Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 23:51

Ja pff, het gaat hard. Nog lekker een paar dagen met het veulen spelen, dat wel Ja

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:00

Wij hebben donderdag kamal ook afgespeend, ze zijn nu allemaal eraf.
We hebben een kleine grote reus ook dit jaar geloof ik. Kamal word sowieso groter dan zijn moeder, die heeft echter al geen baby-benen meer, moeder is 1.47 oid en vader zal eindigen rond de 1.55 gok ik.
Shamal zal nu op 8 mnd rond de 1.30 - 1.35 zitten, komt uit een moeder van 1.56 en een vader van 1.55. hij heeft ook geen baby-benen meer, zal de maat van zijn pa iig wel halen denk ik.

Maar Djamal is met zijn 10 mnd oud een heel ander verhaal... hij heeft NOG STEEDS baby-benen en is nu +/- 1.45 hoog op de schoft en 1.50-1.55 op zijn kont, zijn moeder is +/- 1.48 en zijn vader 1.55...
Dít word een reus!! de 1.60 gaat ie zeker wel halen denk ik zo!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 09:27

Daar nog maar even extra van genieten nu dan Nicole Lachen

Dat wordt echt een buffel ja SA! Wel leuk Ja

odique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:57

Gister hebben we Zephyros naar de opfok gebracht. Een vriendin van mij ging met Pi een rondje over de weg lopen terwijl ik en mn vader snel Uhlan (mijn pony) en Zephyros in de trailer deden. Dat viel nog niet mee want Zephyros zag het niet zo zitten om de trailer in te lopen. Maar met een kontje van de boer zat hij er zo in (toch best handig als ze nog zo klein zijn). Toen Pi terug kwam was Zephyros al buiten zicht en had ze eigenlijk nog niks door. Zephyros heeft onderweg een paar keer gehinnikd maar stond de hele weg rustig te eten.
Daar aangekomen wist hij niet goed wat hij ervan moest denken. Hij liet nog even zien dat hij goed van zich af kan bijten want hij deelde meteen een trap uit naar een ander veulen wat aan zijn kont rook Nagelbijten / Gniffelen .
Toen we terug kwamen stond Pi lichtelijk overstuur voor de uitgang van het land te hinniken Ach gut . Vandaag hinnikte ze elke keer als ze me hoorde of zag alsof ze weet dat ik haar dit aangedaan heb. Voel me toch wel schuldig Vriendjes zijn? , ze was zo gelukkig met Zephyros maar hij werd toch wel erg groot.
Ben vandaag nog even naar Zephyros wezen kijken en hij voelt zich al aardig op zijn plek. Hij is de meest sociale van het stel en zorgt wel dat hij niks te kort komt Vingers aflikken .

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:22

goedemiddag Doei!

nog maar 5 daagjes dan zitten mijn tentames erop eindelijk Haha!
dan kan ik weer beetje beginnen met leven hihi!!

hier gaat alles goed, ben van het weekend bij het veulen geweest is enorm gegroeid was 's avonds dus kon geen foto's maken.. het is een copy van speedy ze was wel meer schuw helemaal niet meer in handen en staat in groep met andere veulens op stal allemaal zelfde kleur enzo maar ze was wel te herkennen.. zal binnenkort eens overdag gaan kijken en dan poetsen en foto's maken..

ze was wel wat overbouwd heel erg in de groei en een behoorlijke buik dus aan eten komt ze niet te kort..

hoe is het hier???

nog dingen gemist...

Pauk Ach gut wat erg heel veel sterkte!!!
wat erg... Verdrietig

mensen die afscheid moesten nemen van veulen hoe is het met de merries zijn ze er al een beetje overheen??

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:43

Morgen gaat wenonah naar de kliniek. Moet ze eerst een paar dagen vasten en dan wordt ze geopereerd. Don blijft hier dan nog een weekje staan.

Dit is dan ook meteen mijn vertrek uit dit topic. Was me een waar genoegen en ik zie een groot aantal volgens mij wel weer in het Dikke buikentopic 2009. Lachen Doei!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:45

Spannend Sjoert! Ik duim voor een goed verloop van de operatie Lachen

Balder is gister naar de opfok gegaan.... Vief is nog wel wat sneu nu Ach gut

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:54

aaah Ach gut hoe is het nu met vief???

doei sjoert Doei!!!!

voor mij geen plekje daar helaas...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 22:58

Spannend Sjoert, succes!

Richtje: Ja mist ze hem? Ach gut

TabeR: Supporteren kan altijd he! (of baal je dan te hard dat je zelf niks verwacht?)

