan het bijtrekken. Lekker weer rustig aan weer wat doen. Het ene veulen is er makkelijker in dan de andere. Maar ik vind een box (waar ze niet bv over de deur kunnen springen) wat veiliger dan op de weide. Maar niet iedereen heeft die optie.
Wat is het toch een lekker ding Al_Zawraa, kijk dat koppie en dat staartje
Caesar, wat een buik heeft ze toch
Vanavond een Bo die een vreetkick had, alleen niet op hooi haha. Ze liep me toch een partij te schooieren Ik had d'r nog ff in de bak gezet zodat ze nog even kon rollen, zag ze de kids spelen. Nou daar ging ze hoor. Wat tja die kunnen ook bij die lekkere grasjes, en ze had geluk want die gingen ze voor d'r plukken. Geeft wel grappige plaatjes
Marley heeft normaal enkel der tepeltjes zonder de lege flapjes. Dus ze veranderd wel, tis natuurlijk niets voor de meeste merries maar ik ben der heel blij mee
Kiki, mooi uiertje al hoor! Dais heeft echt mini-speentjes, dus de veulens hebben altijd moeite met ze te pakken de eerste dag. Ik hoop dat Fi grotere spenen krijgt
Sorry, niks met veulentjes te maken... Wel met paardjes Mijn nieuwe aanwinst is vandaag gebracht Gelijk maar kennis gemaakt met mijn andere merrie en buiten soms wat gegil gaat het eigenlijk heel goed (wat raar is voor mijn andere merrie want die spreekt de paardentaal niet zo goed en raakt vaak al in paniek als een paardje naar haar toe komt )