Het is zo,n mooie nog jonge talentvolle merrie, en het risico dat ze zometeen afgekeurd is en het komt evt nog goed wil ik niet lopen, want ik wil uiteraard terug de sport in met haar.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Richtje schreef:Pfff moeilijk ManueeltjeAfkeuren moet je inderdaad (nog) niet doen als je daar niet achter staat
![]()
Ik ken het probleem wel een beetje.... Mijn ruin zijn we al ruim een jaar mee bezig. Al een paar keer afscheid genomen en weer hoop gekregen. Het ziet er nu na een jaar meerdere keren per maand naar de kliniek rijden met hem, eindelijk wat positiever uit. Maar blijft gruwelijk onzeker of hij het gaat redden.
Mijn merrie is ook niet gezond. Alleen is bij haar niets te vinden dat de oorzaak kan zijn.... Dierenartsen staan voor een raadsel.
Beide paarden wil ik niet opgeven, maar bij de ruin zou ik er meer vrede mee kunnen hebben als hij het niet redt. Bij hem hebben we echt alles geprobeerd. Bij mijn merrie zit ik een beetje met een zelfde dilemma als jij. Ik heb haar nu als fokmerrie en zolang ze drachtig op het land staat, gaat het prima. Maar ze wil zo graag werken en het kan zo'n fijn sportpaard zijn. Maar hoe??? Ik heb geen idee!
Richtje schreef:Eric Laarakker heb ik er niet bij gehad. Steffi van der Laarse wel, maar dat vond ik geen succes![]()
Mijn merrie is overigens niet kreupel. Die krijgt allemaal vage ziektes/huidaandoeningen als je haar aan het werk zetLijkt een verband te zijn tussen de hormoonbalans, het werk en haar weerstand. Maar hoe precies? Ik durf het niet te zeggen!
Zou heel graag ook eens met haar naar een goede kliniek rijden. Maar beide paarden zijn niet voor ziektekosten verzekerd en het potje is een beetje leeg na het afgelopen jaar en de 3 jaar ervoor dat de merrie steeds rare dingen had en naar de kliniek moest