[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:02

IDD en afgekeurd is afgekeurd.
Het is zo,n mooie nog jonge talentvolle merrie, en het risico dat ze zometeen afgekeurd is en het komt evt nog goed wil ik niet lopen, want ik wil uiteraard terug de sport in met haar. :+

MelodyT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:47

Manueeltje84 wat ontzettend vervelend,vooral als je weet dat het lichamelijk niks kan zijn.
Hoop voor je dat ze met 1 of andere training er geestelijk weer bovenop komt.
Afkeuren zou ik ook nog niet doen dat kan altijd nog als je al dat andere hebt geprobeert.
Heb even in je profiel gespiekt en prachtige merrie zou zonde zijn als je daar niet meer de sport mee in kan.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:23

Pfff moeilijk Manueeltje :(:) Afkeuren moet je inderdaad (nog) niet doen als je daar niet achter staat :n

Ik ken het probleem wel een beetje.... Mijn ruin zijn we al ruim een jaar mee bezig. Al een paar keer afscheid genomen en weer hoop gekregen. Het ziet er nu na een jaar meerdere keren per maand naar de kliniek rijden met hem, eindelijk wat positiever uit. Maar blijft gruwelijk onzeker of hij het gaat redden.

Mijn merrie is ook niet gezond. Alleen is bij haar niets te vinden dat de oorzaak kan zijn.... Dierenartsen staan voor een raadsel.

Beide paarden wil ik niet opgeven, maar bij de ruin zou ik er meer vrede mee kunnen hebben als hij het niet redt. Bij hem hebben we echt alles geprobeerd. Bij mijn merrie zit ik een beetje met een zelfde dilemma als jij. Ik heb haar nu als fokmerrie en zolang ze drachtig op het land staat, gaat het prima. Maar ze wil zo graag werken en het kan zo'n fijn sportpaard zijn. Maar hoe??? Ik heb geen idee!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 22:53

Richtje schreef:
Pfff moeilijk Manueeltje :(:) Afkeuren moet je inderdaad (nog) niet doen als je daar niet achter staat :n

Ik ken het probleem wel een beetje.... Mijn ruin zijn we al ruim een jaar mee bezig. Al een paar keer afscheid genomen en weer hoop gekregen. Het ziet er nu na een jaar meerdere keren per maand naar de kliniek rijden met hem, eindelijk wat positiever uit. Maar blijft gruwelijk onzeker of hij het gaat redden.

Mijn merrie is ook niet gezond. Alleen is bij haar niets te vinden dat de oorzaak kan zijn.... Dierenartsen staan voor een raadsel.

Beide paarden wil ik niet opgeven, maar bij de ruin zou ik er meer vrede mee kunnen hebben als hij het niet redt. Bij hem hebben we echt alles geprobeerd. Bij mijn merrie zit ik een beetje met een zelfde dilemma als jij. Ik heb haar nu als fokmerrie en zolang ze drachtig op het land staat, gaat het prima. Maar ze wil zo graag werken en het kan zo'n fijn sportpaard zijn. Maar hoe??? Ik heb geen idee!

Heb jij al eens Eric Laarakker bij je merrie gehad?
Je moet er wel in geloven natuurlijk, maar die man heeft echt al wonderen vericht, paarden die opgegeven waren, heeft hij weer aan het lopen gekregen.
Zelfs paarden waarbij onbekend is wat ze mankeren.
Ik zit er aan te denken hem te bellen voor mijn merrie, en dit evt te combineren met trainingen bij Antoine de Bodt.
Mocht dit niet gaan werken, dan kan ik haar altijd nog af laten keuren.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:28

Eric Laarakker heb ik er niet bij gehad. Steffi van der Laarse wel, maar dat vond ik geen succes :o
Mijn merrie is overigens niet kreupel. Die krijgt allemaal vage ziektes/huidaandoeningen als je haar aan het werk zet :? Lijkt een verband te zijn tussen de hormoonbalans, het werk en haar weerstand. Maar hoe precies? Ik durf het niet te zeggen!
Zou heel graag ook eens met haar naar een goede kliniek rijden. Maar beide paarden zijn niet voor ziektekosten verzekerd en het potje is een beetje leeg na het afgelopen jaar en de 3 jaar ervoor dat de merrie steeds rare dingen had en naar de kliniek moest :o

