Richtje 35,9 is wel laag maar gelukkig was hij al weer opgelopen naar de 37.
Cindy Het is zeker snel gegaan. En ja Brigit probeerde dus ook te drinken bij Bonnie.
Monique Ik ga me morgen ook glijk melden in het 2008 baby topic gezellig.
Hopelijk slinkt de hak van Relana snel, gelukkig loopt ze niet kreupel.
Gisteren de veulens opgehaald.
Daar aangekomen met trailer kwamen ze gelijk naar het hek toegerend want ja als er een trailer stopt is het natuurlijk altijd even spannend wat er nu weer uit of in gaat.
Ik ze uit de wei geplukt willen de dames de trailer niet op!!!
Maar ja ze zijn nog klein dus maar even een kontje geholpen. ( handig hoor dit formaat
)
Thuis aangekomen ik de trailer in Bonnie en Maaike stonden al te kijken met wat we aankwamen. Mijn vader doet de klep naar beneden en daar stond ik tussen de veulens in, Brigit liep er gelijk vanaf die had er geen moeite mee.
Bonnie ziet Brigit en maakte aanstalte om over het hek heen te komen
, Brigit reageerde met een luide hinnik. Ook Bonnie en Maaike hinnikte toen luid terug, mijn vader ging snel richting Bonnie om haar tegen te houden voor ze daadwerkelijk over het hek zou komen.
Angel die vond het gezellig in de trailer en wou er niet meer uit, maar toen ze de andere zo hoorde hinniken liep zij toch richting de laadklep. Ze keek nog een keer goed en met 1 sprong
zonder de laadklep aan te raken stond ze ineens naast me.
Toen maar gelijk bij Bonnie en Maaike in de wei gedaan. Brigit rende gelijk richting Bonnie en dook onder haar op zoek naar de melkbar, die herkende dus wel degenlijk haar moeder, Bonnie was hier gelukkig niet van gedient en gaf haar gelijk een flinke mep.
Angel die stond erbij te kijken, Maaike liep richting haar en deelde ook gelijk een mep uit.
Even later liep Angel naar iedere shet die voorbij kwam te smekken zelf naar Brigit.
Ik bleef er nog even bij staan en zag toen dat Maaike Angel naast me in een hoek dreef muur/schrikdraad en ze wilde er op los gaan slaan
. Ik heb toen even Maaike met het halstertouw dat ik nog vast had over de kont heen geaait.
Maaike was heel verbaasd die wist dat ik te ver weg stond om haar aan te kunnen raken, maar wist niet dat ik nog een touw in mijn handen had.
ze snapte er niets van.
Mijn vader had intussen een pluk voordroog in de wei gelegd waar Bonnie en Brigit gelijk aan begonnen. Toen de pluk over 3 plukjes verdeeld en even later stond Bonnie tussen de veulens in te eten en Maaike stond bij een ander plukje. Binnen een kwartier was dus de rust volledig weder gekeerd.
Toen ik ze om 16.30 uur binnen zette liepen de veulens voorop en die liepen gelijk de stalletjes in waar ze toen met moeders in stonden. Angel mocht blijven staan want het stalletje van Maaike is het grootst daar staan nu samen de veulens in. Maaike aan de rechterkant in een eigen stal naast ze en Bonnie links van ze in haar eigen stal.
Toen ik om 22 uur de lamp uit ging doen en ze nog een pluk voordroog gaf en wat brokjes stond alles op rust alleen Angel
stond te kauwen op een plukje voordroog.
Vanmorgen liet ik ze weer de wei op en weer probeerde Brigit te drinken wat haar een dreigende mep opleverde van moeders ze sloeg dus bewust niet raak....
Angel loopt er lekker tussen maar ik twijfel of die beseft dat Maaike haar moeder is.....
Angel haar mest is gelukkig ook weer goed en geen diarree meer.
Morgen komt de DA ze voor de 2de keer enten dan hebben ze de basis enting gehad.