[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 07:15

@barb: jouw merrie heeft wel speentjes waar het veulen aan aan kan leggen! Mooi uier verder. Is wel groot, maar nog niet op spanning.

@Ullwinn: PROFICIAT met je prachtige meisje! Het is er dan toch eindelijk uitgekomen (wat een rotweer heeft je merrie uitgezocht )
Hele mooie naam trouwens!

@amandake: poepie hoor! Ziet er idd uit alsof ze niet lang meer te gaan heeft.

@saffier: hoera! Vooruitgang!

@kady: meestal hebben ze ze wel eerder, maar ik weet eigenlijk niet precies wat de grens is voor "te laat", als zoiets al bestaat . Effe da bellen?

Hier eigenlijk geen nieuws. Een rustige nacht gehad (totdat de hond eruit moest) ...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:48

Ullwin en CF, gefeliciteerd met de veulens!!!!

Amandake, wat een dotje! En je hebt het goed geschreven.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:01

Ullwinn gefeliciteerd!! Wat een leuke naam ook!!

Amandake, wat een droppie zeg!!!

Verder nog mooie volle tieten gezien...

Vannacht is het gelukkig grotendeels droog gewest (ja ben een paar keer wakker geworden) dus dat was wel lekker voor het kleine monster... Na vandaag word het weer geloof ik weer ietsjes beter...

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:29

Ullwinn, wat een groot veulen (zo te zien), die is gewoon die 10 dagen in de buik doorgegroeid en gewoon lekker stevig geboren! Ben benieuwd naar meer foto's

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:32

Ullwinn gefeliciteerd met die mooie dame!

Verder een hoop dikke buiken en flinke uiers weer in het topic

Hier nog steeds geen veullie bij Copper
Ze is nu 17 dagen overtijd wat meteen haar record van 2004 ook is.
Nog 1 dag en ze zit gelijk met het record van Kyra...

Ze heeft wel een rustige nacht gehad. Veel staan slapen of liggen slapen. Ik heb maar met haar mee gedaan en heb ook een groot deel van de nacht kunnen slapen.
De birth alarm zat om en ieder uur heb ik even op de tv gekeken.

Ze mag gelukkig toch de quadrisol voor haar voeten en ik denk dat dat ook wel wat scheelt. Verder veel afspuiten en ze loopt nu lekker in de bak te scharrelen. Heb haar een plak hooi gegeven op het natste gedeelte van de bak. Voor haar voeten is het wel goed om op nat zand te staan.

Verder had ze vanmorgen voor het eerst sinds dagen weer duidelijk meer uier.
Misschien dat het veulen toch nog voor juni komt

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:01

@Ullwinn: Proficiat!!! En wat een stelten idd al voor een fjordje! ben benieuwd naar meer foto's!

@Amandake: Wat een scheetje is je nieuwe aanwinst Ben benieuwd wat daar binnenkort voor moois uit komt rollen

@Marije: Gelukkig heeft copper een rustige nacht gehad. Fijn om te horen ook dat ze de quadrisol nu toch mag hebben. Hoop dat het gauw wat verlichting geeft voor haar! De dame houdt wel vol zeg 17 dagen overtijd alweer!

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:19

DA is net geweest, merrie heeft last van haar uier daarom schopt hij hem weg maar het vreemde is dat als het veulen gewoon op stal staat ze niets doet maar dat kijken we nog even aan. De merrie heeft 2 spuitjes gehad zodat haar uier minder pijn gaat doen en ze het veulen niet weg schopt.

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:47

Van harte gefeliciteerd Clau!! Geweldige naam heb je gekozen

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:48

Ja Claudia, gefeliciteerd!! Een merrie nog wel, mazzel zeg Ben benieuwd naar droogfoto's!

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:54

ullwinn: ze heeft idd lange benen zeg! ben benieuwd naar de rest van de foto's!

amandake: leuke merrie zeg!!

marije: ben benieuwd hoelang ze het nog volhoudt
hopelijk gaat het ook snel beter met dr voetjes..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:20

Niezzz: wat vervelend zag..
Getsie..
Hopelijk werken die spuiten snel,want dit is voor merrie en veulen beide niet prettig..

Verder iedereen met veulen GEFELICITEERD hoor!

Barb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:36

saffier schreef:
@ Barb: Waneer is jou merrie uitgerekend?? Ze heeft idd. al behoorlijke uier!!

