Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

petraaken schreef:Roxette is bij Sultana 4 dagen te vroeg geveulend. Radetzky kwam 3 weken te laat op de wereld. Rachmaninoff (volle broer radetzky) was een week te laat. Fiderella werd 2 dagen te vroeg geboren.
Jij bent nu ongeveer de eerste hier die een veulen verwacht,denk ik,hoewel..misschien gaat mijn shetlandmerrietje wel eerder,zij krijgt ook al ferm uier!
De precieze uitgerekende datum weten we niet,dus ik vind dat eigenlijk véél minder stressy!
,
_Marlijn schreef:petraaken schreef:Roxette is bij Sultana 4 dagen te vroeg geveulend. Radetzky kwam 3 weken te laat op de wereld. Rachmaninoff (volle broer radetzky) was een week te laat. Fiderella werd 2 dagen te vroeg geboren.
Als Sultana een merrie is, dan betekend dat dat ze bij een merrieveulen een paar dagen te vroeg bevalt, en bij een hengstje minstens een week te laat
Neonlight schreef:En dan niet op zaterdag Naomi!!!
Geloof dat heel belgië onder de regen zit. Ook de mijne staan lekker droog op stal. Alleen mijn jaarling heeft een nieuwe hobby geleerd van de 2 andere merries. strobed omkeren.
Man ik heb nog nooit zo'n viespeuk van een veulen op stal gehad of gefokt. Zelfs de hengstveulens waren geen zo'n viespeuken. Deze mest en plast heel haar box rond. (mest dus ook af en toe in haar drinkemmer of etensbak).

en wilde haar niet in de stal laten en dat voor het ALLERBRAAFSTE paardje ter wereld
, het begint er bij een aantal al flink om te spannen .... heeeeeeerlijk, de veulentijd gaat weer aanbreken bijna, worden we weer overspoeld met bevallings- en "nét-eruit"-foto's
. Buikje begint nu wel te groeien, en ik voel het veulen nu ook al regelmatig schoppen ... prachtig blijft dat !!