Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

naomi_s

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:32

hier nog niets, Quick begint wel uier te krijgen dus das positief en ze begint boven dr buik iets in te vallen, ze is allleen op de achterhand nog hartstikke sterk. mijn gok ligt op binnen nu en 5 dagen....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 12:42

En dan niet op zaterdag Naomi!!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:15

Roxette is bij Sultana 4 dagen te vroeg geveulend. Radetzky kwam 3 weken te laat op de wereld. Rachmaninoff (volle broer radetzky) was een week te laat. Fiderella werd 2 dagen te vroeg geboren.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 13:57

Zo zie je maar weer......fokken blijft gokken! In elk opzicht Tong uitsteken

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:00

petraaken schreef:
Roxette is bij Sultana 4 dagen te vroeg geveulend. Radetzky kwam 3 weken te laat op de wereld. Rachmaninoff (volle broer radetzky) was een week te laat. Fiderella werd 2 dagen te vroeg geboren.

Als Sultana een merrie is, dan betekend dat dat ze bij een merrieveulen een paar dagen te vroeg bevalt, en bij een hengstje minstens een week te laat Knipoog

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:25

Strooit Senora weer roet in het eten: de eerste was een merrie, drie weken te vroeg, de derde was een merrie, precies op tijd. De tweede en de vierde waren hengstjes, allebei ongeveer twee weken te vroeg.....

Als ik uitga van haar gemiddelde draagtijd bij de calculator op de vorige pagina, gaat ze dit jaar op 21 maart veulenen.....
Laatst bijgewerkt door Redneck op 14-02-07 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:25

@maseike :gefeliciflapstaart !!!!!!! Clown
@neonlight :gefeliciteerd met je 201 mijlpaal Knipoog
@borderdan :die uier ziet er toch flink bevallingsklaar uit..kegelt ze ?

Wou vandaag foto's maken ,maar het regent hier al een ganse dag....misschien dat ik het straks toch nog die...dan zijn het maar natte buiken Clown Haha!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:28

oooh ja ,Ydwine bouwd sinds gisteren hèèl der stal om...gekke doos Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 14:55

Nestdrang? Tong uitsteken

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:22

ja denk het ,dat had ze vorig jaar ook Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:45

Hooi!

Ik kom ook weer even langs voor een update!
Cara Mia groeit erg hard, hier fotos van gisteren viewtopic.php?f=59&t=726552

Gaat allemaal prima!

Watje heb ik op rust gezet (blijf wel lekker longeren e.d.). Ze is al erg dik, maar moet nog tot 25 april... pfff!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:52

Tgaat hard hier.. Haha!

Pauk:Sjah,als ze in principe maar 100 dagen meer moet,kun je nog wat wachten,als ze over een dag of 90 nog niet eens uier heeft,dan kun je wel verwachten dat er niets in zit..en dan kan ze gelijk naar de hengst hé.. Ach gut
Gelukkig heb je toch zeker één veulen waarbij je kan stressen Haha!

Quirina: Kalmaan! Tmoet er toch uit zeggen ze hé? Clown Jij bent nu ongeveer de eerste hier die een veulen verwacht,denk ik,hoewel..misschien gaat mijn shetlandmerrietje wel eerder,zij krijgt ook al ferm uier! Tong uitsteken De precieze uitgerekende datum weten we niet,dus ik vind dat eigenlijk véél minder stressy! Haha!

Marije: Er komen hier normaal ook 4 veulens,dus dat waken zal me vast en zeker nog gaan vervelen.. Clown
Volgend jaar proberen we ook ons eerste mini-paardje te fokken,maar dit jaar gewoon 3 shetlanderveulens en één gewoon paard.