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:44

Richtje schreef:
Eric Laarakker heb ik er niet bij gehad. Steffi van der Laarse wel, maar dat vond ik geen succes :o
Mijn merrie is overigens niet kreupel. Die krijgt allemaal vage ziektes/huidaandoeningen als je haar aan het werk zet :? Lijkt een verband te zijn tussen de hormoonbalans, het werk en haar weerstand. Maar hoe precies? Ik durf het niet te zeggen!
Zou heel graag ook eens met haar naar een goede kliniek rijden. Maar beide paarden zijn niet voor ziektekosten verzekerd en het potje is een beetje leeg na het afgelopen jaar en de 3 jaar ervoor dat de merrie steeds rare dingen had en naar de kliniek moest :o

ok ik snap het.
Ik zou zelf Eric Laarakkers eens proberen, een behandeling is niet zo extreem duur, je kunt altijd kijken wat hij er van zegt.
Toch zonde als het zo,n goede merrie is..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:20

Ik had al het idee dat je haar weer in de sport uit wilde brengen, vandaar dat ik het nog maar eens aanhaalde dat afgekeurde paarden niet meer op wedstrijden uitgebracht mogen worden. ;)

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:44

manueeltje wat naar!! ik zou ook alles proberen hoor je merrie is nog zo jong! en het is zonde als je haar definitief laat afkeuren!!

zelf ben ik geen fan van laarakker.. omdat nobel de dierenarts in het begin nog net niet afmaakte ben ik eerst naar laarakker gegaan maar die had het echt op alle fronten fout wat betreft mijn paard :P (ik zat dan bij Charlotte Willekens) zij komt bij wellensiek vandaan dus ellen en ik vonden het wel een goed moment om te kijken wat zij zei en wat de rontgen zei of ze het dan goed had.. compleet niet dus..
daarentegen heb ik haar paarden waarvan de reguliere dierenarts het niet wist, wel weer paarden op de rit zien krijgen dat je dacht vorige maand liep hij nog als een krant en moet je nu zien..
als je het niet probeert weet je het niet zeg ik altijd maar ;)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:50

miszlissane: wat grappig ik ken(de) haar goed.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:57

Tussen alle drukte door, over 6 maanden is hier de eerste alweer uitgerekend! (of 6,5 maand tot de volgende indien maylla verkocht wordt en niet bij ons bevalt)

De tijd vliegt gewoon voorbij!
Het is ook al bijna tijd om af te spenen... Hopelijk komt er nog een opfokmaatje voor fee.

Het bouwen van de stallen schiet al aardig op, +/- volgende week gaat de omheining erin voor de winterpaddock en begin september gaan we de rest inzaaien. Dan hebben we volgend jaar mooi gras en kan de winterpaddock omgebouwd worden tot buitenbak. Van de winter de rest van de omheining erin zetten en dan hebben we volgend jaar een houdini-proof weiland :D

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:15

nobel is 4 mnd dragend en krijgt al bovenop haar dikke buuk nog meer een buikje :+ hahaha

@jenny positief of negatief hahaha! vond der toen niet onaardig maar ze was totaal niet meer in nobel geintresseerd toen de waarheid naar boven kwam en dan ben ik heel gauw klaar met iemand.. mijn conclusie lag toen toch wel bij regulier hihi en nog steeds want ik kan heel goed met wellensiek overweg en als we het niet weten zoeken we gewoon naar een oplossing.
ze zeggen nu nog steeds tegen de halve stal ik ben zo blij dat nobel drachtig is, en als ze me tegenkomen vragen ze altijd hoe het met der gaat..
fouten maken is menselijk maar je kan je daarna nog wel menselijk tegen iemand gedragen..

zo dat was ff offtopic.
wat is het trouwens stil hier, zit ik me te vervelen op mn werk valt er niets bij te lezen :P

@manueeltje zie trouwens nu pas dat wet look een rhodium is, rij een rhodium voor iemand ook 6 jaar (rhodium X purioso) en dat is me een heethoofd/zenuwenlijer (hoe schrijf je dat?) maar onder het zadel woow wat een power en die wil echt werken voor je totdat ze erbij neer valt!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:32

volgens mij heeft het noodlot hier toe geslagen ik word GEK van die brokkenpoloten hier.

