[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:56

Peterina schreef:
Cemlys schreef:
S winters is hij echt zwart vandaar mn twijfel. Nou jullie maken het er niet simpeler op haha.

Dun ... wildkleur ... is hij niet.

Creme ... smokey black zowiezo niet ... omdat hij niet egaal dezelfde kleur heeft en een duidelijk bruin-verkleuring heeft op zijn hoofd.
Hij zou een zeer donker, bijna zwart, gekleurde valk kunnen zijn ... ik hebt ze al gezien met deze tint.

Je zou moeten testen op creme en agouti.

ok dankje

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 22:56

mooie buikjes, zijn die foto's van vandaag? Lijkt daar wel beter weer dan hier, vandaag weer veel wind en regen, krijg je paarden die in de modder ploeteren.

Afbeelding

ze liet daarjuist haar korrels liggen en begon gewoon hooi te eten, heb de indruk dat ze die vitamines en mineralen toevoeging niet graag lust ofzo, ze ruiken nochtans heerlijk naar snoepjes :9

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:00

Zooo dat is wel heel modderig.
bij ons is het ook drassig maar bij lange na niet zo.
Wat een regen ook he.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:22

l0esje21 schreef:
Marije wat een schrikken zeg, zo te zien in je topic voelt ze zich gelukkig al een stuk beter.

Even een ego post, ik ben even heel erg trots op mijn merrie en natuurlijk mijn bijrijder. Vandaag hebben ze hun eerste winstpuntje behaald in het L2. En dat met dr dikke buik op 218 dagen dracht en twee weken niet kunnen rijden. :)

Gefeliciteerd, vind het knap die presterende merries, mijne zijn heel lui op dit moment, enige competitie die ze kennen op dit moment, is het snelste en meeste eten -O-

rooslover schreef:
[ [url=m/HdxcWz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lees wel mee, maar ben geen fanatieke poster. Toch vanmiddag even een foto gemaakt van Peggy. Ze begint nu langzaam dikker te worden. Van de andere houden jullie nog een foto te goed!

lang geleden dat jij voorbij kwam. Nog welsh pony s gedekt?

Mooie buikjes weer

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:25

Hier staat mevrouw ook bij de poort te wachten van eten!!! als ze je ziet.
Nu staan ze sinds vandaag in een andere wei met schuilstal, benieuwd wat ze morgen doet ha ha.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:31

hoeveel dagen is ze RX had de mijne ook een tijd geleden maar nu minder heb ik de indruk.

R.X.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:35

Ong 231 dagen

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:37

Cemlys, ja er zijn 3 A merrie s drachtig en 1 C merrie. Alleen de C merrie durven we niet 100% zeker te zeggen. Dus 5 in totaal volgend jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3 van de welshjes, foto's zijn van een paar weken geleden

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 23:39

Onze vosmerrie stond 2 weken terug te knipperen dus ik was al helemaal aan het balen dat ze het misschien alsnog verworpen had. Gelukkig van de week tijdens het poetsen voelde ik wat schoppen, pffff, wat kun je dan in de rats zitten :D

Prachtige buikjes komen er voorbij <3 !!!! Onze 'buikjes' staan er momenteel zo voor :

Afbeelding
Daisy, begin April uitgerekend

Afbeelding
Eind Maart uitgerekend

rest vd foto's staan hier : [ITP] Gelders geweld in de zwembak

Verder wens ik ook hier iedereen superfijne feestdagen toe :D !!! Altijd zo gezellig die kersttijd, maar het vliegt wel voorbij {:)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 08:27

Wat zijn ze knap cheytje, grappig bij mijn merrie zit ook nog marconi in

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 10:48

Mooie merrie's Cheytje!

Bij mijn merrie wordt de buik aan de zijkanten nu dunner, maar hij gaat wel wat meer naar beneden uithangen. Ik maakte me al wat ongerust erover, maar dat schijnt toch wel normaal te zijn nu al (ze moet nog zo'n 100 dagen) hoorde ik.

Afbeelding

Afbeelding

Doen jullie ook aan voorzorgsmaatregelen nu er de neurologische vorm van rhino is vastgesteld in NL? Ik heb een verzorgster die ook in een manege rijdt en ik heb haar verzocht om schone kleding te dragen wanneer ze komt en alles wat mee gaat naar de manege thuis te laten. Mijn merrie is niet ingeënt tegen rhino en ik wil eigenlijk liever niks riskeren. De paarden komen hier verder niet van het terrein af, dus dat scheelt misschien sowieso al iets.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:11

Vind ik goede maatregelen hoor. Zou ik ook zo doen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:24

Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn, vooral bij drachtige merries.

Rooslover; die schimmel is echt heel mooi.

gisteren pepper ff onder handen genomen, staart was schandalig vies zoals jullie zien :')

Afbeelding

228 dagen drachtig

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:50

Pepper was voor de rest anders wel nog mooi wit. :)

Murosh mooie blinkende buik hoor. Ik zou me niet ongerust maken.
Hier komt niks op of af het terrein (wel Belgie) behalve de hengstenkeuring straks in Gent,daar gaan we toch echt wel naartoe met onze hengst. That's it.