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 23:36

Haha dat kan altijd!! nee dat niet ik heb er het geld niet voor maar het is wel leerzaam.. om er meer van mee te krijgen toen ik een meisje van 8 was zei ik als ik 18 was koop ik een paard nou dat is gelukt...

en nu ik zo'n veulen heb zien opgroeien en er mee bezig ben geweest, zou ik toch ooit graag stalletje bij huis willen en dat weer doen en dan het veulen dus nog verder opvoeden.. jong paard beleren etc... vanaf het begin dus echt iets voor jezelf..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 02:05

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 09:43

@Sjoert, heel veel succes met de operatie van Wenonah, laat je nog even weten hoe het gegaan is, is Don verkocht?
Ik zit ook helaas niet in het DBT 2009.

@Richtje, zielig is het dan voor de merrie hè Ach gut

@TabeR, kom toch meepraten bij degene met veulens van dit jaar, je gaat toch ook vaker bij Belisima kijken.

Relana is lomp geweest afgelopen weekend, zaterdag ging ik haar longeren, haal haar uit de wei, had ze achter op haar hak een flinke schaafwond, wat ze gedaan heeft, ik weet het niet, even afgespoeld en zalf op gedaan, gisteren met mijn dochter en haar pony een buitenrit willen gaan maken, zijn we nog bij ons op het pad, de pony van mijn dochter liep voorop, en dat vond madam niet zo leuk en wou voorbij, dus ik hield haar in, ging ze vol in de achteruit, ik zit langs het spoor en daar staat een prikkeldraadhek, deze is van de spoorlijn, hier liep Relana dus achteruit in en prikte zich hieraan, klein sneetje weer aan dezelfde hak Ach gut gelukkig niet kreupel en dus gewoon maar de buitenrit gemaakt, toen ze voorop liep was ze de rust zelf, pfff merries
Later werdt de hak wel dik, vandaag maar groene klei halen voor erop te smeren.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:14

monique: nou relana is wel een beetje onvoorzichtig bezig dus! Niet erg verstandig van haar maarja daar zijn het paarden voor hè.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:04

@Monique, Relana is lekker lomp dus Haha! Heb er hier ook zo een staan.... Vief heeft altijd wel ergens wondjes. Ik maak me er ook maar niet meer druk om.

Vief is nog steeds een beetje sneu Ach gut Ze mist hem echt ja....
Het gillen is wel aardig over, maar ze heeft nu nergens echt interesse voor.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:04

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 01:26

Ook ik kom nog een keer langs gewaait.

Monique Relana is zo te lezen echt lekker lomp.

Richtje Vief nog een beetje zielig Ach gut

Morgen of overmorgen komen die van mij weer thuis. Ze zijn dan ruim een maand weggeweest.
Angel heeft momenteel last van diarree, heb vandaag diaree remmers bij de DA opgehaald voor haar.
Ben benieuwd of ze moeders nog kennen?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 08:44

Ze herkennen elkaar vast wel Ja Hopelijk gaat de diaree snel over!

Vief was gisteravond gelukkig weer iets opgeknapt. Ze stond gistermiddag met een temperatuur van 35.9, gisteravond was deze gelukkig weer gestegen naar 37.0
Waarschijnlijk is het buiten lopen toch wat te vermoeiend voor 'r geweest nog Ach gut

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:43

Mabon: de veulens komen alweer thuis! wat is dat snel gegaan he.. ze zullen elkaar vast nog wel herkennen hoor, en misschien ook wel proberen te drinken bij moeders

richtje: gelukkig is de temp weer beter!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:42

@SA, mooi merrietje hoor, met die blonde manen Haha!

@Mabon, leuk dat ze terug komen, hoplijk is de diarree snel weg, kom je ook kletsen bij de 2008 baby`s? Link [HK] 2008 baby's

@Richtje, fijn dat het gisteren avond al weer wat beter ging, ik vond Relana ook de eerste dagen erg rustig en zielig, extra geborsteld en geknuffeld, na een paar dagen reageerde ze weer normaal.

Gisterenavond bij Relana klei op haar hak gesmeerd, wat een smeerboel Clown voorlopig doe ik het elke dag erop, ze loopt gelukkig niet kreupel maar de hak is flink dik.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:39

Arme Relena!! Ach gut

En tja wat vief had had die van mij ook wel dat is gelukkig nu wel over ze kleefde een hele poos aan haar beste maatje
die liepen alle twee het weiland kapot ze stonden altijd met zen drietjes...

Monique denk wel dat ik haar nog eens opzoek, denk alleen dat ze daar niet voor altijd blijft volgendjaar waarschijnlijk weg met de veiling hopen dat het in nederland blijft en dat ik der op de baan terug zie.. het is wel een kopie..

mabon ergens denk ik van wel, maar volgends mij niet als moeder en dochter.. meer bekend ofzo.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:00

Richtje 35,9 is wel laag maar gelukkig was hij al weer opgelopen naar de 37.