Vanaf vandaag nog 13 dagen, maar mijn gevoel zegt dat het 3 dagen eerder komt. Dus we gaan eens kijken of ik helderziende ben

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:54

Jeetje dat is al snel.... Ik ben ook wel benieuwd of je helderziende bent
@ MarijeR: Gelukkig dat ze die Quadrisol mag hebben... Heb het Lady ook wel eens gegeven, kan me nog wel herinneren dat er idd iets opatond dat het ook voor drachtige merrie's kan.... Is wel verschrikkelijk duur spul.........

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:04

Ik hoor net van verschillende kanten dat je bij het Fjordenstamboek geen dubbele naam mag geven... Noujah, als dat zo is hebben ze pech, dan zet ik er gewoon een streepje tussen Ik ga straks wel even een eigen topic maken voor Caylinn Mae, eerst komt de dierenarts nog even alles checken

@ ChristaMoor Ze is inderdaad vrij groot (vooral hoog op de benen) aangezien ze lange niet meer onder haar moeder door past

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:00

Gelukkig dat Copper op die manier toch wat verlichting kan krijgen, Marije! Hopelijk komt de kleine snel, dat scheelt toch weer de nodige kilo's op die zere voetjes ....

@Barb: ben jij helderziend, echt waar?? Nou, roept nu maar dan over Lee

@niezzz: wat een toestand! Beetje een domper op de veulenvreugde ...

Ik heb drachtige muts maar binnen gehaald. Ze had dan wel een regendeken op, maar het regent ZO belachelijk hard!! Ik heb de andere twee ook maar meteen binnen gezet. Die stonden te bibberen bij het hek ....

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:06

Ullwinn schreef:
Ik hoor net van verschillende kanten dat je bij het Fjordenstamboek geen dubbele naam mag geven...

Mja beetje verwarrend is dat...bij hengsten (ok import) maken ze er geen probleem van maar bij veulens is het blijkbaar anders. Komt vast wel goed

Barb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:07

Mac schreef:

@Barb: ben jij helderziend, echt waar?? Nou, roept nu maar dan over Lee

Nou euh....dat gaan we nu dus even uitproberen met het veulen van sil.

laten we gewoon een gokje doen....over 4 dagen a.s. woensdag dus.

oepszie nu pas dat je dan op 340 zit dus dat zou een giller zijn

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:17

Yoline schreef:
Ullwinn schreef:
Ik hoor net van verschillende kanten dat je bij het Fjordenstamboek geen dubbele naam mag geven...

Mja beetje verwarrend is dat...bij hengsten (ok import) maken ze er geen probleem van maar bij veulens is het blijkbaar anders. Komt vast wel goed

Inderdaad, Stendis Bue is ook een dubbele naam. Noujah, voor ons heet ze gewoon zo Mag het niet, dan plakken we het gewoon helemaal aan elkaar of zetten we er een streepje tussen. Maar persoonlijk zou ik dat wel behóórlijk kinderachtig vinden...

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:52

En ook Drange Rolv
Anders idd. aan elkaar zetten ofzo!

Ik wacht nog steeds op nieuwe foto's

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:54

Gefeleciteerd Ullwin!!

Rosie's uier groeit gestaag... vanochtend na een nacht op stal had ze een giga uier, toen ik ze daarjuist vroegtijdig binnen zette na een halve dag buiten staan (veel bewegen doet ze niet...) was hij nog steeds zo groot, de spenen zijn geplopt.
Verder nog geen melk of kegels, banden zijn hetzelfde, staart nog steeds evenveel kracht.
Ze moet eigenlijk nog 17 dagen, volgens haar vorige fokker gaat ze tot hiertoe altijd netjes op tijd óf vroeger...
Laat vannacht mijn pa toch maar voor de zekerheid nog eens checken (ik moet gaan werken) en maandag een camera halen

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:01

Heb niet helemaal bijgelezen , maar weet iemand hoe het met het veulen van Maroes gaat ? Ik lees er niks meer over, en het ging toch niet helemaal lekker daar ?

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:01

Yoline schreef:
En ook Drange Rolv
Anders idd. aan elkaar zetten ofzo!

Ik wacht nog steeds op nieuwe foto's

Ik heb net 104 foto's geupload en dan heb ik er al minstens zoveel weg gelaten Ze komen er zo aan, nog even uitvinden waarom ik mijn webpagina's niet kan uploaden via FTP...