Cheytjuh wat een knappe merries,beiden. <3

Cemlys zooo dat zijn al flinke buikjes!

Fotsy wat is ze weer lekker chagrijnig op de foto :+
Hier is het helaas idem met de modder...Gelukkig zijn er ook droge delen (varkensroosters) en ze gaan altijd de "bergen" in,daar is het ook droog :D

Wish is echt nog mooi bescheiden,bijna niks aan te zien!

Polleman jouw merrie toont duidelijk,ze is weer knap en glanzend!

Rooslover dat is nog mooi bescheiden ook!

Loesje dat is echt wel super knap! Proficiat!

Cemlys ik zou het zo niet kunnen zeggen maar wel een knapperd hoor!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 11:55

@ Murosch : wat een prachtige buik krijgt ze <3

@ Inowa : zulke staarten hou je ook niet schoon met dit weer toch ? ;)

Post ik gisteren mooie foto's, vanochtend tref ik onze Olga (de zwarte) aan met zware koliek :( Dierenarts komt vanmiddag weer terug, duimen draaien en ik hoop dat ze snel opknapt....

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:03

Mooie stel buikjes!!

Begin me toch een beetje zorg te maken als ik die buikjes zie! Fancy zit op 5.5 maanden en heeft nog bijna (hooi buik?) geen buik ..... :(
Bij de vorige drachten was er vrij vroeg leven te voelen maar nu ... ik poets, ik klop (zachtjes :D ), ik trommel, ik duw ..... maar er is precies niemand thuis. :(
Ze is niet meer hengstig geweest, ze is veranderd van karakter (heel hyper op dit moment!) .... zucht!
Haar grootmoeder had de neiging om alles op te houden tot +/- 7 maanden en in een keer haar adem uit te laten en ploef daar was de buik :wow: . Hoop alleen dat Fancy die gewoonte niet overneemt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:15

In principe is 5.5 maanden ook nog vroeg om veel te zien.
Maar als je het anders wel vroeg zag.. Bij mijn schoonvaders merrie zie je pas iets na een maand of 8 en dat is toch echt een doorwinterde fokmerrie.

Jeetje Cheytjuh je mooie zwarte merrie...ik duim dat ze er met een sisser vanaf komt. :(:)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:30

Tja ... geduld is een schone deugt! :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:48

Pretty; dankzij een deken wel ja, zonder deken is het echt dramatisch want dan heb ik een zwarte.

Staart moet ik echt bijhouden anders krijg ik het dit voorjaar nooit meer wit.
en aangezien ze naar de keuring gaat moet dat wel.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:27

Ik heb mijn schimmel zonder deken staan, maar die heeft een ernstige vorm van smetvrees _O-

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:58

Fotsy bedoelde je de foto van Wish? Die was inderdaad gisteren gemaakt :j
Weer viel wel mee, weinig regen maar wel veel wind.

Peterina, bij wish zie je ook nog amper iets en ik voel ook nog niks. Of nouja, soms denk ik wel iets te voelen, maar dat kan net zo goed een darm zijn :') bij Fairy kan ik het wel heel duidelijk voelen.

Haha Diana basje! Superfijn een schimmel met smetvrees _/-\o_

Vandaag wist het veulen van Fairy blijkbaar niet aan welke kant hij/zij wilde liggen :D

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:23

Ja pretty waar is mijn lieve aanhankelijke merrie gebleven, zou ze nog ooit terugkomen :=
De bergen? Hier heeft het nu toch wel al genoeg geregend he |o

Oeie hopelijk is alles ok met olga?

Inowa daar dienen dekens voor he om ze mooi wit te houden tenzij je eentje met smetvrees hebt _O-

Sultan dan was het daar beter weer dan hier, leuke eentje die niet weet waar hij moet gaan liggen :D

Peterina, ik voel en zie pas nu iets en mijn merrie is voor maart uitgerekend, blijven staren +:)+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:59

Bij mijn merrie Bo begin ik het nu ook pas te zien en die is nu bijna 6 maanden drachtig. Word haar 4e veulen.

Voor de rest mooie buik foto's. Moet ik ook nog doen, maar moet zeggen dat mijn hoofd er niet echt na staat en ook al heb ik nu mijn onderschrift aangepast door omstandigheden kijk ik er nog niet eens zoveel naar uit. Zal straks misschien wel komen.. :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:03

Mooie buiken allemaal zeg! Je begint bij de meesten nu toch wel goed te zien dat ze drachtig zijn.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:14

Hier ook dekens om Liberty schoon te houden. Die rolt het liefst in de diepste plassen.
Vandaag heerlijk met haar gelest om haar drammerigheid aan te pakken. Heb nog nooit zo'n fijne les gehad.

Pretty, jij vind 5,5 maand vroeg om al iets te zien? Die van mij begon met 4 maanden al uit te buiken, en is nu echt wel rond aan het worden. Wij zitten bijna op 6 maanden.