Djesseka: Ik ben wél benieuwd naar al dat nieuws hoor! Kom op! Clown

Frenia: Ojee,ik ken dat..toch naar die paarden willen,toch zorgen dat ze zeker het juiste binnenhebben..achjee,kruip maar gauw nog wat in jouw bed intussen,gelukkig heb je nog enkele weekjes respijt tot het eerste veulen er is Ach gut

Neonlight: GEFELICITEERD met uw bijzondere mijlpaal van 201 dagen! Haha!
Hoe is Neon nu? Krijgt ze buik,of krijgt ze wéér geen buik? Clown

Amandake: Hier regent het ook pijpestelen..bah..paardjes zitten ook lekker binnen!

Redneck: Hier is het nooit bij te houden hoor Clown ,
Blijkbaar geen staat te maken op jouw merrie,wat wil je het liefst eruit zien rollen?

Petraaken: Ik dacht dat wij zo ongeveer gelijk op gingen,Pretty Woman is vandaag 275 dagen om precies te zijn.

Mikkee: Het kan hoor,die diarree..ons Vickytje moet ook nog maar enkele weekjes,en haar mest is soms ook wisselend,merk ik.
Op het laatste hebben ze ook heel vaak slappere mest!

Avelienvd: heel flink dat ze al zo lang volhoudt in het werk hoor,misschien heeft ze nu wel gewoon behoefte aan meer rust! Ach gut

Jennyk ligt vandaag onder het mes,dus héél veel succes en sterkte vandaag! Ach gut

Maseike: Gefeliciteerd met je twee jaar huwelijk! Knipoog

Geen echte updates hier,het uiertje van Vicky is wél gegroeid weer,maar de banden lijken me nog niet slap genoeg,duurt nog wel wat denk ik.. en Pretty heeft op 275 dagen nog géén uier,dus das ook OK Knipoog
Ojaaa,ik denk dat we vandaag een Valentijntjeslam krijgen! Clown

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:47

_Marlijn schreef:
petraaken schreef:

Als Sultana een merrie is, dan betekend dat dat ze bij een merrieveulen een paar dagen te vroeg bevalt, en bij een hengstje minstens een week te laat Knipoog

Yep en ik mag zeggen dat toen sultana veulende van Ramona dat die 5 dagen te vroeg was. Hier is dus blijkbaar erfelijk. Ben benieuwd of Ramona die lijn gaat doortrekken. Mijn ervaring is ook in met mijn pony indertijd merrieveulens worden op tijd of te vroeg geboren en hengstveulen van een week te laat tot 3 weken te laat.

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:52

Neonlight schreef:
En dan niet op zaterdag Naomi!!!

het liefst wel want ik ga zowiezo niet naar Ermelo, is op dit moment niet echt voor mij weggelegd om de hele dag te zitten/hangen in die koude hal.
ik heb een afspraak gemaakt met de hoefsmid, die moest nog voor Bess komen dus ik ben lekker in de buurt van stal.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:52

@ Pretty de mijne zit nu dus op 269 dagen. Go jij! Go jij! Geloof dat heel belgië onder de regen zit. Ook de mijne staan lekker droog op stal. Alleen mijn jaarling heeft een nieuwe hobby geleerd van de 2 andere merries. strobed omkeren. Boos! Man ik heb nog nooit zo'n viespeuk van een veulen op stal gehad of gefokt. Zelfs de hengstveulens waren geen zo'n viespeuken. Deze mest en plast heel haar box rond. (mest dus ook af en toe in haar drinkemmer of etensbak). Boos!

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:06

@Pretty: wat eruit rolt maakt me niet uit, als het maar gezond is (lekker cliché, he?). Maar als Senora haar schema aanhoudt, wordt het een buckskin merrie.

De eerste was een merrie, de tweede een hengst, de derde een merrie, de vierde een hengst. En van de laatste twee (verschillende) bay vaders kreeg ze buckskin veulens. En Kelo is ook bay, dus......een buckskin merrie Pling

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:16

Petraaken: Ik ken het,mijn ruin kan dat ook goed,altijd zn stro omkeren,alle stro vuil,..ook als ik hooi en bieten leg,hup,meteen over de ganse stal strooien en dan pas opeten Boos!
Nochtans is mama een deftige dame die altijd poept en plast op één helft van haar stal!

