Keevagirl schreef:Heb niet helemaal bijgelezen

, maar weet iemand hoe het met het veulen van Maroes gaat ? Ik lees er niks meer over, en het ging toch niet helemaal lekker daar ?
Laatste nieuws vanaf Fjordenwereld.nl:
maroes schreef:Nou hier even een berichtje van mij.
Helaas gaat het op dit moment niet zo goed met Ciara. Ze is erg ziek.
Toen ik aankwam stond ze al lekker buiten, ze had ook al een beetje gerend zei Daisy( fleda). maar toen ik bij haar ging kijken, zat ze vreselijk onder de diarree en stond een beetje te dutten(dacht ik). Even uitgemest en staan kletsen. Kom ik terug bij haar staat ze nog steeds suf te staan en Maroes loopt ongemakkelijk heen en weer. Dus ik vertrouw het niet,kijk onder Maroes haar uier en zie twee volle uiers,wat melk drupt. Ciara heeft dus niet gedronken. Temp gemeten 39.7 en ze is erg aan het pompen.
Da kwam, temp 40,3 Oeps!
Da heeft haar onderzocht en vond haar ook flink ziek.
Ze klonk niet lekker op de longen( longontsteking ws), navelstomp was dik en rook. Ze heeft ontstoken oogjes gehad en een vieze groene snottebel. Dit alles vond de Da niet zo goed. Dus bloed afgenomen. Dit ging nog moeizaam, met 3 man(vrouw) sterk. Ze ging steeds omhoog. Ze heeft een flinke pijnstiller gehad,zodat ze weer gaat drinken en antibiotica. Morgen de uitslag van het bloedonderzoek. Hopelijk is het niet een te laag inmuumsysteem,want dan moet ze aan het infuus voor bloed wat beter is( en heel duur). Gelukkig begon ze daarna wel te drinken. Nu ligt ze te slapen in de stal. O wat ben ik al gek op dit kleintje...hoop dat ze snel beter wordt.
Het gekke was wel dat Maroes alles toeliet, ze ging zelfs hinniken naar de DA, alsof ze het wist. Morgenochtend krijg ik de uitslag, helpen jullie duimen.
maroes schreef:Even snel een berichtje.
Ciara heeft nu een temp van 38.9 flink gezakt dus. Ze is weer levendig en drinkt goed.
DA heeft haar nog een antibiotica spuit gegeven, maar geen pijnstiller meer. Moet dat nu wel in de gaten houden, dus nog 2 keer tempen vandaag.
Onderzoek van de biest was goed(bloedonderzoek) dus ze hoeft gelukkig geen infuus. Nu nog heel even hopen dat ze verhoging overgaat en dat alles goed blijft gaan zonder pijnstiller en dalijk zonder antibiotica. Bedankt voor het duimen iedereen.
maroes schreef:
Vandaag gaat het hetzelfde als gisteren. Temp is nog wel iest te hoog volgens de DA, dat moet nog zakken. Ze blijft te stabiel zegt hij,ze moet nog meer verbeteren. Temp is 38.7 met een hoge antibiotica kuur( DA komt elke dag prikken)Dus dat is wel iest positief,maar eigelijk wil ik dat ze helemaal opknapt.
Dairree daarintegen is wel helemaal weg. De hoorts die ze heeft gehad staat ook los van de diarree. Ze heeft koorts gekregen door de longontsteking en navelontsteking.
Helaas is vandaag haar vriendje Sebas naar het land gegaan(had zo graag mee gegaan met hem)Ik wacht nog heel even totdat ze nog beter is.
maroes schreef:Vandaag is de Da weer geweest.(zou de laatste keer zijn) maar ze heeft weer verhoging 38.7 en haar navel is weer dikker, dus nog steeds flink ontstoken. Pus komt eruit. Longontsteking is zo goed als over, ze klonken goed. Helaas komt de DA dus de komende dagen weer spuiten(antibiotica) Ciara wordt nu ook al echt bang voor de DA laat zich niet pakken en steigerd.
Helaas dus nog niet zo goed als ik gehoopt had.