[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 11:35

Goede morgen all ...

Hier een paar foto's van me kleine dikke propje ...

Afbeelding

Afbeelding

Donna is vandaag 107 dagen drachtig ... al zou je dat zo gezien haar buik niet zeggen

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:18

Aah die van mij is ook zal zo dik, zit volgende week op 150 dagen.
Heb net te horen gekregen dat ze niet meer terug de sport in kan door dr peesblessure Huilen
is de 2e keer al dat mij dit gebeurd Boos!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:30

Mnonn schreef:
Heb net te horen gekregen dat ze niet meer terug de sport in kan door dr peesblessure Huilen

GVD meis, weet precies hoe jij je nu moet voelen....
Misschien heb je hier wat aan: [HK] Peesblessures 3: We zijn er nog steeds niet klaar mee lotgenoten.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:31

Mnonn, wat ontzettend balen zeg.
Heb even in je profiel gekeken, tis wel leuk paardje!
Met aparte aftekening op de benen, wel erg leuk.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:36

Amandake: gefeliciteerd met de 100 dagen!

Sokje: Babayshake Haha!

Freya: lekker buikje!

Mnonn: He bah wat naar! Ach gut

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:44

@Nicole: Wat is dat voor merrie, die Upona? Ik ben zo benieuwd wat Warrant en mijn merrie op gaan leveren Haha!

@Mnonn: *hug*

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:50

Upona is Concorde x ster prest v.Goudsmid. Zit oud bloed voor dus, ze is 1.60m en breed gebouwd. 1e veulen van oklund was net moeder kwa bouw, 2e van Verdi was een hele grote (voor zijn leeftijd, 1,5 jr) en het Canturano merrietje van dit jaar is ook niet klein, wel ranker dan de andere twee. Ze geeft wel hele brave veulens, terwijl ze zelf best pittig is.
Wij zijn ook benieuwd, buurman kiest de hengsten meer om het springen dan om de rest Knipoog Ik hoorde iig dat zijn veulenreportage melding maakte van een wat neerwaartse romprichting, dat is met een concordemerrie mss niet echt handig Bloos!

(met veulen van Verdi, paar dagen oud)
Afbeelding

(L)
Afbeelding

Ik heb niet echt een goede foto van haar kom ik achter!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:21

Jeetje Mnonn dat is balen! Ik heb ook even in je profiel gekeken en het is een gaaf paard! Hopelijk kun je dan nog veel plezier van haar beleven als fokmerrie.

Freya die van jou is lekker bol al Haha!

Nicole jou Concorde lijkt best wel op een die ik ken. Wat betreft die neerwaartse romprichting, geeft Concorde dat door? Die merrie heeft namelijk best wel de neiging op de voorhand te lopen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:31

Mnonn schreef:

Getver, balen zeg, mooi paard ... echt zonde dat ze de sport niet meer in kan ...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:11

Daan_Ordeal schreef:
Nicole jou Concorde lijkt best wel op een die ik ken. Wat betreft die neerwaartse romprichting, geeft Concorde dat door? Die merrie heeft namelijk best wel de neiging op de voorhand te lopen.

Concorde geeft een voorbeen door dat wat aan de korte kant is. Zijn ster-dochters lijken wat dat betreft wrs allemaal op hun moeder Knipoog Wij zijn 2 jaar geleden met een Hors la Loi x Concorde (uit de volle zus van Upona) naar de stamboekkeuring geweest en ze sprong erg goed, punten 85 85 80, jury gaf een hele uitleg wat ze er allemaal zo goed aan vonden. Vervolgens werd ze bij de einduitslag geen ster en zijn woorden waren: we zien er nog iets het korte voorbeen van Concorde in terug en daarom kunnen we haar geen ster maken. Ik vond het persoonlijk wel jammer, extra springen en met nette cijfers voor beweging en qua ext verder alles gem tot goed. Hij feliciteerde ons wel nog eens extra met een hele goede springmerrie.

Haar eerste veulen kreeg een 1e premie op de CK en werd 3e van de springgefokte hengstveulens dat jaar, dus er wordt gewoon mee gefokt, was ook het advies, ze heeft gewoon super techniek en reflexen en die heeft ze dus ook gedeeltelijk van Concorde Knipoog Ja

Afbeelding

Met Concorde in de lijn dus liever een hengst die meer front doorgeeft (al zijn die er niet zo veel bij de springpaarden)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:22

Mnonn... Dat is balen! Komt het wel weer goed?
Een merrie van mij heeft het 1 keer gehad maar mocht ze het een tweede keer krijgen is het zeker weten afgelopen met dr. (De 1e keer was een geluk dat het goed kwam)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:42

Zonde dat ze geen ster heeft gekregen Nicole, zeker omdat ze wel uitblinkt tijdens het springen. Gelukkig is het wel een goede fokmerrie zo te horen Lachen

Die merrie die ik ken is wel keur (en Z-springen geweest). Maar ik vind haar echt wel wat weg hebben van de merrie die jij hier op de foto's hebt.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 16:46

Waar is die merrie voor de keuring geweest Daan? Mss moeten we daar ook eens naartoe Haha!