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:05

kom net van mn paarden af utopia dr uier is gaan groeien sinds elza dr veulen heeft (gisteren) vandaag al hars eraan en nadat ze een poosje buiten had gestaan kwamen er melkdruppeltjes aan dus worden een paar onrustige nachten denk ik.
van mjj mag het vanavond of vanacht al.
het gaat echt snel zo heb je niks en binnen 2 dagen komen er al melkdruppeltjes.
ben nu echt zenuwachtig

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:05

Keevagirl schreef:
Heb niet helemaal bijgelezen , maar weet iemand hoe het met het veulen van Maroes gaat ? Ik lees er niks meer over, en het ging toch niet helemaal lekker daar ?

Laatste nieuws vanaf Fjordenwereld.nl:

maroes schreef:
Nou hier even een berichtje van mij.
Helaas gaat het op dit moment niet zo goed met Ciara. Ze is erg ziek.
Toen ik aankwam stond ze al lekker buiten, ze had ook al een beetje gerend zei Daisy( fleda). maar toen ik bij haar ging kijken, zat ze vreselijk onder de diarree en stond een beetje te dutten(dacht ik). Even uitgemest en staan kletsen. Kom ik terug bij haar staat ze nog steeds suf te staan en Maroes loopt ongemakkelijk heen en weer. Dus ik vertrouw het niet,kijk onder Maroes haar uier en zie twee volle uiers,wat melk drupt. Ciara heeft dus niet gedronken. Temp gemeten 39.7 en ze is erg aan het pompen.
Da kwam, temp 40,3 Oeps!
Da heeft haar onderzocht en vond haar ook flink ziek.
Ze klonk niet lekker op de longen( longontsteking ws), navelstomp was dik en rook. Ze heeft ontstoken oogjes gehad en een vieze groene snottebel. Dit alles vond de Da niet zo goed. Dus bloed afgenomen. Dit ging nog moeizaam, met 3 man(vrouw) sterk. Ze ging steeds omhoog. Ze heeft een flinke pijnstiller gehad,zodat ze weer gaat drinken en antibiotica. Morgen de uitslag van het bloedonderzoek. Hopelijk is het niet een te laag inmuumsysteem,want dan moet ze aan het infuus voor bloed wat beter is( en heel duur). Gelukkig begon ze daarna wel te drinken. Nu ligt ze te slapen in de stal. O wat ben ik al gek op dit kleintje...hoop dat ze snel beter wordt.
Het gekke was wel dat Maroes alles toeliet, ze ging zelfs hinniken naar de DA, alsof ze het wist. Morgenochtend krijg ik de uitslag, helpen jullie duimen.

maroes schreef:
Even snel een berichtje.
Ciara heeft nu een temp van 38.9 flink gezakt dus. Ze is weer levendig en drinkt goed.
DA heeft haar nog een antibiotica spuit gegeven, maar geen pijnstiller meer. Moet dat nu wel in de gaten houden, dus nog 2 keer tempen vandaag.
Onderzoek van de biest was goed(bloedonderzoek) dus ze hoeft gelukkig geen infuus. Nu nog heel even hopen dat ze verhoging overgaat en dat alles goed blijft gaan zonder pijnstiller en dalijk zonder antibiotica. Bedankt voor het duimen iedereen.

maroes schreef:

Vandaag gaat het hetzelfde als gisteren. Temp is nog wel iest te hoog volgens de DA, dat moet nog zakken. Ze blijft te stabiel zegt hij,ze moet nog meer verbeteren. Temp is 38.7 met een hoge antibiotica kuur( DA komt elke dag prikken)Dus dat is wel iest positief,maar eigelijk wil ik dat ze helemaal opknapt.
Dairree daarintegen is wel helemaal weg. De hoorts die ze heeft gehad staat ook los van de diarree. Ze heeft koorts gekregen door de longontsteking en navelontsteking.

Helaas is vandaag haar vriendje Sebas naar het land gegaan(had zo graag mee gegaan met hem)Ik wacht nog heel even totdat ze nog beter is.

maroes schreef:
Vandaag is de Da weer geweest.(zou de laatste keer zijn) maar ze heeft weer verhoging 38.7 en haar navel is weer dikker, dus nog steeds flink ontstoken. Pus komt eruit. Longontsteking is zo goed als over, ze klonken goed. Helaas komt de DA dus de komende dagen weer spuiten(antibiotica) Ciara wordt nu ook al echt bang voor de DA laat zich niet pakken en steigerd.
Helaas dus nog niet zo goed als ik gehoopt had.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:17

Dankjewel Ulwinn , kon de berichtjes van Maroes zo snel niet terugvinden, en het bleef maar in m'n hoofd zitten hoe het toch met Ciara zou gaan.