O'marisa is door het prikkeldraad van de buurman heen gegaan om te ondkomen aan een stel wespen of dazen ofzo in iedergeval is ons schriklint en het prikkeldraad van de buurman niet sterk genoeg geweest om haar tot stoppen te dwingen want ze is door ons draad toen door de sloot en toen weer door het prikkeldraad van de buurman gegaan en weer terug om vervolgens als een gek naar stal te rennen.
Haar spronggewricht heeft wat diepere sneeen en op de rest van haar linker achterbeen zitten ondiepe krassen ik mag van geluk spreken dat ze het mag overleven voor het zelfde geld had ik haar weg kunnen brengen maar goed. Probeer je er alles aan te doen dat ze niet bij het prikkeldraad kan van de buurman is het nog niet gelukt. Maar goed een paard dat in paniek om hol slaat kun je nergens mee stil krijgen natuurlijk maar goed we gaan nu houte hekken plaatsen en nog meer schrikdraad ofzo om het nog moeilijker te maken haar daar bij in de buurt te krijgen. Jeetje wat ben ik geschrokken. Het hele spronggewricht is helemaal dik en de wonden lijken nu nog groter maar goed ik was erbij en de dierenarts ook (we waren met Juwel bezich toen we haar hoorde gillen van paniek) en we hebben haar meteen plat gespoten en het achterbeen gekoelt. Gelukkig hoefde het niet te worden gehecht en is het meteen ontsmet en behandeld maar goed het had zoveel anders af kunnen lopen en dat terwijl je zo veel voorzorgs maatregels neemt en zo voorzichtig met je paarden bent. Ik hoop dat de elende nu toch wel even is afgelopen want ben er nu wel een beetje klaar mee eigenlijk.
Sorry voor weer een drama verhaal maar denk niet dat het me gegunt is allemaal op dit moment.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:44

Jeetje KG het zit jou echt niet mee op het moment, pffff zo herkenbaar, ik heb
ook altijd zo veel pech met mijn paarden. Als er iets aan de hand is met 1 van de paarden
op stal kun je er vanuit gaan dat het 1 van mijn paarden is :(

In ieder geval sterkte gewenst meis :(:)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:26

miszlisanne; beide ;) (details kunnen via pb anders gaat het wel erg off topic of toch niet helemaal want het ging wel over een drachtige merrie....)

KG: jakkes het zit je echt niet mee! Nog een geluk bij een ongeluk dat de da er net was!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:15

ja presies ik was echt even in shock en de dierenarts heeft even een bakkie koffie gedronken hier omdat ze me toch even niet zo achter wilde laten ze zei ook al het zit je niet mee he met de paarden, dus het eerste wat ik zij was "nee ik kan beter kippen houden daar heb je nog wat aan die leggen nog elke morgen een eitje" ach die opmerking was ook weer snel weg toen ik dat zielige koppie van O'tje zag dat helemaal versuft over de boxrand hing arme beestje.
Ach litteken weefsel zal er zeker komen en ze zal misschien niet meer de mooiste zijn omte zien maar goed ze loopt niet echt slecht nog dat valt me alles mee.
Ik had haar net weer even terug in de wei gezet (ander stuk) en ik klik haar los en ze zet een sprint in springt over de draden en ging zo terug naar stal ze stond helemaal te trillen denk echt dat ze goed is geschrokken. Ze wil wel de stal uit maar alleen naast het huis en in de paddock verder wil ze echt niet. Dus doen we dat maar gewoon niet meer tot ze weer helemaal beter is. Juwel wil nog wel naar de grote wei maar goed die kan overal onder door en langs dus die gaat haar eigen weg wel. Die heeft vandaag ook weer alleen Peniciline gehad en dan nog 2 dagen geloof ik en dat is het orale pasta een paar dagen en dan moet het helemaal goed komen met haar.
We zien wel weer.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:54

Jeetje KG, het zit je idd zoals al eerder genoemd niet mee! Ik zou me ook rot geschrokken zijn!!! Sterkte met de meiden maar weer.
Ik zeg: En nu is het uit met alle narigheid. Laat alle merrie's die drachtig zijn genieten van een goede dracht en hopen op mooie gezonde veulens volgend jaar.. kan je nagaan de eerste zullen over 5 mnd al weer geboren worden.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:07

Even een snelle update van Floor.