Cindy Het is zeker snel gegaan. En ja Brigit probeerde dus ook te drinken bij Bonnie.

Monique Ik ga me morgen ook glijk melden in het 2008 baby topic gezellig.
Hopelijk slinkt de hak van Relana snel, gelukkig loopt ze niet kreupel.

Gisteren de veulens opgehaald.
Daar aangekomen met trailer kwamen ze gelijk naar het hek toegerend want ja als er een trailer stopt is het natuurlijk altijd even spannend wat er nu weer uit of in gaat. Haha!
Ik ze uit de wei geplukt willen de dames de trailer niet op!!! Verdrietig
Maar ja ze zijn nog klein dus maar even een kontje geholpen. ( handig hoor dit formaat Ja )
Thuis aangekomen ik de trailer in Bonnie en Maaike stonden al te kijken met wat we aankwamen. Mijn vader doet de klep naar beneden en daar stond ik tussen de veulens in, Brigit liep er gelijk vanaf die had er geen moeite mee.
Bonnie ziet Brigit en maakte aanstalte om over het hek heen te komen Nagelbijten / Gniffelen , Brigit reageerde met een luide hinnik. Ook Bonnie en Maaike hinnikte toen luid terug, mijn vader ging snel richting Bonnie om haar tegen te houden voor ze daadwerkelijk over het hek zou komen. Bloos!
Angel die vond het gezellig in de trailer en wou er niet meer uit, maar toen ze de andere zo hoorde hinniken liep zij toch richting de laadklep. Ze keek nog een keer goed en met 1 sprong Afbeelding zonder de laadklep aan te raken stond ze ineens naast me.
Toen maar gelijk bij Bonnie en Maaike in de wei gedaan. Brigit rende gelijk richting Bonnie en dook onder haar op zoek naar de melkbar, die herkende dus wel degenlijk haar moeder, Bonnie was hier gelukkig niet van gedient en gaf haar gelijk een flinke mep. Ziek
Angel die stond erbij te kijken, Maaike liep richting haar en deelde ook gelijk een mep uit. Scheve mond
Even later liep Angel naar iedere shet die voorbij kwam te smekken zelf naar Brigit. Gestoord
Ik bleef er nog even bij staan en zag toen dat Maaike Angel naast me in een hoek dreef muur/schrikdraad en ze wilde er op los gaan slaanAfbeelding. Ik heb toen even Maaike met het halstertouw dat ik nog vast had over de kont heen geaait. Whoosh! Maaike was heel verbaasd die wist dat ik te ver weg stond om haar aan te kunnen raken, maar wist niet dat ik nog een touw in mijn handen had.
ze snapte er niets van.
Mijn vader had intussen een pluk voordroog in de wei gelegd waar Bonnie en Brigit gelijk aan begonnen. Toen de pluk over 3 plukjes verdeeld en even later stond Bonnie tussen de veulens in te eten en Maaike stond bij een ander plukje. Binnen een kwartier was dus de rust volledig weder gekeerd.

Toen ik ze om 16.30 uur binnen zette liepen de veulens voorop en die liepen gelijk de stalletjes in waar ze toen met moeders in stonden. Angel mocht blijven staan want het stalletje van Maaike is het grootst daar staan nu samen de veulens in. Maaike aan de rechterkant in een eigen stal naast ze en Bonnie links van ze in haar eigen stal.

Toen ik om 22 uur de lamp uit ging doen en ze nog een pluk voordroog gaf en wat brokjes stond alles op rust alleen Angel Afbeeldingstond te kauwen op een plukje voordroog.

Vanmorgen liet ik ze weer de wei op en weer probeerde Brigit te drinken wat haar een dreigende mep opleverde van moeders ze sloeg dus bewust niet raak.... Haha!

Angel loopt er lekker tussen maar ik twijfel of die beseft dat Maaike haar moeder is.....
Angel haar mest is gelukkig ook weer goed en geen diarree meer. OK dan!
Morgen komt de DA ze voor de 2de keer enten dan hebben ze de basis enting gehad.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:04

mabon: wat een verhaal zeg en mooi geillustreerd OK dan! lekker stel heb je! Daar zul vast nog veel foto's van maken met al hun ondeugden Duivel

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:45

Mabon: mooi omschreven! gelukkig was de rust snel wedergekeerd. ze herkennen elkaar zeker wel hoor!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:51

Heerlijk Mabon dat je je meisjes weer thuis hebt, idd een mooi verhaal Haha!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:35

Bloos waarom ligt dit topic nu helemaal stil meiden@!! Het oude trouwe groepje!! Waar zijn jullie?