Redneck: Gezond is het allerbelangrijkste ja,maar hier geldt bvb het stilzwijgende akkoord dat een hensgtveulen verkocht wordt en een merrie aangehouden..hoop dus stiekem wel op een merrie Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:23

Jammer dat je er zaterdag niet bij bent Naomi. Maar als het veulen komt zaterdag wel sms-en, kunnen we meteen de papa feliciteren. Haha!

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:49

ja dan wle doen hoor, denk dat het Caris zn eerste veulen dit jaar wel is kan zijn...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:43

zo...vandaag ziek thuisgebbleven, ik voel me zo slap als wat, geraak maar net van de sofa naar de keuken en terug, heb daarbij ook nog eens 39 graden koorts.

ik vreet mezelf hier letterlijk op. Er zijn valentijnslammetjes geboren! Heb ze zelf nog niet gezien, want ik geraak niet tot daar Boos!
heb wel een paar fotos! Diego & Daisy heten ze en dus een bokje en een mieke. Ze zijn echt ieniemienie! maarja, hun mama is ook zo klein (te jong gedekt per ongeluk) ben erg blij dat alles is goed gegaan en zonder hulp!
zag net op de foto's dat Daisy een dichtgepakt oogje heeft, meteen m'n vriend opgestuurd om er zalf in te doen: hij en mijn mama hadden het niet eens gezien!

verder begint het hier toch wel spannend te worden Bloos!
naar het schijnt begint angel nu (vooral aan één kant) een ferme uier te krijgen!
En dat terwijl ze toch nog 25 dagen te gaan heeft Ach gut
heb dus even tinkerbell-foto's opgezocht van rond dezelfde tijd in de dracht vorig jaar (heb geen vergelijkingsmateriaal van angel zelf) en ben nu toch weer wat gerustgesteld Knipoog
van zodra ik me beter voel maak ik foto's, dat lukt nu even niet Verdrietig

angel is pissig nu, heeft m'n mama in dr schouder gebeten Gestoord en wilde haar niet in de stal laten en dat voor het ALLERBRAAFSTE paardje ter wereld Gestoord

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:40

bedankt voor de reacties, zal straks of morgen proberen uitgebreid te reageren maar mn hoofd staat er nu niet zo naar omdat mn opa op sterven ligt...
Ik moet er om 19.00u zijn omdat hij dan bedient wordt en ik snotter al de hele dag (als ik even niets anders te doen heb, en dus ga nadenken....), lijk wel weer een klein kind (van 25)..
@neon: ik heb een foto gemaakt van cuba's vage vlek, zal je die vandaag of morgen wel even sturen.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:44

Hè bah, CubaLibre, wat een naar bericht. Heel veel sterkte!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:11

@ Pretty.. Zou kunnen maar dat is te laat.. Aangezien ze pas begin juni is uitgerekend dan..
@ Cubalibre.. Sterkte.. Ook al ben je 25 zoiets blijft vreselijk hard

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:28

hier niets speciaals te melden, alleen die saaie regen, er staan er een aantal op stal en een aantal kan kiezen
de buiken van myrthe en pipi beginnen goed uit te zetten, die van mysterious girl vind ik niet echt groeien maar het is der eerste dracht
@petraaken: wij hebben hier ook eentje die de stal als mesthoop gebruikt, inclusief drink- en eetbak, elke dag uitwassen en hopen dat ze der eens mee stopt Lachen

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 20:32

Zo, hier ook weer 'ns effe bijgelezen Knipoog , het begint er bij een aantal al flink om te spannen .... heeeeeeerlijk, de veulentijd gaat weer aanbreken bijna, worden we weer overspoeld met bevallings- en "nét-eruit"-foto's Lovers

Wij hebben het voorlopig nog rustig hier, Keeva moet nog 90 dagen ... Knipoog . Buikje begint nu wel te groeien, en ik voel het veulen nu ook al regelmatig schoppen ... prachtig blijft dat !! Lovers