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:57

Pauk schreef:
Mnonn... Dat is balen! Komt het wel weer goed?
Een merrie van mij heeft het 1 keer gehad maar mocht ze het een tweede keer krijgen is het zeker weten afgelopen met dr. (De 1e keer was een geluk dat het goed kwam)

Misschien dat het wel weer goed komt maar dat gaat nog een hele tijd duren zei de veearts. Wil het risico ook niet nemen als ik wel weer begin met rijden, ben toch meer van de wedstrijden dan recreatief.
Hopen dat er volgend jaar een mooi veulentje uit komt dus Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:05

Erg jammer Mnonn, maar haar laten dekken is in ieder geval een hele goede keuze geweest.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:14

goedeavond mensen!

nou hier eens een keer goed nieuws!
Afgelopen week is de DA nog een keer langs gekomen en heb Regina gelijk maar even scannen omdat ik niet zeker wist of ze nog dragend was. Hij zei dat er absoluut nog wat in zat dus ik ben heel erg blij!!!!

nou ja, vanaf nu zal ik hier regelmatig zijn, nu weet ik zeker dat ik ook weer mee kan praten! Knipoog
nu ik dr goed bekijk is ze eigenlijk ook al wel behoorlijk rond, en dat terwijl ze pas 95 dagen drachtig is!

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:16

Ja vind het ook, had graag nog ff doorgereden. Ben toch wel van het wedstrijdgedoe..
ben wel blij dat ik nog 1 te rijden heb, maar die krijgt ook een veulen dus die is straks dr ook een tijdje tussenuit. en daarna moet ik op stage.. Moet nog ff goed nadenken wat ik nu met dr wil, weg doen en veulen houden of ander paard Verward naja heb nog ff de tijd wacht zowiezo tot het veulen dr is

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:18

Nicole, met concorde in de lijn een wat opwaart gebouwde hengst graag Haha!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:15

Afbeelding
hallo dikke buiken kletsers!
Afbeelding
buik in houden he!
Afbeelding
wie heeft de dikste buik?
Afbeelding

zie hier mijn dikke draak, ze is helemaal beledigd omdat vidar in HAAR stal mag, echt ik heb nog nooit zoveel menselijke trekjes in een paard gezien Tong uitsteken
ze is 171 dagen Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:48

Flinke buik al Draakje en Freya die van jouw is ookal aardig rond zeg!
Mnon: wat balen zeg! peesblessure's zijn nooit leuk.Gelukkig krijg je er nog een veulen uit.

Afbeelding
Mijn merrie vandaag genomen op 182 dgn dracht,ik moet zeggen,ze is al dik van zichzelf,maar ik geloof dat er een aardig veulenbuikje begint te komen.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:00

@Draakje en Elisa: mooie buikjes hoor!!! Haha! zover is de mijne nog lang niet, maar ze heeft al wel zo'n buik Nagelbijten / Gniffelen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:02

Dankje Regina,dat is wel herkenbaar hoor,mijn merrie heeft ook een beetje van zichzelf zo'n buik.Alleen nu zit er echt iets in en is het niet allemaal maar vet.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:11

Mijn merrie, vandaag zo'n 5,5 maand drachtig!! Buikfoto's, maar met telefoon gemaakt en ik vind ze niet zo goed... je ziet haar buik bijna niet!! Haha!!

Jo wordt wel goed dik nu... vanaf de zijkant zie je gelukkig nog weinig, ze heeft dus geen hangbuik (nog) Knipoog
Afbeelding

Maar.... aan de zijkant puilt ze wel.... En ja, dit zie je aan beide kanten Bloos! Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:13

echt dikke buiken al, leuk om te zien. bij syl is alles wat je ziet veulen, want dik is ze nog steeds niet, ze heeft wel een mooi laagje op haar ribben Lachen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 20:20

helaas krijg ik geen foto,s op deze laptop......moet even wachtten op de andere.

maar die van mij zijn echt heeeeeeel erg dik..
raar genoeg zijn ze ineens veeeeeeeeeeeeeeelll vrolijker en joliger.
je moet ze eens zien rennen,zelfs winoa showt zich veel in de weide,en dat doet ze nooit!!