Neon, ik geloof je ook wel hoor, je hoeft me niet te overtuigen... hihi. Ik denk zelf ook dat het een schimmeltje wordt, wat ik overigens prachtig vindt. Maar ik was gewoon even de opties aan het bekijken. Overigens is Razz ongeveer de zelfde kleur bruin als jouw Ravindra. Moeilijk hoor die kleuren... pffff
Vivio werd Vivia, en nou word Livio ookal Livia-Mounya? Hihi, zal wel aan de naam liggen....
Al_Zawraa
Geplaatst: 01-05-10 21:40
Iedereen met veulens gefeliciteerd!
Wij zijn vandaag eindelijk bij ons veulen geweest. Voor degene die het niet weten, wij hebben zijn moeder geleast en ze staan samen bij de eigenaresse van Asfoura in Duitsland, vandaar dat we niet eerder konden gaan (wij zitten op Texel). Asfoura was uitgerekend op 8 mei en is op 24 april (320 dagen dracht) bevallen van dit mooie mannetje. De start was wat moeizaam, de kleine mocht namelijk eerst niet drinken, en de merrie bleef aan de nageboorte staan. Door de goede zorgen van de eigenaresse van Asfoura (heel erg bedankt daarvoor!) mocht de kleine na enkele uren toch drinken. Verder gaat het nu heel goed met de kleine, hij is alleen echt heel klein, het is zeker te zien dat hij 2 weken te vroeg geboren is.
Die is inderdaad echt klein, maar ja wellicht groeit hij uit tot een stoere bink.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 01-05-10 21:44
AZ, wat een beauty! Heeft ie al een naam?
Margriet, hij is zo gaaf! Hij heeft echt een geweldig bekkie erop staan. Ik vind hem wel het koppie van Roos hebben, dat fijne zie je er echt in terug.
Joyce, haha! Je bent inderdaad zeker niet de eerste!
Wat een mooierd Al Zawraa... prachtig hummeltje! Ga zo je topic bekijken.
Dank je Maaike... ik vind inderdaad ook dat hij Roos dr koppie heeft... helemaal de oogopslag. Hoe gaat het met Neon? Schiet ze al wat op? Ze moet het nog even 3 dagen binnen houden...
Wat een knappe veulies komen hier voorbij zeg! Gefeliciteerd! Kan een merrie je zo foppen dat ze eerst binnen 3 dagen een flinke uier krijgt en dan de vierde dag ineens weer slappen bungelende tietjes heeft??
Nope die blijven niet zo. Ik heb in 2007 een welshveulen gefokt,die had het ook. Zijn ogen werden toen hij 1 jaar was licht bruin van kleur,echt zo apart. Zal eens kijken of ik er nog een foto van heb
Gem
Geplaatst: 01-05-10 22:02
vanessakusje schreef:
Gem dat hoeft toch niet? Mijn vorige ruintje had een bruine vader en zwarte moeder.. Hij was schimmel, doorgegeven van zijn opa ramzes.
Sorry Vanessa..... dat kan echt niet Ik geef je nog even een link van de Wiki, waar het ook in staat. http://www.bokt.nl/wiki/Kleur#Andere_kleurfactoren. De schimmelfactor is geen echte kleur, het is een wijzigingsfactor. De kleur waarmee het veulen geboren is, is de eigenlijke kleur en daar overheen kan hij al-dan-niet een schimmel-jas heen trekken. Ook als hij uiteindelijk schimmel wordt, blijft hij genetisch gezien, zijn oorspronkelijke kleur houden met wijzigingsfactor. Uit een "kleur"-ouder x "heterozygoot schimmel-ouder" (dus zelf geboren uit zo'n zelfde combi) heb je 50% kans op een veulen zonder - en 50% op een veulen met wijzigingsfactor. Hetzelfde geldt voor bont, al wordt die jas meteen bij de geboorte al aangetrokken. Heb je een effen gekleurd veulen gefokt, terwijl 1 van de ouders bont was, ben je bij dit veulen de bontfactor dus direct kwijt, en heb je 0% kans op een bonte nakomeling hieruit als je geen bonte partner kiest.
Laatst bijgewerkt door Gem op 01-05-10 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Gem
Geplaatst: 01-05-10 22:03
AngelsDitch schreef:
Moet over 5 dagen mn manneke de eerste wormkuur geven... hoeveel zou ik moeten geven denken jullie?
Ik zou voor 100 kilo doen, ook al is Razz iets kleiner dan mijn NF - veulens waren.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 01-05-10 22:06
Ik zou ook voor 100 kilo doen. En hoezo nog 3 dagen? Nog 4 dagen tot 5 mei. Maar ik vrees dat ze dat niet gaat redden en dat ie later komt. Maar ja, ze heeft me al vaak genoeg voor de gek gehouden. Vriendlief is nog helemaal overtuigd dat ie 5 mei gaat komen. Zou wel leuk zijn.
Heb net de veearts toch maar even gebeld, Totilas zoekt wel steeds naar de uier en wil drinken, maar kan nergens uier vinden. We hebben al geprobeerd om hem te helpen maar dan zit hij er ook steeds langs.
Dit was hij als veulen. Foto's van jaarling kan ik zo niet vinden,maar we hebben van hem een poster formaat op stal hangen,dan maak ik daar morgen even een foto van