Ze staat weer lekker in haar eigen stalletje.
Om 17.30 uur werd ik gebeld dat Floor opgehaald mocht worden.
Om 19.45 uur stond is al in de trailer opweg naar huis.
En om 20.30 uur werd ze herenigd met Bonnie. Alles is hartstikke goed gegaan.
Bonnie liet gelijk weten dat zij de baas is maar gelukkig bleef het bij dreigen en even later stonden de dames dicht bij elkaar in de paddock.
Volgens André en Astrid Dibbits was het een hele makkelijke en lieve shetlander die vlot in de omgang is.

Heerlijk om haar weer thuis te hebben en ja ze is weer lekker rond maar het valt me erg mee.

Ik lees straks alles bij op mijn werk (heb nachtdienst)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:27

Fijn dat ze weer thuis is Mabon!

KG, het zit je echt niet mee zeg. Ik zou haar ook lekker op het plekje laten waar ze zich het prettigst voelt.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:33

Wat een ellende en wat een schrik weer KG :(:) :(:)
Gelukkig is het relatief goed afgelopen..... Sterkte maar weer met beide dames :*

@Mabon,wat fijn dat ze weer thuis is :)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:15

@manueeltje zie trouwens nu pas dat wet look een rhodium is, rij een rhodium voor iemand ook 6 jaar (rhodium X purioso) en dat is me een heethoofd/zenuwenlijer (hoe schrijf je dat?) maar onder het zadel woow wat een power en die wil echt werken voor je totdat ze erbij neer valt!

Dat is Wet Look precies het zelfde.
Enorm zenuwachtig, echt een heethoofd!
Met rijden ook, hoe langer ik er op zit hoe heter ze wordt, maar ze kan lopen!! :P
Ik vindt het zelf persoonlijk fijn rijden, ze blijft teminste lopen, al heb ik het 1ste jaar hard moeten hameren op de tempo controle, want als je er even niet bij was dan fietste ze zo onder je kont vandaan. :P

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:22

Ik ben hier de hele week al druk bezig met afspenen!
De over buurvrouw van wet look is een aantal weekjes met vakantie met haar paardje, dus kwam de box tegenover wet look en enjoy leeg voor een paar weken, dus ideaal voor mij om te gaan spenen.
Heb ze heel de week al een aantal uren van elkaar gehad.
Gisteren zelf 4 uur, alleen de kleine enjoy lijkt het er nog niet echt met eens, ze had zich lekker toegetakeld gisteren, hoofd kapot , beentjes vol met schaafwonden.
Dat gekke ding springt gewoon volop in de wand ;(

Vanacht staan ze voor het eerst de hele nacht appart... (ben benieuwd wat ik morgen ochtend aan tref)
Morgen ochtend mogen ze weer lekker samen op de wei, en dan gaan ze morgen avond weer appart.
Eind volgende week wil ik ze helemaal van elkaar af hebben (dan komt het andere paard wat op vakantie is weer terug) en dan zijn komen als het goed is de andere merrie veulens bij ons op stal voor de opfok, en dan kan enjoy meteen bij haar leefdtijds genootjes.

Het arme ding heeft het wel zwaar hoor, ze is behoorlijk van slag, gelukkig is wet look er rustig onder, (geloof dat ze dr nu wel een beetje zat is hihi..)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:49

mabon: floortje weer terug, over een paar weekjes scannen of ze drachtig is of wacht je het gewoon af?

manueeltje; ahh die arme enjoy, onder de wondjes :(:) Hoe is de nacht verlopen?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:52

Ben ook benieuwd hoe de nacht gegaan is :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:58

KG gatver, het zit inderdaad niet echt mee!
Ze blijft dus fijn even bij de stal in de buurt? Lijkt me een goede.

Mabon heeft Floor weer fijn thuis. Gelukkig geen strijd maar samen fijn naast elkaar op de wei. Hopelijk is ze drachtig.

Manueeltje hoe is het de nacht met Enjoy gegaan?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:36

Ben benieuwd hoe het gegaan is Manueel, is het net zo'n dametje als haar moeder?